![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
Intr-adevar, acum traim niste zile in care se face reclama prin toate revistele la tot felul de perversiuni, si nu e de mirare ca si cei casatoriti le mai aplica.
Dar una din marile probleme ale zilelor noastre (de crestini) este dragostea in casnicie. Din pacate, de-a lungul timpului, au fost diverse mentalitati legate de alegerea partenerului. Intr-un timp, de asta se ocupau parintii. Aceasta pratica a avut si avantaje (ascultarea, prin care se face - mai mult la calugari, e adevarat - voia lui Dumnezeu), dar si dezavantaje (lipsa iubirii dintre cei doi si suferinta derivata din aceasta). In timpurile noastre exista insa alta mentalitate, si aceea gresita (eu nu uit ca Iisus Hristos a venit sa lupte si cu mentalitatile), deci reiau si spun: in ziua de azi, cei care urmeaza sa se casatoreasca trebuie sa fie ca doi boi care trag la jug: cum ar fi adica, sa fie "de aceeasi varsta, marime si culoare".... Deci multe cupluri , alegandu-se, se pregatesc mai degraba pentru a trage la jug o viata intreaga decat pentru a se iubi si a da nastere unui om nou, format prin unirea lor intr-un singur trup. Eu am vazut lucruri care m-au impresionat in mod neplacut, adica doi oameni care se cunosteau si erau parca facuti unul pentru altul (vorbesc de un barbat si de o femeie), credinciosi, doritori sa intemeieze o familie, si care , inainte de a se casatori, au fost despartiti de aparitia unei alte persoane, total nepotrivita cu baiatul respectiv, dar care a reusit sa il "hipnotizeze" si astfel a "pus mana pe el". Am asistat apoi, chiar in biserica, la o scena zguduitoare de plans a celei care a fost parasita, si pe care nici preotul nu reusea sa o consoleze, si nici eu, pe umarul careia a cazut intr-un sfarsit, plangand. De aceea eu cred ca preotii ar trebui sa tina seama si de astfel de aspecte, si sa stie ce inseamna dragoste adevarata. Aceasta dragoste se bazeaza mai ales pe afinitatea sufleteasca, decat pe atractia trupeasca. De exemplu, femeile se vopsesc in blond, pentru a-i atrage pe bruneti. In plasa asta au cazut si cad foarte multi barbati. In ceea ce priveste afinitatea sufleteasca, si aici am observat niste reguli, care se aplica chiar si in cazul simplei prietenii intre doua fete sau doi baieti: si anume, ochii albastri sunt afini cu cei negri, iar ochii caprui sunt afini cu cei verzi. Persoanele cu ochi negri sau albastri sunt persoane pe care le-as numi "active", in timp ce aceia cu ochi caprui sau verzi sunt "contemplative". Dar asta este ca o ultima paranteza. Eu cred ca trebuie citite niste carti despre dragoste, scrise de mari romancieri, dar si teologi, in care se dau exemple de dragoste adevarata. Eu am vazut pe internet, pe situri ortodoxe destul de serioase, tot felul de sfaturi pentru cei casatoriti: ei bine, este multa vorbaraie, caci daca cei doi nu se potrivesc, tot degeaba, pot ei sa se spovedeasca zilnic si tot nu ajung la nimic. Aici se aplica citatul din Sf. Evanghelie: " nu stiti ca de la inceput au fost facuti barbat si femeie, dar nu tuturor le este dat sa inteleaga asta, ci numai celor ce le este dat" (scuzati-ma, am citat dim memorie si probabil nu este identic cuvant cu cuvant). Ei bine, eu cred ca sunt popoare care pot intelege mai usor aceste cuvinte, pentru ca, d.p.d.v. fizic, sunt "colorati" diferit, la par, la ochi, la piele, si atunci ei pot sa isi gaseasca "complementul". La cei care sunt toti blonzi, sau toti negri, functioneaza alte reguli, in primul rand rugaciunea. In orice caz, pentru ca cineva sa isi gaseasca perechea, trebuie in primul rand sa isi doreasca acest lucru si sa se roage pentru asta. Aici nu vorbesc despre predestinare, a nu se intelege gresit, ci despre pronia cereasca, care face ca doi oameni sa se intalneasca si sa apara legatura de dragoste intre ei. Acesta legatura de dragoste este simtita ca un fel de cordon ombilical intre cei doi. Sunt multe feluri de dragoste, aceea cu "fluturi in stomac" este de la cel viclean. Cei care sunt facuti unul pentru altul se aseamana in ce priveste stilul, preferintele culturale, modul de a se ruga, etc, dar sunt complementari in ce priveste culoarea ochilor. Am mai observat si alte lucruri, dar acestea nu le spun, pentru ca sunt deja taine. Si asa am spus prea mult. |
#62
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cum sa intelegem sa ne iubim aproapele ca sa nu mai intelegem gresit!!! Ca sa nu mai credem ca noi stim mai bine si sa nu mai intelegem gresit iubirea de aproapele iata ce ne invata sfantul....cum sa ne iubim aproapele! Despre iubirea de aproapele Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov Ce poate fi mai minunat, mai desfătător decât iubirea de aproapele? A iubi este o fericire, a urî este un chin. Toată Legea și prooroci, stau în iubirea către Dumnezeu și către aproapele. Iubirea către aproapele este calea care duce la iubirea către Dumnezeu. Căci Hristos a binevoit a se îmbrăca tainic în fiecare aproape al nostru, iar în Hristos este Dumnezeu (1 Ioan). Să nu crezi, preaiubite frate, că porunca iubirii de aproapele a fost prea apropiată inimii noastre căzute: porunca este duhovnicească, iar pe inima noastră au pus stăpânire trupul și sângele; porunca este nouă, iar inima noastră -veche. Iubirea noastră firească a fost vătămată de cădere; ea trebuie omorâtă -Hristos o poruncește - pentru a putea agonisi din Evanghelie iubire sfântă către aproapele, iubire în Hristos. Însușirile omului nou trebuie să fie toate noi; nici o însușire veche nu i se potrivește. Căderea a supus inima stăpânirii sângelui și, prin mijlocirea sângelui, stăpânirii stăpânitorului acestui veac. Evanghelia slobozește inima din această robie, din această silnicie, și o aduce sub călăuzirea Sfântului Duh. Sfântul Duh ne învață să iubim pe aproapele în chip sfânt. ............. Fă pentru cei pe care îi iubesti ceea ce poți să faci folositor și ceea ce este legiuit; dar totdeauna să îi încredințezi lui Dumnezeu - și iubirea ta oarbă, trupească, nesocotită se va preface, încetul cu încetul, într-o iubire duhovnicească, înțelegătoare, sfântă. Iar dacă iubirea ta este o împătimire ce se împotrivește legii, atunci s-o lepezi ca pe o urâciune. Atunci când inima ta nu este liberă, acesta este un semn al împătimirii. Atunci când inima ta este înrobită, acesta este semnul patimii nebunești, păcătoase. Iubirea sfântă este curată, liberă, întreagă în Dumnezeu. Ea este o lucrare a Sfântului Duh, care lucrează în inimă în măsura curațirii acesteia. Dă cinstire aproapelui ca unui chip al lui Dumnezeu -cinstire care să fie în sufletul tău, nevăzută pentru ceilalți, descoperită doar conștiinței tale. Faptele pe care le săvârsești să fie, în chip tainic, pe potriva stării tale sufletești. Dă cinstire aproapelui, fără sa iei seama la vârstă, fără să faci deosebire între bărbat și femeie, fără să te uiti la rangul pe care îl are în lume -și iubirea sfântă va începe, treptat, să se facă arătată în inima ta. Pricina acestei iubiri nu sunt trupul și sângele, nu înrâurirea simțurilor, ci Dumnezeu. Cei lipsiți de slava numelui de creștin nu sunt lipsiți de cealaltă slavă, pe care au primit-o când au fost zidiți: ei sunt chipul lui Dumnezeu. Dacă chipul lui Dumnezeu va fi aruncat afară, în văpaia cea cumplită a iadului, și acolo sunt dator să îl cinstesc. Ce treabă am eu cu văpaia, cu iadul! Chipul lui Dumnezeu a fost aruncat acolo potrivit judecătii lui Dumnezeu: treaba mea este să păzesc cinstirea față de chipul lui Dumnezeu, și prin aceasta să mă păzesc pe mine însumi de iad. Dă cinstire orbului, și leprosului și celui bolnav la minte, și pruncului de țâță, și răufăcatorului, și păgânului - cum se cuvine chipului lui Dumnezeu. Ce ai tu cu neputințele și neajunsurile lor! Ia seama la tine însuți, ca să nu sufere un neajuns iubirea ta. În creștin să dai cinstire lui Hristos, Care a spus spre povățuirea noastră, și încă va mai spune atunci când se va hotărî soarta noastră în veșnicie: "Ceea ce ați făcut unuia dintre acești frati ai mei prea mici, Mie Mi-ați făcut". (Mt. 25, 40). Atunci când ai de-a face cu aproapele să ai în minte acest cuvânt evanghelic și te vei face tăinuitor al iubirii de aproapele. Tăinuitorul iubirii de aproapele intră prin ea în iubirea de Dumnezeu. Dar dacă socoți că îl iubești pe Dumnezeu, iar în inima ta trăiește un simțământ de neplăcere fie și față de un singur om, să știi că te afli într-o veșnică amăgire de sine. "Dacă zice cineva:", grăiește Sfântul Ioan Cuvântatorul de Dumnezeu, " - iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele său îl urăște, mincinos este... Această poruncă avem de la El, că cine iubește pe Dumnezeu să iubească și pe fratele său". (1 In. 4, 20, 21). A arăta iubire duhovnicească față de aproapele este semnul înnoirii sufletului prin Sfântul Duh. "Noi știm că am trecut din moarte la viață", grăiește iarăși Cuvântatorul de Dumnezeu, "pentru că iubim pe frați; cine nu iubește pe fratele său rămâne în moarte". (1 In. 3, 14). Desăvârșirea creștină stă în desăvârșita iubire de aproapele. Desavârșita iubire de aproapele stă în iubirea de Dumnezeu, care nu cunoaște desavârșire, întru care nu este sfârșit sporirii. Creșterea în iubirea de Dumnezeu este nesfârșită, pentru că iubirea este Nesfârșitul Dumnezeu. (1 Ioan 4, 16). Iubirea de aproapele este temelia zidirii iubirii. Iubite frate! Caută să sporești în tine iubirea duhovnicească de aproapele: intrând în ea, vei intra în iubirea de Dumnezeu, pe porțile învierii, pe porțile Împărăției Cerurilor. Amin. Iubirea de Dumnezeu se întemeiază pe iubirea de aproapele. Atunci când se va șterge în tine ranchiuna, să știi că te-ai apropiat de iubire. Atunci când inima ta va fi umbrită de o pace sfânta, plină de har, cu întreaga omenire, să știi ca ești chiar la porțile iubirii. Aceste porți, însă, nu se deschid decât prin Duhul Sfânt. Iubirea de Dumnezeu este un dar al lui Dumnezeu în omul care s-a pregatit prin curăția inimii, a minții și a trupului pentru primirea acestui dar. Pe măsura treptei pregătirii este și treapta darului, pentru că Dumnezeu este Drept-Judecător și în milostivirea Sa. Osteneala noastră este deșartă, stearpă și vătămătoare atunci când căutăm a descoperi în noi, mai înainte de vreme, înaltele daruri duhovnicești: pe acestea le dăruiește Milostivul Dumnezeu, la vremea lor, plinitorilor statornici, răbdători și smeriți ai poruncilor evanghelice. Amin. Despre Înșelare Schitul românesc Lacu Sfântul Munte Athos 1999 Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov Pomenit pe 13 mai Am facut aceasta postare cu gandul ca este singur mod in care putem intelege iubirea de aproapele ca sa nu mai intelegem gresit...noi cei mici si pacatosi. Vi se pare ca este paralela cu subiectul? Sau este musai sa vi se dea intotdeauna dreptate si sa vi se cante ib struna...de cand ne facem exemple pa noi insine...nu cumva ii avem pe sfintii parintii care sa ne invete?!Ei sunt acei care prin exemplul vietii lor au putut sa dea o interpretare corecta dogmelor si canoanelor deoarece ..e f.simplu...si le-au putut insusi, dovada faptul ca sunt trecuti in calendar iar asta nu mai lasa loc la intrerpretari personale. Zaharia, eu cred ca ai inteles dar daca te prefaci ca nu, fatarniceste-te in continuare cat vrei daca asta iti aduce vreun folos! Doamne ajuta!
__________________
1.Toate respira prin darul lui Dumnezeu! 2. Oricat ai fi de bun, nu esti suficient de bun! 3. Omul smerit poate sa miste astrele! |
#64
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by Mosh-Neagu; 17.11.2010 at 13:21:51. |
#65
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dincolo de aparenta critica izvorata din judecarea aproapelui fara drept de apel, de ce n-ar putea fi dorinta de a abandona carjele cu care ne sprijinim in lumea asta si de a indrepta spatele si a merge doar pe picioarele noastre, cu inima deschisa si cugetul impacat ca de fapt ne-am intors cu totii Acasa?
__________________
"De te vei amărî după ce ai căzut în ispită, și-ți mai faci și făgăduințe hotărând că ,,de-acum înainte n-o să se mai întâmple niciodată”, este semn limpede că te afli pe un drum greșit: ți s-a rănit încrederea în tine. Acela ce nu se bizuie pe sine însuși e uimit cum de n-a căzut mai rău și dă slavă lui Dumnezeu că i-a trimis ajutorul la vreme, fără de care ar fi zăcut mai departe acolo în adânc." |
#66
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#67
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bravo ! Cinste tie ! In felul acesta nu am nici o recomandare sa-ti fac sau sa mai iti dau vreun sfat ! Mi-ai aratat ca ar fi de prisos !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#68
|
||||
|
||||
![]()
Trebuie sa admitem faptul ca exista in popor si oameni care nu au prea multa invatatura, nu stapanesc prea bine arta scrierii si exprimarii frumoase. Asta nu inseamna ca nu sunt oameni, cu constiinta. Si ei vad in jurul lor ce se petrece.
ionut12 a lansat aici o problema grava cu care se confrunta societatea de astazi. E drept, nu cu o exprimare tocmai corecta si nici cu o gramatica prea buna. Dar important nu este cat de bine gramatical scrie ionut12 sau corect. Ideea este ca in societate astazi familia, la multi, este compromisa. Ceea ce e interesant este ce a starnit acest subiect. Cat de multi s-au autosesizat atacandu-l pe omul care a spus ce vede acuzandu-l de multe. Ca judeca, ca arata cu degetul ca e fariseu, si etc. Daca ar fi sa ne luam dupa pacatul fiecaruia, atunci nimeni nu ar trebui sa scrie aici fara sa fie acuzat ca e fariseu, pentru ca toti avem pacate. Oare va veni o zi in care Dumnezeu va ridica valul de pe intreaga omenire descoperind astfel in fata tuturor pacatele oamenilor si cele mai ascunse? va dati seama ce ar vedea ochii nostri? Doar pentru ca nu vorbim despre un pacat sau altul pe care il vedem la altii, asta nu inseamna ca el nu exista. Ma duc la biserica, respect legile crestine, vorbesc frumos , din carti, si astfel gata, a disparut pacatul. Dar oare totul se rezuma la noi si la universul nostru? pacatul desfranarii in casatorie exista , chiar daca eu nu vorbesc despre el. exista la prea multi oameni. Chiar daca nu inseala barbatul sau femeia, chiar daca se comporta aparent crestineste, si tot exista pacat. Si stiti de ce? pentru ca sunt atat de rari cei care sunt cinstiti, se iubesc reciproc, nu se mint, si sunt trup si suflet, sunt unul. Sunt atat de rari cei care isi marturisesc totul unul altuia, se sfatuiesc unul pe altul, se sprijina , se iubesc cu adevarat. Am vazut aici o cearta vehementa despre relatiile dintre soti. Am o intrebare: ce simte femeia fata de sotul ei, care zice ca e crestina si il refuza pentru ca e zi de post? Ura? iubire? nu zice ea? : uite pacatosul ce face, si ma duce si pe mine in pacat? Acolo unde exista contradictie exista compromis. Acolo unde exista compromis nu mai exista unire adevarata. Si asa apare singuratea in doi , si asa apare pacatul. Eu zic ca femeia inteleapta care isi iubeste cu adevarat barbatul , intai , usor, ii arata barbatului ce este credinta crestina, il face sa traiasca el insusi asta, si apoi respecta impreuna, constineti amandoi de importanta, regulile crestine. Multi fac totul pe dos, si sunt vehementi. (cum, asa e bine, asa e crestineste, nu accept in ruptul capului ca asa stiu de la biserica ca asa e corect) dar nu incepe cu inceputul. Eu zic ca toti ar trebui sa ne gandim in general la pacatul din familia crestina, si sa sesizam unde este gresit si ce, pentru a nu mai vedea violenta in familie, desfranarea, ura, minciuna, iubirea de arginti, si lista poate continua. Si astfel copiii nostri ar primi educatia crestina cuvenita si nu ar mai deveni un viitor ``singur in doi``.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Unde m-am certat vehement? Arata-mi. 2. Am duhovnic.. crezi ca poti tu sfatui mai bine? De fapt asta am si afirmat: fiecare sa intrebe duhovnicul. (ca vad ca aici ne dam unii altora dezlegare) 3. Daca insisti.. Daca nu refuzi sotul, acela nu se numeste pacat? (Asta e intrebarea mea.) 4. Registrul trairilor intre soti este mult mai larg decat iubire (si sexul, care se pare ca tot aia e ![]() |
#70
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Grija sotului fata de sotie ! | windorin | Nunta | 48 | 08.12.2012 01:38:38 |
Despre casatoria intre rude de familie. | radugherasim | Nunta | 6 | 10.03.2011 18:40:07 |
Femeia:sotie,mama,profesionista | caty_deea | Nunta | 52 | 06.01.2011 10:54:57 |
Desfranarea intre sot si sotie part 2 | ionut12 | Generalitati | 20 | 16.11.2010 08:06:45 |
Postul si relatiile dintre sot si sotie | cmihai | Pocainta | 30 | 10.02.2009 14:23:52 |
|