![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
De aceea am scris că binecuvântarea este "invocată". Hristos este Cel ce binecuvintează nu nenea ăla cu haine anacronice.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Așa-zisa libertate de conștiință și de alegere în ceea ce îi privește pe copiii sectarilor neoprotestanți este praf în ochi aruncat celor care vor să îl primească. Încă de mici copiii sectarilor sunt îndoctrinați de către părinții lor cu învățăturile lor sectare eretice, iar copiilor nu li se oferă o posibilitate reală de a cunoaște doctrina de credință și spiritualitatea reală a altor "confesiuni" creștine sau chiar a altor religii așa încât să se poată spune că respectivii adolescenți sau tineri se botează cu deplină libertate de conștiință; practic, chiar și perspectiva asupra altor "confesiuni" creștine și asupra altor religii necreștine le este oferită prin intermediul filtrului aplicat acestora de către doctrinarii sectari. În această situație în care copilul sau adolescentul/tânărul nu cunoaște în mod real doctrina și spiritualitatea altor "creștinisme" sau religii necreștine practic nici nu putem vorbi despre o libertate reală de alegere pentru că libertatea de alegere există atunci când într-adevăr ar exista în mod real mai multe opțiuni dintre care să se aleagă. Numai în situația în care respectivul fiu sau fiică de sectari neoprotestanți ar experimenta măcar ca și "spectator" neimplicat doctrina de credință și viața spirituală a altor "creștinisme" sau religii necreștine și ar avea o cunoaștere cel puținla fel de profundă precum cunoașterea ideologiei vreunei secte, ar putea să fie vorba despre o reală plajă de opțiuni de credință religioasă asupra căreia să își exercite o reală liberatate de conștiință și de alegere. În afara unei asemenea desfășurări practic nu poate fi vorba despre un real botez din alegere conștientă pentru că în marea majoritate a cazurilor acest lucru nu se întâmplă. Deci așa-zisul botez al sectarilor în libertate de conștiință și de alegere este în marea majoritate a cazurilor o frecție la picior de lemn !
Last edited by kesarion_breb; 14.08.2010 at 23:40:19. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Libertatea de alegere se refera in primul rand la alegerea lui Hristos. Si la botezul primit in urma unei pocainte si a unei alegeri personale. Citat:
Nu cred ca ortodocsii isi indeamna copiii spre a cunoaste spiritualitatea neoprotestanta sau catolica. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este vorba de a Il alege pe Hristos si a se boteza sau de a alege lumea si a nu se boteza. Citat:
Este totusi incurajator faptul ca macar v-ati dat seama ca pentru botez este necesara pocainta. Maturitatea spirituala insa nu este necesara la botez. Ea vine pe parcursul vietii de credinta |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema este că mintea dumneavoastră îndoctrinată și fanatizată sectar nu vă lasă să înțelegeți că există și alte religii necreștine precum și alte "confesiuni" creștine pe care un om ar trebui să le cunoască pentru a fi considerată alegerea sa o alegere liberă și conștientă. Creștinismul nu este singura religie de pe lume și deci necunoașterea reală, profundă a altor tradiții religioase duce implicit la concluzia că libertatea de opțiune nu este una reală atâta vreme cât nu există mai multe opțiuni religioase dintre care să se aleagă. Așa cum creștinii pretind că viața creștină este una sfințită, diferită de viața profană, a lumii, tot așa pretind și islamicii că viața religioasă islamică este una sfințită (din punctul lor de vedere) și diferită de o viață fără Allah; la fel pot să spună și iudeii, budiștii, etc. Atâta timp cât nu se cunosc multe tradiții religioase care toate pretind o viață de sfințenie (așa cum concep ei sfințenia și relația cu Divinitatea), practic a alege o tradiție cum este cea creștină nu este făcută sub condiția libertății de opțiune și a maturității pentru că aceste opțiuni nu sunt realmente cunoscute pentru a putea să fie niște opțiuni pertinente dintre care să se aleagă și astfel să se exercite o reală libertate de opțiune, nu una cenzurată de indexul sectar. Pe de altă parte, în ceea ce privește cunoașterea lui Hristos, această cunoaștere și viața în Hristos nu este una reală, deplină, veritabilă în afara Bisericii lui Hristos și în afara sfintelor taine, în afara credinței celei adevărate despre Dumnezeu și despre Biserică. Falsa pocăință rămâne una falsă și făcută de multe ori pentru că așa cere anturajul "pocăit". |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Botezul nu e obligatoriu pentru mantuire. Citat:
"Și, pe când mergeau pe cale, au ajuns la o apă; iar famenul a zis: Iată apă. Ce mă împiedică să fiu botezat? Filip a zis: Dacă crezi din toată inima, este cu putință. Și el, răspunzând, a zis: Cred că Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu. Vezi care e conditia ca sa te botezi?"Daca crezi din toata inima este cu putinta". Care este siretlicul?Ca facem apel la invatatura apostolilor? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|