![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
"Cel ce are pe Fiul are viața; cel ce nu are pe Fiul lui Dumnezeu nu are viața. Acestea am scris vouă, care credeți în numele Fiului lui Dumnezeu, ca să știți că aveți viață veșnică. " Ori eu cred in Fiul Sau, deci conform cu ce spune Ioan in prima sa epistola pot avea garantia ca sunt mantuit. Citat:
Citat:
am fost ortodox, crescut in familie ortodoxa, mergeam la biserica. Nu mi-e strain deloc punctul de vedere ortodox. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
1)De ce la cina cea de taina spune Hristos ca de fiecare data sa o facem spre pomenirea Lui. De ce nu spune "ca sa cresteti in credinta prin impartasire cu trupul Meu"? 2)De ce sunt oameni care se impartasesc si injura de Dumnezeu apoi, sau fura etc? Daca as vedea ca toti care se impartasesc ajung la desavarsire treptat as crede interpretarea BO dar cand vad ca sunt oameni care se impartasesc si care nu au nici o schimbare launtrica(si crede-ma ca sunt multi din cei pe care ii cunosc deci nu vb in necunostinta de cauza) automat apar semne de intrebare. De ce nu se produce schimbarea? Citat:
Citat:
Scopul pentru care ne-a creat Dumnezeu e sa fim asemenea chipului Fiului Sau. Mantuirea e primul pas, apoi urmeaza sfintirea. Un om care nu este iertat si care isi poarta pacatul nu are cum sa fie asemenea lui Hristos. Citat:
Daca tu te consideri necuratatita e normal ca nu poti afirma ca esti mantuita. Uite ce le spune Domnul ucenicilor in Ioan 15: "Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul. Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă. Acum voi sunteți curați, pentru cuvântul pe care vi l-am spus. " Mediteaza la aceste versete. Citat:
Citat:
Tu daca incepi sa mergi cu Hristos si apoi renunti, de fapt nu ai mers cu Hristos niciodata. Vezi pilda semanatorului. Citat:
Citat:
Citat:
Sfintirea e valabila doar pentru un om care a fost iertat(mantuit), deci ca sa te poti sfinti trebuie mai intai sa fii mantuit. Citat:
Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
E vorba de o confuzie. NP nu fac distinctie intre termenul rascumparare si termenul mantuire-ca sfintire a umanului. ti-am dat un link, daca nu vrei sa citesti ca doar stii bine, ca doar ai fost ortodox, ce sa-ti fac? ce te-a tinut sa incepi lucrarea caintei inainte? de ce a trebuit sa schimbi religia? in ortodoxie nu te puteai cai? e adevarat, esti rascumparat prin sangele Lui Hristos. toti suntem rascumparati dar a fi mantuit inseamna a ajunge la scopul pentru care te-a creat Dumnezeu. repet aici ce am mai zis, nu incearca nimeni sa te converteasca la nimic, doar iti sugerez sa nu faci afirmatii care ofenseaza Invatatura Ortodoxa, atata timp cat n-o cunosti din interior, ci doar de pe vremea cand erai ortodox doar cu numele. In BO, ortodocsii practicanti inteleg ca scopul asta e sa devii madular al Trupului al carui cap e Hristos. iar asta implica un proces de sfintire si asimilare progresiva a harului, prin renuntarea la pacate, dobandirea virtutilor, prin credinta, faptele credintei, si sf.taine. din ce spui tu reiese ca scopul vietii e scaparea de pacate. ortodocsii practicanti inteleg mai mult de atat. lepadarea pacatelor e doar conditia fara de care nu se poate ajunge la unirea cu Hristos. scopul e unirea cu El. si mai confunzi ortodoxia cu ortopraxia, judecand invatatura intreaga a lui Hristos din cauza unor ortodocsi nepracticanti care din pacate nu inteleg nici teoretic si nici practic. si in plus de asta, nu stii tu ce e in sufletul acelora. Dumnezeu ne va judeca pe toti, pe noi ortodocsii ca i-am smintit pe altii dar si pe voi ca v-ati lasat smintiti. la prima intrebare iti raspund tot cu o intrebare: de ce a zis Hristos: de nu veti manca Trupul Meu...,, de ce n-a folosit alt verb? a accepta, a asimila, a ne hrani doar spiritual. si de ce n-a tinut o carte in mana in loc de paine si vin la Cina cea de Taina? si sa fi zis : Luati, asimilati invatatura asta din carte? Cu Hristos ne hranim si spiritual prin invatatura Lui dar si trupeste, prin Trupul si Sangele Lui. Omul e trup si suflet. o realitate atat de evidenta nu poate fi ignorata. Omul e creat sa creasca spiritual, sa ajunga la indumnezeire. si cum Dumnezeu e infinit, niciodata nu ne vom putea impartasi deplin de El si de aceea ne impartasim de mai multe ori. Cine crezi ca poate asimila infinitul impartasindu-se o data, de doua ori? daca tu crezi ca omul poate deveni madular al lui Hristos fara ca intr-un fel sau altul sa treaca prin jertfa sfintitoare, fie prin asceza, fie prin multe alte feluri prin care vrea Dumnezeu (aici spectrul e f. larg), fie macar prin zdrobirea si cainta inimii, macar in ceasul al 11-lea, ce sa zic? iar pt. neputintele noastre, se roaga si celelalte madulare ale Bisericii. important e sa fim in corabia Bisericii, unde avem spovedania, impartasania, rugaciunile si slujble catre toti sfintii prin care ni se da harul. din ce spui tu reiese ca nu e nevoie de meritele omului ca oricum nu poate avea nici un merit, dar pe de alta parte sustii ca din momentul in care s-a pocait, el devine cumva infailibil si ca are putere de la Hristos de a nu mai face pacate (nici cu fapta, nici cu cuvantul, nici cu gandul). si daca pacatuiesti, ce faci? schimbi iar religia? sau mai corect, cum poti sa nu ai pacate nici macar cu gandul? sau de pacatele prin omisiune ai auzit? inainte cand erai ortodox, cum de aveai pacate si exact din momentul in care ti-ai schimbat religia, au disparut si nici n-o sa mai ai altele. pacatele tale au disparut in perioada in care ai citit Biblia si ai acceptat prin credinta ca ai fost iertat? ca acolo scrie ce le-a zis Hristos apostolilor si prin asta, urmasilor lor: ,,oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer,,. pai, de ce nu ai citit Biblia si cand erai ortodox? daca doar credinta in ce scrie acolo le-a facut sa nu mai ai pacate. si cu asta, ai raspunsul la a doua intrebare: nu toti ortodocsii sunt practicanti. la ortodocsi de aceea vezi atatea pacate, (desi faptul ca vezi barna si paiul din ochiul altora, nu e tocmai in acord cu ce a zis Hristos) pt. ca diavolul nu sufera sa vada pe cineva pe drumul mantuirii si face orice sa puna piedici. Dumnezeu insa ne vrea pe toti si de aceea ne-a lasat spovedania si dezlegarea de pacate ca macar in ceasul al 11-lea, sa puna omul inceput bun iar harul primit prin spovedanie si impartasanie il transforma pt. a fi madular al Trupului. desigur, ideal ar fi sa nu lase pe ultima clipa, dar asta arata ca harul pe cele slabe ale noastre le intareste si pe madularele cele schiloade le tamaduieste. de aceea e nevoie de HAR, CREDINTA SI FAPTE BUNE pt. ca fiecare sa ajunga madular al lui Hristos, nu doar prin credinta, nu doar prin fapte, nu doar prin har. ci toate la un loc. cuvantul cheie in BO e conlucrare. ar mai fi multe de zis, dar daca zici ca stii cum sta treaba in BO, ce sa mai zic? |
#3
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Rascumpararea face parte din mantuire nu din sfintire. Rascumpararea inseamna ca in locul tau a platit altcineva pentru pacatele tale ca tu sa fii iertat.Adica Hristos. Ce m-a impiedicat sa incep lucrarea caintei? Faptul ca nimeni nu mi-a zis ca omul trebuie sa se pocaiasca.Tot timpu se spunea ca pentru cei morti se fac pomeni si sunt mantuiti, ca cei vii trebuie sa aprinda lumanari, sa faca fapte bune etc. Asta era mesajul propovaduit , mesaj care nu avea nimic in comun cu ce spune Sf Scriptura. Citat:
Mantuirea nu e scopul final, ci sfintirea si dupa cum ti-am mai spus fiecare om care a fost mantuit se sfinteste pe parcursul vietii. Citat:
Citat:
Citat:
In postarea ta apare o contradictie, lepadarea de pacate nu se poate face fara Hristos, tu nu ai puterea sa iti transformi natura din una pacatoasa in una duhovniceasca. Hristos spune ca pe om il cunosti dupa roadele lui. Deci daca roadele sunt curvie betie hotie nu prea ma intereseaza ce e in sufletul acelui om, ca mi-e destul de clar. "Poate pomul bun sa faca roade rele?" Citat:
Citat:
"Iisus le-a răspuns și a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Mă căutați nu pentru că ați văzut minuni, ci pentru că ați mâncat din pâini și v-ați săturat. Lucrați nu pentru mâncarea cea pieritoare, ci pentru mâncarea ce rămâne spre viața veșnică și pe care o va da vouă Fiul Omului, căci pe El L-a pecetluit Dumnezeu-Tatăl. Deci au zis către El: Ce să facem, ca să săvârșim lucrările lui Dumnezeu? Iisus a răspuns și le-a zis: Aceasta este lucrarea lui Dumnezeu, ca să credeți în Acela pe Care El L-a trimis. " Dupa cum vezi Hristos initial le spune sa creada in Acela pe care Tatal l-a trimis, adica El. Dar apoi urmeaza partea la care faci tu referire, fii atenta ce ii zic evreii lui Hristos: "Deci I-au zis: Dar ce minune faci Tu, ca să vedem și să credem în Tine? Ce lucrezi? Părinții noștri au mâncat mană în pustie, precum este scris: "Pâine din cer le-a dat lor să mănânce". Intelegi de ce Hristos foloseste paralela intra El si hrana? Evreii vedeau in mana cereasca semn dumnezeiesc si Hristos s-a folosit de aceasta imagine pentru a se prezenta pe Sine ca o hrana care da viata vesnica. Discutia continua asa: "Deci Iisus le-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Nu Moise v-a dat pâinea cea din cer; ci Tatăl Meu vă dă din cer pâinea cea adevărată. Căci pâinea lui Dumnezeu este cea care se coboară din cer și care dă viață lumii. Deci au zis către El: Doamne, dă-ne totdeauna pâinea aceasta. Și Iisus le-a zis: Eu sunt pâinea vieții; cel ce vine la Mine nu va flămânzi și cel ce va crede în Mine nu va înseta niciodată." Te-as intreba de ce spune Hristos ca cel ce vine la El nu va flamanzi niciodata? De ce nu spune ca cel ce va manca trupul Lui nu va flamanzi niciodata? Pentru simplu motiv ca a manca trupul Lui inseamna sa te increzi in El. Discutia continua, evreii incep sa carteasca etc ti-as recomanda sa citesti cap 6 in intregime si sa vezi intreg contextul al discutiei. Este clar ca si aici Hristos spune ca cel ce crede in El va fi mantuit dupa cum vezi si din discutia cu evreii iar comparatia cu hrana e facuta doar pentru a-i face pe evreii sa inteleaga ca El vine de la Dumnezeu. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine ti-a propovaduit tie asa ceva ca eu nu am auzit pana acum la Liturghie si la predica lucrurile astea cu pomenile si lumanarile, despre ce propovaduire vorbesti? Asa e ca nu erai practicant si ca habar nu ai ce e ortodoxia? De ce nu recunosti asta in loc sa minti cu nerusinare despre propovaduiri inexistente? Orice ortodox practicant se spovedeste si asta presupune pocainta, zorobabele. De ce spui ca nu ti-a zis nimeni?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) Last edited by Jane Says; 27.07.2010 at 17:28:35. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
In rugaciunile de dimineata si de seara pe care orice ortodox practicant le citeste, cerem de la Hristos duh de pocainta si iertare de pacate si Il rugam sa ne ajute sa nu mai gresim.
De ce zici ca n-ai stiut, zorobabele?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeule, vistierul bunatatilor, daruieste-mi pocainta nestirbita si inima indurerata, ca sa pornesc cu tot sufletul in cautarea Ta; caci fara de Tine ma voi instraina de tot binele." numai ca probabil el sarea peste acest paragraf deoarece urma sa treaca la NP si la NP e de neadmis sa accepti ca pocainta este propovaduita in BO chiar si cu dovezile in fata Iar daca tot se lauda ca mergea la Sf Liturghie, in fiecare duminica, era greu sa nu auda ectenia care zice "Cealalta vreme a vietii noastre in pace si intru pocainta a o savarsi, de la Domnul sa cerem" dar probabil el atunci isi astupa urechile, pt ca nu e permis sa recunosti ca BO propovaduieste pocainta, nu , despre BO trebuie sa sti doar ca e idolatra si nu pomeneste de Iisus in slujbe, asa cum au afirmat unii, ca a vezi ce forma de grosolanie..
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) Last edited by danyel; 27.07.2010 at 17:55:11. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cealalta vreme a vieții noastre în pace și întru pocainta a săvârși, la Domnul să cerem. [ Ectenia cererilor, care se citeste sa auda tot poporul si sa raspunda Da, Doamne .. Zorobabel, tu ce auzeai si ce raspundeai in fiecare saptamana? ] Sau, rugaciunea lui Manase, inainte de fiecare spovedanie (cel putin): Tu Doamne, după mulțimea bunătății Tale, ai făgăduit pocăință și iertare celor ce Ți-au greșit și după mulțimea îndurărilor Tale ai hotărât pocăință păcătoșilor, spre mântuire. Așadar Tu, Doamne, Dumnezeule celor drepți, n -ai pus pocăință pentru cei drepți: pentru Avraam și Isaac și Iacov, care nu Ți-au grețit Ție, ci ai pus pocăință mie, păcătosului, pentru că am păcătuit mai mult de căt nisipul mării. Multe sunt fărădelegile mele și nu sunt vrednic a căuta și a privi la înălțimea cerului, din pricina mulțimii nedreptăților mele. Străns sunt eu cu multe cătușe, încât nu pot să-mi ridic capul și nu am nici loc de odihnă, pentru că Te-am măniat și rău am făcut am făcut înaintea Ta; n-am împlinit voia Ta, nici am păzit poruncile Tale, ci foarte urâte am făcut, înmulțindu-mi smintelile. Dar acum îmi plec genunchii inimii, rugând bunătatea Ta și zicând: Am păcătuit, Doamne, am păcătuit și fărădelegile mele eu le cunosc; însă tot eu cer, și nici mă osândi la întuneruc sub pământ, căci Tu ești , Dumnezeule, Dumnezeul celor ce se pocăiesc. Arată-Ți peste mine bunătatea Ta, mântuiește-mă pe mine, nevrednicul, după mare mila Ta și te voi preaslăvi în toate zilele vieții mele; căci pe Tine Te slăvesc toate puterile cerești și a Ta este slava în vecii vecilor. Amin. Zi Zorobabele, ce practicai tu?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum nu ai auzit de pomeni?Nu e in teologia ortodoxa invatatura ca omul poate fi mantuit pe baza faptelor bune facute de urmasi?Ca prin pomeni facute la anumite intervale de timp sufletul omului este scos din iad. Eu zic sa mai studiezi invatatura ortodoxa ca se pare ca nu o stii. De fapte bune nu ai auzit?Ca se merge pe ideea ca TREBUIE sa faci fapte bune ca sa fii mantuit?Ca si cum faptele te-ar mantui si nu credinta in Hristos. Nu ma mai fa tu pe mine mincinos , eu iti spun exact ce eram invatat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu ti-am spus ce ar fi trebuit sa iti atraga atentia in rugaciuni si la Liturghie - ca mod de gandire si simtire - ca sa nu mai spui IN VECII VECILOR minciuni cum ca ortodoxia nu vorbeste despre pocainta. Si da, suntem invatati sa ne rugam si sa facem pomeni pentru adormitii nostri al caror suflet este viu la mila Domnului dar MINTI cand spui ca asta erai tu invatat in primul rand si ca asta ti se PROPOVADUIA, zorobabel, sa te duci sa marturisesti ca ai mintit cu nerusinare. Recunoaste mai bine, smereste-te si spune ca nu te interesa, ca nu erai atent si ca nu ai incercat niciodata sa te apropii de Dumnezeu prin rugaciune si macar luare aminte cat timp ai fost ortodox, ca daca sufletul tau ar fi tanjit cu adevarat dupa astea, ai fost atent, ai fi auzit si ai fi vazut toate celelalte lucruri care ca un nerusinat afirmi (si toti ceilalti NP de pe forum si de aiurea) ca nu le-ai stiut ca nu ti le-a zis nimeni. Nu ma intereseaza sectaria ta, ma interseaza MINCIUNILE pe care le proferezi la adresa ortodoxiei, tu, care nici macar n-ai cunoscut-o si nu stii in ce consta. Si faptele bune TREBUIE sa le facem, ca ne-a spus Hristos limpede ce avem de facut, nu mai avem de sta la filosofeala, nu e metafizica aici, e porunca sa ne iubim aproapele si sa facem toate lucrurile acelea care vor iesi la iveala la Judecata. Si fara El nu facem nimic. Dumnezeu sa te ierte pentru nesimtirea ta, da, inclusiv aia sufleteasca si pentru faptul ca ti-ai lasat creierul spalat cu formule tip, gen ortodocsii is aia care fac pomeni si aprind lumanari la morti si... cam atat, da' mie nu mi-a zis nimeni sa ma pocaiesc. Dar oricum zorobabele, MINTI. Prin nesimtire si necunoastere, dar minciuna ramane si faptul ca asa ti-o zis tie nu-sh ce tzatza floarea nu o sa fie o scuza.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#10
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
De Dumnezeu te apropii in conditiile pe care le-a stabilit El nu in orice conditie. Daca nu voiam sa ma apropii de Dumnezeu nu veneam la biserica. Continui sa jignesti, e ultima postare la care iti raspund, nu discut cu persoane lipsite de bun simt. Citat:
Tu chiar te consideri crestina? Ai niste iesiri .... Citat:
Citat:
Chiar tu imi confirmi invatatura despre pomeni si apoi spui ca eu mint. Nu vezi ca te contrazici singura? Pocaieste-te ca esti vai de tine. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Din minune in minune,Cristian vrea sa devina preot. | tigerAvalo9 | Intamplari adevarate | 4 | 20.12.2012 12:22:21 |
Un preot a fost înjunghiat mortal la Focsani ! | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 63 | 23.06.2012 15:50:29 |
Un preot din Focsani a fost injunghiat | Simply_me | Preotul | 23 | 19.06.2012 17:54:57 |
Ion Creanga - preot ortodox | maria32 | Generalitati | 4 | 11.06.2010 00:02:09 |
|