Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.09.2010, 08:33:22
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ipotetic fiul lui Iacov era mort si fara de mormant.. Deci unde se referea Iacov ca va cobori ca sa ajunga la fiul sau?
Fiul lui Iacov nu era mort, însă tată lui nu știa acest lucru de aceea spunea în durerea lui că se va coborâ în mormânt (sheol), adică acolo unde se coboară orice om când moare. Reține: se coboară, nu se ridică.
Repet întrebarea legată de acest prim "argument" al tău, apoi trecem la următoarele:
"Unde vezi tu ideea de viață în timpul morții, ori de conștiență?"[în acest verset]
  #2  
Vechi 08.09.2010, 20:34:16
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

"Dar, în Biblie, nici termenul ebraic și nici cel grecesc pentru spirit (respectiv ruach și preuma) nu se referă la o entitate inteligentă, capabilă de o existență conștientă, aparte de trup. Mai degrabă, acești termeni se referă la „suflare" - scînteia vieții - esențială existenței individului, principiul vieții ce animă atît animalele, cît și ființele omenești."


Sursa: http://www.adventist.ro/index/convin...-invierea.html

Aflăm de aici așa-zisa concepție despre spirit sau duh după adventiști. Să vedem însă dacă lucrurile stau chiar așa cum încearcă să sugereze adventiștii.

"Căci cine dintre oameni știe ale omului, decât duhul omului, care este în el? Așa și cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu." (1 Corinteni 2:11)


Deci, după cum vedem, deși adventiștii ne spun că duhul (pneuma) "nu se referă la o entitate inteligentă, capabilă de o existență conștientă", ci la "„suflare" - scînteia vieții - esențială existenței individului, principiul vieții ce animă atît animalele, cît și ființele omenești", observăm că sfântul Pavel ne spune că duhul omului știe pe cele ale omului, precum Duhul lui Dumnezeu știe pe cele ale lui Dumnezeu. Duhul deci este caracterizat prin știință, chiar știința sinelui propriu, deci nu poate fi caracterizat ca lipsă de inteligență, lipsă de conștiență, ca un simplu principiu vital pe care l-ar avea și animalele, pentru că în această situație ar însemna că și animalele au un duh știutor, conștient de cele ale lor (animalelor) ceea ce într-adevăr este mai mult decât o aberație. Deci duhul (pneuma) îl caracterizează pe om și nicidecum pe un animal după concepția sfântului Pavel mărturisită în epistola către corinteni. Rezultă implicit că doctrina despre duhul omului, asemenea altor concepții adventiste, este greșită, mincinoasă și împotriva învățăturii sfintei scripturi.

"τίς γὰρ οἶδεν ἀνθρώπων τὰ τοῦ ἀνθρώπου εἰ μὴ τὸ πνεῦμα τοῦ ἀνθρώπου τὸ ἐν αὐτῷ; οὕτως καὶ τὰ τοῦ θεοῦ οὐδεὶς ἔγνωκεν εἰ μὴ τὸ πνεῦμα τοῦ θεοῦ.

Quis enim hominum scit quae sunt hominis, nisi spiritus hominis, qui in ipso est? ita et quae Dei sunt, nemo cognovit, nisi Spiritus Dei.

For what man knows the things of a man, but the spirit of a man that is in him? So the things also that are of God, no man knows, but the Spirit of God." Sursa: http://www.newadvent.org/bible/1co002.htm

"For what man knoweth the things of a man, save the spirit of man which is in him? even so the things of God knoweth no man, but the Spirit of God." Sursa: http://scripture4all.org/OnlineInter...NTpdf/1co2.pdf
  #3  
Vechi 08.09.2010, 21:58:27
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Fiul lui Iacov nu era mort, însă tată lui nu știa acest lucru de aceea spunea în durerea lui că se va coborâ în mormânt (sheol), adică acolo unde se coboară orice om când moare. Reține: se coboară, nu se ridică.
Repet întrebarea legată de acest prim "argument" al tău, apoi trecem la următoarele:
"Unde vezi tu ideea de viață în timpul morții, ori de conștiență?"[în acest verset]
Iacov credea ca Iosif e mort dar acest nu era.Iacov nu a stiut locul unde Iosif "a murit" .. Deci unde se referea Iacov ca se coboara ca fie impreuna cu fiul sau Iosif presupus mort?
  #4  
Vechi 30.10.2010, 12:31:23
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Clement Romanul – Epistola Bisericii din Roma către Corint

Citat:
"Dar să punem capăt exemplelor vechi și să venim la atleții [credinței] foarte aproape de noi. Să luăm exemplele nobile din generația noastră. Din gelozie și din invidie au fost prigoniți cei mai mari și cei mai drepți stîlpi ai Bisericii și au luptat în această întrecere până la moarte. Să-i punem înaintea ochilor noștri pe bunii apostoli: pe Petru, care, din pricina unei gelozii nedrepte, n-a suferit una, nici două, ci mai multe chinuri; și după ce a dat astfel de mărturie [de martir], a plecat la locul de slavă datorat lui. Din pricina unei gelozii și a unei sfădiri, a primit și Pavel premiul răbdării, purtând de șapte ori lanțuri, fugar și lovit cu pietre, ajungând un crainic atât în răsărit cât și în apus, a primit faima nobilă a credinței lui; învățând dreptatea în toată lumea locuită și ajungând până la marginile apusului, a dat mărturie în fața guvernatorilor. Și așa s-a eliberat de lumea aceasta și s-a dus în locul cel sfânt, făcându-se o foarte mare pildă de răbdare."

Sursa: diacon Ioan I. Ică jr. – Canonul Ortodoxiei, vol. 1: Canonul Apostolic al Primelor Secole – Editura Deisis, 2008, pag. 397
Deasemenea, în engleză,
Citat:
But not to dwell upon ancient examples, let us come to the most recent spiritual heroes. Let us take the noble examples furnished in our own generation. Through envy and jealousy the greatest and most righteous pillars [of the church] have been persecuted and put to death. Let us set before our eyes the illustrious apostles. Peter, through unrighteous envy, endured not one or two, but numerous labours; and when he had at length suffered martyrdom, departed to the place of glory due to him. Owing to envy, Paul also obtained the reward of patient endurance, after being seven times thrown into captivity, compelled to flee, and stoned. After preaching both in the east and west, he gained the illustrious reputation due to his faith, having taught righteousness to the whole world, and come to the extreme limit of the west, and suffered martyrdom under the prefects. Thus was he removed from the world, and went into the holy place, having proved himself a striking example of patience.
de la sursa: http://www.newadvent.org/fathers/1010.htm

Din aceste cuvinte ale epistolei lui Clement Romanul se deduce evident care era credința Bisericii lui Hristos, în perioada primară, imediată perioadei relatată în cartea Faptelor, și anume credința Bisericii cu privire la ceea ce s-a întâmplat după moarte cu sufletele apostolilor Petru și Pavel: acestea au plecat la locul de slavă, la locul cel sfânt, despre care mărturisește chiar și sfântul Paul într-o epistolă de a sa, cuprinsă în canonul Noului Testament. Cu alte cuvinte, învățăturile mincinoase ale adventiștilor sunt încă o dată dovedite de unul dintre Părinții Apostolici, asta după mărturisirea chiar a Sfinților Apostoli, în speță a sfântului Paul. Mărturia sfântului Paul precum și mărturia sfântului Clement Romanul reprezintă dovezi evidente ale înșelăciunii învățăturii adventiste care spune că sufletele tuturor morților stau moarte în mormânt. Se pare însă că sufletele sfinților apostoli Petru și Paul stau în locașuri de slavă și sunt vii înaintea lui Dumnezeu. Bineînțeles că scopul principal al învățăturii eretice adventiste este acela de a denigra rugăciunile către sfinții apostoli, și către sfinții Bisericii în general, ereticii adventiști încercând să sugereze că această practică ar fi de fapt o exemplificare a spiritismului, încercând astfel să denigreze pe sfinții Bisericii lui Dumnezeu și credința în puterea acestora de mijlocire pentru credincioșii Bisericii înaintea Mântuitorului Iisus Hristos. Însă adevărul ne este arătat de Sfinții Apostoli și de Părinții Apostolici ai Bisericii și demonstrează încă o dată mentalitatea perfidă și dușmănoasă la adresa Bisericii lui Hristos a ereticilor adventiști.

Last edited by doctor_faustus; 30.10.2010 at 12:41:26.
  #5  
Vechi 29.11.2010, 17:53:39
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Antropologia contradictorie a adventiștilor

Antropologia adventiștilor este o amestecătură de trup, suflet, suflare, duh, spirit și probabil și alte ingrediente din care nu se mai înțelege de fapt nimic concret din ce vrea să susțină adventismul pe bazele sale "biblice".
  #6  
Vechi 29.11.2010, 18:41:38
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Să și dăm niște exemple de "teorie biblică" în interpretare originală adventistă, din care se va vedea că de fapt adventismul nu știe nici el ce gândește despre antropologie.

Spre exemplu, la început, natura omului este, zic ei, un suflet viu, format din țărâna trupului și suflarea de viață a Creatorului. După aceea încep să intre în joc și alte concepte ca acelea de duh și spirit, probabil datorită încrâncenării adventiste de a urma scriptura în totul și în toate. Ba câteodată ni se spune că duhul este spiritul, ba câteodată înțelegem de fapt altceva, interpretările și pozițiile adventismului fiind în general funcție de interesele pe care le are pentru a își apăra teoria care se contrazice singură. Din unele poziții înțelegem că duhul ar fi spirit, din altele pare a se înțelege că de fapt lucrurile nu ar sta chiar așa, însă în cele din urmă putem înțelege că ceea ce stă în spatele antropologiei adventiste este de fapt un simplu "spirit de glumă" la adresa noastră, încăpățânându-se să nu explice de fapt cum stau lucrurile și menținând autocontrazicerea de sine, despre care zice-se ar fi chiar "biblică" !

Referitor la așa-zisul duh sau spirit, de fapt nu se mai înțelege dacă spiritul este duhul sau sunt de fapt două lucruri diferite funcție de interesul adventismului.

Mai întâi, prin spirit ni se spune că este vorba despre scînteia energizantă a vieții, ce este esențială existenței individuale. El denumește energia divină sau principiul vieții, care animă ființele omenești

Referință online: http://www.adventist.ro/index/convin...#ixzz16gkiMRlw
Informează-te de la Sursă: Site-ul oficial al Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea

Conform unor alte păreri, probabil tot adventiste, Spiritul nu este o persoana, omul insusi; el este de fapt impersonal, lipsit de personalitate, judecata si simturi. Spiritul este forta care intretine viata in creaturi, care mentine persoana in viata, "bateria" care permite omului si animalului sa traiasca.
sursa: http://www.proto-teologia.info/wiki/...5?title=Spirit

Prin urmare vedem că ceea ce caracterizează duhul sau spiritul este:

- scânteie energizantă a vieții
- energia divină sau principiul vieții care animă ființele omenești
- forța care întreține viața în creaturi, care menține persoana în viață
- impersonal, lipsit de personalitate, judecata si simturi

După aceea, adventismul ia contact și cu alte scrieri (aici se face referire la Sfântul Pavel) și ajunge la concluzia că În cazul acesta, "duh" poate fi înțeles ca "înaltul principiu al inteligenței și gîndirii", cu care omul este înzestrat și cu care Dumnezeu poate comunica prin Duhul Său

Referință online: http://www.adventist.ro/index/convin...#ixzz16gmiul93
Informează-te de la Sursă: Site-ul oficial al Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea

Cu alte cuvinte, gândirea nehotărâtă și cameleonică a adventismului, ajunge la concluzia că de fapt, duhul este:

- înaltul principiu al inteligenței și gândirii, cu care omul este înzestrat și cu care Dumnezeu poate comunica prin Duhul Său

De unde era

- impersonal, lipsit de personalitate, judecata si simturi

acum a devenit, printr-o ciudată metamorfoză

- înaltul principiu al inteligenței și gândirii, cu care omul este înzestrat și cu care Dumnezeu poate comunica prin Duhul Său.

Cu alte cuvinte se poate vedea în mod evident cum adventismul se contrazice singur, spunând ba că e albă, ba că e neagră, și toată această mascaradă nu ne aduce aminte decât de un număr la circ sau de un joc "alba-neagra" !!

După aceea, pe o altă pagină, ni se arată totuși că lucrurile nu ar sta chiar așa, ci în Biblie, nici termenul ebraic și nici cel grecesc pentru spirit (respectiv ruach și preuma) nu se referă la o entitate inteligentă, capabilă de o existență conștientă, aparte de trup. Mai degrabă, acești termeni se referă la „suflare" - scînteia vieții - esențială existenței individului, principiul vieții ce animă atît animalele, cît și ființele omenești.

Referință online: http://www.adventist.ro/index/convin...#ixzz16gp8VvSV
Informează-te de la Sursă: Site-ul oficial al Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea

Cu alte cuvinte duhul (sau spiritul) suferă nenumărate metamorfoze fiind când personal, când impersonal, când conștient, când inconștient, când un înalt principiu al inteligenței și gândirii, când o simplă forță impersonală lipsită de judecată. Prin urmare se poate constata încă o dată cum minte adventismul în față pe oricine îi studiază puțin doctrina "biblică". Și minte și se contrazice fără rușine.

Last edited by doctor_faustus; 29.11.2010 at 18:44:20.
  #7  
Vechi 29.11.2010, 20:05:01
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Cu alte cuvinte duhul (sau spiritul) suferă nenumărate metamorfoze fiind când personal, când impersonal, când conștient, când inconștient, când un înalt principiu al inteligenței și gândirii, când o simplă forță impersonală lipsită de judecată. Prin urmare se poate constata încă o dată cum minte adventismul în față pe oricine îi studiază puțin doctrina "biblică". Și minte și se contrazice fără rușine.
Doctore, dacă și Scriptura o citești tot așa pe diagonală, ne-ai lămurit. Unde ai citit tu că suflarea de viață (duhul, spiritul) ar fi personală, conștientă, ori entitate separată de corp (în Scriptură, ori pe site-ul oficial al Bisericii AZȘ)?
  #8  
Vechi 29.11.2010, 20:13:37
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Doctore, dacă și Scriptura o citești tot așa pe diagonală, ne-ai lămurit. Unde ai citit tu că suflarea de viață (duhul, spiritul) ar fi personală, conștientă, ori entitate separată de corp (în Scriptură, ori pe site-ul oficial al Bisericii AZȘ)?
Cred că am fost destul de limpede, însă se pare că nici dumneata nu mai înțelegi "alba-neagra" pe care o joacă adventismul.

De altfel, unde scrie că suflarea de viață ar fi spiritul sau duhul ? Nu de alta, dar duhul ne este prezentat, în urma unui text de la Pavel apostolul, ca "înaltul principiu al inteligenței și gândirii, cu care omul este înzestrat și cu care Dumnezeu poate comunica prin Duhul Său". Prin urmare duhul este un înalt principiu al inteligenței sau gândirii sau este o simplă răsuflare de viață, nu de alta dar suflarea de viață nu este propriu-zis gândire în sine.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Marea Schisma" (1054) s-a intamplat cu adevarat? AlinB Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 30 23.01.2017 12:34:40
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42
Moartea unui mare poet "GRIGORE VIERU" nede_mar Stiri, actualitati, anunturi 3 18.01.2009 20:38:08