![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ia să vedem ce elucubrații mai spune situl respectiv. De exemplu....despre Eminescu: http://www.descopera.ro/maratoanele-...a-a-unui-geniu Eu vă rog să examinați cu mai multă atenție și rigoare sursele, să le comparați și să le cântăriți seriozitatea, să nu luați în serios tot ce vedeți pe internet sau în tabloide. Asta, în cazul în care vă doriți o discuție bazată pe onestitate intelectuală.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta ma face sa-mi pun intrebarea: religia merge mana in mana cu politica? Unde este Dumnezeu in aceste principii de genul distruge si cucereste in numele lui Dumnezeu, avand in vedere ca viata este un dar de la Dumnezeu, pe care doar Dumnezeu are dreptul sa-l ia? Last edited by maria-luisa; 30.05.2010 at 14:20:58. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Este de discutat dacă, în condițiile și cu posibilitățile tehnice de azi, prin "incriminare" mai trebuie înțeleasă pedeapsa cu moartea. Unii specialiști în drept, creștini, spun că nu mai este necesară, în vreme ce alți specialiști, la fel de creștini, spun că este necesară. Fiecare dintre aceste două partide are argumentele ei sustenabile potrivit învățăturii noastre. Dar, până ce vom crede că Regatul lui Dumnezeu trebuie să fie numai în inimile noastre și nu trebuie să fie și în lume, pentru ca lumea toată, guvernată de Biserică și de Statele Creștine să se transfigureze în Cetatea lui Dumnezeu, lucrurile vor merge, veac de veac, în jos, spre disoluție. Avem de ales între a clădi casa noastră comună pe stâncă sigură sau a o clădi pe nisip. Inspirați de Vistierul Bunătăților, cei dinaintea noastră au ales prima variantă. Noi, sfidându-L pe El și pe aceia și zicând despre ei că erau "înapoiați" ori chiar "criminali" avem libertatea și să clădim pe nisip. Dar atunci, să nu ne mirăm de ce va urma și să nu căutăm cine știe ce explicații savante pentru stările lucrurilor de azi și de mâine.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 30.05.2010 at 14:57:28. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Va spun sincer ca nu vad cum poate fi vorba despre un regat al lui Dumnezeu inauntrul omului si implicit in lume atata timp cat se cauta justificari in ceea ce priveste omorul, care este o incalcare a poruncii lui Dumnezeu. Pai daca de la mai marii care se spune ca il servesc pe Dumnezeu nu exista un exemplu pozitiv in acest sens, de ce sa ne mai mire crimele si faradelegile celor mai mici? Last edited by maria-luisa; 30.05.2010 at 15:56:21. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 30.05.2010 at 17:38:41. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica lui Hristos nu se ocupa cu condamnari la moarte! Acum Biserica Catolica mai condamna la moarte...sau nu? In caz ca Biserica Catolica nu se mai ocupa cu astfel de lucruri, inseamna ca a facut niste erori...pentru care si-a cerut scuze, si de aceea nu se mai regasesc in prezent!!!
__________________
Doamne ajuta-ne si ai mila de noi pacatosii! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar verdicte în materie de credință, oare poate să dea Biserica lui Cristos ? Dacă dv credeți că nu, ce anume vă lipsește ca să vă faceți protestant ? Dacă da, este exact ceea ce a făcut și face și acum Sf Oficiu / CDF. Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]()
@Mihnea Dragomir:
Nu stiu daca s-a mai postat urmatorul citat din Sf. Evanghelia dupa Luca, cap. 9. Imi prezint scuzele mele daca altcineva a mai adus argumentul acesta in discutie, dar mi se pare semnificativ si totodata hotarator in lamurirea polemicii legate de inchizitie: " 51. Și când s-au împlinit zilele înălțării Sale, El S-a hotărât să meargă la Ierusalim. 52. Și a trimis vestitori înaintea Lui. Și ei, mergând, au intrat într-un sat de samarineni, ca să facă pregătiri pentru El. 53. Dar ei nu L-au primit, pentru că El se îndrepta spre Ierusalim. 54. Și văzând aceasta, ucenicii Iacov și Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer și să-i mistuie, cum a făcut și Ilie? 55. Iar El, întorcându-Se, i-a certat și le-a zis: Nu știți, oare, fiii cărui duh sunteți? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască. 56. Și s-au dus în alt sat. " Domnule Mihnea, cred ca orice comentariu e de prisos. Cititi cu atentie si cat mai obiectiv, iar adevarul despre inchizitie se va revela de la sine. Totusi, lapidar: Iisus nu alege sa-i pedepseasca pe necredinciosi cu o pedeapsa materiala, asa cum a facut Inchizitia(ca sa fac legatura cu tema discutiei), ci, paradoxal ii lasa in necredinta lor.(completez eu: poate pe viitor se vor cai) De ce va place sa va incapatanati in negare, in fata unor argumente atat de solide? Inca o chestiune. Ati scris undeva ca daca Biserica il va condamna oficial Torquemada o sa va reformulati parerea despre el, dar pana la acel moment el este pentru dumneavoastra printre cei drepti. Nu ma leg punctual depre continutul afirmatiei (nu sunt indeajuns de documentat in ceea ce-l priveste Torquemada), dar vreau sa sesizez o atitudine fundamental gresita a catolicilor (sesizata genial de Dostoievski in Fratii Karamazov-capitotul Marele Inchizitor-, carte pe care v-o recomand cu caldura-e unul dintre romanele preferate ale Papei Benedict XVI). Marele Inchizitor din romanul mentionat ii spune lui Iisus, intr-o scena antologica:"Tu esti? Tu? Taci, nu spune nimic. Ce-ai putea sa mai spui? Stiu prea bine ce! Numai ca Tu n-ai dreptul sa mai adaugi nimic la cele marturisite odinioara...". Aceasta inclinatie de a adera orbeste, cu abnegatie la opinia Bisericii, chiar si atunci cand acest lucru e impotriva evidentei(chiar daca ratiunea marturiseste contrariul si nu vorbesc de chestiuni dogmatice, ci de etica), e o atitudine care nu poate duce decat la un obscurantism si bigotism absurd-cu care cochetati si dvs in aceasta discutie despre Inchizitie. (imi aduc aminte de un citat al unui apologet catolic, reproduc numai ideea: daca papa zice ca virtutea e rea iar pacatul e bun, atunci asa e - ceea ce e o enormitate din punct de vedere axiologic). Ma leg aici de unul dintre titlurile Papei: Papa e pe pamant cum e Hristos in Cer. Greseala provine din faptul ca se face o separare prea categorica intre conceptele "pamant" si "Cer", ca si cum nu ar fi punti de legatura intre cele doua, ca si cum cele doua planuri nu se intretaie in nici un punct(matematic: daca presupunem ca "pamant"=A, iar "Cer"=B atunci A intersectat cu B=multimea vida-ceea ce e din nou, o enormitate). Sufletul si trupul nu au o comuniune tainica(trupul e strabatut de suflet dupa cum zice D. Staniloae)?(si acesta e doar un exemplu). De unde rezulta logic: conceptele "cer" si "pamant" deoarece au puncte comune nu pot fi subordonate decat unui singur Dumnezeu, care le stapaneste pe amandoua. Astfel, reformulat ar trebui sa sune asa: "Papa e pe pamant asa cum e si in cer, adica Dumnezeu" sau "Hristos e pe pamant asa cum e si in cer, adica Dumnezeu"-e o chestiune de logica elementara. Va las pe dvs. sa decideti care e corecta. As mai avea de spus cate ceva, dar nu mai am timp. Doamne ajuta! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by maria-luisa; 31.05.2010 at 01:18:42. |
|