Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #101  
Vechi 24.05.2010, 20:43:58
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AndruscaCIM Vezi mesajul
Sa iubim neghina, spunandu-i ca e grau, si sa ne purtam ca si cand ar fi...oare asa invata Hristos?
Hristos ne invata ca e tare greu de facut diferenta.
Si ne-a mai spus ca o vor face ingerii la seceris.

Daca tu esti grau si eu neghina sau e invers sau e altfel, astazi doar Dumnezeu stie.
O vom sti si noi oamenii, doar ca ceva mai tarziu...

P.S. Stiu ca sunt off-topic si ma opresc aici. Subiectul e altul si nu vreau sa-l deturnez. Am intevenit doar in urma unei sageti indreptate spre „sectari”.

Last edited by penticostalulmantuibil; 24.05.2010 at 20:48:23.
  #102  
Vechi 24.05.2010, 21:46:01
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Pentru ce am părăsit papismul
Episcopul Pavel (Ballester-Convolier) al Nazianzului

http://www.familiaortodoxa.ro/2010/0...l-nazianzului/
  #103  
Vechi 24.05.2010, 21:47:06
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Prin urmare, dacă cineva se abține de la carne netăiată cușer să zicem, din convingere că acest lucru este necesar salvării, comite păcat. Dacă, însă, așa cum poate a făcut și Iacob, se abține de la carne netăiată cușer din solidaritate față de strămoși, ori din părerea că acest lucru e bun pentru sănătatea trupului, sau din milă față de animale ori alt considerent, nu este păcat.

Acestă primă dispută teologică din istoria Bisericii este limpede arătată în Fapte (Acte) cap 15 cu 5 și următoarele:
"Dar unii din eresul fariseilor, care trecuseră la credință, s-au ridicat zicând că trebuie să-i taie împrejur și să le poruncească a păzi Legea lui Moise." etc
sursa: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=26&cap=15
Atunci ce baza teologica au perioadele de necuratie a femeii care se cer a fi respectate in Biserica Ortodoxa?
Exista ceva de genul asta si in Biserica Romano-Catolica?
  #104  
Vechi 24.05.2010, 22:10:31
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pentru ce am părăsit papismul
Episcopul Pavel (Ballester-Convolier) al Nazianzului

http://www.familiaortodoxa.ro/2010/0...l-nazianzului/
Vai, dupa cele citite...m-au inspaimantat realmente cele scrise despre importanta Papei, si cred ca nu poate fi adevarat...nu am citit niciodata pana acum chiar intreaga pledoaria pentru importanta Papei, si nu imi vine a crede ca poate fi considerat infailibil, si ca cineva i se poate adresa cum i se adreseaza Domnului...e ceva incredibil cu adevarat!

"Un privilegiu absurd, ieșit din comun, pe care nici idolatrii cei mai învederați nu și-l puteau închipui. Este infailibil de drept divin, potrivit definiției dogmatice a Conciliului Vatican I din anul 1870. De atunci încoace, acestuia omenirea îi e datoare să i se adreseze cu cuvintele adresate Domnului: „Tu ai cuvintele vieții veșnice”. De aici încolo nu mai e nevoie de Duhul Sfânt ca să călăuzească Biserica „la tot adevărul”. Nu mai e nevoie de Sfânta Scriptură, nici de Sfânta Tradiție, căci de acum este un dumnezeu pe pământ, având puterea de a cataloga ca netrebnice și înșelătoare învățăturile Dumnezeului Ceresc.


În virtutea acestei infailibilități, Papa este singurul dreptar al credinței și poate afirma și susține, chiar și contrar învățăturii Bisericii, noi dogme, pe care credincioșii sunt datori să le primească pentru a nu-și pierde mântuirea. „Depinde doar de voința și dispoziția lui ca un lucru pe care îl vrea (Papa) să fie considerat sfânt sau sfințit în toată Biserica”, iar edictele lui epistolare trebuiesc luate în considerație și crezute, cerând aceeași supunere ca niște „epistole canonice”.


Din moment ce Papa este infailibil, trebuie ascultat orbește. Cardinalul Bellarmine, proclamat „sfânt” de către Biserica Catolică, zice următoarele într-un mod foarte firesc: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”."


  #105  
Vechi 24.05.2010, 22:25:46
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Atunci ce baza teologica au perioadele de necuratie a femeii care se cer a fi respectate in Biserica Ortodoxa?
Habar nu am. Cred că ortodocșii care au studiat problema v-ar putea răspunde mai calificat. Pe de altă parte, dacă asemenea canoane există, femeile ortodoxe trebuie încurajate să le urmeze. Canoanele Bisericii se pot schimba, dar numai de către Biserică, iar până atunci trebuie să le urmăm.

Citat:
Exista ceva de genul asta si in Biserica Romano-Catolica?
Nu. Totuși, până recent în Biserica Romano-Catolică (și inclusiv astăzi în Biserica Greco-Catolică) a existat (există) interdicție ca femeile să intre nechemate în sanctuar (altar).

Începând cu sfârșitul secolului al XIX, când treptele minore ecleziale (acoliți, lectori etc) s-au desființat, ministerele deținute până atunci de persoane consacrate aflate pe treptele minore ale sacerdoțiului au putut reveni laicilor, cu consecința că astăzi vedem în numeroase biserici romano-catolice prezența fetelor (femeilor) în sanctuar (numit și "presbiteriu") unde se ocupă cu lecturile (în afară de Sf Evanghelie), cu pregătirea celor necesare oficierii Sf Misse etc. În spațiul romano-catolic se discută mult dacă asemenea modificări au fost oportune, tradiționaliștii făcând o legătură între aceste aspecte și criza vocațiilor la preoție. De altfel, preoții romano-catolici tradiționaliști nu permit ministrante, acolite sau lectorițe, preotul paroh având deplină libertate de a-și alege pe cei care slujesc în subordinea sa.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #106  
Vechi 24.05.2010, 23:37:22
TIBS's Avatar
TIBS TIBS is offline
Member
 
Data înregistrării: 29.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 63
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AndruscaCIM Vezi mesajul
Uite cateva afirmatii facute de un catolic:



Ti se par ok?
La primul aliniat nu am nimic de comentat. Despre cel de-al doilea citind in Vietile Sfintilor aflu ca lucrurile stau cam asa cum au fost prezentate de Mihnea Dragomir. Cat despre cel de-al treilea poate ca Mihnea nu si-a dat seama dar se poate sa-l contrazica pe cel de-al doilea. Poate ca si Patriarhul Constantinopolului de acum peste zeci sau sute de ani va fi incadrat in aceeasi categorie cu cei pomeniti de Mihnea in aliniatul al doilea. Dar nu cred ca noi aici pe forum suntem in masura sa judecam arhiereii. Poate ca Patriarhul Constantinopolului stie ca greseste dar este condus de alte interese.
Mai sus ziceam ca nu cred ca noi am fi in masura sa judecam arhiereii de fapt sunt sigur de lucrul acesta mai ales ca noi nu cunoastem pocainta lor.
__________________
Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperamântul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, slavă Ție!
  #107  
Vechi 25.05.2010, 00:34:54
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Citat:
În prealabil postat de TIBS Vezi mesajul
La primul aliniat nu am nimic de comentat. Despre cel de-al doilea citind in Vietile Sfintilor aflu ca lucrurile stau cam asa cum au fost prezentate de Mihnea Dragomir. Cat despre cel de-al treilea poate ca Mihnea nu si-a dat seama dar se poate sa-l contrazica pe cel de-al doilea. Poate ca si Patriarhul Constantinopolului de acum peste zeci sau sute de ani va fi incadrat in aceeasi categorie cu cei pomeniti de Mihnea in aliniatul al doilea. Dar nu cred ca noi aici pe forum suntem in masura sa judecam arhiereii. Poate ca Patriarhul Constantinopolului stie ca greseste dar este condus de alte interese.
Mai sus ziceam ca nu cred ca noi am fi in masura sa judecam arhiereii de fapt sunt sigur de lucrul acesta mai ales ca noi nu cunoastem pocainta lor.
Hmm, eu nu sunt de acord cu ce spune Mihnea...cu mai nimic din pacate:D

Last edited by AndruscaCIM; 25.05.2010 at 00:39:17.
  #108  
Vechi 25.05.2010, 00:35:22
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Pentru Mihnea Dragomir:

Ce este adevarat si ce nu din afirmatiile despre Biserica Romano-Catolica din articolul de mai sus?
  #109  
Vechi 25.05.2010, 01:09:30
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pentru Mihnea Dragomir:

Ce este adevarat si ce nu din afirmatiile despre Biserica Romano-Catolica din articolul de mai sus?
Să o luăm pe pasaje.
Citat:
Într-adevăr, deja în două cazuri anterioare, adică la 1327 și respectiv la 1351, Papii Ioan al XXII-lea și Clement al VI-lea condamnaseră succesiv și anatematizaseră pe oricine ar fi îndrăznit să tăgăduiască că Apostolul Pavel, pe toată durata lucrării sale apostolești, ar fi fost subordonat în totalitate autorității monarhico-bisericești a primului Papă și Împărat al Bisericii – adică Apostolului Petru. Mai apoi, în 1907 și 1920, Pius al XX-lea și Benedict al XIV-lea au respectat aceleași anateme și aceleași condamnări.
Greu de operat fără precizarea surselor. Eventuale anateme din secolul al XX-lea în această materie se găsesc pe situl oficial al Vaticanului ( www.vatican.va ) sau pe puternicul sit magisterial www.papalencyiclicals.net , dar nu am răbdare să caut fără referințe precise. Am dubii că vreun papă a folosit termenul de "Împărat al Bisericii", pentru Petru, sună foarte neuzual. Pare o "înflorire" a unui document, în cazul că acesta există. În orice caz, ideea că Petru avea autoritate asupra celorlalți apostoli (valabil și pentru Paul) este adevăr de credință cunoscut ca "dogma primatului petrin". Sursele biblice, patristice și liturgice ale acestei dogme sunt destule. Să ne oprim doar la cuvintele lui...Paul, care a simțit nevoia să "se suie la Petru".

Citat:
Lucrurile erau foarte clare pentru mine, de vreme ce lucrările exegetice ale Sfinților Părinți cu privire la acest subiect, nu lasă loc nici celei mai mici îndoieli. „Pavel” – scrie sfințitul Gură-de-Aur – „propovăduiește egalitatea lui cu ceilalți apostoli și se poate compara nu doar cu ceilalți apostoli, ci și cu primul dintre ei, ca să dovedească că fiecare din ei are aceeași autoritate”. Cu adevărat, toți Sfinții Părinți acceptă într-un glas că „toți ceilalți apostoli erau la fel cum era și Petru, adică erau înzestrați cu aceeași autoritate și cinste”.
Nu am citit decât o mică parte din ceea ce a scris Sf Ioan Gură de Aur (și anume: enorm de mult), dar nu-mi amintesc de asemenea frază. Ca de obicei, nu ni se spune în ce lucrare, omilie, etc, a spus asta. Pare surprinzător, deoarece Sf Ioan Gură de Aur a fost un apologet al primatului petrin. Dealtfel, fraza nu are logică interioară: dacă ești egal cu primul, acela nu mai este primul. În ceea ce privește faptul că "toți Sf Părinți" acceptă "într-un glas" că "(...)aceeași autoritate și cinste" este o glumă. Nu toți, dar nici măcar unul nu spune așa o erezie. Nu ni se spune unde anume spune corul Sf Părinți asta, dar se folosesc ghlimelele, ca și când ar fi un citat. Onestitate intelectuală îndoielnică.

Citat:
Chestiunea era deci foarte limpede. Și, totuși, învățătura romano-catolică era în acest punct contrară evidenței. Astfel, pentru prima oară în viața mea, am intrat într-o dilemă infricoșătoare. Ce să fi ales? Pe de-o parte se aflau Sfânta Evanghelie și Sfânta Tradiție, pe de altă parte învățătura Bisericii mele. Potrivit teologiei catolice, este de neapărată trebuință pentru mântuire să credem că Biserica e o monarhie nepătată, al cărei conducător și monarh este Papa. Astfel, Conciliul Vatican I, expunând pe scurt toate condamnările anterioare, a declarat oficial: „Dacă cineva zice… că Petru (considerat a fi primul Papă) n-a fost rânduit de Hristos ca mai-mare al apostolilor și cap văzut al Bisericii… să fie anatema”!
Perfect adevărat, mai puțin că acest lucru ar fi "contrar evidenței". De astă dată, citatul din hotărârea dogmatică a Sinodului Vatican I este exact.

Partea a doua a articolului este o povestire, nimic de comentat. Poate caracterul repetitiv al folosirii termenului de "monarhie" la adresa organizării ecleziale, fapt care, totuși, nu este greșit (doar că pare repetat cu intenție rea). Desigur că Biserica este o monarhie. La fel e și Biserica Cerească, cea de sus, cu care cea de jos este legată. Ideea că Biserica ar trebui să fie o democrație, condusă prin vot de episcopi, cu participarea eventual a laicilor în Adunări Naționale Bisericești nu îmi sună de loc...catolic.

Câteva mici erori în partea a treia a articolului, când se atribuie papei titlul de "piatra din capul unghiului". Inexact. În edificiul Bisericii, papa este temelia, iar piatra din capul unghiului este Cristos. Episcopii sunt coloanele de rezistență. Iar servul lui Dumnezeu Mihnea, una dintre cărămizi.

Ultima parte a articolului deja se îndepărtează prea mult de rezonabilitate pentru a mai merita comentată punctual.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #110  
Vechi 25.05.2010, 01:48:22
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Ce ne poti spune Mihnea Dragomir despre Inchizitie, indulgente... starea Bisericii Catolice, a decaderii religioase si morale a ei, fapt ce a condus la aparitia Protestantismului?

Am citit un articol de pe blogul tau, si anume " Rusinea de a fi catolic"...si din ce am putut vedea ( poate ca nu am gasit restul articolului) nu ai tratat decat subiectul Cruciadelor, incepand asa: "Să le luăm pe rând și să vedem dacă și ce anume e așa de greșit în ele încât ne-ar face să ne rușinăm de trecutul infect al Bisericii noastre"....deci cum vezi tu gravitatea Inchizitiei, si a indulgentelor...pe fondul infailibilitatii papale?

De exemplu pe mine ma doare foarte mult faptul ca NP ne pun in aceeasi oala cu BC, cand de fapt nu au practic ce sa reproseze Bisericii Ortodoxe din acest punct de vedere, pentru ca Istoria Bisericii Ortodoxe nu are asemenea greseli in trecutul ei, si nu a avut astfel de porniri, iar Protestantismul a aparut ca o reactie la starea in care persista BC, si nicidecum Biserica Ortodoxa...

Cum explici evolutia, si Istoria BC..mai ales dupa Schisma din 1054, ca fiind una Ortodoxa, sau cam nu?
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican