![]() |
![]() |
|
#321
|
||||
|
||||
![]()
Recitiți exact ceea ce am scris și vă lămuriți. Penticostalii atribuie un sens impropriu noțiunii de "Biserică". Ei nu cred că Biserica a fost de la început și până azi o instituție. Penticostalii reprezintă în modul cel mai clar falsa doctrină pe care am numit-o "ecumenismul rău". Ei distrug definiția Bisericii la modul propriu, fiindcă "definiție" înseamnă "stabilire de granițe". Or, potrivit penticostalilor, Biserica nu are granițe vizibile și nu există o apartenență formală la ea. Ei cred că oricine își spune "creștin" și își propune să trăiască potrivit legii Noului Testament este, automat, încorporat Bisericii, pe care ei o văd fără corp. Dar va trece și această erezie, ca atâtea altele. Ați mai auzit ceva de arianiști ? De nestorieni ? De albigenzi ? Chiar și de anababtiști ? Tot așa, Duhul Sfânt va mătura și penticostalismul, astfel încât peste 100 de ani va fi studiat numai în seminarele catolice, la "istoria ereziilor".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#322
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am o rugaminte: nu mai vorbiti despre ceea ce cred penticostalii inainte de a le studia doctrinele. Eu m-am ferit sa vorbesc despre ceea ce cred greco-catolicii tocmai pentru ca nu le cunosc indeajuns de bine doctrina. Deja imi dau seama ca am gresit intr-o postare anterioara punandu-i pe toti in aceeasi oala cu dvs. Citat:
Acesta este unul din motivele pentru care va citesc postarile. Totusi: de ce nu si in seminarele ortodoxe? Chiar credeti ca ii veti asimila? Last edited by penticostalulmantuibil; 27.08.2010 at 01:10:40. |
#323
|
|||||||
|
|||||||
![]()
Ecumenismul, asa cum il intelege Consiliul Mondial al Bisericilor, in care Bisericile asa zis Ortodoxe sint membre organice isi propune refacerea unitatii crestine prin compromis, prin acceptarea diversitatii in Credinta pornind de la premisa (protestanta) ca nici o Biserica nu detine adevarul de una singura, ci doar toate impreuna si alcatuind astfel Biserica cea Una care exista in chip nevazut.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#324
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#325
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ca o paranteza in acest sens, de cativa zeci de ani, de cand Israelul a reluat in posesie pamantul sfant, se fac foarte multe lucrari arheologice si astfel se descopera rand pe rand locurile care apar in Biblie. Unul dintre aceste locuri este scaldatoarea unde ingerul Domnului misca apele si primul care se arunca in apa in acel moment era vindecat de orice boala ar fi avut. Este povestea paraliticului care nu avea pe nimeni care sa il arunce in apa si este vindecat de Domnul care ii spune apoi sa mearga si sa nu mai pacatuiasca. Ei, aceasta scaldatoare a fost gasita si in jurul ei este plin de insemne pagane. In Evanghelia scrisa in ebraica care este mai veche decat varianta greceasca dupa care a fost tradusa Biblia noastra, versetul cu ingerul care misca apele nu exista, tocmai pentru ca acel obicei era de fapt un obicei pagan iar evreii dintotdeauna au fost atrasi de obiceiurile paganilor din jurul lor (exemplele din Biblie sunt mai multe in acest sens), si ca atare, cand Domnul il vindeca pe paralitic, cuvintele prin care ii spune sa nu mai pacatuiasca se refera la faptul de a nu mai imprumuta obiceiuri pagane. Crestinii ulterior insa, dupa ceva vreme, au introdus versetul cu ingerul ca sa dea o conotatie crestina pasajului. Din cauza faptului ca oamenii nu sunt capabili sa stearga din ei tot ceea ce i-a definit anterior atunci cand imbratiseaza o noua credinta, credinta este mereu amestecata cu tot felul de idei proprii comunitatilor respective si de aceea evolutia crestinatatii este atat de diferita in zone diferite. Si asa au stat lucrurile inca de la inceput, niciodata nu a existat o biserica omogena in Imperiul roman, iar dupa destramarea lui, nici atat. Cu cat se fac mai multe studii si descoperiri istorice/arheologice, cu atat mai mult devin oamenii constienti de aceasta limitare a fiintei umane care nu functioneaza pe principiul unui hard disk, dam reset si apoi punem programul cel bun al crestinatatii... In Evanghelia dupa Ioan, cap. 17, versetul 21, dar redau tot capitolul pentru a vedea contextul: Capitolul 17 1.Acestea a vorbit Iisus și, ridicând ochii Săi la cer, a zis: Părinte, a venit ceasul! Preaslăvește pe Fiul Tău, ca și Fiul să Te preaslăvească. 2. Precum I-ai dat stăpânire peste tot trupul, ca să dea viață veșnică tuturor acelora pe care Tu i-ai dat Lui. 3. Și aceasta este viața veșnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis. 4. Eu Te-am preaslăvit pe Tine pe pământ; lucrul pe care Mi l-ai dat să-l fac, l-am săvârșit. 5. Și acum, preaslăvește-Mă Tu, Părinte, la Tine Însuți, cu slava pe care am avut-o la Tine, mai înainte de a fi lumea. 6. Arătat-am numele Tău oamenilor pe care Mi i-ai dat Mie din lume. Ai Tăi erau și Mie Mi i-ai dat și cuvântul Tău l-au păzit. 7. Acum au cunoscut că toate câte Mi-ai dat sunt de la Tine; 8. Pentru că cuvintele pe care Mi le-ai dat le-am dat lor, iar ei le-au primit și au cunoscut cu adevărat că de la Tine am ieșit, și au crezut că Tu M-ai trimis. 9. Eu pentru aceștia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sunt. 10. Și toate ale Mele sunt ale Tale, și ale Tale sunt ale Mele și M-am preaslăvit întru ei. 11. Și Eu nu mai sunt în lume, iar ei în lume sunt și Eu vin la Tine. Părinte Sfinte, păzește-i în numele Tău, în care Mi i-ai dat, ca să fie una precum suntem și Noi. 12. Când eram cu ei în lume, Eu îi păzeam în numele Tău, pe cei ce Mi i-ai dat; și i-am păzit și n-a pierit nici unul dintre ei, decât fiul pierzării, ca să se împlinească Scriptura. 13. Iar acum, vin la Tine și acestea le grăiesc în lume, ca să fie deplină bucuria Mea în ei. 14. Eu le-am dat cuvântul Tău, și lumea i-a urât, pentru că nu sunt din lume, precum Eu nu sunt din lume. 15. Nu Mă rog ca să-i iei din lume, ci ca să-i păzești pe ei de cel viclean. 16. Ei nu sunt din lume, precum nici Eu nu sunt din lume. 17. Sfințește-i pe ei întru adevărul Tău; cuvântul Tău este adevărul. 18. Precum M-ai trimis pe Mine în lume, și Eu i-am trimis pe ei în lume. 19. Pentru ei Eu Mă sfințesc pe Mine Însumi, ca și ei să fie sfințiți întru adevăr. 20. Dar nu numai pentru aceștia Mă rog, ci și pentru cei ce vor crede în Mine, prin cuvântul lor, 21. Ca toți să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine și Eu întru Tine, așa și aceștia în Noi să fie una, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis. 22. Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o, le-am dat-o lor, ca să fie una, precum Noi una suntem: 23. Eu întru ei și Tu întru Mine, ca ei să fie desăvârșiți întru unime, și să cunoască lumea că Tu M-ai trimis și că i-ai iubit pe ei, precum M-ai iubit pe Mine. 24. Părinte, voiesc ca, unde sunt Eu, să fie împreună cu Mine și aceia pr care Mi i-ai dat, ca să vadă slava mea pe care Mi-ai dat-o, pentru că Tu M-ai iubit pe Mine mai înainte de întemeierea lumii. 25. Părinte drepte, lumea pe Tine nu te-a cunoscut, dar Eu Te-am cunoscut, și aceștia au cunoscut că Tu M-ai trimis. 26. Și le-am făcut cunoscut numele Tău și-l voi face cunoscut, ca iubirea cu care M-ai iubit Tu să fie în ei și Eu în ei. |
#326
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
bine ar fi, asa nu i-ar mai acuza pe protestanti ca fac rau cu ideea lor de Sola Scriptura... Citat:
Asa este, El nu se contrazice, oamenii insa da, pentru ca atribuie lui Dumnezeu propriile lor idei asa cum faceau si evreii... asa zic si ecumenistii, asta era ideea, suntem una pentru ca avem un singur Domn in care credem cu totii si in numele Caruia suntem cu totii botezati. Citat:
In concluzie, ecumenismul are dreptate, si la fel si Penticostalii. Cei care i-au urmat pe apostoli au crezut ca si acestia ca ar trebui sa ii impiedice pe ceilalti, dar iata ca Domnul a dorit altfel, punand ca singura conditie ca cei care sunt cu El dar nu urmeaza grupul de apostoli, sa nu fie impotriva lor si astfel sunt automat cu ei. Indirect, bine-nteles, si totusi pe placul Domnului... Last edited by adiandrea6; 27.08.2010 at 20:39:17. |
#327
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
“Iar partea celor fricosi si necredinciosi si spurcati si ucigasi si desfranati si fermecatori si inchinatori de idoli si a tuturor celor mincinosi este in iezerul care arde, cu foc si cu pucioasa, care este moartea a doua.” (21:8) |
#328
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Revenind, nu te-am contrazis deloc in ceea ce priveste marturisirea de credinta a lui Petru care L-a facut pe Domnul sa ii zica ca el, Simon, este piatra pe care isi va cladi biserica. Dimpotriva, ti-am zis ca la asta se refera si Iisus, si daca observi bine, aceasta revelatie a primit-o doar Petru de la Dumnezeu, nu toti apostolii. Doar Petru a marturisit ca “Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.” Iar daca piatra este aceasta marturisire de credinta facuta de Petru, inseamna ca unitatea se face in aceasta marturisire (ceea ce ii face pe toti crestinii sa apartina de biserica lui Hristos), iar partea vazuta a acestei marturisiri este Petru asa ca pe el, pe Petru cel capabil sa marturiseasca bine, a zis ca isi construieste biserica pentru ca aceasta buna-marturisire sa se transmita si la altii. Daca Dumnezeu nu ar fi vrut sa fie Simon piatra din temelia bisericii, ar fi dat revelatia tuturor apostolilor. Dar uite ca nu a facut asa, ci dimpotriva, si-a intarit alegerea si prin cealalta porunca data tot numai lui: sa pasca mieluseii Sai. Si ca sa inchei povestea: duminica trecuta am fost si in biserica anglicana unde din nou am spus ca sunt ortodoxa si i-am intrebat mai inati ce reprezinta pentru ei Impartasania, si cand am vazut ca imi dau un raspuns cat de poate de ortodox, i-am intrebat daca exista vreo conditie ca sa ma pot Impartasi cu ei. Mi-au zis ca Botezul ortodox ajunge, pentru ca singura conditie este sa fi botezat si sa ai dreptul la Impartasanie in biserica proprie. Cand i-am zis ca biserica mea mi-ar da voie sa ma mai impartasesc la ortodocsi daca vin si le zic ca am fost la anglicani, a zambit, a dat din cap spunandu-mi ca stie care este problema ortodocsilor, dar ca la ei astfel de probleme nu exista asa ca sunt bine-venita si pot sa ma Impartasesc fara probleme. Citat:
|
#329
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citeste si tu Evanghelia dupa Ioan ca sa vezi care sunt conditiile ca cineva sa treaca de la moarte direct la viata, in Imparatia Cerurilor, fara sa mai treaca prin judecata, si apoi vorbim si despre Apocalipsa... Pentru ca la aceia m-am referit ca sunt placuti Domnului... |
#330
|
|||
|
|||
![]()
Mai sus, cand am zis ca am vazut la catolici ca nu este deloc asa cum ziceau ortodocsii m-am referit la faptul ca am vazut ca, catolicii nu sunt deloc asa cum zic ortodocsii, am vazut cate bazaconii imi inoculasera in cap ortodocsii despre catolici. Si pot sa iti dau un exemplu, desi exemple sunt multe: ortodocsii mi-au zis ca Impartasania catolicilor nu este valida din cauza ca ea se bazeaza doar pe cuvintele lui Iisus (Luati, mancati din aceasta toti etc) fara sa faca rugaciuni catre Duhul Sfant ca acesta sa transforme painea si vinul in Trupul si Sangele Domnului. Si nici poveste de asa ceva, ei invoca Duhul Sfant si inca dupa un moment de tacere pentru ca toti sa fie atenti si sa isi dea seama ce lucru important se intampla in acel moment!!
Last edited by adiandrea6; 28.08.2010 at 11:24:09. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|