![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ps. Mihnea, cu siguranta Dumnezeu stie ca il iubest! Se simte prin toti porii tai aceasta! Doamne ajuta ! |
#62
|
|||
|
|||
![]()
Ma scuzati, nu am mentionat ca o sa dau si un raspuns la problema Purgatoriului, ca sa fie clar ce cred catolicii. Aveti raspunsul dat apoi.
|
#63
|
|||
|
|||
![]()
Pozitia ortodoxa despre Purgatoriu, data de Patriarhul Dositei al Ierusalimului, in editia revazuta si indreptata a Marturisirii sale de credinta (1690), in link-ul dat de mine
1.Cea dintai, spune el, este ca noi, ortodocsii, nu admitem existenta unui al treilea loc, altul decat iadul si aproape de el, de unde sufletele pot fi izbavite; noi spunem ca mai inainte de Judecata din urma, cand Hristos ii va osandi pe vecie pe cei nelegiuiti, este nadejde de izbavire chiar pentru cei salasluiti in iad. 2.A doua deosebire este ca noi nu credem sa fie vreun foc curatitor in afara lui Dumnezeu, Cel ce este El insusi foc curatitor, Cel ce rascumpara in chip deplin, odihneste, ridica pacatele si daruieste pace sufletelor. Si numai in chip figurat numim "curatire" plansul si suspinul celor tinuti in iad. 3.A treia deosebire, cea mai mare, este ca potrivit invataturii ortodoxe pacatele usoare nu se socotesc dupa moarte. Dumnezeu nu tine seama de ele, si nu e nici o pedeapsa ori chin pentru sufletele celor care le-au savarsit. Greselile marunte, de care nu e ferit nici un om, sunt iertate in clipa mortii din mila lui Dumnezeu, Care ia aminte la binele ce precumpaneste in sufletele dreptilor. Daca n-ar fi asa, nimeni n-ar mai ajunge in cer dupa moarte. Iar sufletele celor vinovati de pacate de moarte sunt usurate si izbavite din iad prin rugaciunile Bisericii si solirile celor vii. 4.A patra deosebire decurge dintr-a treia si desfiinteaza cealalta ratiune de a fi a Purgatoriului, adica pedeapsa pentru o vreme a pacatelor sterse prin pocainta ori prin dezlegarea preotului. Celor care, rapiti de moarte, n-au putut aduce roade vrednice de pocainta, Hristos le sterge deplin tot pacatul si osanda. El ii sfinteste, ii slaveste si le daruieste veselia de care au parte dreptii. A desparti "greseala" de "pedeapsa" si a spune ca pacatele au fost sterse, dar nu si pedeapsa, este un lucru lipsit de ratiune. Noi marturisim asadar, incheie Dositei, ca cei care s-au cait de pacatele lor nu sunt pedepsiti in iad, de vreme ce credinciosii isi au salasul in Biserica celor intai-nascuti din cer. Si, dimpotriva, pacatele grele se osandesc in iad, si din iad, nu din alta parte, sunt izbaviti pacatosii, dupa cum se vede din istoria Macabeilor. Desi se afla in iad, cei pentru care e nadejde sa scape de acolo prin rugaciunile Bisericii, nu indura de pe-acum arsura focului, caci focul iadului se va aprinde la Judecata din urma. Chinurile celor pacatosi nu sunt in vremea de acum decat chinuri ale sufletului: tristetea, parerea de rau, mustrarea constiintei, inchisoarea, intunericul, frica, necunoasterea a ceea ce-i asteapta. |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Nu-i nimic, dați-mi pe privat, dacă simțiți că darea în public a numelui ar fi o indiscreție.
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#65
|
||||
|
||||
![]()
De unde știți că e fals ? Necesitatea Botezului pentru salvare este dogmă catolică. Așa sunt întrețesute dogmele, că dacă dărâmați una, dărâmați întregul eșafodaj. De aceea, așa cum spunea și dl catalin, contestarea unei singure dogme e erezie, nu e nevoie de contestarea învățăturii în bloc.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#66
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Despre celelalte BO s-a pronuntat si le-a condamnat, deci e clara pozitia BO. De fapt discutam fara vreo importanta, important e ca BC nu mai are har, asa cum am ratat si la minunile facute de sfintii catolici. Citat:
Last edited by catalin2; 03.02.2011 at 12:30:01. |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si in plus, este vorba de cei morti inainte de Hristos, care este reprezentat scotand din iad dreptii din Vechiul Testament. Sigur, nu este vorba acolo de acelasi iad de unde se vorbeste cand cu Lazar, ci despre despartirea de Dumnezeu dinainte de restaurarea omului venita prin Hristos. Dar tot iad i se zice. Deci, de aici sin din traditia Bisericii de a ne ruga inclusiv pentru cei presupusi in iad din cauza vietii foarte pacatoase rezulta ca nu poate fi luata ad literam parabola lui Lazar. Si ca oricine, absolut oricie, poate iesi din iad pana la Judecata de Apoi, prin cai misterioase, ajutate de rugaciunile noastre si a celor din Rai. Poate cineva va spune ca Biserica a hotarat oficial sa nu se roage (in sujbe) pentru sinucigasi. Exista insa si intamplarea cu Sf. Filaret de Moscova (sau alt sfant rus mai nou, am uitat care) si preotul sau acoolic pe care il daduse afara, si avea cosmare cu suflete din iad care sufereau. Intrebandu-l ce facea cand era preot, acesta i-a marturisit ca se ruga in timpul liturghiei pentru sinucigasi, pentru ca si el avusese gandui de sinucidere si ii era mila de ei. Iar Biserica nu ne-a interzis niciodata sa ne rugam in particular pentru sinucigasi. Mi se pare ca a nu se ruga oficial pentru ei este mai mult o hotarare de tip pedagogic. de altfel, nu se roaga la liturghie si nu face slujba de inmormantare nici pentru ne-ortodocsi, ceea ce nu inseamna ca ii pune automat in iad. Cum spuneam, nu cred ca problema purgatoriului este o problema decat in masura in care este o conceptie juridica, nu in masura in care presupune ca exista posibilitatea unei mantuiri treptate. Am sa revin.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#68
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deci ceva scartaie in toata treaba asta si sunt curios care e solutia problemei.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#69
|
||||
|
||||
![]()
Dogma catolică a necesității Botezului se discută pe alte topicuri. Pe acesta, discutăm dogma catolică a purgatoriului și în mod deosebit legătura dintre aceasta și Sf Scriptură.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Vreau sa inteleg pe cine poate sfinti Purgatoriul si in ce fel. Pot fi cei nebotezati curatiti sau desavarsiti cumva de focul Purgatoriului?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? | mela me | Rugaciuni | 6 | 10.04.2014 20:28:30 |
Sfanta Scriptura | EDI | Despre Sfanta Scriptura | 0 | 09.06.2008 14:19:49 |
Sfanta Scriptura | danyel | Despre Sfanta Scriptura | 22 | 12.11.2007 23:39:18 |
Sfanta Scriptura | Dodi | Despre Sfanta Scriptura | 6 | 24.03.2007 03:27:38 |
|