Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.10.2010, 23:45:05
ghemistris  ghemistris is offline
Member
 
Data înregistrării: 16.04.2010
Locație: Botosani
Religia: Ortodox
Mesaje: 58
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Mintuirea nu vine prin simpla apartenenta la poporul lui Israel, Dumnezeu i-a inzestrat pe toti cu constiita care va marturisi la Judecata faptele Legii. Asta este mesajul Sf. Pavel. Dar prin Lege nu s-a mintuit nimeni niciodata! Sigur, daca scoatem versete din context, mari minuni se pot intimpla, cum ar fi atei in Imparatia lui Dumnezeu, daca ar fi sa ne luam numai dupa ce spune in versetul 7:
”Viata vesnica celor ce, prin staruinta in fapta buna, cauta marire, cinste si nestricaciune”.
Interpretarea pe care o dati dumneavoastra este categoric contrazisa in Capitolul 10 in care vorbeste despre Pronia lui Dumnezeu care nu lasa loc pentru “inocenti” care nu L-au cunoscut pe Hristos. Despre evrei, Domnul chiar spune:
”21. Toata ziua intins-am mainile Mele catre un popor neascultator si impotriva graitor”


Pe Mitropolitul Corneanu il acuza Sfintele Canoane.
”Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârșească ceva cu ereticii (să săvârșească cele sfinte) să se caterisească.” (Canonul 45 Apostolic)

“Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtășire are Hristos cu Veliar ? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul ?” (Canonul 46 Apostolic)
De o confirmare din partea unui Sinod Ortodox nu cred ca se poate pune insa problema pentru ca ce se intimpla intr-o Biserica Ecumenista nu preocupa un asemenea Sinod. Din nefericire pentru Mitropolitul Corneanu exista voci, recunosc si eu, care il acuza absolut pe nedrept in baza canoanelor ortodoxe, in ciuda faptului ca el este episcop al unei Biserici Ecumeniste. Confuziile ar putea fi usor eliminate daca Sinodul Mitropolitului Corneanu ar decide o alta titulatura pentru Biserica pe care o pastoreste, expresiva pentru noua Credinta pe care a ales sa o marturiseasca incepind cu 1924, dar probabil ca nu o sa o intimple niciodata, din acelasi motiv pentru care nici Biserica Papei nu a incetat vreodata sa-si spuna Catolica dupa 1054.



Cred ca am fost foarte explicit aici.
Tu vorbesti mult,aduci si multe citate,pana la urma nu-i un lucru rau.Problema este ca ceea ce faci tu nu te zideste,ci te arunca in prapastie.Oare nu stiu cei de pe forum de greselile care le fac unii din mai marii nostri,sau de sfintele canoane care ii acuza?Nu este problema ta nici a mea de a lamuri aceste lucruri.Sunt atii pusi pentrun asta.Problema ta este ca tu vii cu invinuiri la adresa unor crestini care n-au la ce da socoteala de faptele altora.La fel va fi si cu tine,vei da socoteala de faptele tale si chiar de vorbele tale.Asa cum ai reusit sa-ti dai seama ca nu trebuie sa te pocaiesti de fapta mitropolitului"cutare"(dar te poti ruga pentru indreptarea sa) la fel nici acei(crestinii) care vor merge in continuare la biserica si se vor impartasi, nu sunt in comuniune cu mitropolitul "cutare" pentru ca mitropolitul "cutare" sa rupt singur de biserica ortodoxa nicidecum impreuna cu credinciosii din episcopia sa.Credinciosii sunt in vita ca sa ma exprim asa,doar ca mitropolitul s-a rupt de vita.Si fii pe pace ca s-au mantuit si cei din legea veche odata cu Invierea lui Iisus Hristos.Si multi se vor mantui care,chiar daca nu au legea iubirii dar din fire fac cele ale legii,oare judecata lui Dumnezeu nu va fi dreapta?Pentru ca Dumnezeu este si Atotdrept!Dar ce vor face cei care au legea iubirii(crestinii ortodocsi) dar nu fac cele ale legii?De ne-am tine macar de pocainta ca sa aflam mila lui Dumnezeu la judecata.Pentru ca Dumnezeu este si Atotmilostiv! Cum e mai bine fratioare?Uite,sunt unii sfinti care daca ii citim avem mari sanse sa se mai inmoaie inima.Sf.Serafim de Sarov,Sf.Ambrozie de Optina,Sf.Siluan Athonitul,Fericitul Augustin,Sf.Ioan Maximovici,P.Serafim Rose,care ne atentioneaza in una din cartile sale despre o anumita "boala a corectitudinii"care se instaleaza subtil in sufletul crestinului mai ravnitor.Sa dea ca Bunul Dumnezeu sa ne gaseasca in priveghere si pocainta sincera.Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.10.2010, 00:00:42
ghemistris  ghemistris is offline
Member
 
Data înregistrării: 16.04.2010
Locație: Botosani
Religia: Ortodox
Mesaje: 58
Implicit

Despre calendarul iulian si cel gregorian nu se pune problema de dogma,aici nu se incalca nici un fel de dogma.Atat cei de pe stil vechi cat si cei de pe stil nou marturisesc aceeasi credinta,pastreaza si propovaduiesc aceleasi adevaruri de credinte,neschimbate si fara adaosuri(asa cum se intampla pe la celelalte confesiuni).Slujbele se desfasoara dupa randuiala sf.parinti,Sf.Ioan Gura dev Aur,Vasile cel Mare si Grigorie Teologul.Deci problema de calendar nu ar trebui sa ne preocupe asa de mult pe noi,mai ales pe noi cei mai micuti.Asa cum se intampla minuni la unele sarbatori a celor de pe stil vechi(ex.inversarea cursului Iordanului la data calendarului vechi) ,la fel si noi cei de pe stil nou,primim Lumina de Sfanta Inviere tocmai de sus!Si la data calendarului celui nou.Este mai degraba o problema de natura stiintifica care stabileste ca calendarul gregorian ar masura timpul cu o precizie mai buna decat cel iulian.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.10.2010, 03:57:41
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghemistris Vezi mesajul
Asa cum se intampla minuni la unele sarbatori a celor de pe stil vechi(ex.inversarea cursului Iordanului la data calendarului vechi) ,la fel si noi cei de pe stil nou,primim Lumina de Sfanta Inviere tocmai de sus!Si la data calendarului celui nou.
Sărbătorirea Sfintei Învieri nu se face potrivit calendarului nou, ci potrivit calendarului vechi (iulian). Toate Bisericile răsăritene sărbătoresc Paștele la aceeași dată, și anume la data calculată după calendarul vechi, indiferent că în rest au trecut sau nu la calendarul nou.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.10.2010, 20:56:24
ghemistris  ghemistris is offline
Member
 
Data înregistrării: 16.04.2010
Locație: Botosani
Religia: Ortodox
Mesaje: 58
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sărbătorirea Sfintei Învieri nu se face potrivit calendarului nou, ci potrivit calendarului vechi (iulian). Toate Bisericile răsăritene sărbătoresc Paștele la aceeași dată, și anume la data calculată după calendarul vechi, indiferent că în rest au trecut sau nu la calendarul nou.
Pe undeva este adevarat ce zici tu.

"Deci data Pastilor depinde de doua fenomene naturale: unul cu data fixa, legat de miscarea soarelui pe bolta cereasca - echinoctiul de primavara (21 martie) - si unul cu data schimbatoare, legat de miscarea de rotatie de lunii in jurul pamantului - luna plina de dupa acest echinoctiu, numita si luna plina pascala. Aceasta din urma face ca data Pastilor sa varieze in fiecare an.

Insa, deoarece echinoctiul de primavara nu era fixat pretutindeni la aceeasi data si din cauza imperfectiunilor legate de calculul astronomic al vechiului calendar iulian (folosit in Apus pana in 1582, iar la noi in tara pana in 1924), nici dupa Sinodul de la Niceea nu au incetat deosebirile intre diferitele regiuni crestine in ceea ce priveste data sarbatorii pascale. Nici pana astazi nu exista uniformitate in aceasta privinta intre Apusul si Rasaritul crestin, fiindca nu toti se servesc de acelasi calendar. Astfel, in Apus, Pastile se serbeaza intre 22 martie si 25 aprilie ale stilului nou, adica in conformitate cu calendarul gregorian, introdus in Apus din 1582.

Totusi, ca sa se inlature dezacordul dintre diferitele Biserici crestine ortodoxe si pentru a stabili o uniformitate cel putin in ceea ce priveste data celei mai mari sarbatori crestine - Pastile -, Bisericile ortodoxe care au adoptat noul calendar (indreptat) au stabilit (din anul 1927 inainte), prin consens general, ca Pastile sa fie serbat in toata crestinatatea ortodoxa dupa Pascalia stilului vechi, adica o data cu toate Bisericile ramase la calendarul vechi (neindreptat).

Insa, desi toti ortodocsii sarbatoresc in aceeasi duminica, ea este numerotata diferit in cele doua calendare, din cauza celor 13 zile cu care calendarul neindreptat este ramas in urma fata de cel indreptat.

Bisericile ortodoxe care au adoptat reforma calendaristica (intre care si cea romana) serbeaza Pastile intre 4 aprilie (data cea mai timpurie) si 8 mai (data cea mai tarzie), iar cele de stil vechi intre 23 martie si 25 aprilie. Tot de aici provine si marea diferenta din unii ani intre data Pastilor ortodox si a celui catolic.

DECI, s-a stabilit ca toate bisericile ortodoxe sa fixeze data Pastelui dupa Pascalia stilului vechi,insa este numerotata diferit in cele doua calendare din cauza celor 13 zile cu care calendarul neindreptat este ramas in urma fata de cel indreptat. Eu am vrut sa subliniez faptul ca intre cele doua biserici ortodoxe,stil vechi si stil nou,nu sunt diferente de dogme ci de calendar.Oricum,lucruri MINUNATE se intampla in ambele biserici!Nu aceleasi lucruri se pot spune ca se intampla in biserica catolica.



*Marturia Patriarhului Ierusalimului Diodor I la aprinderea Sfintei Lumini
April 26, 2008 Categoria: Articole, Post, Minunile Ortodoxiei
“Intru in Mormant si ingenunchez cu frica sfanta in fata locului unde a zacut trupul lui Hristos dupa moarte si de unde a inviat. Rugaciunea in Sfantul Mormant este pentru mine un moment foarte sfant, intr-un loc foarte sfant. De aici a inviat cu slava Domnul si de aici Si-a raspandit Lumina in lume. Apostolul Ioan scrie in primul capitol al Evangheliei sale ca lisus este Lumina lumii. Ingenunchind in fata acestui loc unde El a inviat din morti, suntem adusi in imediata apropiere a Invierii Sale slavite. Catolicii si protestantii numesc biserica aceasta, Biserica Sfantului Mormant. Noi o numim Biserica Invierii. Invierea este pentru crestinii ortodocsi centrul credintei. Prin Invierea Lui, Hristos a castigat victoria finala asupra mortii, nu doar asupra mortii Sale ci si asupra mortii celor ce sunt aproape de el. Nu cred ca este o intamplare ca Focul Sfant apare exact pe locul acesta. La Matei 28:3 se spune ca atunci cand Domnul a inviat din morti, a venit un inger imbracat intr-o lumina infricosatoare. Cred ca lumina care a invaluit ingerul Ia invierea Domnului este aceeasi cu lumina care apare miraculos in fiecare Sambata de Paste. Hristos vrea sa ne reaminteasca, ca Invierea Sa este o realitate nu doar un mit. El a venit cu adevarat in lume pentru a aduce sacrificiul necesar ca prin moartea si invierea Sa sa se poata reuni omul cu Creatorul sau.
Imi gasesc drumul prin intuneric in camera interioara unde cad in genunchi. Aici spun anumite rugaciuni care ne-au fost transmise de-a lungul secolelor si dupa aceea astept. Cateodata astept cateva minute, dar in mod obisnuit minunea se intampla imediat dupa ce am spus rugaciunile. Din mijlocul pietrei pe care a fost culcat Iisus se revarsa o lumina nedefinita, in mod normal cu o tenta albastrie dar culoarea se poate schimba si lua multe nuante. Nu poate fi descrisa in cuvinte omenesti. Lumina rasare din piatra ca si ceata care se ridica deasupra unui lac, piatra pare fi acoperita de un nor, dar este lumina. Lumina se comporta diferit in fiecare an. Uneori acopera doar piatra, alteori lumineaza tot Mormantul, asa incat oamenii de afara vad Mormantul plin de lumina. Lumina nu arde! - niciodata nu mi-am ars barba in toti cei 16 ani de cand sunt Patriarh al Ierusalimului si am primit Focul Sfant. Lumina are alta consistenta, diferita de lumina focului care arde in candela. La un moment dat, Lumina se inalta si formeaza o coloana in care focul este de natura diferita, asa ca pot aprinde lumanarile mele de la ea. Dupa ce am primit flacara, ies si dau Focul intai Patriarhului Bisericii Ortodoxe Armene, apoi Patriarhului Copt si dupa aceea tuturor celor prezenti in Biserica.”*

* Toate tentativele de rupere a legăturii dintre ortodocși și miracolul Luminii Sfinte au eșuat. În 1579, Patriarhul armean Hovhannes I, ambiționat de ocupanții turci, s-a rugat zi și noapte pentru a primi Focul Sacru, dar Lumina s-a pogorât despicând o coloană de lângă intrarea în Biserica Sfântului Mormânt, acolo unde fusese ținut Patriarhul ortodox al Ierusalimului, Sophronius IV. În 1112, cruciații i-au scos pe ortodocși afară din Sfântul Mormânt, iar slujba a fost făcută de preoți catolici. Văzând că Sfânta Lumină nu vine, după lungi așteptări, împăratul a poruncit să fie adus patriarhul ortodox. Imediat după sosirea lui, Sfânta Lumină a venit în făcliile acestuia.*

*Cel mai tulburător și inedit moment legat de Lumina Sfântă, a avut loc în timpul ocupației otomane a orașului Ierusalim. În sâmbăta Paștelui din anul 1326, creștinilor ortodocși nu li s-a permis să intre în biserica Învierii. Legenda spune că armenii monofiziți, care și-au declarat dorința ca ei să fie primitorii Luminii Sfinte, i-au mituit pe păzitorii turci pentru a nu-i mai lăsa pe ortodocși să intre în biserică. În timp ce ortodocșii așteptau în lacrimi lângă zidurile bisericii, armenii încrezători așteptau în biserică Pogorârea Luminii Sfinte. Dar Focul Sfânt, nu este o minune produsă de o forță oarbă, ci de însuși Dumnezeu, pentru care închipuirea oamenilor rămâne doar o simplă închipuire omenească. Atunci s-a întâmplat un lucru care i-a lăsat pe toți fără cuvinte. Un fulger a pornit din interiorul bisericii și străpungând o coloană de marmură, a aprins lumânarea Patriarhului Ortodox care aștepta în afara Bisericii. Atunci toți au înțeles că primirea Luminii Sfinte prin Biserica Ortodoxă și creștinii ortodocși este chiar voința lui Dumnezeu. Tot atunci generalul turc ai cărui soldați îi țineau pe ortodocși afară, a renunțat la islam și implicit la toate funcțiile sale convertindu-se la creștinism. Aceasta nu este o simplă istorie inventată. Și până astăzi, la intrarea în Biserica Învierii se mai păstrează acea coloană, iar în ea stă adânc încrustată crăpătura făcută de Sfânta Lumină care a venit la ortodocși. De atunci nimeni nu a mai îndrăznit să-i oprească pe creștinii ortodocși să primească Sfânta Lumină*

Last edited by ghemistris; 30.10.2010 at 21:02:17.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.10.2010, 21:43:15
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghemistris Vezi mesajul
Pe undeva este adevarat ce zici tu.
[...]
Cred că ar trebui totuși să înțelegem că lumina exerioară este totuși doar un simbol al adevăratei lumini a învierii care ar trebui să se aprindă în sufletele noastre. Cred că ar trebui ca, în locul concentrării pe minunea luminii aceleia exterioare, ar trebui să ne străduim să primim lumina învierii lui Hristos în sufletele noastre așa încât să înviem și noi la o viață nouă în Hristos, înviere din puterea sfântă, dumnezeiască și nemuritoare a învierii lui Hristos.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.10.2010, 22:11:13
ghemistris  ghemistris is offline
Member
 
Data înregistrării: 16.04.2010
Locație: Botosani
Religia: Ortodox
Mesaje: 58
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Cred că ar trebui totuși să înțelegem că lumina exerioară este totuși doar un simbol al adevăratei lumini a învierii care ar trebui să se aprindă în sufletele noastre. Cred că ar trebui ca, în locul concentrării pe minunea luminii aceleia exterioare, ar trebui să ne străduim să primim lumina învierii lui Hristos în sufletele noastre așa încât să înviem și noi la o viață nouă în Hristos, înviere din puterea sfântă, dumnezeiască și nemuritoare a învierii lui Hristos.
Sunt de acord cu ceea ce spuneti,dar cine are partasie de aceasta lumina a invierii lui Hristos in sufletele noastre?Ortodoxia.Asa incat sa invieze si cei de alta confesiune care se perinda pe forumul ortodox.Am mai spus odata undeva,multi sunt chemati,putini sunt alesi.Acest forum poate fi o chemare pentru multi,dorinta mea si a d-tra si a multora dintre noi este una si dreapta,si anume de a face cunoscuta frumusetea ortodoxiei cu tot ce cuprinde ea,trairi duhovnicesti,minuni,intamplari,adevaruri de credinta cu argumente din Sf.Scriptura si Sf.Parinti,etc.Cu totii contribuim la ceva,fiecare dupa priceperea si intelegerea sa,important este sa o facem pe cat posibil in duhul curat al ortodoxiei.Toate cele bune.Iertare daca am gresit cu ceva.Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.11.2010, 01:44:06
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghemistris Vezi mesajul
Despre calendarul iulian si cel gregorian nu se pune problema de dogma,aici nu se incalca nici un fel de dogma.Atat cei de pe stil vechi cat si cei de pe stil nou marturisesc aceeasi credinta,pastreaza si propovaduiesc aceleasi adevaruri de credinte,neschimbate si fara adaosuri(asa cum se intampla pe la celelalte confesiuni).Slujbele se desfasoara dupa randuiala sf.parinti,Sf.Ioan Gura dev Aur,Vasile cel Mare si Grigorie Teologul.Deci problema de calendar nu ar trebui sa ne preocupe asa de mult pe noi,mai ales pe noi cei mai micuti.Asa cum se intampla minuni la unele sarbatori a celor de pe stil vechi(ex.inversarea cursului Iordanului la data calendarului vechi) ,la fel si noi cei de pe stil nou,primim Lumina de Sfanta Inviere tocmai de sus!Si la data calendarului celui nou.Este mai degraba o problema de natura stiintifica care stabileste ca calendarul gregorian ar masura timpul cu o precizie mai buna decat cel iulian.
Ti-a soptit tie cumva vreo pasarica ca “nu se pune problema de dogma” in ceea ce priveste calendarul sau doar patriarhii ortodocsi de la 1583 au fost mai prosti decit tine cind au spus:
“Oricare ar fi acela care nu urmeaza practicile Bisericii asa cum cele sapte sfinte consilii ecumenice au hotarit, si Sfintele Pasti, si sinaxarul cu care au procedat bine in a-l face lege pe care sa o urmam, si care doreste sa urmeze pascalia nou inventata si sinaxarul cel nou al astronomilor ateisti ai Papei, si care se opune celor stabilite si vrea sa inlature si sa distruga invataturile si traditiile Bisericii care ne-au fost lasate de parintii nostri, sa se afuriseasca si sa fie scos din Biserica lui Cristos si din adunarea celor drept-credinciosi.” (Ieremia - Patriarh al Constantinopolului, Silvestru - Patriarh al Alexandriei, Sofroniu - Patriarh al Ierusalimului)
Si de care aceeasi Credinta ne vorbesti?! Pentru ca ceea ce marturisesc ierarhii tai, Har Mintuitor in “tainele” romano – catolicilor, monofizitilor si luteranilor, de exemplu, este tare departe de marturisirea de credinta a sfintilor parinti.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.11.2010, 15:06:39
andra_v andra_v is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2009
Mesaje: 208
Implicit

Tot n-am inteles care e problema. Dupa Calendarul Iulian, Sfantul Andrei va fi peste doua saptamani. Pastile insa cad in aceeasi zi in Biserica Ortodoxa Rusa, Romana, Bulgara, Sarba, precum si la manastirile de la Muntele Athos. Iar in functie da Pasti, Pascalia. Care este problema? BOR sarbatoreste Pastile odata cu catolicii, dupa calendarul gregorian? Si, in consecinta, duminica a 30 dupa Rusalii (cea privind Dregatorul bogat - Pazirea poruncilor)?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 29.11.2010, 22:28:00
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andra_v Vezi mesajul
Tot n-am inteles care e problema. Dupa Calendarul Iulian, Sfantul Andrei va fi peste doua saptamani. Pastile insa cad in aceeasi zi in Biserica Ortodoxa Rusa, Romana, Bulgara, Sarba, precum si la manastirile de la Muntele Athos. Iar in functie da Pasti, Pascalia. Care este problema? BOR sarbatoreste Pastile odata cu catolicii, dupa calendarul gregorian? Si, in consecinta, duminica a 30 dupa Rusalii (cea privind Dregatorul bogat - Pazirea poruncilor)?
PAȘTILE CAD IN ACEEAȘI ZI PT.CĂ SE ȚIN DUPĂ VECHIUL CALENDAR,DATĂ FIIND IMPORTANȚA SĂRBĂTORII ACI NU S-A FĂCUT RABAT DE DEVIERE DE LA CALENDARUL CORECT ,ADICĂ CEL VECHI și de aceea sint odată SFINTELE PAȘTI la toți ortodocșii!..asta nu-ți spune nimica?,nu te pune pe ginduri un pic cam cum e cu calendarul,chiar dacă nu facem o dogmă din asta nu putem să nu concluzionăm că s-a greșit prin trecerea la noul calendar devreme ce PAȘTILE se țin după calendarul vechi!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.11.2010, 01:18:17
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
PAȘTILE CAD IN ACEEAȘI ZI PT.CĂ SE ȚIN DUPĂ VECHIUL CALENDAR,DATĂ FIIND IMPORTANȚA SĂRBĂTORII ACI NU S-A FĂCUT RABAT DE DEVIERE DE LA CALENDARUL CORECT ,ADICĂ CEL VECHI și de aceea sint odată SFINTELE PAȘTI la toți ortodocșii!..asta nu-ți spune nimica?,nu te pune pe ginduri un pic cam cum e cu calendarul,chiar dacă nu facem o dogmă din asta nu putem să nu concluzionăm că s-a greșit prin trecerea la noul calendar devreme ce PAȘTILE se țin după calendarul vechi!
Cum adica calendarul bisericesc nu este dogma?! Doua mesaje mai sus gasesti text care arata negru pe alb ca este dogma. Si daca toti Patriarhii Bisericii lui Hristos au afirmat si au semnat la 1583 cum ca sinaxarul (calendarul bisericiesc) este dogma, cine esti tu sa vii sa spui ca lucrurile sint pe dos? Sau ce crezi tu, ca daca unii corifei ai Stilului Nou (si nu mai dau nume ca sa nu lezez sensibilitatile rezistentilor "ortodocsi"), carora nu le-a convenit toata ortodoxia, decreta ca sinaxarul nu este dogma, atunci, gata, o decizie care se incheie cu o anatema a unui Sfint Sinod Sobornicesc, confirmata de multe ori de-a lungul secolelor, este rasa din Sfinta Traditie numai pentru ca Stilul Nou, cel al ecumenismului si serghianismului, sa poata trece de ortodox?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfintii Martiri Brancoveni cozia Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 26 27.02.2014 17:23:06
Manastirea Chiajna ciucaelena Generalitati 1 30.07.2011 22:03:25
Sfintii martiri brancoveni georgeval Generalitati 23 18.08.2009 17:29:35
Opinia Avocatului Cezar Axinte de la Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni camiann Generalitati 0 06.02.2009 11:49:54
Sfintii Martiri Brancoveni Laurentiu Stiri, actualitati, anunturi 1 17.08.2008 21:59:40