![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Rezumat biblic despre această temă ? Nu e greu. Mă tem doar că nu va folosi la nimic. Din experiența mea, nu prea are rost să aduci vreun argument celor cărora, lipsindu-le buna credință, rezistă Spiritului Sfânt. Iată, totuși, câteva pasaje biblice la care vă îndemn să reflectați. Poate că...
Matei 27:51 și următoarele: odată ce vălul templului a crăpat, morții au ieșit din morminte și au umblat prin Ierusalim. Luca 20: 37 și 38 (adresându-se pesemne unora ca voi) : "Iar că morții înviază a arătat chiar Moise la rug, când numește Domn pe Dumnezeul lui Avraam, și Dumnezeul lui Isaac, și Dumnezeul lui Iacov. Dumnezeu deci nu este Dumnezeu al morților, ci al viilor, căci toți trăiesc în El. " Evrei, 12: 22 și urm: "Ci v-ați apropiat de muntele Sion și de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc și de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească, Și de Biserica celor întâi născuți, care sunt scriși în ceruri și de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, și de duhurile drepților celor desăvârșiți" Rev 6: 9 și 10 "Și când a deschis pecetea a cincea": "morții" vorbesc cu Dumnezeu înainte de Ziua Domnului. Rev 8: 3, în care se vorbește despre rugăciunile sfinților. Asta, ca să mă limitez numai la câteva pasaje din Noul Testament.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Versetele acestea vorbesc despre învierea "multor" sfinți (nu a tuturor). Deci e o înviere [parțială], nicidecum despre niște "morți vii" (ciudată expresie, dar n-am ce face: așa ciudată e și teoria unor morți care în ciuda faptului că n-a sosit încă învierea sunt totuși vii).
Vorbesc tot despre "învierea cea din morți" (vezi la vers.35) Hristos se adresa saducheilor (care nu cred în înviere). Acum ce-ar trebui să fac? Să ți-o întorc spunând că se adresa unora ca voi (care credeți în viața de după moarte fără a fi nevoie de înviere)? Ei, uite că n-o fac! ![]() Este vorba despre drepții cei vii și de Biserica Invizibilă, figurativă, căci numai la modul figurat te poți apropia de "tronul lui Dumnezeu" în viața aceasta. Este o imagine simbolică despre care s-a discutat prea mult pe topicul "Adventiștii și viața sufletului de după moarte" ca să ne mai ocupăm acum de ea. Citat:
Deci asta e tot, nu? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În primul, în Ev Sf Matei, citim: Mormintele s-au deschis și multe trupuri ale sfinților adormiți s-au sculat. Și ieșind din morminte, după învierea Lui, au intrat în cetatea sfântă și s-au arătat multora. Iar sutașul și cei ce împreună cu el păzeau pe Iisus, văzând cutremurul și cele întâmplate (...) Prin urmare, fidel Bibliei și numai ei, după cum spuneți că sunteți, acceptați sau nu ideea că, în momentul în care vorbim (adică după Înviere și înainte de Advențiu) în Cer există, pe lângă Isus și îngeri, un anumit număr de sfinți care "s-au sculat" ? Credeți ori nu că aceștia sunt "vii", adică văd, aud și judecă ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Sfinții aceștia înviați au fost și ridicați la cer? Personal cred că da, dar nu pot prezenta nici o dovadă biblică în acest sens. 2. Când au înviat sfinții aceștia: la moartea Domnului Hristos sau la învierea Lui? E adevărat, versiunea sinodală spune "după învierea Lui" (versiunea Cornilescu este neutră nefolosind pronumele de majestate), unii chiar propun să se citească "după învierea lor". Aceasta însă ar intra în conflict cu 1 Cor.15,20. În altă ordine de idei, admit că aceștia sunt vii - posibil să fie cei 24 de bătrâni din Apocalipsa pe care Ioan îi vede la tronul lui Dumnezeu. Dar în nici un caz nu este vorba ca toți drepții să fie vii. Iar cei care sunt vii, sunt doar datorită învierii lor iar nu morții lor. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Deocamdată să trecem la Luca cap 27. Dv susțineți că versetele 37 și 38, adică: Iar că morții înviază a arătat chiar Moise la rug, când numește Domn pe Dumnezeul lui Avraam, și Dumnezeul lui Isaac, și Dumnezeul lui Iacov. Dumnezeu deci nu este Dumnezeu al morților, ci al viilor, căci toți trăiesc în El. se referă la învierea trupurilor după A Doua Venire. Vă bazați pe versetul 35 de mai sus, adică: Iar cei ce se vor învrednici să dobândească veacul acela și învierea cea din morți, nici nu se însoară, nici nu se mărită. Admit că exprimarea "învierea cea din morți" s-ar putea referi la Învierea Trupurilor și că nu e clar că se referă la învierea sufletelor. Dar ce ne facem cu versetul următor (36), adică: Căci nici să moară nu mai pot, căci sunt la fel cu îngerii și sunt fii ai lui Dumnezeu, fiind fii ai învierii Cam cine ar putea fi la fel cu îngerii ? Îngerii sunt ființe spirituale, nu au trup. Cei înviați cu trupul nu pot fi asemenea îngerilor. Ca să fii asemenea îngerilor, trebuie să fii numai suflet. Adică să îți lași "cochilia" acolo unde aparține prin natura ei: în pământ. În timp ce ceea ce este angelic în om, sufletul, se duce la Domnul. Obiecții ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
O singură obiecție: ceea ce se duce la Domnul este "suflarea de viață", duhul, spiritul fără de care omul nu mai este un "suflet viu"/o ființă vie. Însă nici această "suflare de viață" [neshamah - Ieșirea 2,7] nu este o entitate ce trăiește independent de ființa umană, ci este principiul vital, scânteia vieții pusă de Dumnezeu în om pentru a fi o ființă vie. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
@Trice
Prima oara cand am citit Evanghelia m-am bucurat despre faptul ca exista inviere,si ca nu vom ramanea pentru eternitate in indiferenta mortii. Mai apoi ,cand am luat cunostinta despre dogma ortodoxa,am ajuns sa cred ca moartea exista,dar e doar trecerea catre lumea de dincolo,unde cei rai pre-gusta iadul care il vor avea la Judecata finala,iar cei buni pre-gusta raiul care de asemenea il vor avea atunci. Astfel ca ,in final,important este unde vei sta in eternitate,de-a drepata sau de-a stanga,si nu ce vei face pana atunci. Chiar daca eu nu contrazic opinia ca murim cumva complet ,ca sa inviem la Inviere ,eu cred ca aceasta se refera doar la trup. Mie mi s-a parut foarte frumoasa si credibila abordarea ortodoxa,care si pe mine m-a mirat,si am asimilat-o in scurt timp,fara piedici interioare(eu,care sunt un mare nihilist) Astfel ca eu nu contrazic faptul ca murim ,ci doar vreau sa iti atrag atentia asupra unei perspective noi,oferite de Ortodoxie. Iar aceasta,spunem noi,ca a fost una din lucrarile Duhului,ce a urmat dupa Hristos,anume dezvaluirea adevarului asupra vietii de dupa moarte . Cu mintea eu iti cred tie,mai ales ca toti ne-am bucurat de venirea Invierii,doar ca Duhul a desavarsit aceasta invatatura despre viata de apoi ,si nu avem decat o bucurie in plus,in afara de cea a Invierii :'Cei ce cred in Mine,in veac nu vor vedea moartea" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Interesantă ideea aceasta de moartea-aperitiv al veșniciei dar nu știu dacă ai vreun suport biblic pentru așa ceva.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si pentru succesiunea moarte-nimic-inviere propusa de NP,si in care si eu am zis ca cred partial ,dar si pt succesiunea moarte-judecata particulara-judecata universala care mi s-a parut o varianta mult mai interesanta. Ca o observatie ,aproape intotdeauna sunt argumente pentru ambele variante Problema este cred eu la ortodocsi ,pentru ca ei,de dragul de a promova varianta mai evoluata ,o combat cumva pe cea incepatoare .Ori de fapt ambele variante sunt adevarate.Una e incepatoare,iar alta e mai avansata In cazul nostru nu trebuie sa diminuam deloc rolul Invierii ,si puterea ei de a birui moartea .Nu e asa simplu insa sa treci de la ideea mortii ca fatalitate ,la ideea mortii urmata de inviere,si apoi la ideea mortii doar trupesti,fara ca sufletul sa moara vreo clipa . Eu as vrea aici doar sa va explic de ce judeca asa ortodocsii,nu sa atac fondul problemei,daca una sau alta dintre variante este adevarata . Dupa mine ambele sunt adevarate ,numai ca ultima o include pe prima,o imbogateste. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 19:51:45 |
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 21:07:28 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 22:03:42 |
|