Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.04.2010, 09:11:59
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Nu mai spune. M-ai dat gata. Păi hai să reluăm citatele:

1. "Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică.
3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu.
4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,
5. Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

PRIN FAPTUL CĂ SFANTUL PAVEL ASOCIEAZĂ BOTEZUL CU "ÎNVIEREA MORȚILOR", CU "JUDECATA VEȘNICĂ", CU "CEEA CE ESTE DESĂVÂRȘIT" ȘI CU "PUTERILE VEACULUI VIITOR", SE REFERĂ LA UN SIMPLU SIMBOL ÎN OPINIA TA?
Iar despre celălat verset, tot nu ai spus nimic. Il reiau:
Timotei 3.16 "
"Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere),
S-a îndreptat în Duhul (la botez),
a fost văzut de îngeri (la înviere),
S-a propovăduit între neamuri,
a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".

VORBESTE DESPRE UN SIMBOL PAVEL AICI SAU DESPRE O TAINA?
Asta a fost ieri. Astăzi cu mintea mai limpede să reluăm problema. Ți-am cerut să-mi demonstrezi cu Scriptura că botezul este o Taină, iar tu vi cu doar două pasaje repetându-le azi. Problema nu e că sunt doar două, problema e că nu au legătură cu întrebarea mea.

1. În Evrei 6,1-5, apostolul Pavel nu "asociază botezul cu" lista enumerată, ci botezul face parte din enumerarea respectivă, fără a apărea nicidecum acolo termenul "Taină".

2. În Tim.3,16 apare termenul "taină", dar nu apare termenul "botez" (asocierea lui "S-a îndreptat în Duhul" cu botezul fiind destul de forțată).

În concluzie nu poți lega cele două pasaje biblice disparate pentru a realiza o construcție convenabilă dogmei tale, exegetica sănătoasă te impiedică s-o faci. Deci nu ai suport biblic în a considera botezul una din [cele așa zise 7] Taine.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.04.2010, 10:40:35
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Evrei 6 "1. "Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică.
3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu.
4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,
5. Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor, "

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
1. În Evrei 6,1-5, apostolul Pavel nu "asociază botezul cu" lista enumerată, ci botezul face parte din enumerarea respectivă, fără a apărea nicidecum acolo termenul "Taină".
Și atunci ce este? Un simbol? De vreme ce spune despre el: "putere a veacului viitor"? Asta alături de "învierea morților" și "judecata viitoare" Este doar un simbol în învățătura sectanților?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
2. În Tim.3,16 2. apare termenul "taină", dar nu apare termenul "botez" (asocierea lui "S-a îndreptat în Duhul" cu botezul fiind destul de forțată).
Am înțeles ce-ai spus, dar atunci comentează versetul. De ce nu spui nimic de el? Mai jos sfntul Pavel se referă la cele trei nașteri tainice ale Mântuitorului: din trup, din duh, prin Înviere. Toate acestea sunt simbolice in opinia ta? Și unde apare termenul simbol (σύμβολον - simbolon) pe care il folositi voi sectarii?

Timotei 3.16 "
"Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere),
S-a îndreptat în Duhul (la botez),
a fost văzut de îngeri (la înviere),
S-a propovăduit între neamuri,
a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.04.2010, 11:35:36
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Văd că ai o problemă cu termenul simbol. Pentru a ieși din această fundătură, poftim: eu sunt dispus să renunț la el. Voi folosi de acum alți termeni: act sfânt, sacrament, dacă-ți convine. Ești și tu dispus să renunți la termenul Taină în dreptul botezului?

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Am înțeles ce-ai spus, dar atunci comentează versetul. De ce nu spui nimic de el? Mai jos sfntul Pavel se referă la cele trei nașteri tainice ale Mântuitorului: din trup, din duh, prin Înviere.[...]
Timotei 3.16 "
"Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere),
S-a îndreptat în Duhul (la botez),
a fost văzut de îngeri (la înviere),
S-a propovăduit între neamuri,
a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".
Ce-aș mai putea comenta, e adevărat ce spune apostolul Pavel. Aș face doar câteva observații.
1. Așa cum am mai repetat, e improprie traducerea "dreapta credință". Din originalul grecesc nu reiese o asemenea expresie.
2. Taina este una singură, nu întreită și este în contrapondere față de a doua mare taină a Universului (cum a fost posibilă apariția păcatului în Lucifer?).
3. S-a îndreptat în Duhul la botez? Asta ar vrea să însemne că avea păcat? Chiar Ioan Botezătorul remarca că Iisus nu ar fi avut nevoie de botez, El nepăcătuind niciodată. Vezi cât de neavenită este paranteza aceea cu botezul la această afirmație a apostolului Pavel?
4. "A treia naștere" prin Înviere, nu a fost tot prin Duhul? 1 Petru 3,18.
5. Dacă tot este ordonată cronologic enumerarea aceasta, până la Înălțare, Hristos a fost văzut doar de îngeri, nu și de oameni? Adică fiecare fază a vieții pământești a lui Hristos, de la naștere până la înviere și înălțare, a fost văzută de îngeri. Ei au fost martori ai desăvârșirii caracterului Său și a deplinei Lui lepădări de sine.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.04.2010, 11:45:13
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Văd că ai o problemă cu termenul simbol. Pentru a ieși din această fundătură, poftim: eu sunt dispus să renunț la el. Voi folosi de acum alți termeni: act sfânt, sacrament, dacă-ți convine. Ești și tu dispus să renunți la termenul Taină în dreptul botezului?
Cum să renunț la termenul "taină" pe care Biserica il folosește de veacuri, doar pentru că un sectar adventist mi-o cere, CA UN COMPROMIS LA CREDINȚĂ?
Iar termenul de "sacrament" pe care mi-l propui e folosit de catolici. Mai ai puțin și treci de la termenul de "simbol" folosit de protestanți la acela de " sacrament" catolic.
Iar sacrament e un termen mult mai apropiat de taină.

DEX:
SACRAMÉNT ~e n. (în religia catolică) Fiecare dintre cele șapte taine sfinte. /<lat. sacramentum, germ. Sakrament, fr. sacrement
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.04.2010, 12:13:42
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Cum să renunț la termenul "taină" pe care Biserica il folosește de veacuri, doar pentru că un sectar adventist mi-o cere, CA UN COMPROMIS LA CREDINȚĂ?
Ai văzut acum cine are o gândire mai sectară, mai legată de niște dogme înguste (care nici măcar biblice nu sunt)? Eu am fost dispus să renunț la un termen ne-ascociat biblic cu botezul, tu nu ești în stare. Asta numești tu compromis la credință?

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Iar termenul de "sacrament" pe care mi-l propui e folosit de catolici. Mai ai puțin și treci de la termenul de "simbol" folosit de protestanți la acela de " sacrament" catolic.
Iar sacrament e un termen mult mai apropiat de taină.

DEX:
SACRAMÉNT ~e n. (în religia catolică) Fiecare dintre cele șapte taine sfinte. /<lat. sacramentum, germ. Sakrament, fr. sacrement
Încă o dată îți afirmi neputința desprinderii de niște canoane înguste. Asocierea "sacramentului" de "Taină" o face un dicționar tributar ortodoxiei, însă sacramentum este mai degrabă apropiat termenului "act sfânt" (etimologic) decât termenului "Taină". În consecință, voi folosi de acum termenul "act sfânt" în dreptul botezului, dacă așa preferi (prin eliminare). Am făcut iar un compromis... nț, nț...

P.S. Aștept în continuare textul biblic care definește botezul ca Taină.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.04.2010, 12:51:15
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Eu am fost dispus să renunț la un termen ne-ascociat biblic cu botezul, tu nu ești în stare.
Păi nu ai făcut decât să recunoști o greșeală. Nicăieri Biblia nu spune că botezul e un simbol cum spun "pocăiții". În schimb Biblia spune că botezul e o taină, la fel de mare care ne arată cele ce au să vină.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Încă o dată îți afirmi neputința desprinderii de niște canoane înguste. Asocierea "sacramentului" de "Taină" o face un dicționar tributar ortodoxiei, însă sacramentum este mai degrabă apropiat termenului "act sfânt" (etimologic) decât termenului "Taină". În consecință, voi folosi de acum termenul "act sfânt" în dreptul botezului, dacă așa preferi (prin eliminare). Am făcut iar un compromis... nț, nț..
DEX:
SACRAMÉNT ~e n. (în religia catolică) Fiecare dintre cele șapte taine sfinte. /<lat. sacramentum, germ. Sakrament, fr. sacrement

Povești, definiția e din dicționar.
Iar în ceea ce te privește, tu te-ai desprins de niște "canoane inguste " și iti faci de rușine doctrina adventistă elaborată de o femeie isterică pe un forum ortodox.
Ce "compromis"? La voi la sectanți credința nu e una? Sau adevărul Domnului nu ține in veac cu spune Scriptura?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
P.S. Aștept în continuare textul biblic care definește botezul ca Taină.
Am mai facut-o de cateva ori:
1. "Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2. A învățăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor, despre învierea morților și despre judecata veșnică.
3. Și aceasta vom face-o cu voia lui Dumnezeu.
4. Căci este cu neputință pentru cei ce s-au luminat odată și au gustat darul cel ceresc și părtași s-au făcut Duhului Sfânt,
5. Și au gustat cuvântul cel bun al lui Dumnezeu și puterile veacului viitor,

SFANTUL PAVEL ASOCIEAZĂ BOTEZUL CU CEEA CE E MAI PRESUS DE FIRE ȘI DE CUNOAȘTEREA RAȚIONALĂ, CU "ÎNVIEREA MORȚILOR", CU "JUDECATA VEȘNICĂ", CU "CEEA CE ESTE DESĂVÂRȘIT" ȘI CU "PUTERILE VEACULUI VIITOR". ADICĂ E VORBA DE O TAINĂ.

La fel si la Timotei 3.
"Și cu adevărat, mare este taina dreptei credințe: Dumnezeu S-a arătat în trup (la naștere),
S-a îndreptat în Duhul (la botez),
a fost văzut de îngeri (la înviere),
S-a propovăduit între neamuri,
a fost crezut în lume, S-a înălțat întru slavă".
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)

Last edited by ovidiu-s; 06.04.2010 at 12:57:08.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.04.2010, 13:18:54
penticostalulmantuit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Nicăieri Biblia nu spune că botezul e un simbol cum spun "pocăiții". În schimb Biblia spune că botezul e o taină, la fel de mare care ne arată cele ce au să vină.
Biblia nu spune că botezul e un simbol dar nici că e o taină. Că e o taină o spune, de vecuri, Biserica.

Biblia spune că botezul este „mãrturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu” în traducerea Cornilescu și „deschiderea cugetului bun către Dumnezeu” în traducerea ortodoxă. 1 Petru 3:21



Versetul din Evrei, pe care l-ați citat, în argumentarea botezul=taină, îl comentați ca și cum nu l-ați fi citit:
Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
"Să ne ridicăm spre ceea ce este desăvârșit, fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre pocăința de faptele moarte și despre credința în Dumnezeu,
2. A învățăturii despre botezuri, ...

SFANTUL PAVEL ASOCIEAZĂ BOTEZUL CU CEEA CE E MAI PRESUS DE FIRE ȘI DE CUNOAȘTEREA RAȚIONALĂ, CU "ÎNVIEREA MORȚILOR", CU "JUDECATA VEȘNICĂ", CU "CEEA CE ESTE DESĂVÂRȘIT" ȘI CU "PUTERILE VEACULUI VIITOR".
Apostolul nu vorbește aici despre „taina” botezului ci despre „învățătura” despre botezuri.

Și nici nu asociază botezul cu „ceea ce este desăvârșit” ci, dimpotrivă, ne îndeamnă să ne ridicăm spre ceea ce este desăvarșit fără să mai punem din nou temelia învățăturii despre botezuri.


P.S. Subiectul topicului nu era însă botezul ca o taină sau ca un simbol ci sfințirea copiilor darorită credinței părinților lor.

Last edited by penticostalulmantuit; 06.04.2010 at 13:27:39.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.04.2010, 14:09:48
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Păi nu ai făcut decât să recunoști o greșeală. Nicăieri Biblia nu spune că botezul e un simbol cum spun "pocăiții".
N-am susținut că Biblia zice acest lucru, doar că aseamănă mântuirea conferită de botez cu mantuirea din potop a celor din arcă, ceea ce îndeplinește condițiile unui simbol. N-am afirmat că termenul "simbol" ar apărea scris explicit în Biblie vis a vis de botez.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
În schimb Biblia spune că botezul e o taină, la fel de mare care ne arată cele ce au să vină.
În schimb tu ai afirmat asta, chiar în citatul de mai sus, fără a avea vreun suport.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Iar în ceea ce te privește, tu te-ai desprins de niște "canoane inguste " și iti faci de rușine doctrina adventistă elaborată de o femeie isterică pe un forum ortodox.
Jignirile nu te ajută cu nimic în găsirea de argumente (botez= taină). Dimpotrivă, îți accentuează neputința.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Ce "compromis"? La voi la sectanți credința nu e una? Sau adevărul Domnului nu ține in veac cu spune Scriptura?
Credința și adevărul e una, iar dogmele [nebiblice] elaborate de oameni e alta.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Am mai facut-o de cateva ori:
Mda, te învârți în același cerc. Un cerc format din două laturi (sic) încropite și ele pe baza unor supoziții.

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
SFANTUL PAVEL ASOCIEAZĂ BOTEZUL CU CEEA CE E MAI PRESUS DE FIRE ȘI DE CUNOAȘTEREA RAȚIONALĂ
Uite cu ce asociază sfântul Petru botezul:
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21).
Însă bineînțeles pentru un bebeluș, deschiderea (cercetarea, întrebarea, căutarea sinceră, mărturia, cf. gr. eperotema) unui cuget bun nu se intersectează niciodată cu "cunoașterea rațională".
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.04.2010, 12:48:50
lacrimi's Avatar
lacrimi lacrimi is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.02.2009
Locație: LONDON
Religia: Ortodox
Mesaje: 624
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Asta a fost ieri. Astăzi cu mintea mai limpede să reluăm problema. Ți-am cerut să-mi demonstrezi cu Scriptura că botezul este o Taină, iar tu vi cu doar două pasaje repetându-le azi. Problema nu e că sunt doar două, problema e că nu au legătură cu întrebarea mea.

1. În Evrei 6,1-5, apostolul Pavel nu "asociază botezul cu" lista enumerată, ci botezul face parte din enumerarea respectivă, fără a apărea nicidecum acolo termenul "Taină".

2. În Tim.3,16 apare termenul "taină", dar nu apare termenul "botez" (asocierea lui "S-a îndreptat în Duhul" cu botezul fiind destul de forțată).

În concluzie nu poți lega cele două pasaje biblice disparate pentru a realiza o construcție convenabilă dogmei tale, exegetica sănătoasă te impiedică s-o faci. Deci nu ai suport biblic în a considera botezul una din [cele așa zise 7] Taine.


Hei, Mr Sola Scriptura, sa inteleg ca inainte de a se tipari primele Biblii, nimeni nu se putea mantui, pentru ca nu cunostea Biblia? Ca timp de 1600 de ani oamenii nu cunosteau Cuvantul Domnului? Ce-a fost oare pana atunci, sau mai bine zis pana acum cand toti avem cel putin o Biblie in casa (ceea ce, de fapt, dupa parerea mea, ne face sa ne smintim)? Spune-ne si noua: cum se mantuiau oamenii in vremurile de demult, cand nici nu stiau sa citeasca si nici nu aveau carti?
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..."
Reply With Quote
  #10  
Vechi 06.04.2010, 14:12:04
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lacrimi Vezi mesajul
Hei, Mr Sola Scriptura, sa inteleg ca inainte de a se tipari primele Biblii, nimeni nu se putea mantui, pentru ca nu cunostea Biblia?
Cum ai putut deduce așa ceva din ce am scris?

Citat:
În prealabil postat de lacrimi Vezi mesajul
acum cand toti avem cel putin o Biblie in casa (ceea ce, de fapt, dupa parerea mea, ne face sa ne smintim)?
Extrem de periculoasă idee. Adică Cuvântul lui Dumnezeu ne smintește, iar cuvântul oamenilor ne înduhovnicește? Vai si amar!
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti lore86 Nunta 19 19.12.2012 23:17:02
Atentie la sectanti Bogdan N Generalitati 21 02.06.2011 20:22:05
o sa fim considerati teroristi? knight2u Generalitati 3 28.10.2009 11:52:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05