Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.05.2010, 16:30:28
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Ziua odihnei este singura zi din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si poruncita ca zi de odihna inchinata Domnului. Iata ce spune "Catehismul ortodox" referitor la respectarea unei din cel 10 Porunci Dumnezeiesti:

Copiez:

126. Care este porunca a patra?
Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?
Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.


Dau si link-ul de referinta: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism35.html

Mai ramane sa afli care este ziua a saptea. In mod corect (conform Sfintei Scripturi) in credinta ortodoxa, ziua a saptea este sambata (duminica este ziua intaia). Acest lucru reiese si din "Catehismul ortodox":

286. Pentru ce serbam Duminica?
Serbam Duminica, pentru ca:
a) E ziua cea dintai a creatiunii;
b) E ziua in care a inviat Domnul ("prima a sambetelor", adica "ziua intai a saptamanii"; Matei 28, 1-7 si Marcu 16, 2);


Link-ul:http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism27.html

In consecinta, este o porunca de la Dumnezeu sa pazim, ca zi de odihna inchinata Domnului, .

Pazirea zilei intaia a saptamanii (duminica) ca zi de sarbatoare (prima zi a creatiunii, ziua in care a Inviat Domnul, etc), nu trebuie sa desfiinteze porunca lui Dumnezeu.
Cata neclaritate si ambiguitate ati adus cu aceasta postare. Luati din Catehismul Bisericii autoritatea si o interpretati arbitrar.
Nu intelegeti ca ravna aceasta fata de Vechiul Testament va face sa pierdeti din vedere Invierea- temelia crestinismului. In Dumnezeu nicidecum nu este o contradictie- trecerea de la Sambata la Duminica a facut-o El insusi. Frumos spunea Sf Ioan Damascin: "Legea veche este asemenea luminatorilor de seara, iar legea noua este ca luminatorul zilei, cand se iveste acesta ceilalti nu se mai vad din cauza stralucirii lui, insa nu inseamna ca au disparut." De ce nu mai respectati si celelelate prescriptii- Circumciziunea, etc??????
  #2  
Vechi 01.05.2010, 18:37:04
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Cata neclaritate si ambiguitate ati adus cu aceasta postare. Luati din Catehismul Bisericii autoritatea si o interpretati arbitrar.
Nu am interpretat nimic. Doar am dat niste citate care nu va convin din Catehismul ortodox. Si, mai am multe de acestea.

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Nu intelegeti ca ravna aceasta fata de Vechiul Testament va face sa pierdeti din vedere Invierea- temelia crestinismului.
Nu putem pierde din vedere Invierea. Noi nu credem in "suflete nemuritoare" ci credem in Inviererea Domnului (care a avut loc) si invierea mortilor (care va avea loc la revenirea Mantuitorului).

Dvs., care credeti in "nemurirea sufletului" si supravietuirea acestuia intr-o forma constienta, mai credeti in inviere? Ce rost mai are aceasta?

Cititi 1 Corinteni cap. 15, incepand cu vers. 12. Vedeti ce frumos si convingator vorbeste Sfantul Apostol Pavel despre nadejdea invierii in credinta crestina (credinta de zi cu zi, nu numai de duminica).

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
In Dumnezeu nicidecum nu este o contradictie- trecerea de la Sambata la Duminica a facut-o El insusi.
Asta chiar este incumetare. Intr-un fel, totusi, aveti dreptate. Un "dumnezeu" a facut aceasta schimbare. Este cel descris in profetiile lui Daniel:"se va incumeta sa schimbe vremile si legea"(Daniel 7:25) Probabil pe acest "dumnezeu" il ascultati.

Eu raman in ascultare de Dumnezeul care a sfintit si binecuvantat ziua a saptea si a scris-o ca lege (porunca) pe piatra.

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
De ce nu mai respectati si celelelate prescriptii- Circumciziunea, etc??????
Pentru ca Sfantul Apostol Pavel spune:

"Taierea imprejur nu este nimic si netaierea imprejur nu este nimic, ci pazirea poruncilor lui Dumnezeu" (1 Corinteni 7:19).
Eu prefer sa pazesc poruncile lui Dumnezeu (prin puterea pe care o da harul Sau). Dvs., care respingeti poruncile (cel putin una), poate preferati taierea imprejur.

Last edited by vasalie; 01.05.2010 at 18:41:12.
  #3  
Vechi 02.05.2010, 19:04:58
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Nu am interpretat nimic. Doar am dat niste citate care nu va convin din Catehismul ortodox. Si, mai am multe de acestea.



Nu putem pierde din vedere Invierea. Noi nu credem in "suflete nemuritoare" ci credem in Inviererea Domnului (care a avut loc) si invierea mortilor (care va avea loc la revenirea Mantuitorului).

Dvs., care credeti in "nemurirea sufletului" si supravietuirea acestuia intr-o forma constienta, mai credeti in inviere? Ce rost mai are aceasta?

Cititi 1 Corinteni cap. 15, incepand cu vers. 12. Vedeti ce frumos si convingator vorbeste Sfantul Apostol Pavel despre nadejdea invierii in credinta crestina (credinta de zi cu zi, nu numai de duminica).



Asta chiar este incumetare. Intr-un fel, totusi, aveti dreptate. Un "dumnezeu" a facut aceasta schimbare. Este cel descris in profetiile lui Daniel:"se va incumeta sa schimbe vremile si legea"(Daniel 7:25) Probabil pe acest "dumnezeu" il ascultati.

Eu raman in ascultare de Dumnezeul care a sfintit si binecuvantat ziua a saptea si a scris-o ca lege (porunca) pe piatra.



Pentru ca Sfantul Apostol Pavel spune:

"Taierea imprejur nu este nimic si netaierea imprejur nu este nimic, ci pazirea poruncilor lui Dumnezeu" (1 Corinteni 7:19).
Eu prefer sa pazesc poruncile lui Dumnezeu (prin puterea pe care o da harul Sau). Dvs., care respingeti poruncile (cel putin una), poate preferati taierea imprejur.
Aceeasi atitudine fata de Scriptura. Interpretari arbitrare. Pai in acest mod nu se poate intelege Scriptura- aruncand niste versete incercand sa aparati ceva- pai tot Apostolul Pavel ne spune: "Nimeni sa nu va judece pentru mancare sau bautura, sau cu privire la vreo sarbatoare, sau luna noua, sau la sambete. Care sunt umbra celor viitoare"
Asa vom continua la infinit. Un verset dumneavoastra un verset noi. Cred ca trebuie sa avem in minte indemnul Mantuitorului- Ce este scris? Cum citesti?
Eu inclin spre o interpretare a Sfintilor Parinti- care au trecut de litera Scripturii si au interpretat-o in Duh.
  #4  
Vechi 02.05.2010, 19:58:26
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Aceeasi atitudine fata de Scriptura. Interpretari arbitrare. Pai in acest mod nu se poate intelege Scriptura- aruncand niste versete incercand sa aparati ceva- pai tot Apostolul Pavel ne spune: "Nimeni sa nu va judece pentru mancare sau bautura, sau cu privire la vreo sarbatoare, sau luna noua, sau la sambete. Care sunt umbra celor viitoare"
Te folosesti de vrsetul din Coloseni 2:16, scos din context si tradus gresit (la sfarsitul versetului se vorbeste despre sabate, nu despre sambete).

Sa analizam ce scrie in Coloseni cap. 2 incepand cu versetul 14 pana la 17.

Trebuie sa facem diferenta intre legile care erau date pentru a simboliza pe Domnul Iisus Hristos (legea jertfei, legea preotiei, etc) si legile care reflectau caracterul lui Dumnezeu (cele zece porunci). Primele au fost scrise, pe zapis, de Moise si au fost puse langa chivot. Celelalte, au fost scrise de Insusi Dumnezeu, pe piatra si au fost puse in chivot.

In Coloseni 2:14-17 se vorbeste despre acele legi, care erau scrise pe zapis, il simbolizau pe Domnul Iisus Hristos, si "au fost pironite pe cruce"(vezi vers. 14).

"A STERS ZAPISUL CU PORUNCILE LUI, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, PIRONINDU-L PE CRUCE. A sters domniile si stapanirile, si le-a facut de ocara inaintea lumii, dupa ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce. Nimeni dar sa nu va judece cu privire la o mancare sau bautura, sau cu privire la o zi de sarbatoare, cu privirea la o luna noua sau cu privire la o zi de sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, DAR TRUPUL ESTE A LUI HRISTOS"(Coloseni 2:14-17).

Se vorbeste despre niste porunci scrise pe zapis, si care stateau impotriva noastra. "Luati cartea (ZAPISUL) aceasta a legii, si puneti-o langa chivotul legamantului Domnului, Dumnezeului vostru, ca sa fie acolo MARTORA IMPOTRIVA TA"(Deuteronom 31:26) In acea carte (zapis) erau scrise legi privitoare la sarbatori si ceremonii (care cuprindeau, printre altele, reguli cu privire la mancare sau bautura). Existau sabate ceremoniale, 7 sau 8 la numar. Ex: "Ziua Ispasirii",sarbatorita o data pe an,era considerata ca o zi de sabat (vezi Levitic 16:31) A nu se confunda cu sabatul zilei a saptea scris pe piatra de Insusi Dumnezeu.

Nu se face nici o referire la CELE ZECE PORUNCI, scrise pe piatra si puse in chivot. Acestea nu simbolizau trupul lui Hristos. CELE ZECE PORUNCI, sunt legi vesnice, care reflecta caracterul lui Dumnezeu.


Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Asa vom continua la infinit. Un verset dumneavoastra un verset noi. Cred ca trebuie sa avem in minte indemnul Mantuitorului- Ce este scris? Cum citesti?
Eu inclin spre o interpretare a Sfintilor Parinti- care au trecut de litera Scripturii si au interpretat-o in Duh.
Faceti selectie din invataturile Sfintilor Parinti. In ortodoxie se recunoaste ca "Sfintii Parinti au gresit".

Citez dintr-o lucrare ortodoxa:

"Acesti Sfinti si Părinti ai Bisericii au formulat uneori păreri personale care nu au coincis cu învătătura Bisericii, însă nu au făcut din ele dogme si nici nu le-au răspândit ca fiind neapărat adevărate. Există unele învătături gresite formulate de unii Părinti ai Bisericii, însă Biserica le-a trecut cu vederea întrucât autorii lor le-au prezentat doar ca păreri personale." Am copiat de aici:
http://www.odaiadesus.ro/dezacorduri.html

Acum, astept o interpretare a Sfintilor Parinti.Selecteza una care-ti convine, sa o verificam cu Sfanta Scriptura.
  #5  
Vechi 02.05.2010, 22:42:32
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Te folosesti de vrsetul din Coloseni 2:16, scos din context si tradus gresit (la sfarsitul versetului se vorbeste despre sabate, nu despre sambete).

Sa analizam ce scrie in Coloseni cap. 2 incepand cu versetul 14 pana la 17.

Trebuie sa facem diferenta intre legile care erau date pentru a simboliza pe Domnul Iisus Hristos (legea jertfei, legea preotiei, etc) si legile care reflectau caracterul lui Dumnezeu (cele zece porunci). Primele au fost scrise, pe zapis, de Moise si au fost puse langa chivot. Celelalte, au fost scrise de Insusi Dumnezeu, pe piatra si au fost puse in chivot.

In Coloseni 2:14-17 se vorbeste despre acele legi, care erau scrise pe zapis, il simbolizau pe Domnul Iisus Hristos, si "au fost pironite pe cruce"(vezi vers. 14).

"A STERS ZAPISUL CU PORUNCILE LUI, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, PIRONINDU-L PE CRUCE. A sters domniile si stapanirile, si le-a facut de ocara inaintea lumii, dupa ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce. Nimeni dar sa nu va judece cu privire la o mancare sau bautura, sau cu privire la o zi de sarbatoare, cu privirea la o luna noua sau cu privire la o zi de sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, DAR TRUPUL ESTE A LUI HRISTOS"(Coloseni 2:14-17).

Se vorbeste despre niste porunci scrise pe zapis, si care stateau impotriva noastra. "Luati cartea (ZAPISUL) aceasta a legii, si puneti-o langa chivotul legamantului Domnului, Dumnezeului vostru, ca sa fie acolo MARTORA IMPOTRIVA TA"(Deuteronom 31:26) In acea carte (zapis) erau scrise legi privitoare la sarbatori si ceremonii (care cuprindeau, printre altele, reguli cu privire la mancare sau bautura). Existau sabate ceremoniale, 7 sau 8 la numar. Ex: "Ziua Ispasirii",sarbatorita o data pe an,era considerata ca o zi de sabat (vezi Levitic 16:31) A nu se confunda cu sabatul zilei a saptea scris pe piatra de Insusi Dumnezeu.

Nu se face nici o referire la CELE ZECE PORUNCI, scrise pe piatra si puse in chivot. Acestea nu simbolizau trupul lui Hristos. CELE ZECE PORUNCI, sunt legi vesnice, care reflecta caracterul lui Dumnezeu.




Faceti selectie din invataturile Sfintilor Parinti. In ortodoxie se recunoaste ca "Sfintii Parinti au gresit".

Citez dintr-o lucrare ortodoxa:

"Acesti Sfinti si Părinti ai Bisericii au formulat uneori păreri personale care nu au coincis cu învătătura Bisericii, însă nu au făcut din ele dogme si nici nu le-au răspândit ca fiind neapărat adevărate. Există unele învătături gresite formulate de unii Părinti ai Bisericii, însă Biserica le-a trecut cu vederea întrucât autorii lor le-au prezentat doar ca păreri personale." Am copiat de aici:
http://www.odaiadesus.ro/dezacorduri.html

Acum, astept o interpretare a Sfintilor Parinti.Selecteza una care-ti convine, sa o verificam cu Sfanta Scriptura.
In primul rand trebuie sa faceti diferenta intre dogma si parerile personale ale unor Sfinti Parinti- teologumene- nu greseli cum le numiti dumneavoastra.
Cat despre Coloseni 2 este clar ca Apostolul subliniaza trecerea de la legea veche- in care inca ati ramas- la cea noua.
Mai intai, inainte de a contesta unitatea de invatura a Sfintilor Parinti ar fi bine sa va ocupati de parerile subiective si divergente ale unora din cultul dumneavoastra. Si pornesc de la aceelasi text- oare mai sunt in Duh, ca doar Duhul uneste nu dezbina.
  #6  
Vechi 03.05.2010, 21:17:04
almaris
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Apostolul subliniaza trecerea de la legea veche, la cea noua.
Adica legea veche 10 porunci, iar cea noua 9 porunci, sau 8 la unii. Nu ne-am gasit sa umblam decat la codul de legi al lui Dumnezeu, ce curaj inconstient sa ai sa faci asta. Una era sa mai ajustezi ce a scris Solomon, Isaia sau Pavel si alta e sa te bagi peste ce a scris Dumnezeu Insusi. Cam mare semetirea!

Apropo, de cate ori apare Dumnezeu ca scriind ceva cu mana Sa in Scriptura? Ia vedeti ca mai sunt cazuri si nu s-a gasit nimeni sa vina cu interpretari in "duh".
  #7  
Vechi 05.05.2010, 16:17:21
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de almaris Vezi mesajul
Adica legea veche 10 porunci, iar cea noua 9 porunci, sau 8 la unii. Nu ne-am gasit sa umblam decat la codul de legi al lui Dumnezeu, ce curaj inconstient sa ai sa faci asta. Una era sa mai ajustezi ce a scris Solomon, Isaia sau Pavel si alta e sa te bagi peste ce a scris Dumnezeu Insusi. Cam mare semetirea!

Apropo, de cate ori apare Dumnezeu ca scriind ceva cu mana Sa in Scriptura? Ia vedeti ca mai sunt cazuri si nu s-a gasit nimeni sa vina cu interpretari in "duh".
Exista o nou lege a Noului Testament? Chiar daca in teologia protestanta si neoprotestanta i se nega caracterul de lege al Noului Testament, asta nu inseamna ca nu exista o lege a Noului Testament.
  #8  
Vechi 03.05.2010, 14:15:10
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Te folosesti de vrsetul din Coloseni 2:16, scos din context si tradus gresit (la sfarsitul versetului se vorbeste despre sabate, nu despre sambete).

Sa analizam ce scrie in Coloseni cap. 2 incepand cu versetul 14 pana la 17.

"A STERS ZAPISUL CU PORUNCILE LUI, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, PIRONINDU-L PE CRUCE. A sters domniile si stapanirile, si le-a facut de ocara inaintea lumii, dupa ce a iesit biruitor asupra lor prin cruce. Nimeni dar sa nu va judece cu privire la o mancare sau bautura, sau cu privire la o zi de sarbatoare, cu privirea la o luna noua sau cu privire la o zi de sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, DAR TRUPUL ESTE A LUI HRISTOS"(Coloseni 2:14-17).
Asa cum abolirea regulilor referitoare la "mancare si batura" face clar referire la regimul mancarurilor curate si necurate, descrierea "Zi de sabatoare, luna noua, zi de sabat" face referire la cele 3 tipuri de sabate: anuale, lunare, saptamanale - deci toate au fost desfiintate.

Restul povestilor inventate de adventisti pentru care ar trebui sa credem ca de fapt n-au fost desfiintate, nu se regasesc in Biblie.

De altfel si la Gal 4:10 zice la fel: "Țineți zile și luni și timpuri și ani?"

Crestinii nu au mai tinut nici un fel de Sabat.

Duminica nu este un "sabat alternativ" ci o sarbatoare in cinstea Domnului.
Pana cand Constantin cel Mare n-a dat libertate crestinismului, nici macar nu se punea problema sa nu se lucreze in acea zi.

Acum duminica este zi de odihna dar din porunca bisericeasca, asa cum sunt si alte sarbatori in care omul ar trebui sa lase preocuparea pentru cele materiale si sa se ocupe mai mult de cele spirituale.

Majoritatea crestinilor din acea perioada erau oameni simpli care trebuiau sa-si castige existenta in fiecare zi, iar crestinismul nu inregistreaza din acele timpuri nici macar un singur "martir pentru sabath" asa cum se dau unii adventisti in ziua de azi pentru ca vezi Doamne sunt persecutati ca "tin sabatul" pentru ca sefu' nu le-a permis sa stea sambata acasa.

Ba chiar au inventat o asa zisa "vreme duminicala" care exista doar in imaginatia lor si o asteapta si mai si ca venirea Domnului, in care toate visele si ambitiile lor sabathale ar fi confirmate - ziua in care se va interzice tinerea sabatului si va fi obligatorie ziua de odihna "duminicala" iar ei vor deveni gloriosi martiri ai sabatului.
  #9  
Vechi 03.05.2010, 15:32:15
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit pentru angelforever

Spui ca vei citi Biblia cand vei avea timp si astfel iti vei lamuri problema.Ma gandesc ca nu este o ratiune buna in asta.
Multi vor sa citeasca Biblia ca sa se lamureasca in diferite aspecte,si mai rau se incurca.
Biblia nu este o carte ca oricare alta,nu este atat de accesibila pe cat se poate crede.Nu ca ar avea secrete,insa multe lucruri au interpretari duhovnicesti,ale caror talcuiri le putem afla doar de la Sfintii Parinti.
Daca stii cumva,chiar evreii s-au incurcat in citirea Bibliei,care era scrisa de prorocii lor,si a venit Iisus sa le-o desluseasca,insa ei nu au inteles-si urmarea presupun ca o stii.
Deci,Biserica are grija ca prin Traditia pe care o pastreaza de 2000 de ani,si prin Sfintii Parinti,sa le talcuiasca celor care vor sa stie ,fragmente din Biblie.
Iar daca Biserica stie ca Duminica este ziua cinstirii Domnului,ziua Invierii,si daca Duminica se face liturghia pentru toata lumea,de ce am vrea noi sa ne imaginam altceva,sa scotocim acolo unde nu este de scotocit,si sa ne facem socoteli dupa mintea noastra?

Ascultarea de Biserica inseamna totul,de asta depinde mantuirea noastra.De ce sa incercam sa facem noi propriile reguli? Nu asta au facut deja sectele,si fiecare are adevarul ei?
Daca vrei sambata in locul duminicii,o gasesti la evrei,la martorii lui Iehova,insa acolo nu este mantuire.
Tu alegi!
  #10  
Vechi 03.05.2010, 19:33:14
angel4ver angel4ver is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Mesaje: 110
Implicit

nu am spus ca aleg sambata in locul duminicii.
ideea este cana pana acum mi se spunea de toata lumea (indiferent de religie) ca Biblia este scrisa de Dumnezeu si ca cel care modifica Cuvantul lui Dumnezeu (adica Biblia sau Sf. Scriptura) o sa fie aspru pedepsit.
daca in Biblie scrie ca e duminica e prima zi a saptamanii, de ce mai sarbatorim Duminica? aici e nedumerirea si cu Biblia in fata ar trebui sa explice. Constantin cel Mare a decis, dar pe baza a ce? ca unii sarbatoreau sambata si altii duminica sau reiese undeva din Biblie chestia asta?
am mai vorbit astazi cu cineva care stie mult mai multe decat mine despre religie si este batran, dar nu cred ca asta conteaza. si mi-a spus cateva lucruri, desi a zis ca o sa citeasca si el dintr-o Biblie ortodoxa mai veche (ca din cate am inteles, inainte Vechiul Testament avea un volum cum ar veni si Noul Testament era un alt volum; deci e o Biblie mai veche spre deosebire de ce-a aparut acum) si o sa-mi explice pe intelesul meu.

alin, m-am uitat pe site-uri si am de gand sa citesc ala. Urmeaza sa-mi fac comanda de pe internet cat de curand. multumesc mult inca odata.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ziua X Gabriel_ND Intamplari adevarate 10 12.10.2011 13:51:05
Buna ziua ditech22 Generalitati 22 14.02.2010 18:52:40
buna ziua deea_m Biserica Ortodoxa Romana 5 06.04.2009 22:57:16