Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.05.2010, 14:53:53
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
1. Nu eu sustin ca sabatul a fost desfiintat, ci cele doua pasaje biblice care dupa cum ati recunoscut si dvs. se refera la sabat.
Puteti spune atunci ca Sf. Ap. Pavel a gresit?
Asupra acestui lucru am căzut deja de acord: Sabatul a fost desființat. Ceea ce persistă ca deosebire de vederi este: înseamnă acest lucru că o parte din Decalog a fost desființată ?

Citat:
2. Este aceasi chestie, doar inversati ordinea ideilor. Sabatul este una din porunci, sabatul a fost desfiintat, deci o porunca a fost desfiintata.
Porunca dată este "Adu-ți aminte de ziua Domnului". Noi ne aducem aminte de Ziua Domnului, doar că Domnul ne-a arătat că Ziua Lui a devenit altă zi a săptămânii, încât ceea ce era promis prin ținerea sâmbetei a devenit ținerea Duminicii. Deci, nu mai este aceeași veche sărbătoare evreiască, ci sărbătoarea nouă, creștină. Din exact același motiv noi nu mai sărbătorim Pessah-ul, ci Paștile Domnului. Între săptămâna Pessah-ului și săptămâna Paștilor este același decalaj și aceeași deosebire de semnificație. Analogia e mai mare decât pare la prima vedere. Ce altceva este Duminica, decât un Paște al fiecărei săptămâni ? Ar fi foarte corect teologic să vă salut cu "Cristos a înviat" în orice zi de Duminică de peste an. La rândul lui, Șabatul este un Pessah săptămânal.

În concluzie: e adevărat că a fost mutată Ziua Domnului, e adevărat că semnificația ei este transfigurată, între ele raportul fiind ca de la sămânță la floare. Dar asta nu înseamnă că avem de ascultat cu o poruncă mai puțin.

Citat:
3. Sustineti o separatie intre poruncile Bisericii si poruncile lui Dumnezeu?
Da, poruncile Bisericii sunt altceva decât poruncile lui Dumnezeu. Ele tot de la Dumnezeu vin, fiindcă Mireasa nu poate da alte porunci decât cele inspirate de Mire. Însă nivelul de autoritate nu este același: Ceea ce este "de fide apostholica" nu poate fi contrar a ceea ce este "de fide divina". Deci, apostolii și urmașii lor de azi nu pot aduce corecții la ceea ce a fost revelat de însuși Domnul. Când spunem "Biserica este în ascultare față de Dumnezeu", în fond exact asta spunem. Iar cele 10 porunci cu degetul Său au fost scrise, adică sunt culmea adevărurilor "de fide divina".



Citat:
Daca Decalogul ar fi fost atat de etern si inviolabil doar pentru ca a fost scris pe piatra, nu credeti ca ar fi fost mai potrivit sa inceapa cu aceste legi sau macar sa se regaseasca acolo?

Observati ca in Decalog omului NU i se cere sa-L iubeasca pe Dumnezeu, nici sa-si iubeasca aproapele, ci doar sa respecte cateva norme morale destul de sumare de altfel, fata de Dumnezeu, fata de sine si aproapele lui.
Nu, deoarece Decalogul este numai o parte a Revelației, nu toată Revelația. Împrejurarea că ceva nu este în Simbolul Credinței nu înseamnă că nu trebuie crezut ca și când ar fi. Pururea fecioria Maicii Domnului nu apare în Simbolul Credinței, și totuși e dogmă mariană.

În general spus, când un element despre care știm că este adevărat lipsește dintr-o submulțime de adevăruri, aceasta nu demonstrează falsitatea submulțimii de adevăruri.

Citat:
(..)mai ales cand este practic un conflict teologic fata de semnificatiile fiecareia in parte.
Cred că aici e eroarea. Nu văd nici un conflict teologic aici.

Citat:
Revin deci cu cerinta de a identifica contextul teologic si istoric exact cand la crestini ziua de inchinare a devenit si "zi e odihna" obligatorie putand eventual fi asimilata oarecum dpdv ceremonial si teologic cu sabatul iudaic.
Am să caut, deși s-ar putea să-mi ia mai multe zile, fiind prins acum cu lucruri lumești.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #2  
Vechi 05.05.2010, 15:06:10
almaris
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
înseamnă acest lucru că o parte din Decalog a fost desființată ?
Pai nu e clar?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Porunca dată este "Adu-ți aminte de ziua Domnului". Noi ne aducem aminte de Ziua Domnului, doar că Domnul ne-a arătat că Ziua Lui a devenit altă zi a săptămânii, încât ceea ce era promis prin ținerea sâmbetei a devenit ținerea Duminicii.
De ce nu i-a aratat si lui Pavel de exemplu?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Deci, nu mai este aceeași veche sărbătoare evreiască, ci sărbătoarea nouă, creștină.
Din moment ce crestinismul vine pe filiera evreiasca, nu ar fi normal sa fie pastrate toate principiile de baza ale religiei respective?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Da, poruncile Bisericii sunt altceva decât poruncile lui Dumnezeu.
Foarte grava afirmatia. Biserica ar trebui sa fie acel "mecanism" prin care se transmite inavatura data de Dumnezeu, nu invatura "mecanismului".
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ele tot de la Dumnezeu vin, fiindcă Mireasa nu poate da alte porunci decât cele inspirate de Mire.
Si daca mireasa e neascultatoare?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Decalogul este numai o parte a Revelației
Evident
  #3  
Vechi 05.05.2010, 17:30:56
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Asupra acestui lucru am căzut deja de acord: Sabatul a fost desființat.
Teribila incumetare. Ati cazut voi de acord.... Si, cu Dumnezeu cum ramane?


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Porunca dată este "Adu-ți aminte de ziua Domnului".
Porunca scrisa de Insusi Dumnezeu suna, limpede si complet, cam asa (folosesc o traducere ortodoxa):
"Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sã o sfintesti.
Lucreazã sase zile si-ti fã în acelea toate treburile tale,Iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tãu: sã nu faci în acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tãu, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tãu, nici asinul tãu, nici orice dobitoc al tãu, nici strãinul care rãmâne la tine, Cã în sase zile a fãcut Domnul cerul si pãmântul, marea si toate cele ce sunt într-însele, iar în ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvântat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o.
"(Iesirea 20:8-11)
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ziua X Gabriel_ND Intamplari adevarate 10 12.10.2011 13:51:05
Buna ziua ditech22 Generalitati 22 14.02.2010 18:52:40
buna ziua deea_m Biserica Ortodoxa Romana 5 06.04.2009 22:57:16