![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#571
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Daca botezul pruncilor ar fi fost o realitate din primul secol atunci si Sf Ioan Gura de aur ar fi fost botezat de prunc(fiind parte dintr-o familie crestina). Citat:
Fagaduinta la care se refera Petru este aceea ca oricine se pocaieste va fi iertat si aceasta fagaduinta este data tuturor. Numai ca trebuie sa te pocaiesti, ca sa ai parte de ea. Citat:
Deci tu, cel care înveți pe altul, pe tine însuți nu te înveți? Tu cel care propovăduiești: Să nu furi - și tu furi? Tu, cel care zici: Să nu săvârșești adulter, săvârșești adulter? Tu cel care urăști idolii, furi cele sfinte? Tu, care te lauzi cu legea, Îl necinstești pe Dumnezeu, prin călcarea legii? "Căci numele lui Dumnezeu, din pricina voastră, este hulit între neamuri", precum este scris. Căci tăierea împrejur folosește, dacă păzești legea; dacă însă ești călcător de lege, tăierea ta împrejur s-a făcut netăiere împrejur. Deci dacă cel netăiat împrejur păzește hotărârile legii, netăierea lui împrejur nu va fi, oare, socotită ca tăiere împrejur? Iar el - din fire netăiat împrejur, dar împlinitor al legii - nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii și prin tăierea împrejur, ești călcător de lege? Pentru că nu cel ce se arată pe din afară e iudeu, nici cea arătată pe dinafară în trup, este tăiere împrejur;" De unde scoti tu de aici ca pruncii au credinta pentru ca au dragoste...mi-e greu sa imi dau seama. Citat:
Transformi credinta in dragoste si spui ca automat pruncii au dragoste deci au credinta. Credinta e credinta, si e o caracteristica a omului adult, nu a pruncilor. Nu mai filozofa atat si incerca sa schimbi sensul cuvintelor. Citat:
Pruncul nu poate crede si de aceea nu poate fi botezat. Citat:
|
#572
|
||||
|
||||
![]()
Facerea, 17:
1. Cand a fost Avram in varsta de nouazeci si noua de ani, Domnul i S-a aratat si i-a zis: "Eu sunt Dumnezeul cel Atotputernic. Umbla inaintea Mea si fii fara prihana. 2. Voi face un legamant intre Mine si tine si te voi inmulti nespus de mult." 3. Avram s-a aruncat cu fata la pamant; si Dumnezeu i-a vorbit astfel: 4. "Iata legamantul Meu, pe care-l fac cu tine: vei fi tatal multor neamuri. 5. Nu te vei mai numi Avram; ci numele tau va fi Avraam; caci te fac tatal multor neamuri. 6. Te voi inmulti nespus de mult; voi face din tine neamuri intregi; si din tine vor iesi imparati. 7. Voi pune legamantul Meu intre Mine si tine si samanta ta dupa tine, din neam in neam; acesta va fi un legamant vesnic, in puterea caruia Eu voi fi Dumnezeul tau si al semintei tale dupa tine. 8. Tie, si semintei tale dupa tine, iti voi da tara in care locuiesti acum ca strain, si anume iti voi da toata tara Canaanului in stapanire vesnica; si Eu voi fi Dumnezeul lor." 9. Dumnezeu a zis lui Avraam: "Sa pazesti legamantul Meu, tu si samanta ta dupa tine, din neam in neam. 10. Acesta este legamantul Meu pe care sa-l paziti intre Mine si voi, si samanta ta dupa tine: tot ce este de parte barbateasca intre voi sa fie taiat imprejur. 11. Sa va taiati imprejur in carnea preputului vostru: si acesta sa fie semnul legamantului dintre Mine si voi. 12. La varsta de opt zile, orice copil de parte barbateasca dintre voi sa fie taiat imprejur, neam dupa neam: fie ca este rob nascut in casa, fie ca este cumparat cu bani de la vreun strain, care nu face parte din neamul tau. 13. Va trebui taiat imprejur atat robul nascut in casa, cat si cel cumparat cu bani; si astfel legamantul Meu sa fie intarit in carnea voastra ca un legamant vesnic. 14. Un copil de parte barbateasca netaiat imprejur in carnea preputului lui sa fie nimicit din mijlocul neamului sau: a calcat legamantul Meu." In Facerea 17 ni se prezinta Legamantul dintre Dumnezeu si Avraam, legamant PECETLUIT prin taiere imprejur. Legamantul presupunea ca acela ce era pecetluit sa pazeasca Legea. Putea pruncul de 8 zile sa pazeasca Legea? Binenteles ca nu. Deci Dumnezeu nu-i cere pruncului sa pazeasca Legea incepand cu momentul taierii imprejur. Altfel, ar trebui sa-l osandeasca pe prunc. Totusi taierea imprejur este vazuta ca o pecete a Legamantului cu Dumnezeu. De ce a poruncit Dumnezeu pecetluirea pruncilor la 8 zile cu taierea imprejur daca stia ca acel prunc nu se poate achita instant de indatoririle Legamantului? A face un legamant implica o responsabilitate enorma si nu cred ca un prunc de 8 zile are acea responsabilitate. Atunci, de ce totusi? Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#573
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La un prunc credinta nu este ratiune. Credinta unui prunc este diferita de cea a unui om matur cu constiinta de viata pacatoasa! Pruncul crede, nu il poate marturisi pe Dumnezeu pentru ca nu poate sa vorbeasca, dar crede!! Petru spune: și copiilor voștri Este dată făgăduința. Citiți tot contextul! Dragostea este mai mare decat credinta. Nu eu am zis-o ci Sfantul Apostolul Pavel. Contraziceti Scriptura!!! Deci daca dragostea este mai mare decat credinta inseamna ca si pruncii o au pe deplin! Ioan Gura de Aur nu s-a botezat prunc din cauza parintilor. Asa au vrut ei. Botezul pruncilor este doar recomandat de Biserica nicidecum impus/obligat cum credeti dumneavoastra. Origen, a mărturisit botezul copiilor! Un eretic în unele învățături, prin care a atacat dreapta credință, mărturisește botezul pruncilor și al copiilor! Eu zic ca tu te rasucesti in ilogismul tau care nu va ajunge niciodata la o credinta matura. Ti-am demonstrat ca un om poate fi mantuit atat spiritual cat si trupeste prin credinta altor oameni. Ti-am dat verseturi Biblice, si tot in ilogismul tau ramai! Mai mult de atat, ti-am aratat ca au fost Episcopi ai Bisericilor, urmasii Apostolilor care au confirmat botezul pruncilor. Biblia vorbeste de botezul copiilor si al pruncilor, dar infatuarea dumneavoastra nu va lasa la il vedeti! "Va veti uita,dar nu veti vedea" proorocia asta se aplica in cazul dumneavoastra si celor asemenea dumneavoastra! Acum va intreb pe dumneavoastra: stiau copii pentru ce vin la Hristos? Stiau ei ce e aia binecuvantare? Dupa ilogismul dumneavoastra, raspunsul la intrebarea pusa ar trebui sa fie : NU! Si totusi Hristos chiar le-a zis parintilor sa ii lase sa vina, chiar daca copii nu stiau pentru ce vin. Asa ca parintii daca credeau ca dumneavoastra, că copii nu pot mărturisi credința, se pare că Hristos e de altă parerea: îi cheamă la El. O inimă de prunc caută la un om, precum o au copii! Dacă Iisus Hristos ne îndeamnă să avem o inimă de prunc, precum copii, noi de ce îi împiedicăm pe cei care o au deja,copii, să ajungă la Hristos, să fie îmbrăcați întru El? De ce Hristos i-a binecuvântat pe copii și nu i-a botezat? Dumneavoastră suferiți de ilogisme grave! Dar a botezat Hristos pe cineva cât timp a propovăduit Evanghelia? Nu! Nici vorbă de așa ceva! Pentru că în primul rând, în smerenia dumnezeirii pe care o avea Hristos, El fiind și Om și Dumnezeu în același timp, două firi și două voințe într-un ipostas, S-a botezat la Ioan Botezătorul și nicidecum nu s-a botezat singur. Botezul Lui Hristos nu e un botez ca al unui om, pentru că El deja avea Duhul Sfânt și nu avea nevoie de pocăință! Mai mult El Dumnezeu Adevărat din Dumnezeu Adevărat, El nu avea nevoie de nici un botez și totuși a făcut-o pentru a-și arăta Dumnezeirea în fața oamenilor. Știm că botezul «cu apă și cu Duh», care a venit mai târziu, se împărtășește spre iertarea păcatelor. Iisus Hristos însă nu S-a botezat cu acest botez, pentru că pe atunci nu se pogorâse încă nici Duhul Sfânt, iar pe de altă parte, Hristos era fără de păcate și deci n-ar fi avut trebuință de acest botez. Totuși se pune întrebarea: de ce s-a botezat Iisus cu acest botez al lui Ioan? Ce rost avea botezarea Lui de către Ioan? Răspundem cu Sfântul Ioan Gură de Aur, următoarele: „La Botezul său în apele Iordanului, Ioan Botezătorul cerea tuturor pocăință. Însuși botezul său era numit «al pocăinței». Cu toate acestea, lui Iisus nu I-a cerut pocăință. Dimpotrivă, în fața Lui s-a simțit umilit, zicând că el însuși ar avea nevoie de botez de la Iisus și nu invers (Matei 3, 14). Nici nu-I putea cere, deoarece Iisus nu avea păcate, era zămislit de la Duhul Sfânt, iar nu din trup omenesc, nu din poftă trupească, nici din poftă bărbătească (Ioan 1, 13; Matei 1, 20; Luca 1, 34-35), și deci nu moștenise păcatul strămoșesc. Dar El nu avea nici păcate personale (Ioan 8, 46; I Petru 2, 22, ș.a.). Astfel Hristos nu avea pentru ce să fi făcut pocăință. El nu avea trebuință nici de o mai mare revărsare a Duhului Sfânt asupra Sa, pe care, de altfel, botezul lui Ioan nu I-o putea oferi. Dar atunci de ce S-a botezat? Iată de ce: mai întâi, pentru ca Ioan să-L facă cunoscut oamenilor, arătându-L lor: Iată Mielul lui Dumnezeu... Acesta este despre Care eu am spus... (Ioan 1, 29-30). Ioan îl mărturisește oamenilor, iar acum îl și arată, pentru ca mărturisirea lui Ioan despre Cel ce vine după mine (Luca 3, 16; Ioan 1, 27) să nu rămână îndoielnică. Tot acum, Dumnezeu-Tatăl și Sfântul Duh - în chip de porumbel - îl mărturisesc pe Iisus (Matei 3, 16-17). De acum mulțimile nu aveau să mai pună la îndoială cele mărturisite mai înainte de Ioan. Acum Iisus li S-a făcut cunoscut, căci înainte nici chiar Ioan nu-L cunoscuse (Ioan 1, 31), pentru că, deși îi era rudenie (Luca 1, 36), Ioan își petrecuse viața în pustie, Dumnezeu întocmind astfel lucrurile, pentru ca lumea să nu-1 poată învinui pe Ioan că L-ar propovădui pe Iisus pentru legăturile de rudenie și de prietenie ce le are cu El. In al doilea rând, Iisus a primit botezul de la Ioan pentru ca să împlinească «toată dreptatea» (Matei 3, 14-15). «Dreptate» înseamnă împlinirea poruncilor lui Dumnezeu, iar «drept» era cel ce împlinea aceste porunci (Luca 1, 6 ș.a.). Deci S-a botezat Domnul de la Ioan pentru ca nici această orânduire a lui Dumnezeu - de a se boteza - să nu rămână neîmplinită de El, Singurul care împlinește toată dreptatea". Iată deci rolul botezului Domnului și motivele pentru care S-a botezat El de la Ioan. Botezul creștin de mai târziu, «cu apă și cu Duh», se face din alte motive și are cu totul alt rost. După mintea dumneavoastră Hristos ar fi trebui sa boteze pe toți . Dar aceasta El a dat-o Apostolilor abea la Cincizecime, când le-a zis: Matei 28: 18. Și apropiindu-Se Iisus, le-a vorbit lor, zicând: Datu-Mi-s-a toată puterea, în cer și pe pământ. 19. Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, ! iar Apostolii la urmasii lor, Episcopii, prin puterea Duhului Sfânt Va sfatuiesc sa lasati ilogismele! Vă recomand mai multă rugăciune, pentru că suferiți de necredință! Și dacă vă lăudați că aveți o credință matură explicați la oameni cum credeți dumneavoastră în Sfânta Treime - Un singur Dumnezeu dar Întreit în 3 Persoane! Dumneavoastră vă bateți cu pumnul în piept că aveți credință matură, dar doar cu mintea! Versurile de la Romani îngroșate se adreseaza exact oamenilor maturi care mărturisesc pe Hristos doar cu mintea, rațional, după literă - Sola Scriptura! Vi se potrivește! Incercați să mărturisiți pe Dumnezeu și cu inima și în Duh! " Ci este iudeu cel întru ascuns, iar tăierea împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în literă; a cărui laudă nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu. Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul!" |
#574
|
|||||||||||
|
|||||||||||
![]() Citat:
TI-am spus sa renunti la filozofii , incerci sa aduci niste argumente total lipsite de sens. Ce intelegi tu prin marturisire cu inima? Un prunc nici macar nu e constient de ce e bine si ce e rau si tu spui ca el e credincios? Pe ce te bazezi cand spui asta? In afara de filozofie nu ai nici un argument. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Credinta unora poate fi o marturie pentru altii si asa ceilalti sa devina credinciosi, dar nu inseamna ca daca eu sunt credincios automat altii devin credinciosi prin credinta mea. Nu ai sa gasesti in Sf Scriptura o asemenea invatatura. Citat:
Citat:
De ce nu i-a botezat? O intrebare la care tot evitati sa raspundeti si va afundati in fel si fel de filozofii. Citat:
"Deci când a cunoscut Iisus că fariseii au auzit că El face și botează mai mulți ucenici ca Ioan, Deși Iisus nu boteza El, ci ucenicii Lui, A lăsat Iudeea și S-a dus iarăși în Galileea ". V-as sugera sa fiti mai coerent in postari, scrieti mult si fara o logica clara in ceea ce afirmati. Last edited by samson; 08.09.2010 at 15:54:16. |
#575
|
|||
|
|||
![]()
Sfaturi și îndemnuri ale Părintelui Arsenie
- Numai sila unei prigoane peste tot pământul împotriva creștinilor îi va hotărî să lase la o parte orice vrajbă confesională și să fie una, cum au lost la început. Nu vor scăpa de sub tăvălugul urgiilor istoriei până nu vor veni și la mintea aceea să asculte și să împlinească, măcar la sfârșit, rugăciunea cea mai de pe urmă a Mântuitorului în lume. Poate că în vremile acelea abia vor mai fi creștini, dar oricâți vor rămâne, aceia trebuie să treacă peste ceea ce ar fi foarte bine să treacă creștinătatea vremii noastre și să fie una. Primejdia comună s-a arătat în lume, unirea creștinătății întârzie Doamne, până când? - Se vorbește de unirea Bisericilor, deci de ajungere la sobornicitate. La sobornicitatea Bisericii ajung cei ce renunță la confesionalitate… Tendința Papei de a atrage în același staul pe toți creștinii nu se va realiza niciodată. Papa nu va ajunge niciodată la o turmă și un Păstor în staulul Romei, deoarece Biscrica are un singur Păstor: Iisus Hristos. - Sectarii au provocat o libertate catehetică care-i duce la erezie. - Diavolul știe și el Scriptura, însă diavolește, deoarece mintea lui fiind nebună, strâmbă înțelesul oricărui cuvânt, de vreme ce el nu stă în adevăr, ci în minciună. - Dracii nu au putere asupra creștinului ortodox, botezat după rânduială, în Biscrică. Botezul pocăiților (de tot felul) este lepădare de primul botez drept și e păcat. - Nu da cu bâta în viespele sectare. - Ba unii vor ajunge ca, cu ajutorul demonilor, luându-se după amăgiri satanice, să pogoare chiar foc din cer amăgind chiar și pe sfinții adevărați. Aceștia sunt mucării de azi, din mijlocul vostru, adică sectarii, care atunci când vor fi lepădați de dreptul Judecător vor zice: “Doamne nu am făcut minuni în numele Tău? Nu ne-am închinat noi Ție?” La toate acestea Dumnezeu le va răspunde: “Duceți-vă de la Mine blestemaților fiindcă nu vă cunosc pe voi” Dacă vreți preoți buni, nașteți copii creștini |
#576
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca dumneavoastra nu credeti ca pruncii nu au dragoste asta se datoreaza necredintei dumneavoastre. Copii dumneavoastra, din punctul dumneavoastra de vedere nu va iubesc, nu au dragoste. Cam stati prost cu rationamentul! Pe vremea lui Ioan Gura de Aur se botezau copii, dar vă faceți că nu ați citit din postările trecute. De ce nu I-a botezat Hristos? V-am răspuns mai sus, dar se pare că nu aveți răbdare nici să citiți. Întrebare: Unde a botezat Hristos în Biblie? Dumneavoastră dovediți mare lipsă de logică în această întrebare. Hristos a botezat in viata Lui decât pe Apostoli la Cincizecime cu Duh Sfânt un botez pe care numai Apostolii l-au primit, care ei au botezat și pe prunci, și copii si oameni maturi cu apa și Duh Sfânt prin misiunea lor. Daca ati fi urmarit perioada apostolica ati fi citit si ati fi observat ca botezul pruncilor este instituit in primul rand de Apostoli insisi. Sunt exemple in Noul Testament de intregi familii botezate. "…am botezat si casa lui Stefanas" (1Cor 1,16); "Iar dupa ce s-a botezat, si ea si casa ei…" (Fapte 16:15), "…s-a botezat indata, el si toti ai lui" (Fapte 16:33) Este greu de imaginat ca acele familii nu contineau copii, intr-o cultura unde familiile erau numeroase, neexistand metode contraceptive sofisticate, in care copiii erau considerati o binecuvantare de la Dumnezeu. FA 2: 38. Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt. 39. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. 40. Și cu alte mai multe vorbe mărturisea și-i îndemna, zicând: Mântuiți-vă de acest neam viclean. 41. Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat și în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete. Oare aceste trei mii de suflete nu cuprind si copii? Apoi, daca crestinii din veacul apostolic in dorinta de a usura sufletele celor care au murit nebotezati in vremea pregatirii pentru botez, incepusera a se boteza ei, iarasi, pentru cei morti nebotezati (I Cor 15,29), cum si-ar fi lasat ei copiii sa traiasca si sa moara nebotezati ? Ucenicul Apostolului Ioan, episcopul Policarp al Smirnei, marturisea in momentul martiriului sau : "De optzeci si sase de ani slujesc (lui Hristos)". Intrucit aceasta marturisire privind neindoeilnic timpul de cand s-a botezat o facea in anul 155, rezulta ca a primit Botezul in jurul anului 69 "in varsta frageda a copilariei" . http://en.wikipedia.org/wiki/Polycarp Vârsta fictivă de 104 ani a Sfântului Policarp e pur și simplu în imaginația dumneavoastră și o afirmați ca să vă convingeți că Policarp s-a botezat matur. Putin mai tarziu Sfantul Iustin Martirul informeaza ca in vremea sa erau crestini, barbati si femei, avand 60 si 70 de ani. Or daca in prima jumatate a veacului al II-lea cand traieste Iustin existau crestini de 60 si 70 de ani, insemneaza ca ei au fost botezati cand erau inca mici. Sfantul Irineu, nascut pe la 176 si fost ucenic al Sfantului Policarp, precizeaza la randul sau : "...Hristos a venit sa mantuiasca pe toti oamenii si anume, zic, pe toti care dobandesc de la El nasterea a doua pentru Dumnezeu, pe prunci si pe cei mici, pe tineri si pe batrani" . Biserica, afirma marele teolog Origen, "a primit de la Apostoli traditia de a boteza pruncii. Caci stiau aceia, carora li se incredintasera secretele tainelor dumnezeiesti, continua el, ca in toti sunt intinaciunile pacatului care trebuie sa se spele prin apa si prin Duh" . Origen, considerat eretic in unele invataturi, confirma traditia Apostolilor de a boteza pruncii. Scrierea Asezamintele apostolice redactata in jurul anului 400, dar transmitand traditii autentic apostolice, contine si ea indicatii despre practica botezarii pruncilor. "Botezati si copiii vostri si sa-i cresteti in supunerea si invatatura Domnului, caci zice : lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti". Incepand cu veacul al III-lea, nu exista scriitor crestin care sa nu poata fi invocat in sprijinul botezul copiilor. Pentru cei care pastreaza rezerve fata de marturiile literare de genul celor invocate, precizam ca ele sunt confirmate de numeroase date arheologice. Desenele gasite pe peretii catacombelor si inscriptii de pe pietrele funerare, toate apartinand primelor veacuri crestine, dovedesc ca Biserica a recurs la boteul copiilor inca de la inceput. Astfel, o inscriptie de pe un epitaf, aminteste despre "o preanevinovata fetita care a trait 9 zile si 5 ore si care se odihneste in pace in Hristos Dumnezeu". Alta inscriptie care, potrivit observatiei arheologului Orazio Marucchi, pomeneste de un copil "care fiind iubit cu caldura de mama sa si aceasta, intelegand ca nu are multe zile, a cerut Bisericii sa fie trecut la credinta" (sa fie botezat) si asa sa plece din lumea aceasta". Mentionam alte doua inscriptii de pe epitafe, dintre care una se refera la un baiat in varsta de 80 zile identificat ca "neophitus", iar cealalta la o fetita numita "fidelis", moarta la 9 luni , termenii de neophitus si fidelis aratand ca e vorba de prunci botezati. Indicatii epigrafice mult mai numeroase gasim in legatura cu botezul administrat copiilor de la 1 an la 12 ani. Asa bunaoara in Cimitirul din Chiusi (Italia) se gaseste urmatoarea piatra de la mormantul unui copil : "Melitus infans christianus fidelis = Pruncul Melitus botezat crestin". De asemenea, in acelasi cimitir Sfantul Calist, un epitaf poarta inscriptia : "Mateonata moarta la 1 an si 52 zile". Acesteia i se cere sa se roage pentru Dionisus "neofit" (nou botezat) in varsta de 1 an si 4 luni. O inscriptie romana datand din anul 382 zice : " Se odihneste in pace cel ce a trait 1 an si 4 luni si a fost ingropat la 6 ale calendelor lui octombrie...", dupa care urmeaza doua nume, probabil ale parintilor copilului. Destule alte inscriptii se refera la o fetita "neophita", in varsta de 1 an si 5 luni, de un baietel, Apronianus, in varsta de 1 an, 9 luni si 5 zile, de Zosimos, "pistos ek piston = botezat, din parinti botezati", in varsta de 2 ani, 8 luni si 25 zile, de un copil care "pisti etetelisen = s-a sfarsit in credinta", despre Urcia Florentina care botezata fiind a trait 5 ani, 8 luni si 8 zile, despre doi frati Constantius si Iustus din care unul a murit ca "neofit" la varsta de 8 ani, 2 luni si 7 zile, celalalt "fidelis", adica botezat, la varsta de 7 ani, etc... Din fresce si epitafuri ca cele mentionate rezulta deci trainicia si extensiunea practicii botezarii pruncilor in Biserica primara. Chiar daca Sfanta Taina nu se administra imediat dupa nastere, totusi temerea legata de imprevizibila moarte a determinat majoritatea crestinilor sa-si boteze copiii la varsta frageda. "Cutare copil, se precizeaza intr-o inscriptie, a trait 1 an, 10 luni si 15 zile ; a primit darul de sus si si-a dat sufletul Domnului in ziua 8-a cand a fost botezat. Incercați să vă folosiți mai mult inima decât mintea. Poate veți înțelege de ce trebuie botezați pruncii! La noi in ortodoxism inima cuprinde mintea și nu invers! |
#577
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Domnul a spus: 'Să nu-i opriți de la Mine' să vină dar la Domnul când se fac mari, să vină când deja pot învăța, când vor înțelege la cine trebuie să meargă; atunci să devină creștini când îl pot cunoaște pe Hristos. Această vârstă inocentă de ce s-ar grăbi pentru iertarea păcatelor? Oare, legea civila să fie mai prudentă față de prunci că nu le dă în sarcină administrarea de bunuri pământești, iar noi să le punem în seamă cele dumnezeiești?(este omul mai bun decât Dumnezeu?) Cel puțin să ajungă acolo să poată fi capabili să ceară mântuirea și să apară că i se dă aceasta unui solicitant." (Tertulian - De Baptismo cap. XVIII, 5) |
#578
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfatul de a amâna botezul copiilor, nu înseamnă deloc combaterea lui. Tertullian era de părere ca botezul copiilor să fie amânat. Părerea lui! Din moment ce Tertullian era de părerea aceasta, mai mult recunoaște botezul copiilor și a pruncilor în Biserică . El sfătuiește daca copilul crește nebotezat să facă o școală de cateheză. Asta au făcut și Sfinții noștri Parinți care nu au fost botezati când erau prunci din cauza părinților lor. Sfintul Hippolytus de la Roma 215 AD. „Botezati mai intii copii; si daca pot vorbi pentru ei insusi, lasati sa vorbeasca. Daca nu, lasati pe parinti sau pe cineva din familie sa vorbeasca pentru ei.” Dacă postați din Tertullian de ce nu postați tot ce zice despre botez? (Eu zic că înțelegeți engleză că timpul nu îmi permite să traduc) 17 To round off our slight treatment of this subject it remains for me to advise you of the rules to be observed in giving and receiving baptism. The supreme right of giving it belongs to the high priest, which is the bishop : after him, to the presbyters and deacons, yet not without commission from the bishop, on account of the Church's dignity: for when this is safe, peace is safe. Except for that, even laymen have the right: 'for that which is received on equal terms can be given on equal terms : unless perhaps you are prepared to allege that our Lord's disciples were already bishops or presbyters or deacons: that is, as the word ought not to be hidden by any man, so likewise baptism, which is no less declared to be "of God", can be administered by all.' Yet how much rather are the rules of humility and restraint incumbent upon laymen, seeing they apply to greater persons,who must not arrogate to themselves the function of the bishop. Opposition to the episcopate is the mother of schisms. The holy apostle has said that all things are lawful but all things are not expedient: which means it is enough that you should use <this right> in emergencies, if ever conditions of place or time or person demand it. The boldness of a rescuer is acceptable when he is constrained to it by the necessities of the man in peril, since he will be guilty of a man's destruction if he forbears to give the help he is free and able to give. Mărturisiți voi preoție sacramentală? Aveți permisiunea de a boteza de la episcop(bishop)? Aveți episcop ( episcopus - latină, bishop - engleză)? Răspunsul e NU! |
#579
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Preoția sacramentală e apusă de mult (cam de 2.000 de ani). Preoție sacramentală aveau doar iudeii (și păgânii, dar ei nu intră în calcul). Domnul Hristos a preluat această funcție sacramentală și sacrificială a preoților. Răspunsul e DA! [έπίσκοπος] în greaca Noului Testament. Avem episcopi (prezbiteri) așa cum ne învață NT. |
#580
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|