![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este adevărat că Dumnezeu n-a oprit moartea acestora, așa cum a oprit-o din Pronia Sa pe cea a lui Iov, căci diavolul n-ar fi cruțat nici o fărâmă de viață dacă era lăsat să facă ce voia. Dar nici nu i-a poruncit Dumnezeu diavolului ce să facă, și ce să omoare, și cum, și când. Diavolul ar fi putut să nu omoare pe nimeni dacă voia, căci nu primise nici o poruncă de la Dumnezeu în acest sens. Sau, putea să omoare o singură ființă, la modul demonstrativ, ca să-și arate puterea sa, ce i-a fost dezlegată; dar el i-a omorât pe toți cei care nu au fost ocrotiți de Dumnezeu, oameni și dobitoace. Și cu toate că Dumnezeu n-a omorât pe nimeni, tu spui cu nonșalanță că “… autorul morții … este Dumnezeu”. Și așa, dintr-un condei năbădăios, ai transformat pasivitatea motivată a lui Dumnezeu într-o decizie proactivă și totodată distructivă, care nu corespunde cu nimic realității. Citat:
“Dumnezeu este iubire” (Ioan 4: 8,16) și nu poate fi acuzat niciodată și de nimeni, nici de “prea multă iubire”, dar nici de căderea în extrema cealaltă, în care renunță la "iubirism", ca să se aprindă de "mânia sfântă". E ușor a face teologie după ureche, inventând cuvinte și expresii viciate de nonsens, precum “iubirism” și “sfânta mânie”, care nu se regăsesc pe niciunde în Biblie, dar care îi ajută pe unii să-și construiască cu ele raționamente lipsite de orice logică. Ore mânia nu este un păcat? Și ce păcat este sfânt, ca să-l numim cu infantilism și prețiozitate afișată “păcat sfânt”? Dar vei zice tu, cel care tot mai cauți nod în papură: Oare nu scrie în Biblie că avem dreptul să ne mâniem? Așadar există și mânie sfântă. Căci zice la Efeseni 4,26: “Mâniați-vă și nu greșiți; soarele să nu apună peste mânia voastră”. Teologule după ureche, care scoți versetele din context, oare cam ce vrea apostolul să spună aici? Dacă citești și mai sus și mai jos vei vedea cam ce vrea să spună: “lepădați minciuna și grăiți adevărul fiecare cu aproapele său; lepădați mânia, iar dacă vă scapă totuși vreo vorbă de mânie, împăcați-vă cu cel ofensat până la apusul soarelui; fugiți de ispitele diavolului; lepădați obiceiul de a fura, ci mai degrabă lucrați cu mâinile voastre, lepădați obiceiul de a rosti cuvinte rele și nedrese cu sare”. Și apoi, dacă ai avut răbdare să citești până aici, apostolul mai adaugă ceva, ca să te lămurească și mai bine: “Orice amărăciune și supărare și mânie și izbucnire și defăimare să piară de la voi, împreună cu orice răutate.”(Efeseni, 4,31) Și acum, vezi ce zice despre mânie? “Orice… mânie… să piară de la voi!” Orice însemnând probabil că o include automat și pe cea inventată de tine, “mânia sfântă”. Deci, dacă zice despre mânie că trebuie să piară, n-avea cum să se contrazică pe sine, îndemnând tot el la mânie, așa cum pare la prima impresie că ar rezulta din versetul 26. Citat:
Pedeapsa vine în urma judecății, dar unii văd în Dumnezeu, în loc de Dreptul Judecător, pe “Dreptul Pedepsitor”. Ei propovăduiesc în loc de "frica de a nu-I greși și de a nu-L ofensa pe Dumnezeu", o altfel de frică, o frică vechi-testamentară numită "frica de un Tiran cu numele de Dumnezeu" (care, ca orice tiran, aduce numai suferințe, schingiuiește, mutilează și omoară). Dumnezeu nu numai că nu pedepsește și nu omoară pe nimeni, dar nici măcar nu judecă pe nimeni, chiar dacă rămâne Judecător. Atunci cine judecă și cum judecă? Biblia dă răspunsul la acest paradox: Cuvântul rostit de Dumnezeu este cel care judecă: “Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi.” (Ioan 12,48) Și tot Cuvântul rostit de Dumnezeu este cel care pedepsește atunci când este încălcat, iar pedeapsa pe care o aduce este însăși împlinirea lui, așa cum a fost el rostit: “De aceea spune-le: "Așa grăiește Domnul Dumnezeu: Nici unul din cuvintele Mele nu va fi amânat, ci cuvântul pe care-l voi rosti se va împlini", zice Domnul Dumnezeu.” (Iezec. 12,28) E ca și când un părinte i-ar spune fiului său: “Ai toate libertățile de pe lume, dar dacă vei bea otravă, sau te vei arunca în gol de pe stâncă, sau vei zgândări cu mâinile goale leul în pustie, atunci vei muri negreșit!”. Iar fiul lui îl nesocotește și din nepăsare sau din curiozitate sau din teribilism încearcă la întâmplare una dintre ele, convins fiind că tatăl său a exagerat sau chiar l-a mințit. Cu adevărat, durerea tatălui la moartea fiului va arăta că nu el este vinovat de moartea celui necugetat. Și asta nu numai pentru că îl avertizase dinainte, dar nici n-a putut cu nimic să-l împiedice. Last edited by mariamargareta; 26.12.2010 at 02:31:20. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inima omului poate fi altar sau iad | Marius22 | Spiritualitatea ortodoxa | 8 | 23.04.2012 14:21:30 |
Dumnezeu nu vrea suferinta omului | caty_deea | Despre Biserica Ortodoxa in general | 17 | 07.02.2011 23:14:52 |
Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii fata de om? | mariamargareta | Secte si culte | 29 | 10.01.2011 01:42:41 |
Alegerea lui Dumnezeu sau a omului? | Arcanum | Botezul | 3 | 28.10.2007 20:22:41 |
ACUM IN DIRECT LA TV - RELATIA OM DUMNEZEU | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 20.01.2007 23:51:39 |
|