Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.07.2010, 00:41:02
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Credinta ortodoxa marturiseste ca precum Moise a murit dar Dumnezeu a trimis pe Sfantul Arhanghel Mihail sa ia trupul sau si apoi l-a inviat si este viu in trup si se arata oamenilor atunci cand Dumnezeu doreste aceasta; intocmai si Maica Domnului, Fecioara Maria dupa ce a murit, Fiul ei, Hristos Domnul Dumnezeu nostru a luat si trupul ei si a inviat-o iar acum ea este vie alaturi de Hristos Iisus si se arata oamenilor (in anumite ocazii) spre slava lui Dumnezeu.
  #2  
Vechi 07.07.2010, 01:03:55
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Cu permisiunea dumeavoastra as dori sa abordam un alt subiect sensibil, anume raiul si iadul, care sunt vesnice. Evident vom folosi argumente scripturistice.

"încă și trupul meu va sălășlui întru nădejde. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. " Psalmul 15,9-10.

Este evident vorba de profetia mesianica despre moartea lui Iisus Hristos Domnul Dumnezeul nostru.
Astfel, cand a murit pe cruce Hristos, sufletul Sau indumnezeit s-a pogorat in iad exact atunci in acel moment, iar trupul acestuia a ramas pe cruce si apoi a fost pus in mormant unde "s-a salasluit in nadejdea ca nu va vedea stricaciunea" adica descompunera fireasca a oricarui trup omenesc in pamantul din care a fost luat, intrucat trupul este indumnezeit. Mai este vorba bineinteles de nadejdea invierii din morti, evident cu trup si suflet.

Ca sufletul omului are constiinta de sine, ratiune (independenta de trup), adica cand merge in rai sau in iad, o arata foarte clar urmatoarele pasaje din sfanta scriptura:

"Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu știu; fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe - a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer. Și-l știu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe. Că a fost răpit în rai și a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască. " II corinteni 12,2-4

"Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui." Luca 16,22-23.

"Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai" Luca 23,43


" Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare" I Petru 3,18-19.
  #3  
Vechi 07.07.2010, 09:32:53
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Ca sufletul omului are constiinta de sine, ratiune (independenta de trup), adica cand merge in rai sau in iad, o arata foarte clar urmatoarele pasaje din sfanta scriptura:

"Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu știu; fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe - a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer. Și-l știu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu știu, Dumnezeu știe. Că a fost răpit în rai și a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască. " II corinteni 12,2-4
1. O arată atâta de "clar", încât sf. ap. Pavel repetă de două ori în textul citat "nu știu".
2. Apostolul Pavel nu se referă la experiența lui imediat morții, ci la un eveniment petrecut în urmă cu 14 ani, așa cum spune pasajul.

"Argumentul" acestui pasaj ați putea să-l omiteți (la fel ca și cel al parabolei), că vă bagă doar în încurcături doctrinare. Dacă admiteți că "sufletul omului are conștiință de sine, rațiune (independentă de trup)" în condițiile în care persoana respectivă nu este moartă, ajungeți foarte ușor la teoria reîncarnării, la avatarurile sufletului, la dedublări ale personalității, paradoxuri temporale și alte S.F.-uri...
  #4  
Vechi 07.07.2010, 10:17:34
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
1. O arată atâta de "clar", încât sf. ap. Pavel repetă de două ori în textul citat "nu știu".
2. Apostolul Pavel nu se referă la experiența lui imediat morții, ci la un eveniment petrecut în urmă cu 14 ani, așa cum spune pasajul.

"Argumentul" acestui pasaj ați putea să-l omiteți (la fel ca și cel al parabolei), că vă bagă doar în încurcături doctrinare. Dacă admiteți că "sufletul omului are conștiință de sine, rațiune (independentă de trup)" în condițiile în care persoana respectivă nu este moartă, ajungeți foarte ușor la teoria reîncarnării, la avatarurile sufletului, la dedublări ale personalității, paradoxuri temporale și alte S.F.-uri...
Este evident ca Sfantul Pavel nu se refera la moartea lui (Departe acest gand!), ci doar la posibilitatea de a fi in rai doar cu sufletul (fara trup) aratand prin aceasta ca sufletul este rational si constient! Din nefericire nu am avut timp sa comentez pasajele din scriptura separat, insa de acum inainte nu voi mai face acestu lucru.

Repet, am citat acel pasaj din Sfanta Scriputra in context pentru a arata ca Sfantul Pavel accepta posibilitatea ca el sa fii fost rapit in rai fara trup... doar cu sufletul (rational si constient). Este foarte clar.

Va rog sa priviti toate pasajele ca un tot unitar si nu separat. Nu putem lua din Sfanta Scriptura doar ce ne place noua, ci trebuie sa acceptam totul, deci nu putem omite nici parabola cu saracul Lazar si bogatul nemilostiv si nici mesajul lui Hristos pe cruce adrsat talharului care se pocaieste... intrucat din ele reiese fara echivoc ca sufletul omului traieste in Hristos dupa moarte:

"Si sufletul meu in EL viaza" Psalmul 21,35

Last edited by Eugen7; 07.07.2010 at 10:20:50.
  #5  
Vechi 07.07.2010, 10:31:20
Scotianul
Guest
 
Mesaje: n/a
Talking PS:Poveste despre un scotian cu chef de aventura

Prin 1773 a aparut zvonul ca ar exista copii dupa Cartea lui Enoch iar acest zvon a fost suficient pt ca exploratorul scotian :) James Bruce sa renunte la un scotch intr-un pub intr-o zi ploioasa si sa o tuleasca in Etiopia in cautarea lor. Ca orice scotian perseverent :) nu s-a lasat pina nu a gasit ceva>a aflat ca biserica din Etiopia pastra nu unul ci trei exemplare ale cartii in discutie.Drept urmare le-a adus in Anglia unde,in 1821,dr.Richard Laurence,profesor la Oxford de ebriaca,a realizat prima traducere.Din pacate atat pt inimosul Bruce cat si pentru meticulosul Laurence, nici unul nu a observat ceva:conform cu Geneza(dpdv cronologic)Enoch a trait cu cateva sute de ani inaintea aparitiei primul fragment cunoscut din cartea atribuita lui asa ca sansele ca Enoch insusi sa fi scris cartea sunt 50-50% :) (in cazul fericit).

Last edited by Scotianul; 07.07.2010 at 10:33:31.
  #6  
Vechi 07.07.2010, 12:23:33
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Este evident ca Sfantul Pavel nu se refera la moartea lui (Departe acest gand!), ci doar la posibilitatea de a fi in rai doar cu sufletul (fara trup) aratand prin aceasta ca sufletul este rational si constient!
De ce să ne gândim neapărat la o separare a unei entități ("conștiente" chipurile) din ființa umană vie/întreagă (aceasta este de fapt ceea ce numește Biblia suflet viu)? De ce să nu acceptăm că profeții au primit vise și viziuni ale raiului și nu neapărat s-au teleportat acolo? Apostolul Pavel ne și spune că "nu știe" cum s-a întâmplat acest lucru - Domnul știe. Majoritatea profeților și apostolilor au primit aceste descoperiri în vise și viziuni. Să ne imaginăm că ni se prezintă un "documentar" despre Rai sofisticat în 3D. Am spune că sufletul nostru s-a separat de corp și a participat la acel documentar?

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Va rog sa priviti toate pasajele ca un tot unitar si nu separat. Nu putem lua din Sfanta Scriptura doar ce ne place noua, ci trebuie sa acceptam totul
Exact același lucru îl afirm și eu. Iată încă un lucru comun!

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
deci nu putem omite nici parabola cu saracul Lazar si bogatul nemilostiv si nici mesajul lui Hristos pe cruce adrsat talharului care se pocaieste...
Nu le putem omite, însă în aceeași măsură nu le putem integra într-un sistem filosofico-religios străin Scripturii, recte teoria nemuririi sufletului. Parabola este doar... o parabolă ce are ca țintă cu totul alt subiect, iar virgula (inexistent în extul original) din versetul cu tâlharul pocăit schimbă total sensul frazei. Dar despre acese versete s-a mai comentat pe topicul acela închis. Acesta este și motivul pentru care nu am comentat aceste versete.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
reiese fara echivoc ca sufletul omului traieste in Hristos dupa moarte:
"Si sufletul meu in EL viaza" Psalmul 21,35
Traducerea acestui verset este destul de controversată, iar IPS Bartolomeu Anania e numai normal că trage oala la focul lui (I mean a ortodoxiei). V-aș propune și alte traduceri pentru a vedea diferențele și cât de mult schimbă sensul aceste diferențe:
  • "Nimeni nu-și poate păstra viu sufletul" (KJV)
  • "chiar și cel care nu-și poate păstra viața" (RSV)
  • "nu i-a lăsat să trăiască" (TOB)
  • "cei ce nu pot să-și păstreze viața" (Cornilescu și NTR)
  • "nimeni nu își poate ține în viață sufletul" (Biblia Fidela)
  • "cel ce nu-și poate întreține viața" (Nitzulescu)
Septuaginta emendează textul în lumina credinței în învierea morților, nicidecum nu vorbește despre nemurirea sufletului în moarte:
  • "și sufletul meu trăiește pentru El" (Septuaginta)
  • "dar sufletul meu va trăi pentru El" (Septuaginta - versiunea literară Polirom 2006)
Să nu uităm că Septuaginta este tot o traducere, iar textul original ebraic este mult mai simplu: "cel care nu-și ține sufletul în viață" dând posibilitatea interpretării la polul opus în sensul că sufletul poate muri! Așa glăsuiește de fapt și un alt verset al VT:

"Sufletul care păcătuiește va muri." (Iezechiel 18,20 - versiunea ortodoxă!)

Iată deci pe ce nou "argument" fragil se sprijină teoria dvs...
  #7  
Vechi 07.07.2010, 12:52:51
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Iată deci pe ce nou "argument" fragil se sprijină teoria dvs...
nu stiu cat de fragil este din moment ce Biserica, doctrina crestin ortodoxa, dainuieste neschimbata de aproape doua milenii si va dainui in veci.

Daca ar fi fost de la oameni invatatura crestin ortodoxa ar fi disparut de mult...
"Și acum zic vouă: Feriți-vă de oamenii aceștia și lăsați-i, căci dacă această hotărâre sau lucrul acesta este de la oameni, se va nimici;Iar dacă este de la Dumnezeu, nu veți putea să-i nimiciți, ca nu cumva să vă aflați și luptători împotriva lui Dumnezeu. " Faptele Apoltolilor 5,38-39
  #8  
Vechi 07.07.2010, 13:50:09
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
nu stiu cat de fragil este din moment ce Biserica, doctrina crestin ortodoxa, dainuieste neschimbata de aproape doua milenii si va dainui in veci.

Daca ar fi fost de la oameni invatatura crestin ortodoxa ar fi disparut de mult...
Să nu ne facem iluzii. "Doctrina" diavolului ("hotărât că nu veți muri") dăinuiește de 6 milenii și n-a dispărut. Va dispare odată cu el...
  #9  
Vechi 07.07.2010, 12:56:02
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Acesta este și motivul pentru care nu am comentat aceste versete.
Comentatile pe acestea:

"încă și trupul meu va sălășlui întru nădejde. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. " Psalmul 15,9-10.

Este evident vorba de profetia mesianica despre moartea lui Iisus Hristos Domnul Dumnezeul nostru.
Astfel, cand a murit pe cruce Hristos, sufletul Sau indumnezeit s-a pogorat in iad exact atunci in acel moment, iar trupul acestuia a ramas pe cruce si apoi a fost pus in mormant unde "s-a salasluit in nadejdea ca nu va vedea stricaciunea" adica descompunera fireasca a oricarui trup omenesc in pamantul din care a fost luat, intrucat trupul Domnului este indumnezeit. Mai este vorba bineinteles de nadejdea invierii din morti, evident cu trup si suflet.

" Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, ... omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare" I Petru 3,18-19.


Doresc sa multumesc reprezentatilor culteror neoprotestante pentru indarjirea cu care stau impotriva invataturii crestin ortodoxe.
"dacă au păzit cuvântul Meu, și pe al vostru îl vor păzi. " Ioan 15,20

Last edited by Eugen7; 07.07.2010 at 13:07:11.
  #10  
Vechi 07.07.2010, 13:06:01
Scotianul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit am o neclaritate

Am KJV in fata : http://quod.lib.umich.edu/cgi/k/kjv/...1&byte=2190116
Trice: Psalmul 21 este de la 21:1 la 21:13.Deci nu am 21:35 iar citatul lui Eugen7 suna cam asa in varianta KJV(daca caut in Psalm 22:30-31>cel mai apropiat)>,, A seed shall serve him; it shall be accounted to the Lord for a generation.They shall come, and shall declare his righteousness unto a people that shall be born, that he hath done this." Acu intre ,,A seed shall serve him" si ,,Nimeni nu-și poate păstra viu sufletul" (varianta de KJV in romana citata de tine) exista anumite diferente.Unde gresesc? (poate nu inteleg la ce va referiti) La ce psalm din KJV te referi tu si ce editie KJV folosesti? Da-mi si mie un link pls.Multam anticipat ca si pt ajutorul cu mirul de nard.PS>si daca merg pe ,,it shall be accounted to the Lord for a generation"tot sunt probleme pt ca(in basic english)suna cam asa: ,,A seed will be his servant; the doings of the Lord will be made clear to the generation which comes after." Scuze,merge prost netu si scriu pe ,,bucati".

Da e ceva ce m-a lasat perplex.In Biblia de pe site,la Psalm 21,nu exista 21:35 ci 21:30-31 si este aproape precum in KJV(am verificat si versiunea Anania si o confirma pe cea de pe site) http://www.crestinortodox.ro/biblia-...ii/Capitol-21/
in schimb in acesta versiune(tot Biblie ortodoxa)apare complet altfel dpdv al sensului(ca sa nu mai zic ca Psalm 21 este pina la 21:36!) http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=65&cap=21

Last edited by Scotianul; 07.07.2010 at 13:48:59.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noi avem nou martir mihaiB Stiri, actualitati, anunturi 9 07.11.2012 19:51:45
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" Decebal Biserica Ortodoxa Romana 4 10.09.2012 21:07:28
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? mihailt Generalitati 14 02.11.2010 21:35:34
Avem Patriarh danyel Stiri, actualitati, anunturi 34 11.02.2009 22:03:42