![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eu am cautat in VT pe urmatorul rationament>un asemenea moment,un asemenea nou Legamint nu putea sa nu apara undeva la proroci.Si iata ce am gasit:
Zaharia 9:11>,,Iar pentru tine, pentru sângele legământului tău, voi da drumul robilor tăi din fântâna fără apă." Marcu 14:23>,,Și a zis lor: Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, care pentru mulți se varsă" Acesta legatura este citata intr-o carte numita ,,Vietile Sfintilor Prooroci"(pag.653) care la randul ei face trimitere la un comentariu al Sf Chiril al Alexandriei cu privire la acest aspect in cadrul unui ,,Commentary on the Gospel of Saint Luke.Hom 140.pag 563".As nota acest argument in categoria ,,pro" iar daca mergem cu analiza sintagmei,,fantana fara apa"eu va zic ca si mai tare se va vedea sensul. Recunosc ca am fost putin surprins cand am citit acesta profetie,mai putin cunoscuta,si m-am intrebat de ce nu prea am auzit de ea.O asemenea dilema presupune verificare la sursa.Fiind un citat din Zaharia m-am dus la o sursa unde puteam verifica>Septuaginta.Si am identificat-o in Vol V,pag.546 unde,la nota de subsol nr.9,11 se explica: ,,putul vazut ca o inchisoare trimite la Geneza 37:24,Ieremia 38:6 si chiar Daniel 6:17.Pentru Didymos(nota mea.cred ca este vorba de Didim cel Orb) putul(,,groapa fara apa")este chiar iadul din care Isus i-a rascumparat pe oameni.Desi versetul nu este citat nici in NT,nici la Parintii Apostolici si la apologeti,el figureaza in culegerea ,,Testimonia" a lui Pseudo Epiphan impreuna cu Osea 13:14 ca prevestire veterotestamentara a Invierii lui Isus.Incepand cu secolul IV el este atestat cu acesta semnificatia la Sf.Chiril al Ierusalimului si in comentariile continue la Cartea lui Zaharia" Aici deja am sesizat ca in prima carte(Vietile Sfintilor Prooroci)se vorbea de Chiril al Alexandriei iar in Septuaginta de Chiril al Ierusalimului.M-am gandit daca poate sa fie o greseala.Logic nu ar fi.Chiril al Iersualimului(pun Septuaginta prima)a trait intre (n. 315-d. 18 martie 386)iar Chiril din Alexandria (n. ca. 375- d. 27 iunie 444).Se confirma pozitionarea in timp din Septuaginta>Chiril din Ierusalim a fost primul iar Chiril din Alexandria(din citatul din Vietile Sfintilor Prooroci)a fost al doilea in ,,comentariile continue la Cartea lui Zaharia".Se mai face(in analiza din Septuaginta) trimitere(acest pasaj din Zaharia)si la Evrei 9:13-14,19-20(ca sa vezi)si Evrei 13:20.Eu l-as pune la categoria argumente pro. Insa in I Corinteni se spune la 11:23-29 (inclina balanta tot in fav ,,pro") ,,Căci eu de la Domnul am primit ceea ce v-am dat și vouă: Că Domnul Iisus, în noaptea în care a fost vândut, a luat pâine,Și, mulțumind, a frânt și a zis: Luați, mâncați; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceți spre pomenirea Mea.Asemenea și paharul după Cină, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceți ori de câte ori veți bea, spre pomenirea Mea.Căci de câte ori veți mânca această pâine și veți bea acest pahar, moartea Domnului vestiți până când va veni.Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat față de trupul și sângele Domnului.Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar.Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind trupul Domnului." Pt ca diferenta fata de o mancare obisnuita este facuta la final in 33-34 ,,De aceea, frații mei, când vă adunați ca să mâncați, așteptați-vă unii pe alții.Iar dacă îi este cuiva foame, să mănânce acasă, ca să nu vă adunați spre osândă. Celelalte însă le voi rândui când voi veni." In primul paragraf este clar de tot iar in al doilea le spune ,,Vedeti ca trebuie sa fiti toti impreuna cum am fost noi pt ca nu va strangeti sa va umflati matu ca va duceti in Iad oameni buni.Va strangeti ca sa>vezi primul citat. Trice fi atent la ca I Corinteni 11:24-26 se da si caracter de continuitate pt viitor.In plus faptul ca in Matei 26:26-28 Mantuitorul ,,binecuvanteza"si ,,multumeste".Pe scurt>urmeaza ceva extrem de important pt ca sunt doua notiuni teologice distincte.Apoi le da vinul si painea. Per ansamblu as spune ca balanta inclina in favoarea celor spuse de Jane dar eu voi mai cauta metodic sa va ce gasesc in zilele urmatoare.Acu ma duc sa-mi pun scufita,sa sting lampa,rugaciunea si somn usor la toata lumea pt ca miine sunt pe baricade luptand cu tanti criza :) Cel de Sus sa fie alaturi de noi toti ca sa nu uitam sa ne mai si rugam in loc sa analizam pe Cel ce ne mantuieste. Bye :) Last edited by Scotianul; 02.07.2010 at 09:20:30. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 19:51:45 |
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 21:07:28 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 22:03:42 |
|