![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
285. A treia și a patra “venire a Domnului” de la “Noul Ierusalim” – Pucioasa (L)
Îndată (văzând probabil că nu iese nimeni), liderii pucioși schimbă datele problemei: dacă morții nu vor să iasă de bunăvoie, vor fi luați pe sus, cu forța. De aceea, ziua învierii și respectiv ieșirea din locuința morților se amână, pentru o dată care se vrea a fi precisă, dar este vag definită de expresia “vin curând să-i iau”: “Am spus că vin la voi cu sărbătoarea îngerilor, și voi lua din mânuțele voastre jertfa cea pentru cei din locuința morților și Mă voi duce cu ea la ei, și le voi vesti că vin curând să-i iau și să le dau ziua învierii, și îi voi mângâia și îi voi ușura și le voi da din învierea lor și le voi da grai să vorbească unii cu alții despre venirea Mea și despre voi, cei ce lucrați cu Mine pentru ziua venirii Mele.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 21-11-2000) Deocamdată cei morți își amăgesc foamea de înviere cu masa pe care pucioșii o aștern în grădinile lor și tot ei o mănâncă, iar morții iau aminte și se bucură de îndestularea lor. “Dumnezeul” Pucios se scoală și merge pe pământ, coborând pe o rază a învierii, și din nou vine și este venit ca să-și declare veniturile, și de aceea Se anunță “venit pentru venirea cea mare”: “Bat cu toiagul și zic: ridicați-vă, voi, porți, ca să intre în voi raza învierii! Sunt împăratul slavei, sunt Domnul puterilor! Amin, amin, amin. Eu sunt Cel ce sunt. Sculați-vă să mergem! Mergem pe pământ, acolo unde Eu sunt întru slava Mea, cu toți îngerii Mei venit pentru venirea cea mare, pentru învierea celor vii și a celor morți. Am întins masa pentru voi. Luați și mâncați și vă bucurați! Eu sunt hrana de pe masă și sunt fructul învierii. Cei morți întru Hristos, cei morți fără de Hristos, sculați-vă și hai la masă de înviere, căci jertfa celor mai mici ai neamului omenesc strigă de pe pământ pentru voi la Mine ca să vă aduc la masa învierii făpturii.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 21-11-2000) Acum toate sunt noi și toate sunt la vedere: slava, tronul, veacul cel nou, cuvântul cel nou, glasul cel nou ( care diferă substanțial, atât față de de glasul cel vechi al lelicăi Maria, cât și de glasul mai vechi, al Verginicăi) ale Celui care a venit la Pucioasa ca să le dea pe toate liderilor pucioși, înfășurate bine în idee și învelite meșteșugit în cuvânt: “Iată slava Mea, tronul cuvântului Meu! Iată veacul cel nou, vorbirea Mea peste pământ, cuvântul Meu, care împărățește de pe tronul său! Amin. Suflu cu el peste voi. Luați din el și grăiți! Mâncați din el și înviați! Acesta este glasul Meu. Luați cuvânt din cuvânt și dați-vă unii altora din el, că am venit să vă dau.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 21-11-2000) Ziua venirii “Celui de la Pucioasa” a sosit. Cei morți primesc o promisiune proaspătă și plină de speranțe: vor fi ușurați de greutatea și de incertitudinea așteptării acestei zile și vor fi sloboziți din legăturile iadului, dar cu condiția să dea și ei ceva în schimb, o nimica toată: să se facă mărturisitori ai “Cuvântului” Pucios: “– O, cât ați așteptat voi ziua venirii Mele cu sfinții și cu îngerii, voi, cei ce dormiți cu trupul în morminte! Nu știe lumea oamenilor de pe pământ ce este trupul cel de după trup. Eu vă voi slobozi pe voi, iar voi veți mărturisi prin cuvântul Meu, căci Eu sunt Dumnezeul celor vii.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 21-11-2000) Se dezvăluie apoi identitatea prezumptivă a duhului care este însărcinat cu trâmbițarea venirii “Domnului” pucios pe pământ și cu trombonirea pucioșilor. Este vorba de “Mihail arhanghelul”: “Iar voi, îngeri ai slavei Mele, ascultați de îngerul Meu, Mihail arhanghelul, care sună venirea Mea pe pământ pentru cei din cer și pentru cei de pe pământ și pentru cei din locuința morților.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa din 21-11-2000) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
că cică ei sunt cea mai periculoasă sectă și că acolo grăiește antichrist? Păi dacă antichrist vrea ca fără tiranie să te lași de curvie, beție, țigară, bar, cafea, ură, minciună, și vrea ca să nu mai înjuri și să nu mai hulești pe Maica Domnului, pe sfinți și pe frați, vrea să crezi scriptura, să pricepi cum se cuvine și să asculți întocmai pe Iisusu Hristos și Cuvântul Lui Dumnezeu... după cum a zis Tatăl și Maica: „De El să ascultați căci El este Fiul Meu preaiubit întru Carele am binevoit„ respectiv „Toate câte vă va spune să faceți... voi să faceți întocmai.”... atunci Domnul ce vrea? Deci dacă pucioșii sunt călăuziți de antichrist atunci voi, voi de cine sunteți călăuziți? Și ce ne îndeamnă oare „Iisus Hristos”... omul mincinos care i-a luat locul, cel pe care îl cunoașteți voi din bârfele gLumii, ce ne îndeamnă de văd că îl credeți fărăndoială cu toții: -să mințim pentru slavă deșartă, să furăm, să ucidem, să urâm, să trufim, să bem, să curvim, să nu postim că nu asta cere Dumnezeu, ca fariseul o zi pe an, să bem, să ne îmbuibăm cu cărnărie și pitărie și bere că e alcool slab, și să consrtuim sute de ziduri și de clădiri unde să ne dăm regi? Atunci probabil că voi așteptați pe mamona și pe zmeus ca să vă dea câte un îngrijidol și câte un zmeu ca să răspundă ei pentru voi și voi să puteți face toate relele dar crezând voi că sunt bune... Și până or veni ăia doi ai voștrii care să vă „lumineze” științific și dialectic cât de fericiți veți fii voi în veșnicie ca fiii satanei, până atunci o să toți huliți la nesfârșit la adresa Adevăratului Iisus Hrtistos și Cuvântul Lui Dumnezeu, uite, luând exemplul „fratelui” Cozia care propune un top al aberațiilor pucioșești, adică să începem direct în a huli pe Maica Domnului și să ne întrecem care mai de care să ne lăudăm că putem să hulim tot mai spurcat fără să pățim nimic și ca dovadă că nu murim să nu ne oprim... Nu uitați că Adam și Eva după ce au murit duhovnicește, îndată ce au îndrăznit să fure amăgiți de șarpe au mai trăit 1000 de ani pe pământ și apoi 4000 de ani au tot așteptat în șeol... plinirea vremii. Deci iată „aberațiile”: 1.Pucioșii ascultă și cred pe Adevărul și merg pe Calea cea strâmtă... care duce la Viață, vouă nu vă pasă de moarte fiindcă sunteți morți de multă vreme. 2.Pucioșii s-au lepădate de gLume și de ei înșiși ascultând de prooroci și de maimarii lor căci Duhul înseamnă sfântă proorocie care se împlinește neândoielnic, voi ascultați de proorocul mincinos dar habar n-aveți. 3.Pucioșii au lepădat toate sectele și toate eresurile căci Domnul este păstorul lor iar voi le-ați înghițit pe toate căci proorocul mincinos este poarta cea largă a neascultării și desfrânării. 4.Pucioșii n-au nici un minteres decât să-și poarte crucea iar voi aveți orice alt minteres prin care căutați duhul minciunii măririi de sine ca să ajungeți unelțicile celui rău crezând pe bețiv că cică răspunde el pentru voi atunci când v-a dat liber la curvie și hulă. 5.Pucioșii vor fii cei mai fericiți căci ei vor muri în Domnul și chiar dacă vor muri vor trăi în veci, voi sunteți morți într-o gLume a morților și urmați pe morții voștrii făcându-le pe plac exact ca și animatoarele crezând voi că dacă vedeți că mișcă, gata, sunt vii, păi câți viermi nu mișcă dar sunt morți și voi credeți că sunt vii dar sunt mereu alții și alții lăsând unii altora ștafeta lăcomiei și invidiei... distractive și sadice. 6.Pucioșii sunt mici și smeriți iar voi mari și tari, asta pentru că cel păcătos care a curvit o viață se îmbracă în haină de oaie și se dă mare și se ține mare, căci i-a dat diavolul să șadă pe scaunul lui, că cu ce se laudă diavolul? Păi cu aia că poate ucide, poate huli, puate desfrâna, poate spurca și poate împuți... deci are putere și vă dă și vouă din belșug, căci atât e înțelepciunea aia a lui, și de acolo știe căci a făcut păcatul și știe, și vă îngrozește cu mocirla lui ca să veniți la el și să trăiți până la sfârșit iluzia infinitului, căci infinitul e jmecher și știe să ție de scaun, cu dinții, de funcții și de privilegii... de frică... frica de sărăcie și de Credință. Iar voi nu vedeți de bârna cu care loviți pe împlinitorii tainici ai Domnului. 7. Pucioșii nu mai curvesc, nu se mai auto-păcălesc compătimindu-și nemulțumirile pentru pofte și plăceri ci stau cuminți răbdând ocările gLumii ce urlă ca din guriță de șarpe: sectă, eres, dezbinare, mișcare centripetă, antichristul, tiranie, dictatorul, hoții, mincinoșii, criminalii și altele asemenea înscenate de cel rău prin tot felul de fraieri inconștienți. 8. Pucioșii nu caută prozeliți și nu au minteresul ca să fie cât mai mulți căci nu au de cucerit decât viața veșnică și nu gLumea, dar voi vă temeți că vă pierdeți ceea ce ați cucerit cu sabia voastră... spurcată. 9.Pucioșii sunt biruitorii fiarelor și ai șarpelui și ai morții căci Domnul biruie pentru ei toate căci a venit ca să plinească Apocalipsa și să facă Cer nou și Pămîânt nou, dar voi beți, mâncați, vă însurați și vă faceți cadouri unii altora complăcându-vă în fatalitate și abandon în călăudiceea... nici fierbinți și nici reci ci vă liniștiți în acel dolce non fa niente... deși munciți cu o râvnă imensă la a vă întreține starea de comă bubonică. 10.Pucioșii nu râvnesc de la nimeni absolut nimic dar voi le scoateți ochii că ce le-a dăruit Domnul ar trebui cică să fie al vostru... că cică voi sunteți dumnezei și nu ei... nu ei care Îl împlinesc pe Dumnezeu Mângâietorul ci voi care îl împliniți pe mamona și pe zmeus... Căci așa e la noi: vreți mereu ca să faceți binele făcând răul... după formula: „râde zgârciob de boală spartă fiindcă orb la orb nu-și scoate cojochii ca nu cumva să se vadă că avară-i vhororopsit gardul și-n lăuntru leneopardul...” Să nu ziceți că nu v-am spus! și eu nu-s pucios și n-am nici un minteres decât v-am împărtășit din bucuria mea căci eu cred fărăndoială... nu c-aș avea vre-un merit ci ca orice mare necredincios, am fost miluit mult de sus de către Cel ce este Credința! Iar pentru cei ce vor semne și minuni ca să creadă, „să stea liniștiți” căci va veni și la ei cel ce le v-a satisface lăcomia de v-a învia până și pe morți și va scoate afară pe demoni... va veni mai înainte de Iisus Hrtistos Cuvântul, și dacă te-ai închinat... adio... la început se va arăta blând și te va îndemna... arată că lucrezi, fă-te că lucrezi... în numele Domnului și că aștepți. Last edited by vsovivi; 03.01.2011 at 11:14:31. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Și apoi pentru lingușitoarele insectoloage ale lingvisvistului grămăticool care „apără” ele ceva ce nu se știe ce anume de parcă ar apăra democarția ca niște câini lupi, câini milițieniștii să furi și să minți și să bați... cu bârnochiululhul, prăjina aia ca o țeavă lungă și înălțată în care ele se ascund exact ca un glonț uitat pe țeavă... și de acolo îl apără fărăndoială pe jmecherul-infinitul-îngrijidolul... la nesfârșit.
Deci pentru ele un memento de tip remember forEver, că poate o să-și amintească cine este acela Eber în loc să repete la nesfârșit NU ȘTIU: Citat:
Last edited by vsovivi; 03.01.2011 at 12:09:26. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
287. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de teologii baptiști Liviu Clinciu și Octavian Baban (I)
Ca și alți cercetători de ocazie ai “Fenomenului Noul Ierusalim” de la Pucioasa, și studentul teolog Liviu Clinciu rămâne tributar superficialității și comodității în a se raporta exclusiv la materiale oferite gratis prin mass media de alți curioși, la fel de superficiali ca și el. În consecință, studiul lui Liviu Cliniciu abundă în erori și platitudini preluate “pe nemestecate” de la antecesorii săi. Intitulat “Descrierea mișcării „Noul Ierusalim” ca și o nouă mișcare religioasă” și datat “Mai 2010”, acest studiu se recomandă singur ca fiind realizat sub coordonarea lui Octavian Baban, lector-Dr. la Universitatea din București, Facultatea de Teologie Baptistă. Este Noul Ierusalim de la Pucioasa “o nouă mișcare religioasă”, așa cum o văd Liviu Clinciu și Octavian Baban? Nu s-ar putea spune, dacă ne raportăm la cei 55 de ani de propovăduire a acestei “ortodoxii originale”, pucioșismul, pe meleagurile dâmbovițene. Pentru ei poate fi nouă, dacă n-au mai auzit de ea până acum, dar au descoperit-o întâmplător “răsfoind” paginile Internetului. O minimă documentare la fața locului ar fi oferit șansa celor doi “cercetători” să nu mai repete ca papagalul prostiile spuse de către alții. Vom trece în revistă acest studiu, comentând prin note personale principalele repere care individualizează acest studiu, dar și acele remarci care nu corespund realității concrete de la Noul Ierusalim. UNIVERSITATEA BUCUREȘTI FACULTATEA DE TEOLOGIE BAPTISTĂ Descrierea miscarii „Noul Ierusalim” ca și o nouă mișcare religioasă Profesor coordonator: Lect. Dr. Octavian Baban Student: Liviu Clinciu, anul III București, Mai 2010 O nouă mișcare religioasă, nu este obligatotiu tot una cu o mișcare sectară, față de o erezie. (Notă: După cum am văzut, “noutatea” mișcării de la Noul Ierusalim este o “noutate veche”. Ea datează de cel puțin 55 de ani, timp suficient ca să îmbătrânească în rele, dintre care nu lipsesc nici erezia, nici schisma. Liviu Clinciu consideră însă a priori, fără nici un argument, că o nouă mișcare religioasă nu este nepărat și sectară, în timp ce o mișcare eretică este în mod obligatoriu și sectară. Desigur că Liviu Clinciu se referă la confesiunea creștină, chiar dacă nu o denumește explicit. Or, dacă ne referim exclusiv la creștinism, putem afirma fără echivoc că orice mișcare religioasă care se definește pe sine ca exterioară Bisericii Creștine tradiționale este o sectă, indiferent de motivele sale mai mult sau mai puțin “înnoitoare”. Sectarismul nu înseamnă neapărat o consecință a ereziei, dar în acest caz este primul pas făcut înainte de a cădea în ea, deoarece căderea în erezie – chiar dacă nu este imediată – este inevitabilă, întrucât desprinderea de adevărata Biserică este expresia desprinderii de adevăr și este de o vulnerabilitate malignă.) O mișcare religioasă este o mișcare de înoire ce poate apărea în cadrul unei religii, într-o confesiune sau în societate. (Notă: Tocmai de aceea ea – chiar dacă se declară doar înnoitoare – este neapărat o mișcare sectară, deoarece apare fie în sânul Bisericii, de care apoi se desprinde prin înseși inovațiile pe care le proclamă, fie în sânul societății civile, contestând în acest caz drepturile Bisericii Tradiționale și atentând la legitimitatea ei, prin subminarea autorității și unicității acesteia.) Se poate spune că ea apare ca un răspuns a unor provocări care nu primesc un răspuns pe măsură în religiile sau confesiunile dominante. Ele pot fi o reactie normală, constructivă de adaptare la noi cerințe și nevoi comunitare, de credință sau sociale, de identitate și comunitate, dar pot fi de asemenea o reacție revoluționară, de contestare și de înlocuire (Notă: Termenii folosiți aici de Liviu Clinciu – reacție revoluționară, contestare, înlocuire – , ca de altfel întregul pasaj în care aceștia apar, sunt preluați din Cursul de Noi Mișcări Religioase al lui Octavian Baban și au un caracter eufemistic, pentru a masca forțat caracterul eretic al “mișcării”), sau de adoptare a unei noi direcții ce este în contrast cu mersul general al religie sau confesiunii în care poate apărea. Vom reaminti câteva elemente caracteristice unei NMR (Notă: Această abreviere folosită de Liviu Clinciu este preluată din titulatura cursului lui Octavian Baban de la Facultatea de Teologie Baptistă, și însemnă “Noi Mișcări Religioase”) care ne vor ajuta să analizăm mișcarea de la Glodeni, Pucioasa, numită „NOUL IERUSALIM”. O religie, pentru a exista ca atare, are nevoie de un set de simboluri și concepte sacre. Ea are funcția de a ajuta pe om să se poată apropia de divinitate, de natură. Tendința omului spre un învățător care are acces la sacru, un profet care să explice simbolurile și să dea învățătură de bază, care definesc ritualul, este întâmpinată prin religie. În religie avem de asemenea un text sacru, fie închis, fie deschis. Noul Ierusalim, de la Glodeni, lângă Pucioasa, este o grupare cu specific apocaliptic (de unde vine și denumirea), condamnată de Sf. Sinod al B.O.R. (1993). (Notă: Aici Liviu Clinciu reproduce un pasaj din Cursul misiologie și ecumenism al lectorului David Pestroiu de la Facultatea de Teologie Ortodoxă ) Ea a început în 1955, când o femeie din zonă, numită Virginia și considerată “piatra de temelie” a comunității Noului Ierusalim, a început să vorbească despre mesajele primite de la divinitate (Notă: Exprimare defectuoasă. Virginia pretindea că prin ea se aduc în mod direct mesajele primite de către creștinii pucioși de la divinitate. Formularea lui Liviu Clinciu lasă să se înțeleagă că Virginia nu era vectorul principal, ci era doar un comentator autorizat al acestor mesaje ). Atunci s-a stârnit un curent de opinii foarte puternic, pro și contra, însă treptat, alte persoane au dus mai departe mesajul Virginiei, iar în 1990, s-au pus și bazele unei biserici, cu o arhitectură aparte, asemănătoare unui templu ziggurat. (Notă: Un studiu serios și ancorat în actualitate ar fi menționat imediat și faptul că în prezent acest “templu zigurat” nu mai este piatra unghiulară a pucioșismului, așa cum era el în 1990. Liderii pucioși de astăzi au mutat centrul de greutate al sectei și al dialogurilor dintre ei și “Dumnezeul” lor în așa-zisa “Grădină a Întâlnirii”, acolo unde ei și-au construit un buncăr subpământean numit de cunoscători “Legănuțul Antiatomic” ). Adepții se pretind adevărații ortodocși și provin dintre foști practicanți ai Meditației Transcendentale, (Notă: O gogomănie înghițită de Liviu Clinciu pe nemestecate; adepții pucioși nu au avut nici o tangență cu această "mișcare" ) artiști (Marian și Victoria Zidaru – artiști plastici; Ovidiu Lipan și Gh. Zamfir – simpatizanți), preoți și monahi ortodocși grupați în jurul surorilor Virginia și Mihaela. (Notă: La ora actuală, nici un preot ortodox canonic nu este în sfera de influență a Mihaelei. Puținele monahii, pe care le numeri pe degete, care au fost amăgite să-și părăsească locul de metanie, regretă amarnic gestul făcut. Unele – cum ar fi maica Gabriela B. – s-au întors la mânăstirile lor, altele – cum ar fi Teodora și Anisia – au încercat să fugă, dar s-au întors înapoi la jugul pucios pentru că se dezobișnuiseră cu ascultarea canonică și le-a fost greu să se reintegreze ) Last edited by mariamargareta; 01.01.2011 at 02:01:32. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
287. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de teologii baptiști Liviu Clinciu și Octavian Baban (II)
Marian Zidaru, fost profesor universitar și artist plastic recunoscut pe plan mondial, este unul dintre membrii acestei comunități atât de controversate. Membrii grupării se socotesc creștin-ortodocși, pe stil vechi și chiar merg în bisericile de parohie. (Notă: Aici Liviu Clinciu a reprodus masiv pasaje din Bihoreanul, ediția online, fără a se documenta la fața locului unde ar fi putut vedea măcar atâta lucru: că niciun pucios nu merge vreodată la bisericile de parohie ) Virginia, moartă în 1992 (Notă: Greșit. A murit în 1980 ), a fost declarată „sfântă” și i s-au alcătuit slujbe, acatiste, icoane etc. La început, Virginia și adepții ei au avut binecuvântarea arhiereului Irineu Pop Bistrițeanul, care a sfințit complexul la inaugurare, iar apoi a retractat, rămânând arhiereu-vicar. Însă stilul lor de viață este unul cu totul special – bărbații au bărbi și plete și poartă numai haine de in și cânepă (Notă: Greșit. Cuvântul “numai” este nejustificat. Nu lipsesc dintre materiile prime nici pielea, nici bumbacul, nici chiar lemnul, din care se fac nasturi ), iar femeile îmbracă veșminte lungi și au capetele acoperite de broboade. Alimentația este una exclusiv vegetariană și preparată din ingrediente cât mai naturale. “Căsătoria albă” nu este un concept străin de membrii acestei comunități. Cei mai mulți dintre aceștia trăiesc și muncesc în așezămînt, însă un număr restrâns viețuiesc în mănăstire. Restul comunității nu are voie să pătrundă acolo și nici măcar nu știu ce se petrece în spatele zidurilor considerate sacre. (Notă: Aici Liviu Clinciu a reprodus formulări ale lui Cristi Tabără, fără a se mai obosi să citeze sursa ) Pentru oamenii din afară cel mai greu de acceptat sunt însă mentalitățile adepților Noului Ierusalim. “Mesajele divine” primate (Notă: Nu primate, ci primite ) sunt cuprinse în ziarul lor, care apare lunar, dar și în volumul numit “Cuvântul lui Dumnezeu”, despre care membrii comunității susțin că n-ar contrazice Evanghelia – mesaje divine transmise sub formă de „revelație deschisă” – atât Virginiei, cât și urmașilor ei. Textele provin de la Dumnezeu Tatăl, Hristos, Maica Domnului sau „sfânta” Virginia (Notă: Aici Liviu Clinciu realizează o construcție profund nefericită, ca și când ar susține că ceea ce spune chiar așa și este. Este o greșeală pardonabilă pentru lipsa de experiență a unui student, dar inadmisibilă pentru “profesorul coordonator” Octavian Baban, care se presupune că a citit cu atenție lucrarea studentului său. Dacă ar fi așa, dacă aceste texte ar proveni de la Dumnezeu, lectorul teolog ar trebui să fie printre primii care să reclame vocal necesitatea urgentă a includerii lor în Sfânta Scriptură ) și se adresează adepților într-un stil predicatorial naiv, cu greșeli de ortoepie supărătoare. Inspirația este evidentă după mesaje similare din lumea catolică (Medjugorje). Mesajul lor este, categoric, apocaliptic. Mișcarea Noul Ierusalim crede că România = Noul Ierusalim (țară aleasă a fi izbăvită de urgia Apocalipsei, dar nu pentru ierarhie, care e acuzată de corupție, ci pentru credincioșii ei. Au un post continuu, inclusiv duminica și-n sărbători. Mișcarea Noul Ierusalim din Pucioasa, ea îndeplinește caracteristicile specifice unei religii, fiind oarecum desprinsă din orodocsie (Notă: Chiar dacă sunt baptiști, studentul Liviu Clinciu și “profesorul lui coordonator” Octavian Baban nu pot invoca nici o scuză pentru o asemenea greșeală de “ortografie”, care le basculează blazonul, incert, între superficialitate și ignoranță. Oricum, dacă Noul Ierusalim de la Pucioasa este desprins de Ortodoxie, fie și “oarecum”, aceasta este o dovadă certă că avem de a face nu cu o mișcare înnoitoare, așa cum sugerează autorul studiului, ci cu o banală, dar periculoasă sectă ), având în vedere faptul că membrii comunități se considere și participa la servicii divine ale bisericii orotdoxe (Notă: Fals. Chiar dacă se consideră ortodocși, ei nu participă la serviciile Bisericii Ortodoxe, ci și-au construit propria ierarhie necanonică formată din diaconi, preoți și preoți-arhierei, pentru a avea prin ei și cu ei servicii proprii, desfășurate în afara Bisericii), ea funcționează ca și o religie răspunzând nevoilor de concepte sacre, având un învățător (actual 14 persoane care locuiesc în templu ridicat sub indicațiile primite de la Dumnezeu (Notă: Fals. Mitul cu cele “14 persoane” care sunt “învățătorii” adepților pucioși este o minciună sfruntată. Singurul “învățător” este autodesemnat în persoana Mihaelei Tărcuță), iar aceia care sunt acolo, primesc Cuvântul lui Dumnezeu direct de la El) (Notă: Fals. Mitul cu cele “14 persoane” care locuiesc în așa zisa “mănăstire” și “aud cuvântul lui Dumnezeu” este o minciună sfruntată, întreținută din interes chiar de către liderii pucioși, care doresc să se legitimeze mai bine “lucrarea” prin această minciună. Singura care pretinde față de adepții ei că aude “Cuvântul de la Dumnezeu” este Mihaela Tărcuță) și un text sacru deschis, în care Cuvântul lui Dumnezeu este adăugat după cum el este transmis celor 14 care au acces la locul preasfânt. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
MariaM, cind ai timp fa-ne si noua un clasament al aberatiilor pucioase, detinatorii exclusivi ai "adevarului" in Romania...., un fel de TOP 10
ceva de genul: 1. Puciosii cred ca copiii trebuie sa se conceapa DOAR prin femeie si Duhul Sfint, fara barbat 2. 3 4 5 6 7 8 9 10 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
288. “Schimbarea la Față” de la Noul Ierusalim - Pucioasa (I)
Constrânși de vocea contestatarilor, care-i acuză vehement că fac spiritism și că vorbesc cu morții, liderii pucioși însăilează la repezeală o poveste pe care o doresc a fi cât mai credibilă, deși este profund marcată de un triumfalism găunos: chipurile, venirea lui “Hristos” în grădinile cu meri altoiți de la Pucioasa se face mereu “cu mărturie de sfinți” și este aidoma cu Schimbarea la Față de pe muntele Taborului, când Hristos cel viu a fost mărturisit de Moise și de Ilie, în fața a trei dintre ucenicii Lui. Ce asemănări și ce deosebiri sunt între povestea pucioșilor și evenimentul biblic de pe muntele Taborului? Ca asemănări nu putem consemna decât una: aceea că aparițiile se făceau în fața a doi sau trei martori. Din acest punct de vedere, condiția pe care o stabilește Biblia (Matei 18, 16; 2Cor. 13,1; 1Tim.5,19, Evr.10,28) pentru a valida o mărturie ca fiind adevărată pare a fi îndeplinită. Schimbarea la Față este mărturisită în veac de apostolii Petru, Ioan și Iacov, iar “aparițiile” de la Pucioasa sunt mărturisite astăzi de către liderii pucioși Mihaela și Nicușor. Liderii pucioși sugerează că ar mai fi o “asemănare”: Hristos a apărut în lumină și în slavă în fața ucenicilor Săi, având de o parte și de alta a Lui pe Moise și pe Ilie, iar “Hristosul” Pucios pretinde că se arată ucenicilor lui însoțit și mărturisit de “sfânta Virginia Tudorache-Stoica” și de “sfântul Dănciucă Gheorghe” (zis și “păstorul Daniel”), care-l flanchează de o parte și de alta: “ – O, lucrăm, Verginico, Eu și cu voi, Eu și sfinții Mei, și vă am într-o parte și în alta și lucrăm. Tu cu păstorul Daniel stați martori, tată, și aveți lângă voi pe cei vii din cer ai acestei lucrări de cuvânt și privesc ei în cer și pe pământ lucrul și cuvântul Nostru […]” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 14 decembrie 2010) Duhul care se autointitulează “Păstorul Daniel” ia cuvântul și mărturisește cum este cu venirea lui, a celui mort în urmă cu un an, din cer pe pământ, și despre așezarea lui ca martor alături de “Verginica”: “— O, nu e ca pe pământ, Doamne, ci e ca în cer toată coborârea Ta cu lucrători din cer. Le spun eu, cel de un an venit și așezat lucrător de lângă Tine și de lângă trâmbița Ta Verginica peste poporul Tău de azi, căruia i-am fost păstor din partea Ta pe pământ, […]” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 14 decembrie 2010) Această “asemănare” este însă conjuncturală. Ea este “scoasă pe tapet” abia după ce liderii pucioși au sesizat că poveștile lor spiritiste sunt puternic contestate pe blogul www.noul-ierusalim.info , și oricum ea este un eveniment singular. Nici o “însoțire de îngeri” nu a fost consemnată vreodată în cei 25 de ani de “proorocie”, pe când trăia Virginia Tudorache, și nici în cei 12 ani în care a “proorocit” sora ei, lelica Maria. Această inovație îi aparține exclusiv geniului inventiv al Mihaelei Tărcuță. Să ne mai amintim că și circumstanțele “coborârii Cuvântului lui Dumnezeu” la pucioși erau radical diferite în acele vremuri. “Dumnezeul” pucios “cobora” din cer sub formă de funii de lumină care intrau în gura Verginicăi, care stătea întinsă și adormită pe un pat, “proorocind” prin somn în stare de inconștiență, iar adepții pucioși erau convinși că aud glasul lui Dumnezeu care le vorbea prin gura ei. Nici vorbă de vreo “însoțire cu sfinții”, care să-l mărturisească pe “Hristosul” Pucios în venirea Lui pe pământ: “Maica Verginica nu știa niciodată ce se vorbește, și când se trezea, ne întreba pe noi dacă a vorbit Domnul. În tot acest timp cât se vorbea, ea vedea un porumbel alb, din ciocul căruia porneau trei funii de lumină, împletite, care intrau în gura ei. Acesta era semnul ei că s-a vorbit, dar nu știa ce s-a vorbit.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.67 ) Scamatoria aceasta s-a prelungit și după moartea Virginiei, prin “proorocița” Maria, sora ei, timp de alți 12 ani (1982-1994). Și ea “proorocea” adormită, iar asemănarea coborârii lui “Hristos” la Pucioasa cu Schimbarea la Față cea relatată de Biblie era la fel de sublimă, dar inexistentă, ca și cea de pe vremea Verginicăi. Așadar, între anii 1955 și 1994 “Domnul” Pucios n-a coborât nici măcar odată, prin Verginica și prin Maria, așa cum pretind astăzi liderii pucioși: însoțit de îngeri de lumină, cu slavă și mărturisire văzută exclusiv de către cei aleși. Farsa capătă valențe meșteșugite, infracționale chiar, abia pe vremea Mihaelei, care vine la conducerea sectei prin anul 1990. Mihaela realizează că scamatoriile cu “coborârea Domnului, alunecând pe-o rază” formată din trei funii de lumină, dar mai ales încuibarea Lui într-un trup adormit, sunt cusute cu ață albă, și de aceea ea decide să schimbe radical “macazul”: de acum încolo, “Dumnezeul” Pucios va coborî altfel, ca o suflare de vânt care vine repede și-i șoptește numai ei la ureche cuvinte magice, sosite din cer. Alți 20 de ani au urmat de atunci și până azi cu această stratagemă nouă, care s-a dovedit a fi la fel de eficientă ca și cea dinainte, în racolarea unor gură-cască ca adepți dedicați full time. Simpatizanții pucioșilor și simplii vizitatori, în cazul în care voiau să știe mai exact “cum vine Domnul” la Pucioasa, erau păcăliți însă cu o altă poveste. Lor li se spunea că Glasul Domnului se auzea venind ca o suflare de vânt, care se aude glăsuind deasupra Templului de la Pucioasa numai de către “cei aleși”, iar cei aleși sunt în număr de paisprezece. În realitate, “cei aleși” erau numai unul: Mihaela Tărcuță, care însă îi instruia pe adepții pucioși consacrați că de fapt nu numai ea, ci și Nicușor aude “Cuvântul” odată cu ea. Niciodată însă nu le spunea adepților cealaltă minciună, pe care le-o spunea vizitatorilor de ocazie: că primitorii ar fi în număr de 14. Măcar această lipsă de consecvență ar fi trebuit să le dea de gândit celor din anturajul ei apropiat. În realitate, ”Cuvântul” de la Pucioasa este o pură invenție a Mihaelei, inspirată sau nu de duhurile întunericului, căci “Coborârea Cuvântului” avea loc întotdeauna adânc după miezul nopții. De câțiva ani doar, pentru a diversifica tematicile abordate și pentru a da mai multă culoare și credibilitate comunicărilor venite “de dincolo”, Mihaela a transformat “Cuvintele” de la Pucioasa, din monologuri devenite plictisitoare prin repetarea acelorași platitudini, în adevărate scenete de teatru, în care personajele vorbesc unele cu altele, se consultă și își fac planuri comune, iar Mihaela stă ca un spectator și “ascultă” vorbirea lor, consemnând-o totodată în scris, pe caiete, ca să rămână și posterității: “Cobor cu greu în ziua aceasta, căci găsesc neputință la porți, și le întăresc în răbdare […] O, numai umilit trebuie să stau și să grăiesc înaintea omului! Nu pot să lucrez așa cum este de lucrat […] Plâng ca un neputincios, Eu, Cel Atotputernic, […] Sunteți în așteptare ca să intrați în carte, o, Verginico, tu și păstorul Daniel. Avem neputință în porți, tată. Lucrăm cu bucățica. […] Așa e soarta lui Dumnezeu între ai Săi. Dar acum să vedem cum Ne așezăm în carte în ziua aceasta de cuvânt, o, Verginico. Amin. — Ne așezăm, Doamne, la lucrul cuvântului de azi[…] O, avem durere și jale de la cei ce se împotrivesc cu mintea lor și cu cuvântul lor cel necredincios și dușmănos, și care au fost cândva mărturisitori și au spus „Da, Doamne, cred, Doamne“. […] Cu păstorul Daniel mă voi sprijini în ziua mea de sărbătoare și împreună vom pune masă de cuvânt pe masa poporului Tău cel de azi credincios, ca să luăm apoi și să ducem peste tot pe unde sunt cei ce au fost și mai sunt. […] Aș voi să grăiesc mult, […] Sunt cu păstorul Daniel și așteptăm să fie putere în porți ca să putem lucra cuvânt cu despicare pentru atâtea taine greu de înțeles de pe pământ, și venim noi din cer ca să le despicăm și să arătăm lucrarea lor. Avem cu noi însoțitori dintre cei care au fost și au venit și ei, și i-am luat martori pentru cele ce vom grăi în ziua aceasta de cuvânt. O, Doamne, întărește puterea cea din porți! Sfinții cei tămăduitori, toți să dea darul cel alinător pentru neputința celor ce ne țin ca să venim și ca să cuvântăm. Amin. — O, Verginico, o, tată, e mare durerea Noastră de la cei ce Ne-o fac, și ea se dovedește că este. Ne vom alina lucrând, tată, Noi și cei ce Ne poartă ca să cuvântăm.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.67 ) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
288. “Schimbarea la Față” de la Noul Ierusalim - Pucioasa (II)
Apoi Nicușor ia textul scris de Mihaela și îl transcrie pe calculator, apoi îl publică pe intrenet. De obicei, personajele scenetei care erau puse să se converseze cu “Domnul” lor erau alese din panoplia sfinților consacrați sau a îngerilor, dar când inovația a devenit deja un obicei, Mihaela a băgat în vorbă cu mult curaj și tupeu unele persoane mai puțin “sfinte”, precum Adam cel vechi de zile, episcopul Vasile Târgovișteanul, patriarhul Teoctist, Simion Zidaru sau Dănciucă Gheorghe. Treptat, treptat, “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa a devenit o ciorbă spiritistă în care se amestecă în vorbă spunând vrute și nevrute “sfinții”, “arhanghelii” și morții de rând. Contestați tot mai insistent pe blogul mai sus amintit, liderii pucioși au venit în ultima clipă cu o altă inovație: venirea “Domnului” de la Pucioasa este aidoma cu Schimbarea la Față a lui Iisus, ce pe care o relatează Biblia. Duhul mortului Dănciucă Gheorghe susține cu curaj această nouă “găselniță” pucioșească: “O, nu e ca pe pământ, ci e ca în cer lucrul Domnului azi peste voi, când El coboară cuvânt la voi și grăiește cu ai Săi în cer înaintea ucenicilor de pe pământ martori ai coborârii Lui, așa cum Domnul a arătat pentru orice minte că El cu sfinții vine și cu ei lucrează și grăiește în venirea Sa celor de pe pământ, și grăiește Domnul cu ei durerea Sa, așa cum a lucrat El în sfat cu sfinții Lui pe muntele Tabor, de o parte și de alta avându-i pe Moise și pe Ilie, și prin care a arătat Domnul taina celor înviați prin Hristos. O, așa stă Domnul azi cu noi în sfat, de o parte și de alta avându-ne și grăind cu noi durerea Sa, și pe care o grăim și vouă, și e lipsă de putere pentru sarcina coborârii Domnului cu cei din cer, cu sfinții Lui de o parte și de alta, cu oștire cerească, ținându-se ea după Domnul în coborârea Sa cu sfinții Săi, cu lucrători din cer pe pământ ca pe muntele Tabor.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 14 decembrie 2010) Interesant este că spiritul lui Dănciucă Gheorghe vorbește aici despre o “lipsă de putere” a liderilor pucioși, care trebuie să primească din cer “Cuvântul”, deși “Domnul” lor ar trebui să vină cu putere multă și cu slavă, iar puterea Lui să se răsfrângă și asupra primitorilor. Lipsa de putere mărturisită este de fapt de dezvăluire a lipsei de putere a celui propovăduit, iar martorii Verginica și Dănciucă Gheorghe sunt “proptelele” care se străduie să legitimeze o credibilitate care este de mult compromisă. Deosebirile dintre evenimentul istoric al Schimbării la Față și scenariul cu același nume inventat de pucioși sunt însă decisive, demascând demersul liderilor pucioși ca pe o farsă meșteșugită. Mai întâi, să reținem că alegerea lui Moise și a lui Ilie dintre toți drepții Vechiului Testament nu este deloc întâmplătoare, deși Biblia consemnează că și alți drepți, precum Noe, Daniel și Iov, erau bineplăcuți ai Domnului și chiar erau considerați ca niște adevărați exponenți ai dreptății: “Dacă s-ar afla acolo cei trei bărbați: Noe, Daniel și Iov, apoi aceștia, prin dreptatea lor, și-ar scăpa numai viața lor, zice Domnul Dumnezeu. […] Apoi Noe, Daniel și Iov, aflându-se în ea, precum este adevărat că Eu sunt viu, zice Domnul, tot așa este de adevărat că n-ar scăpa nici fii, nici fiice; prin dreptatea lor ei și-ar scăpa numai viața lor”. (Iez. 14: 14,20) Și atunci, de ce au fost aleși ca martori tocmai Moise și Ilie? Pentru că, în afară de Enoh, aceștia sunt singurii despre care Biblia relatează că au fost suiți cu trupul la cer. Așadar, ei nu au gustat moartea, deci nu au intrat niciodată în ceata morților, deci aducerea lor pe muntele Taborului nu poate fi asimilată de nimeni ca o ședință de spiritism. Moise și Ilie erau veniți în trup viu, deci Dumnezeu excludea astfel orice acuzație de “grăire cu morții”, sau “chemare de duhuri” care erau condamnate cu asprime în toate timpurile, ca urâciune în fața lui Dumnezeu: “Să nu se găsească la tine de aceia care trec pe fiul sau fiica lor prin foc, nici prezicător, sau ghicitor, sau vrăjitor, sau fermecător, nici descântător, nici chemător de duhuri, nici mag, nici de cei ce grăiesc cu morții. Căci urâciune este înaintea Domnului tot cel ce face acestea, și pentru această urâciune îi izgonește Domnul Dumnezeul tău de la fața ta.” (Deut. 18: 10-12) În al doilea rând, însăși prezența lui Hristos întru slavă era o prezență în trup. Iisus a fost cu trup și înainte, și în timpul, și după Schimbarea Lui la Față. Nu același lucru se poate spune despre “Hristosul” Pucios, care mărturisește despre sine că nu este venit cu trupul, ci este venit în duh: “... Pace vouă! Hristos a înviat! Hristos a înviat! Hristos a înviat! Eu sunt Domnul Iisus Hristos. Nu sunt în trup, ci sunt în Duh. Coborâtu-M-am cu Duhul pe pământ ca să-Mi culeg un popor și să-i vorbesc tainele cele pentru vremea aceasta. Eu sunt Cuvântul lui Dumnezeu […]” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 30 aprilie 1955) Așadar, duhul de la Pucioasa care se pretinde a fi “Duhul lui Hristos” se schimbă la fața sa cea nevăzută (find duhovnicească, trebuie că este o față nematerială), care se face văzută doar în fața liderilor pucioși. Aceștia, asemenea celor trei apostoli care râvneau să facă trei colibe pentru Iisus, Moise și Ilie, au purces de i-au făcut duhului pucios o “colibă” cu 33 de cornișe la Glodeni, pe care au numit-o apoi “Templu”. În al treilea rând, o deosebire majoră se referă la calitatea personajelor care intră în dialog. În timp ce Hristos a ales să vorbească despre patima Sa doar cu Moise și cu Ilie, acești doi “corifei” ai Vechiului Testament, dialogurile dintre duhurile de la Pucioasa se poartă pe de o parte între “duhul lui Hristos” (un duh suspect, care nu vine cu pecețile doveditoare ale învierii, așa cum a venit Hristos Cel înviat în fața lui Toma, ci pretinde că pentru a putea veni la pucioși mai întâi s-a destrupat și și-a lăsat trupul în ceruri) și pe de alta duhuri ale unor morți de rând, așa cum am mai amintit (Simion Zidaru, Dănciucă Gheorghe, episcopul Vasile Târgovișteanul, Virginia Tudorache-Stoica, etc.). Celelalte duhuri, care intră și ele cu aplomb în dialogul de la Pucioasa, vin cu denumiri împrumutate de la sfinți, și sunt scoase în față de liderii pucioși dinadins, în intenția de a spori credibilitatea mascaradei de la Pucioasa. Poate cel mai interesant este cazul duhului pucioșesc care se pretinde a fi “duhul lui Ilie”. Acesta apare sistematic în ultima vreme în dialog cu “Hristosul” Pucios, la data serbării Sfântului Ilie de către pucioși ( 2 august, pe stil vechi), dar apare doar “cu duhul”, deci despărțit de trup!! Avem de-a face așadar cu o situație paradoxală: atât “Hristosul” Pucios, cât și “Sfântul Ilie” Pucios se dezbracă în cer de trupurile lor și coboară doar “cu duhul și cu cuvântul” pe pământ, la Pucioasa. Din Sfântul Ilie cel râvnitor în trup a rămas doar o strigare în pustie, care se pretinde râvnitoare în duh: – Sunt strigarea Ta cea plină de râvnă dumnezeiască, Doamne. […]strig eu la om așa cum am strigat cât am stat cu trupul văzut între oameni, căci duhul meu râvnea cu foc în Duhul Tău, și mă durea ca și pe Tine de pierderea omului. Strig acum la om, și slăvesc ziua venirii mele în cele ce nu se văd și, strigând la om, slăvesc ziua mea cea de la Tine. Strig la om, că mi-e jale de jalea Ta, ca și atunci mi-e jale, și merg peste pământ cu jale și îți curăț pământul de lucrarea omului, ca să-l îndemn pe om spre Duhul Tău, Care îl strigă de la el la Tine […] Duhul meu este plin de durere pentru voi, oameni care rătăciți fără de mângâiere […].” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 2 august 2005) Această repetată destrupare a celor doi poate fi asimilată cu o repetată moarte a trupului, căci ce altceva este despărțirea duhului de trup? Dar atunci de ce a mai înviat Hristos? Ca să moară și a doua, și a treia, și a n-a oară, atunci când coboară cu duhul la impostorii pucioși? De ce s-a mai suit Ilie du trupul la cer, dacă la fiecare revenire a sa pe pământ la impostorii pucioși se dezbracă de trup ca și de o haină prea incomodă, pe care o lasă în ceruri? Aberațiile pucioșești, la o analiză mai atentă, se dovedesc a fi o echilibristică fragilă între penibil și ridicol, între confuz și ilogic, între tragic și comic. Last edited by mariamargareta; 10.01.2011 at 16:39:05. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
289. Ereticii pucioși propovăduiesc fățiș ura și violența față de semenii lor (I)
Ereticii pucioși pretind că Stăpânul lor, “Dumnezeul de la Pucioasa”, pe de o parte declară că “este iubirea fără de margini”, iar pe de alta Se arată a fi capabil în mod declarat de o ură urâtă și fără margini. El nu urăște păcatul, ci îl urăște chiar pe autorul păcatului; omului celui drept îi ridică viața, iar celui păcătos i-o păstrează, după bunul Lui plac. “Dar voi, tată, să nu fiți triști, ci să fiți creștini desăvârșiți, că Eu sunt iubirea cea fără de margini. Așa am lucrat cu un pic de vreme în urmă cu un tinerel din poporul Meu care-i ieșise în cale păcatul ca să-l despartă de Mine și să se ducă cu cei păcătoși, și Eu nu l-am lăsat să piară în păcate, că l-am iubit și l-am luat lângă Mine, iar pe cea care a voit să-l despartă de Mine, am urât-o și am lăsat-o să se despartă de Mine.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 11/24 august 1997) Din Biblie știm că Dumnezeu i-a interzis în mod special diavolului să se atingă de viața lui Iov, căci diavolul îl ura pe Iov și la asta țintea, să-i ia viața. Dacă n-a putut să-i ia viața lui Iov, diavolul a reușit să le ia viața fiilor și fiicelor acestuia. Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii față de om, împrejurare în care îl poate sau nu da morții? Din scrierile pucioșești rezultă că da, “Dumnezeul” pucios poate, și chiar îi îndeamnă și pe supușii Lui să facă și ei același lucru. Într-o “epistolă sobornicească” pe care pucioșii pretind că au primit-o direct de la însuși “Iisus Hristos” de la Pucioasa, Acesta se arată profund nemulțumit de pretențiile și de activitatea pastorală a unui predicator pucios pe nume Turculeț. Turculeț este cotat drept “răzvrătit” și “risipitor al oilor” turmei celei pucioșești, drept pentru care este anunțat ultimativ că i se va lua dreptul de a mai fi “predicator al Scripturii”: “... Verginico, fii atentă la cuvintele Mele pe care Eu voiesc să ți le spun numai ție și celor ce Eu le spun în fața ta. Verginico, va veni la templu unul dintre cei răzvrătiți (Turculeț, n.r.). Eu, Domnul n-am să-i grăiesc nici un cuvânt afară de cele ce-ți dau ție acum, că la unii ca aceștia le voi lua tot dreptul de a mai propovădui cuvântul sfintei Evanghelii, căci nu sunt vrednici de ascultare, că ei vor să fie ascultați și văzuți de oameni, dar că au auzit pe Domnul grăindu-le în față, ei nu vor să Mă asculte, și au intrat în turma Mea să-Mi risipească oile, ucigându-le fără milă. Spune-i, Verginico, acestui răzvrătit dacă vrea să aibă oi și dacă vrea să fie păstor, să intre cu luntrea în marea cea tulbure și amară ca fierea și să-și găsească prin munca sa oi, ca, la pierderea unei oi, să-l usture și pe el inima cum Mă ustură și pe Mine de pierderea oilor Mele, pe care el Mi le omoară fără milă. A intrat în oile Mele, făcându-se el vrednic de păstor. Nu-l primesc! Să iasă! căci s-a răzvrătit contra Mea. Eu am zis vouă: primiți-l, ca să vedeți și voi ce face el, dar Eu am urmărit tot pasul lui, am urmărit toată viața lui, dar de aici nu-i mai îngădui nici un pas să mai facă, și nici oilor Mele nu le mai îngădui să meargă după acest răzvrătit.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 martie 1966) Surprinde faptul că “Atotștiutorul” de la Pucioasa n-a avut nici cea mai vagă premoniție asupra evoluției acestui Turculeț, așezându-l mai întâi într-o dregătorie importantă, dar mai apoi fiind complet surprins de atitudinea centrifugă a acestuia. Cel care le-a zis pucioșilor cândva “primiți-l” este același care acum zice “nu-l primesc!” . Recunoaște așadar că el a fost acela care l-a băgat forțat pe gâtul pucioșilor, dar aduce o motivație puerilă: a procedat așa, ca să vadă și ei ce fel de om este acest Turculeț. De parcă asta ar fi fost cea mai isteață metodă de a da un exemplu educativ, sau asta ar fi fost cea mai importantă decizie ce trebuia luată într-o comunitate care se autogestionează: să-i dai hoțului casa de bani pe mână, ca să le poți dovedi tuturor cât de hoț este, după ce a dispărut cu toți banii. Și de fapt, în ce a constat răzvrătirea lui Turculeț? Turculeț, ca și alți pucioși pravoslavnici, a luat de bun îndemnul de a-și “dărui” propriul său fiu, cu “înfiere cerească”, spre creștere și educație în altă familie de “creștini”. Practica aceasta de “schimb de copii” între familiile de pucioși era generalizată prin anii aceia și ea urmărea să distrugă orice legături afective între părinți și copii, căci aceste legături sentimentale erau considerate o piedică majoră pentru adevărata și deplina iubire de Dumnezeu. După un timp însă, Turculeț se răzgândise și își voia copilul înapoi, dar legile pucioșești erau mai tari decât moartea. Înțelegând cu durere și cu revoltă că fiul său nu mai are nici o șansă să revină în casa părintească și în căldura iubirii părinților, Turculeț se răzvrătește fățiș împotriva sentințelor dictatoriale cărora el și fiul său le căzuseră victime. Turculeț este “demascat” ca fiind un “răzvrătit” și este decăzut forțat în dizgrație, iar aceia care vor îndrăzni de acum încolo să-i mai acorde fie și cea mai mică atenție, vor fi și ei decăzuți din drepturi și aspru pedepsiți de către Pedepsitorul pucios: “Mi-a dat Mie copilul. Eu l-am dat în seama unui sol, cu înfiere cerească. Martori am cerul sfânt. Și acum, acest răzvrătit Îmi cere copilul. Spune-i, fiica Mea, că pe copil să nu-l mai ceară, căci copilul este al Domnului, și la ziua judecății îl va judeca aspru pe acest tată amorțit de vreme. Să-i citești, Verginico, aceste cuvinte ale Mele. Dacă se va smeri și își va plânge stricăciunea ce Mi-a adus-o Mie și oilor Mele, Eu, Domnul, îl voi ierta, iar de nu, îi poruncesc să iasă afară din oile Mele și poruncesc oilor să nu-l mai asculte, că vor fi pedepsite de Mine, Domnul.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 martie 1966) Concurența “profetică” din acea vreme era aprigă pe meleagurile dâmbovițene. Verginica nu era singura “proorociță”, iar “oile” erau aprig disputate. La sfârșitul “epistolei” pucioșești, însăși Verginica este amenințată cu asprirea suferinței pe care o poartă în trup, suferință care se pare că vine de la unii dintre supușii ei care fac ascultare de alți profeți : “Ai auzit, fiica Mea? Să îndrăznești a da această scrisoare, să nu cruți nici un cuvânt, căci îți vei pierde oile, și pe tine te vei duce în mare greutate față de suferința pe care o porți. Spune, Verginico, suferința ta pe care o porți, că este foarte mare și foarte grea, dar să știe toată turma Mea de oi că suferința ta ți-ai dobândit-o prin neascultarea lor, prin neîmplinirea lor și prin neiubirea lor față de Domnul și prin plecarea feței lor față de alți profeți. Sfârșit, Domnul Iisus Hristos.”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 martie 1966) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 12:13:01 |
| Mesaj,propunere | TEOLOGUL | Generalitati | 45 | 08.01.2011 13:16:34 |
| Fenomenul Noul Ierusalim de la Pucioasa | mihailt | Secte si culte | 2319 | 31.07.2010 00:36:37 |
| un mesaj frumos | The_Fallen | Generalitati | 1 | 14.07.2010 23:22:29 |
|
|