![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Sunteți serios când susțineți asemenea idei diabolice ? Eu cred, domnule dragă, că Isus a lăsat pe pământ o instituție pe care o asistă neîncetat. Eu cred că scopul acestei instituții este acela de a-i conduce pe oameni spre mântuire. Mai cred că Biserica este maică și învățătoare (Mater et Magistra) și cere copiilor ei respect, supunere și fidelitate filială. Mai cred că nimeni nu Îl poate avea ca tată pe Cristos, dacă nu are ca mamă Biserica. În sfârșit, cred că această Maică a noastră este sfântă, după cum mărturisesc (Credo...Unam, Sanctam). Este mai mult decât imprudent a crede că noi avem dreptate, în timp ce Biserica greșește. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca BC nu ar fi spus decat "vinovat", atunci nu avea de ce sa il delege pe acest individ sa se ocupe de alte lucruri...precum tortura=pedeapsa materiala a celor vinovati ( care in unele cazuri s-au dovedit nevinovati, cu tot cu marturiile nenumarate)!!! Pedepse materiale: tortura, para, crocodilul, funia, focul, sufocarea "ereticului"...pedepse materiale acceptate de BC, care sta tot ce misca in front...ca doar nu era separata de Stat, sau era?
__________________
Doamne ajuta-ne si ai mila de noi pacatosii! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
N-ati m-ai terminat cu Torquemada asta? Ma tot uit pe thread-ul asta si de o vreme numai despre Torquemada este.
![]()
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]()
@Mihnea Dragomir
"Ad extirpanda (named for its Latin incipit) was a papal bull, promulgated on May 15, 1252, by Pope Innocent IV, which explicitly authorized (and defined the appropriate circumstances for) the use of torture by the Inquisition for eliciting confessions from heretics." - uitati o dovada, conform wikipedia, pentru a sustine argumentul ca inchizitia a autorizat pedepse materiale. In ceea ce priveste problematica de fond, legatura dintre citatul enuntat si Inchizitie e atat de evidenta, incat orice incercare de punere in contrast mi s-ar fi parut redundanta. O sa incerc totusi o punere in paralel: citatul biblic se refera la o virtuala pedeapsa pe care ucenicii Domnului doresc sa o dea unor samarineni care nu au vrut sa-l primeasca pe Iisus care se ducea la Ierusalim - asadar erau implicit eretici. Ucenicii cer girul Domnului pentru a pedepsi un asemenea sacrilegiu, dar Hristos nu numai ca se opune dar ii si cearta ("Iar El, întorcându-Se, i-a certat și le-a zis: Nu știți, oare, fiii cărui duh sunteți?"). Dupa cum vedem, Hrisos nu apeleaza nici macar la verdicte de genul "vinovat" sau "nevinovat", pedeapsa fizica excluzandu-se implicit. Astfel, se cristalizeaza faptul ca intr-o chestiune cu un substrat care efectiv coincide cu acela abordat de Inchizitie, BC actioneaza intr-o maniera care se opune fundamental invataturii Domnului. Inca o completare: sustineti constant si cu indaratnicie ca nu Biserica infaptuia omorurile, ci autoritatile laice abilitate; ca Biserica dadea doar verdictul de: "vinovat", respectiv "nevinovat". Dar Biserica stia ce urmeaza a se infaptui in urma verdictului de "vinovat" si isi da de fapt girul iar prin acest lucru ea devine vinovatul moral pentru toate atrocitatile. Actul e cu atat mai abject, sustine contrariul e in primul rand un sofism si e atat de naiv... Va rog mai cititi o data postul meu anterior si pe acela al lui Scotianu despre "Marele Inchizitor", pentru ca mi se pare, din raspunsul dv., ca n-ati prins esenta pre care doream sa v-o transmitem. Julien Benda: urasc pe cei care complica lucrurile simple, dar nu mai putin pe cei care simplifica lucrurile complicate. Stiti ce facem noi acum? Complicam un lucru simplu si evitam esentialul: Inchizitia e abominabila. Asadar, va rog sa nu mai facem risipa de eruditie pe acest subiect. In legatura cu ideea mea diabolica iat-o completa, nu trunchiat, asa cum ati citat-o dvs. : "Aceasta inclinatie de a adera orbeste, cu abnegatie la opinia Bisericii, chiar si atunci cand acest lucru e impotriva evidentei(chiar daca ratiunea marturiseste contrariul si nu vorbesc de chestiuni dogmatice, ci de etica), e o atitudine care nu poate duce decat la un obscurantism si bigotism absurd". De accentuat e exact ce ati evitat dv: "chiar si atunci cand acest lucru e impotriva evidentei(chiar daca ratiunea marturiseste contrariul si nu vorbesc de chestiuni dogmatice, ci de etica)". Last edited by rhadu_c; 01.06.2010 at 18:57:19. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
................................
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
"Și când s-au împlinit zilele înălțării Sale, El S-a hotărât să meargă la Ierusalim. Și a trimis vestitori înaintea Lui. Și ei, mergând, au intrat într-un sat de samarineni, ca să facă pregătiri pentru El. Dar ei nu L-au primit, pentru că El se îndrepta spre Ierusalim. Și văzând aceasta, ucenicii Iacov și Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer și să-i mistuie, cum a făcut și Ilie? Iar El, întorcându-Se, i-a certat și le-a zis: Nu știți, oare, fiii cărui duh sunteți? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască. Și s-au dus în alt sat." (Luca 9:51-56)
Citat:
Ceea ce interlocutorii nu știau este că doctrina catolică este aceea că, de fapt, și puterea lumească, seculară, este tot în mâna Bisericii, și mai explicit în mâna Papei, doar că ea este pusă în aplicare de către diverse persoane și instituții (regi și soldați) pentru Biserică și după voia și toleranța (sau admisiunea) preotului (a se înțelege a Papei). Asta înseamnă că de fapt autoritățile laice la care faceți referire nu își exercită puterea lor, ci acționează doar sub mandatul de putere pe care l-ar fi primit de la Biserică, și mai exact de la Papa. Astfel se poate înțelege că acele condamnări la moarte sau alte pedepse (închisoarea, confiscarea averilor, piedicile puse la promovarea sau avansarea pe plan socio-economic, alte pedepse) se făceau cu voia și admisiunea (sau toleranța) Bisericii Romei, și mai epxlicit a șefului acesteia, Papa. De vreme ce autoritățile laice nu își exercitau propria lor putere, ci puterea Bisericii (mai exact a Papei de la Roma) pentru Biserică, putere care le era delegată de Biserică și de papa, dar nu era de fapt a lor, atunci este logic limpede și clar că acele procese, torturi, hărțuieli, pedepse, stigmatizări s-au făcut sub puterea Bisericii Romei și a Papalității, și că, deși erau puse în aplicare de alții, adevărata sursă de putere a punerii lor în aplicare nu rezida la ei ci la Biserica Romei și la Papalitatea Romană. Astfel este logic, evident, că Biserica Romei și Papalitatea Romană sunt direct responsabile, conform doctrinei catolice, pentru acele torturi și pedepse și că prin puterea lor, aplicată de acei cărora le-a fost delegată, s-au făcut aceste lucruri. Ori acestea contrazic în mod flagrant tocmai cele spuse mai sus în evanghelie, precum și alte pasaje ale evangheliei. Ba mai mult, toată această doctrină catolică nu are fundamente în revelația divină. Dacă unii cred că are și lucrurile se justifică, atunci sunt invitați să aducă justificările. Last edited by Savonarola; 13.09.2011 at 11:56:53. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poveste: a existat un copil numit Nicolo Paganini. De pe la trei ani acesta era batut aproape zilnic de tatal sau pentru ca nu cinta destul de bine la vioara. Cind avea vreo 10 ani stia sa cinte din prima citire orice partitura care i se punea in fata, dar nu stia sa-si scrie propriul nume. A ajuns un violonist celebru. Oare bataile primite de la tatal sau au avut justificare? Poate da, poate nu... Scopul inchizitieie era acelasi cu al Bisericii Catolice: mintuirea sufletelor. Numai la Judecata de Apoi vom vedea daca acele suflete s-au mintuit sau nu, daca acei calai s-au mintuit sau nu. Totusi am o banuiala ca mult mai multe suflete se mintuiau atunci decit acum, cind avem o asa de mare libertate. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Aici vă înșelați. Biserica Romană este direct responsabilă nu doar pentru actele Inchiziției, ci și pentru punerile în practică ale sentințelor Inchiziției. În cazul în care aveți orbeală la ochi și nu vedeți, poate recitiți mesajul de mai sus. În doctrina catolică a papei Bonifaciu VIII (el nu a fost singurul care gândea așa, dar a fost cel care a dat glas acestei gândiri papale) Biserica Romană, și mai exact Papalitatea Romană, este deținătoarea nu doar a puterii religioase ci și a puterii seculare, lumești. Ea le deține pe amândouă. Însă dacă puterea religioasă pretinde a fi exercitată de ea, în cazul puterii seculare pretinde a delega punerea în aplicare a acestei puteri autorităților laice (vezi regi, armate, poliții, etc) dar ca acestea să exercite puterea în favoarea Bisericii, pentru Biserică, și conform voii și toleranței (sau admisiunii) Bisericii Romane, și mai precis a Papalității Romane. Cu alte cuvinte, sentințele de erezie pe care Inchiziția le dădea erau aduse la cunoștința puterii seculare (care era de fapt puterea Bisericii și a Papei, dar delegată spre aplicare acesteia) pentru ca puterea seculară să pronunțe condamnările și execuțiile pe care Biserica Romei și Papalitatea Romană le voia și/sau doar le tolera (admitea) cu privire la acești eretici. Deci Biserica Romană și Papalitatea Romană sunt direct responsabile nu doar de sentințele și practicile Inchiziției, ci și de condamnările și executarea condamnărilor, făcute de autoritățile laice, dar în numele Bisericii și a Papalității. Autoritățile laice nu executau din puterea lor judecățile și condamnările, pentru că ele nu erau decât niște reprezentante ale puterii papale romane, și acționau pentru împlinirea voii acesteia.
Last edited by Savonarola; 13.09.2011 at 20:35:07. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Exact, stimata doamna! Asta e esenta problemei: cine si cati se mantuie. Daca suntem crestini, si nu niste dezorientati sectaroizi, punem mantuirea pe primele 999 de locuri din 1000. Si da, "toleranta"/"liberatatea" nu aduce virtute, ci mai degraba ocroteste vicii vechi si odrasleste vicii noi.
|
|