Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.08.2010, 14:09:32
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Tricesimusquintus, rezum.

1. Ati avansat teza ca "Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". Teza Dvs era simpla: trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul.

2. Am cerut un citat din Scriptura care sa se refere explicit la prunci si care sa va sprijine teza. Nu m-a multumit analogia cu tilharul, pentru ca era ilegitima si incorecta logic. Dvs nu ati afirmat ca "Dumnezeu mintuieste TILHARII si fara a fi botezati", ci ca "Dumnezeu mintuieste PRUNCII si fara a fi botezati". A furniza un exemplu (tilharul mintuit fara botez) cu scopul de a-l aplica altui caz (pruncul mort fara botez) era o frauda, iar nu un argument. Nu ati explicat de ce e legitima folosirea exemplului cu tilharul mort nebotezat si in cazul pruncului mort nebotezat si de ce putem deduce ca, la fel cu tilharul mort nebotezat si intrat in Rai, si pruncii morti nebotezati intra in Rai.

3. Mi-ati raspuns insa ca NU aveti un citat explicit referitor la pruncii care mor nebotezati.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul

Îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar nu se referă explicit. Nici nu avea cum, Biblia nu se referă "explicit" la nici un botez infantil, cu atât mai puțin la inutilitatea acestuia.
Raspuns: Deci recunoasteti ca teza Dvs (pruncii crestinilor care mor nebotezati intra in Rai) NU ARE ACOPERIRE EXPLICITA IN SCRIPTURA si ca ea este parerea personala a Dvs. Ok, multumesc pentru raspuns, va felicit pentru curajul de a recunoaste ca avansati pareri personale pe care le "deduceti" din Scriptura acolo unde ea nu spune nimic explicit. Pentru a "deduce" acele pareri personale pe care le livrati ca adevaruri de credinta folositi analogia cu alte cazuri (insa nu explicati de ce folosirea acestor analogii este legitima si in cazurile in care Scriptura nu spune nimic ).

4. Insa ca sa va mascati precaritatea parerii personala, iarasi contraatacati fara rost :


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Btw, Scriptura nu vorbește nici măcar de cei botezați că ar merge în rai imediat după moarte.
Eu nu am spus asa ceva. Asta iese din aria discutiei noastre.

Concluzie:

1. Ati avansat o parere personala despre un starea pruncilor crestinilor care mor nebotezati.
2. Ati avansat pararea asta personala fara a spune explicit EU CRED CA Dumnezeu mintuieste pruncii care mor nebotezati.
3. Ati spus insa ca "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim [NOI, nota mea] neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!".
4. Nu aveti dreptul de a cere altora sa creada ce credeti DVS (cum ca pruncii care mor netotezati merg in Rai), mai ales cind NU aveti citate explicite care sa va confirme parerea.
5. Aveti dreptul sa credeti ce vreti despre pruncii care mor netotezati, insa NU AVETI DREPTUL SA LIVRATI PROPRIA PARARE CA SI CIND AR FI SFINTA SCRIPTURA.
6. Pentru a va masca propria parare personala si lipsa de citate, avansati teza: "E o chestiune mai complexă ce nu poate fi rezolvată prin citate "explicite", ori răspunsuri de genul DA/NU".
7. Deci recunoasteti ca unele opinii in materie de credinta nu pot fi rezolvate prin citate explicite, intrucit Scriptura nu le ofera.
8. Nu va spun ce se deduce din teza 7, ca e clar.

PS Invatati, totusi, sa fiti onest si sa nu violentati Scriptura, punind-o sa va sprijine teze personale subiectiviste.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.08.2010, 14:32:02
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Tricesimusquintus, rezum.

1. Ati avansat teza ca "Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". Teza Dvs era simpla: trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul.

2. Am cerut un citat din Scriptura care sa se refere explicit la prunci si care sa va sprijine teza. Nu m-a multumit analogia cu tilharul, pentru ca era ilegitima si incorecta logic. Dvs nu ati afirmat ca "Dumnezeu mintuieste TILHARII si fara a fi botezati", ci ca "Dumnezeu mintuieste PRUNCII si fara a fi botezati". A furniza un exemplu (tilharul mintuit fara botez) cu scopul de a-l aplica altui caz (pruncul mort fara botez) era o frauda, iar nu un argument. Nu ati explicat de ce e legitima folosirea exemplului cu tilharul mort nebotezat si in cazul pruncului mort nebotezat si de ce putem deduce ca, la fel cu tilharul mort nebotezat si intrat in Rai, si pruncii morti nebotezati intra in Rai.

3. Mi-ati raspuns insa ca NU aveti un citat explicit referitor la pruncii care mor nebotezati.



Raspuns: Deci recunoasteti ca teza Dvs (pruncii crestinilor care mor nebotezati intra in Rai) NU ARE ACOPERIRE EXPLICITA IN SCRIPTURA si ca ea este parerea personala a Dvs. Ok, multumesc pentru raspuns, va felicit pentru curajul de a recunoaste ca avansati pareri personale pe care le "deduceti" din Scriptura acolo unde ea nu spune nimic explicit. Pentru a "deduce" acele pareri personale pe care le livrati ca adevaruri de credinta folositi analogia cu alte cazuri (insa nu explicati de ce folosirea acestor analogii este legitima si in cazurile in care Scriptura nu spune nimic ).

4. Insa ca sa va mascati precaritatea parerii personala, iarasi contraatacati fara rost :




Eu nu am spus asa ceva. Asta iese din aria discutiei noastre.

Concluzie:

1. Ati avansat o parere personala despre un starea pruncilor crestinilor care mor nebotezati.
2. Ati avansat pararea asta personala fara a spune explicit EU CRED CA Dumnezeu mintuieste pruncii care mor nebotezati.
3. Ati spus insa ca "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim [NOI, nota mea] neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!".
4. Nu aveti dreptul de a cere altora sa creada ce credeti DVS (cum ca pruncii care mor netotezati merg in Rai), mai ales cind NU aveti citate explicite care sa va confirme parerea.
5. Aveti dreptul sa credeti ce vreti despre pruncii care mor netotezati, insa NU AVETI DREPTUL SA LIVRATI PROPRIA PARARE CA SI CIND AR FI SFINTA SCRIPTURA.
6. Pentru a va masca propria parare personala si lipsa de citate, avansati teza: "E o chestiune mai complexă ce nu poate fi rezolvată prin citate "explicite", ori răspunsuri de genul DA/NU".
7. Deci recunoasteti ca unele opinii in materie de credinta nu pot fi rezolvate prin citate explicite, intrucit Scriptura nu le ofera.
8. Nu va spun ce se deduce din teza 7, ca e clar.

PS Invatati, totusi, sa fiti onest si sa nu violentati Scriptura, punind-o sa va sprijine teze personale subiectiviste.
Vorba multă sărăcia omului. Scriptura (în totalitate nu pe versete/capitole, uneori și "explicit") oferă principii de credință. Unul din principiile acestea este că putem fi mântuiți când avem credință și ne botezăm. Pruncul nici nu crede nici nu se botează (el este botezat, putem spune împotriva voinței lui). Acum îmi cereți insistent o dovadă concretă și "explicită" că pruncii nebotezați sunt mântuiți, însă la rândul dvs. nu-mi puteți furniza dovezi concrete și "explicite" că pruncii botezați ajung în rai. Nici măcar că pruncii trebuie să fie botezați. V-am promis că trecem mai departe după ce-mi infirmați sau confirmați:

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
1. Nu scrie nicăieri "negru pe alb" că pruncii trebuie botezați. În schimb scrie că oamenii înainte de a fi botezați trebuie să creadă, să se pocăiască și să dorească a fi botezați.
2. Există un exemplu biblic (tâlharul de pe cruce pocăit) în care avem confirmarea [cea mai autorizată a] Mântuitorului că un om este mântuit fără a fi botezat.

Sunteți de acord cu cele 2 puncte? După care putem trece mai departe...
N-ați făcut-o, iar eu nu m-am ținut de cuvânt avansând mai departe. Acum îmi pare rău căci s-a dovedit atitudinea dvs. cârcotașă. Una peste alta, pot avea și opinii personale, deoarece nu le-am impus nimănui cum sugerați mai mult sau mai puțin voalat. În schimb botezul infantil nu este o opinie personală, ci o dogmă cu valoare de impunere. Mie personal mi-a fost impusă: am fost botezat ortodox ca prunc și ajungând la vârsta înțelegerii spirituale nu am fost de acord cu așa ceva. E ceva greșit până aici?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.08.2010, 14:56:49
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Acum îmi cereți insistent o dovadă concretă și "explicită" că pruncii nebotezați sunt mântuiți, însă la rândul dvs. nu-mi puteți furniza dovezi concrete și "explicite" că pruncii botezați ajung în rai
.

1. Eu nu am afirmat ca pruncii care mor botezati merg in rai. Eu nu am nici o obligatie fata de DVS sa demonstrez o teza pe care nu am afirmat-o. Dar Dvs aveti obligatia sa va demonstrati tezele personale pe care le afirmati ca si cind ar fi cuvintele Scripturii.

Ati avansat o teza si nu ati recunoscut ca era parerea personala. Ati avansat-o ca si cum era adevarul Scripturii: "trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul". Ati pus teza Dvs sub regimul credintei.

Dumneavoastra, [nu noi, ceilalti: "trebuie sa avem..."] puteti avea ce incredere vreti in propriile pareri despre copiii nebotezati care merg in rai. Cita vreme nu sunt argumentate cu citate explicite din Scriptura, ele pot fi si halucinatii personale. E bine insa ca recunoasteti ca nu aveti citate explicite in problema copiilor morti nebotezati. E un pas mare pentru Dvs, desi l-ati facut abia dupa multe insistente din partea mea. Recunoasterea acestui adevar spune multe despre cum va construiti intelegerea Scripturii.

2. Mi-ati furnizat exemplul cu tilharul. Din exemplul cu tilharul se deduce ca pruncii care mor nebotezati intra in rai? Eu nu vad ca se deduce asa ceva. Eu vad doar ca se deduce ca Dumnezeu baga in rai pe cine vrea, chiar si fara botez. Deci in cazul asta principiul Dvs cade ("Unul din principiile acestea este că putem fi mântuiți când avem credință și ne botezăm"), caci avem un caz care il contrazice.

Last edited by licorcrist; 18.08.2010 at 15:00:44.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 18.08.2010, 15:16:05
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
.

1. Eu nu am afirmat ca pruncii care mor botezati merg in rai. Eu nu am nici o obligatie fata de DVS sa demonstrez o teza pe care nu am afirmat-o. Dar Dvs aveti obligatia sa va demonstrati tezele personale pe care le afirmati ca si cind ar fi cuvintele Scripturii.

Ati avansat o teza si nu ati recunoscut ca era parerea personala. Ati avansat-o ca si cum era adevarul Scripturii: "trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul". Ati pus teza Dvs sub regimul credintei.

Dumneavoastra, [nu noi, ceilalti: "trebuie sa avem..."] puteti avea ce incredere vreti in propriile pareri despre copiii nebotezati care merg in rai. Cita vreme nu sunt argumentate cu citate explicite din Scriptura, ele pot fi si halucinatii personale. E bine insa ca recunoasteti ca nu aveti citate explicite in problema copiilor morti nebotezati. E un pas mare pentru Dvs, desi l-ati facut abia dupa multe insistente din partea mea. Recunoasterea acestui adevar spune multe despre cum va construiti intelegerea Scripturii.

2. Mi-ati furnizat exemplul cu tilharul. Din exemplul cu tilharul se deduce ca pruncii care mor nebotezati intra in rai? Eu nu vad ca se deduce asa ceva. Eu vad doar ca se deduce ca Dumnezeu baga in rai pe cine vrea, chiar si fara botez. Deci in cazul asta principiul Dvs cade ("Unul din principiile acestea este că putem fi mântuiți când avem credință și ne botezăm"), caci avem un caz care il contrazice.
Vreți să continuăm, sau așteptăm Cronica cârcotașilor?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 18.08.2010, 15:48:08
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Tricesimusquintus,

Nu am ce continua. Mi-ati demonstrat ca desi invocati mereu Scriptura, avansati pareri personale pentru care nu aveti citate explicite din Scriptura. Ba mai mult, aveti indrazneala sa le avansati ca adevaruri de credinta "trebuie sa avem incredere...".

Pentru mine e clar. Incercati sa vindeti drept adevaruri ale Scripturii ceea ce sunt doar teze personale (despre pruncii care mor nebotezati dar merg in rai). Scriptura nu spune explicit ca pruncii nebotezati merg in rai (asta deduceti Dvs din analogia cu tilharul), nici ca pruncii NU trebuie botezati decit dupa ce devin adulti constienti (si asta o deduceti DVS din analogia cu cei care, in vremea lui Iisus, s-au botezat ca adulti constienti).

Insa ambele analogii au limitele lor. Sunt analogii, nu citate explicite. Faptul ca analogia are limitele ei e demonstrat de exemplul tilharului, care a intrat in rai fara sa fie botezat. Deci se poate deduce cu aceeasi necesitate ca si analogia cu cei care s-au botezat, ca adulti, in vremea Mintuitorului, are limita ei, si ca nu poate fi aplicata ca atare pruncilor, dupa cum si cerinta botezului nu s-a aplicat ca atare tilharului. Daca o analogie si-a dovedit macar o data limitarea si s-a gasit un caz care o infirma, inseamna ca aplicarea analogiei ca principiu demonstrativ in alte cazuri nu are forta necesitatii (cei de pe vremea Mintuitorului s-au botezat ca adulti, deci si copii trebuie sa devina adulti inainte de a se boteza, cum credeti Dvs).

Scriptura nu spune explicit nici ca pruncii care mor nebotezati merg in rai (teza Dvs), nici ca pruncii NU trebuie botezati (tot teza Dvs). E drept, Scriptura nu spune ca pruncii trebuie botezati, insa nici nu interzice botezarea lor. Insa Dvs sustineti ca Scriptura chiar interzice botezarea pruncilor. Asta nu mai aveti dreptul sa o sustineti. Dupa cum am spus mai sus: analogia cu botezul adultilor din epoca Mintuitorului are limitele ei.

In momentul in care veti demonstra ca Scriptura spune explicit ca pruncii nebotezati merg in rai (ceea ce nu ati putut face, desi a trebuit sa insist de multe ori ca sa recunoasteti ca teza avasata ca adevar de credinta era doar o parare subiectiva), atunci veti avea dreptul de a pretinde ca sunteti onest si ca nu urmariti decit adevarul Scripturii cind sustineti ca botezul pruncilor este interzis (ceea ce Scriptura nu spune explicit, dar Dvs sustineti).

Ati aratat ca in problema botezului pruncilor nu urmariti adevarul Scripturii, ci parerile personale. Trebuia sa va multumiti in a arata ca Scriptura nici nu obliga, nici nu interzice botezul copiilor. Ati vrut sa aratati ca botezul copiilor este interzis. Ati depasit cadrele Scripturii.

Cine triseaza o data, triseaza de fiecare data, chiar daca se lauda ca e cinstit. Dupa ce ati avansat o teza personala nesprijinta pe Scriptura, v-ati pierdut orice urma de credibilitate in problemele legate de botezul copiilor.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.08.2010, 16:38:52
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Tricesimusquintus,

Nu am ce continua.
Constat că totuși insistați

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Mi-ati demonstrat ca desi invocati mereu Scriptura, avansati pareri personale pentru care nu aveti citate explicite din Scriptura. Ba mai mult, aveti indrazneala sa le avansati ca adevaruri de credinta "trebuie sa avem incredere...".
Și insistați pe ceea ce n-am spus, eludând ceea ce este mai important: p r i n c i p i u l.
Aceeași încredere în Dumnezeu o manifestă și ortodocșii, cel puțin majoritatea lor. Cazul tragic din Maternitatea Giulești a scos în evidență această speranță ortodoxă ("și aștept învierea morților și viața veacului ce va să vie") și habotnicia unei minorități, reprezentate din nefercire chiar de un preot ce nu mai are încredere în înțelepciunea și bunătatea lui Dumnezeu. Pentru el, pruncii morți înainte de botez vor merge direct în Iad! Și dacă ar fi după el ar trebui și îngropați ca niște cîini, aruncând inconștient părinții în brațele disperării sau poate chiar ale ateismului.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Pentru mine e clar.
Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări din partea mea și încă cu atâta insistență ...

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Incercati sa vindeti drept adevaruri ale Scripturii ceea ce sunt doar teze personal
Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Insa ambele analogii au limitele lor. Sunt analogii, nu citate explicite. Faptul ca analogia are limitele ei e demonstrat de exemplul tilharului, care a intrat in rai fara sa fie botezat. Deci se poate deduce cu aceeasi necesitate ca si analogia cu cei care s-au botezat, ca adulti, in vremea Mintuitorului, are limita ei, si ca nu poate fi aplicata ca atare pruncilor, dupa cum si cerinta botezului nu s-a aplicat ca atare tilharului. Daca o analogie si-a dovedit macar o data limitarea si s-a gasit un caz care o infirma, inseamna ca aplicarea analogiei ca principiu demonstrativ in alte cazuri nu are forta necesitatii (cei de pe vremea Mintuitorului s-au botezat ca adulti, deci si copii trebuie sa devina adulti inainte de a se boteza, cum credeti Dvs).
Încerc să vă înțeleg și punctul dvs. de vedere (care e tot o opinie personală), însă analogia aceasta funcționează totuși pe o direcție: Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire. În cazul pruncilor ce mor la fel botezul nu e posibil, acesta presupunând credință, pocăință și dorință (cele trei principii enunțate explicit cu privire la botez).

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Insa Dvs sustineti ca Scriptura chiar interzice botezarea pruncilor. Asta nu mai aveti dreptul sa o sustineti.
Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
sustineti ca botezul pruncilor este interzis (ceea ce Scriptura nu spune explicit, dar Dvs sustineti).
Rămâne de demonstrat dacă am susținut așa ceva.



Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Dupa ce ati avansat o teza personala nesprijinta pe Scriptura, v-ati pierdut orice urma de credibilitate in problemele legate de botezul copiilor.
Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta. Uitați un lucru: indiferent dacă eu am dreptate sau nu, Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16).
Botezul și împărtășania o puteți administra pruncilor cu forța și cu lingurița, credința nu! Iar cine nu va crede, se va osândi (de data aceasta nu pruncul, ci administrantul). Dixit!

Last edited by tricesimusquintus; 18.08.2010 at 16:43:16.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.08.2010, 16:49:46
mirabela mirabela is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Locație: germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 487
Implicit

"Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Constat că totuși insistați

Și insistați pe ceea ce n-am spus, eludând ceea ce este mai important: p r i n c i p i u l.
Aceeași încredere în Dumnezeu o manifestă și ortodocșii, cel puțin majoritatea lor. Cazul tragic din Maternitatea Giulești a scos în evidență această speranță ortodoxă ("și aștept învierea morților și viața veacului ce va să vie") și habotnicia unei minorități, reprezentate din nefercire chiar de un preot ce nu mai are încredere în înțelepciunea și bunătatea lui Dumnezeu. Pentru el, pruncii morți înainte de botez vor merge direct în Iad! Și dacă ar fi după el ar trebui și îngropați ca niște cîini, aruncând inconștient părinții în brațele disperării sau poate chiar ale ateismului.

Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări din partea mea și încă cu atâta insistență ...


Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Încerc să vă înțeleg și punctul dvs. de vedere (care e tot o opinie personală), însă analogia aceasta funcționează totuși pe o direcție: Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire. În cazul pruncilor ce mor la fel botezul nu e posibil, acesta presupunând credință, pocăință și dorință (cele trei principii enunțate explicit cu privire la botez).

Rămâne de demonstrat dacă am susținut așa ceva.



Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta. Uitați un lucru: indiferent dacă eu am dreptate sau nu, Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16).
Botezul și împărtășania o puteți administra pruncilor cu forța și cu lingurița, credința nu! Iar cine nu va crede, se va osândi (de data aceasta nu pruncul, ci administrantul). Dixit!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.08.2010, 17:10:07
licorcrist licorcrist is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.08.2009
Mesaje: 55
Implicit

Tricesimusquintus,

1. Principiul pe care il afirmati DVS este asta: "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi". Insa tot Dvs ati adus exemplul tilharului. Tilharul nu era botezat si totusi s-a mintuit. Deci principiul suporta macar o exceptie. Prin urmare nu e principiu general, sau nu se aplica asa cum il aplicati Dvs (fara botezul facut dupa marturisirea credintei, nu te mintuiesti).

2. Nu discutati cu mine cazul Giulesti, puteti scrie Patriarhiei si parintilor copiilor o scrisoare, argumentind cu ajutorul Scripturii ca pruncii care mor nebotezati sunt in rai. Mentionati insa ca nu exista citate explicite in Scriptura care sa sustina asta.

3. "Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări și încă cu atâta insistență din partea mea..."

Ca sa se vada explicit ca nu aveti citate din Scriptura pentru unele pareri personale. Daca exista macar o situatie in care avansati o parere personala fara citate din Scriptura, se deduce ca puteti face asta la fiecare rind pe care il scrieti.

4. "Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Nu ati fost. La inistentele mele ati recunoscut ca nu aveti citate explicite pentru parerea personala despre copii nebotezati care merg in Rai. De la un protestant, e rar sa auzi: "Scriptura nu spune asta explicit, insa eu cred totusi ca teza mea e corecta". E un fel de derogare de la principiul "Sola Scriptura", rara avis pe un forum, si va felicit ca ati avut curajul sa o recunoasteti.

5. " Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire".

Speculatii fara fundament. Trebuie sa va tineti strict de litera Scripturii.


6. "Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta".

Nu eu va discreditez: "Caci din cuvintele tale vei fi scos fara vina, si din cuvintele tale vei fi osindit” (Mat. 12:36-37).

7. "Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:
"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi".

Asa este. Aveti grija sa nu mintiti cind spuneti ca pruncii nebotezati intra in Rai. Asupra acestui lucru Scriptura pastreaza tacerea. Inca nu ati ajuns la asemenea inaltime sa completati Scriptura in locurile unde ea tace.

Sanatate si ratiune nepervertita va doresc!

PS Ramine sa argumentati de ce cerintele care sunt valabile adultilor (sa creada intii si sa se boteze) sunt valabile si copiilor.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.08.2010, 22:00:24
catalin_ catalin_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.05.2009
Mesaje: 131
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Constat că totuși insistați

Și insistați pe ceea ce n-am spus, eludând ceea ce este mai important: p r i n c i p i u l.
Aceeași încredere în Dumnezeu o manifestă și ortodocșii, cel puțin majoritatea lor. Cazul tragic din Maternitatea Giulești a scos în evidență această speranță ortodoxă ("și aștept învierea morților și viața veacului ce va să vie") și habotnicia unei minorități, reprezentate din nefercire chiar de un preot ce nu mai are încredere în înțelepciunea și bunătatea lui Dumnezeu. Pentru el, pruncii morți înainte de botez vor merge direct în Iad! Și dacă ar fi după el ar trebui și îngropați ca niște cîini, aruncând inconștient părinții în brațele disperării sau poate chiar ale ateismului.

Pentru dvs. toate sunt clare, nu înțeleg de ce ați mai cerut atâtea clarificări din partea mea și încă cu atâta insistență ...


Eu nu obișnuiesc să fac comerț pe internet cu atât mai puțin să profit tarifar de botezul ori moartea oamenilor. Cred că am fost suficient de "explicit".

Încerc să vă înțeleg și punctul dvs. de vedere (care e tot o opinie personală), însă analogia aceasta funcționează totuși pe o direcție: Tâlharul a fost mântuit fără botez că nu mai era posibil lucrul acesta în condițiile date, Hristos totuși știa că dacă ar mai fi trăit ar fi făcut-o și ar fi avut o viață schimbată spre mântuire. În cazul pruncilor ce mor la fel botezul nu e posibil, acesta presupunând credință, pocăință și dorință (cele trei principii enunțate explicit cu privire la botez).

Rămâne de demonstrat dacă am susținut așa ceva.



Probabil v-ar conveni să mă discreditați în felul acesta. Uitați un lucru: indiferent dacă eu am dreptate sau nu, Scriptura are dreptate și nu minte. Iar acest adevăr fundamental există în Scriptură:

"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." (Marcu 16,16).
Botezul și împărtășania o puteți administra pruncilor cu forța și cu lingurița, credința nu! Iar cine nu va crede, se va osândi (de data aceasta nu pruncul, ci administrantul). Dixit!
ca de obicei bateti apa in piua iar comentariile voastre sunt hilare! atata filozofie ieftina cu botezul pruncilor..... eu ma intreb ..............atata rahat cat mai mancati o faceti cu discernamant sau fara ? V-ati dat consimtamantul sau v-au bagat adultii pe gat? Ca dupa comnetarii nu stiu ce varsta aveti ! Rahatul e bun cu apa rece! S-au nici de aia n-ati baut fara sa consimtiti . Dar baie atI facut pana acum???
Reply With Quote
  #10  
Vechi 18.08.2010, 15:34:56
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
.
Ati avansat o teza si nu ati recunoscut ca era parerea personala. Ati avansat-o ca si cum era adevarul Scripturii: "trebuie sa avem incredere ca Dumnezeu mintuieste pruncii crestinilor si fara ca acestia sa fi primit botezul". Ati pus teza Dvs sub regimul credintei.
Biblia nu afirma explicit intr-un verset:
„ - Botezul trebuie administrat bebelusilor!” sau
„ - Botezul trebuie administrat adultilor!”

Tot ce scriem noi pe acest topic sau pe intregul forum sunt pareri personale.
Cu exeptia cazurilor cand citam dintr-o carte sau afirmam „dupa cum a spus parintele...”

Cand spunem „Biblia spune ca...” ar trebui sa dam versetul exact asa cum este scris.
In caz contrar se subintelege ca de fapt noi am spus: „Dupa cum eu am inteles, Biblia spune ca” sau „conform intelegerii ortodoxe/ neoprotestante/ catolice Biblia spune ca...”

Problema pe care dumneavoastra ati ridicat-o mie mi se pare fara suport si acuzatiile nefondate.

La pagina 4 are loc urmatorul schimb de replici:
Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Oare voi prin asta nu puneti mai presus de Dumnezeu pe Om? Unde este increderea deplina in Dumnezeu si Hristos?
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!
Eu aici nu citesc „Biblia spune ca...” sau „conform versetului...”.

Este vorba despre increderea pe care o au neoprotestantii ca Dumnezeu va mantui si pruncii nebotezati ai crestinilor.
Pentru ca NP cred ca in Biblie nu se vorbeste in mod specific despre botezul pruncilor insa despre al adultilor, da.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34