![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu atunci ne a creat pentru sadismul lui, el ne face sa suferim, nu consider un Dumnezeu bun. Omul nu este o creatura minunata, este o fiara care distruge tot ce este in jurul ei, incepand de la natura si sfarsind cu bombe H, sterminatii. Omul este moartea. Atata tot. Da, ne tragem di maimute: este chiar asa de greu de acceptat, minte inchisa? |
#32
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. Cand nu intelegi ceva intreaba pe altii care stiu. Daca tu ai mers pe drum si ai cazut cu nasu-n bordura nu inseamna neaparat ca poti da lectii despre echilibru. ![]()
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 Last edited by Doriana; 23.06.2010 at 18:58:58. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Idea creazionismului este o mare absurditate, dar inca nu ti-ai dat seama. Sper pentru tine o zi in care vei deschide bine ochii si vei intelege ca nu este nici un Dumnezeu, sau ca a fost si ne-a parasit. Si vei intelege mai bine realitatea. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Merci de gandul bun, pana una-alta nu poti sti cat am cautat si ce am gasit. Daca cineva nu vede trebuie doar sa se spele pe ochi, nu sa-i declare orbi pe toti.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#35
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#36
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intorcandu-mi la post, tu inca nu ai deschis ochi, ce sa te mai speli. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unde este astazi Stephen Hawking, cel care credea ca mintea omului cuprinde nasterea universului? Cine este omul ca să trăiască și să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul său din mâna iadului? -Psalm 88 |
#38
|
|||
|
|||
![]() Citat:
No offence, ne cunoastem cumva de afirmi ca stii atatea despre mine?
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#39
|
|||
|
|||
![]()
@Panthera
Stim de la Kant ca nu putem aplica ratiuni constrangatoare unor concepte care depasesc experienta. Existenta lui Dumnezeu e, fara indoiala, o chestiune care scapa experientei directe. Astfel ca o situare onesta ar fi aceea agnostica:"Nu stiu domn'le daca exista sau nu exista Dumnezeu. Nu pot sti." A aplica o judecata de genul "exista" sau "nu exista" nu are un fundament solid(e a priori). Si atunci pesemne ca problematica se reduce la una de credinta: "cred ca exista" sau "nu cred ca exista"-e de fapt un mister (in sensul lui Blaga). "Considerarea a ceva ca adevărat este un fapt al intelectului nostru, care se poate baza pe principii obiective, dar care reclamă și cauze subiective în simțirea celui care judecă. Dacă ea este valabilă pentru oricine, în măsura în care posedă rațiune, principiul ei este obiectiv suficient și atunci considerarea a ceva ca adevărat se numește convingere. Dacă nu-și are fundamentul decât în natura particulară a subiectului, ea se numește persuasiune. Persuasiunea este o simplă aparență, căci principiul judecății, care se află numai în subiect, este considerat ca obiectiv."(Critica Ratiunii Pure) In chestiuni de credinta vorbim bineinteles de "persuasiune". Inca o remarca. Ma leg de: "Daca Dumnezeu exista, ar trebui sa-mi ceara scuze. (scris pe un zid la Auschwitz) " Raul din lume e o cauza directa a liberului arbitru de care dispune omul. Astfel ca razboaiele, omorurile si toate lucrurile abominabile, la un loc cu cele bune sunt rodul acestei libertati de a alege cu care e inzestrat omul. Intrebarea e: de ce mai exista rau daca Dumnezeu e bun? Asta pentru ca Ratiunea Divina nu doreste sa ne ingradeasca libertatea (fie si libertatea de a face rau), ci doreste o deschidere constienta si voita spre Bine. Acum ma adresez ateilor in general. Va propun un subiect de meditatie. Reproduc un eseu al lui Nicolae Steinhardt: "Până la cibernetică poate că mai găseau scuze oamenii de știință lipsiți de credință în Dumnezeu. Deși Bettex, încă din veacul trecut, spunea că la cei simpli și inculți necredința este explicabilă, dar la savanți desigur nu. Bacon, acum mai bine de trei veacuri, tot la cărturari se referea certându-i că nu-l pot gândi pe Tatăl numai deoarece, potrivit cuvintelor Evangheliei, „se rătăcesc necitind Scriptura și necunoscând puterea lui Dumnezeu." Cibernetica a dovedit peremptoriu ceea ce progresul neîncetat al științelor dezvăluia cu încetul: implicata, absoluta necesitate a unui Mare Programator. Biologia admite în cele din urmă că analizatorii (cum ar fi ai văzului) intră în acțiune după un program dinainte stabilit (înnăscut zice Monod) și că transmit numai selectiv — există neuroni specializați numai pentru viziunea liniilor drepte, spre pildă -, realitatea fiind analizată în fiecare situație după criterii preexistente. Codul genetic? Fixat și invariabil, programat. Constituția atomului? Numai după anumite modele arhetipale, programate. Limbajul? Structurat și el, ca inconștientul, după program. Invarianța speciilor? Tot dovada unor limite prevăzute. Rețeaua legăturilor de rudenie? Cu numeroase variante, dar nu infinite, deci iar structuri, programare. Acestea sunt viziuni cibernetice ale lumii, adică tot atâtea recunoașteri ale unor modele. Să fie toate spontane și întâmplătoare? Aida de! Cibernetica este suprema dovadă rațional științifică a creației, noțiunea universală de programare nu mai îngăduie nici o îndoială cu privire la existența Creatorului.Ceea ce, desigur, nu cuprinde și necesitatea unui Mântuitor și a întrupării sale. Acestea rămân mai departe sub semnul libertății, sunt actul nostru cel mai de preț, mai specific diferențiator și mai anti-entropic: actul de credință, la fel de anti-destin ca și Arta pentru un Malraux, ca și anti-istoria pentru un Mircea Eliade. Ipoteza hazardului creator al vieții mi se pare, față de a creației divine, din ce în ce mai puțin probabilă, pe măsură ce realitatea se dezvăluie în uluitoarea ei complexitate și conexare. Puțin probabil în limbaj probabilistic e tot una cu zero. (Dar calculul cu milioanele de maimuțe care bat la mașină vreme de milioane de ani? Nu vor bate până la urmă și Hamlet?) Posibilitatea e pur teoretică, iar exemplul — scolastic — are tot atâțiasorți de realizare ca și tragicul sfârșit care-l așteaptă pe măgarul profesorului Buridan. Și chiar dacă l-ar bate, nu va fi niciodată scos din flux și nici nu va fi trecut în acumulator ori stocat ori copiat: Va fi tot o virtualitate. Că pilda cu maimuțele dactilografe e neconcludentă și constituie o alegorie pseudo-științifică rezultă și din aceea că întreg raționamentul implicat suferă de un viciu elementar: o confuzie în privința verbului a bate. Maimuțele nu bat la mașina de scris în sensul operațional, care singur ar da naștere unor serii combinatorii asupra cărora să se poată face calcule probabilistice, ci lovesc într-însa, asemenea copiilor care se așează la pian și se prefac a cânta. Dacă maimuțele ar putea fi învățate să bată clapele izolat, exemplul din nou n-ar fi bun, pentru că în acest caz nu mai avem de a face cu serii de întâmplări, ci de acte conștiente.)"(Jurnalul Fericirii - Nicolae Steinhardt) Take your time. |
#40
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Inimă curată zidește intru mine, Dumnezeule și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
fizicianul hawking iar se baga-n seama singur ! | Radu32 | Teologie si Stiinta | 38 | 23.10.2010 18:53:08 |
Stephen Hawking - Nu Dumnezeu a creat Universul | pisi | Generalitati | 263 | 30.09.2010 18:04:58 |
Ce puteti spune? | Darkanian | Generalitati | 19 | 04.07.2010 23:14:35 |
Fizicianul Stephen Hawking spune ca stiinta invinge | yawbaj | Teologie si Stiinta | 1 | 23.06.2010 15:35:14 |
spune nu homosexualitatii | sososoreeena | Homosexualitatea | 36 | 13.05.2009 11:29:02 |
|