Citat:
În prealabil postat de sophia
Off-topic:
Nu stiu cum se face ca pe fiecare fir la un moment dat se porneste o discutie intre cativa useri, total in afara subiectului. Si s-a dus tema initiala a firului.
On-topic
Ma refer la aceasta postare si altele asemanatoare.
Va reamintesc ce inseamna termenul " a abroga"
http://dexonline.ro/definitie/abroga
A abroga nu inseamna a desfiinta fizic o lege sau un document asemanator, ci a-l scoate din uz.
Cel care a deschis acest fir a intrebat de fapt daca a fost scoasa din uz legea veche (adica V.T), nu daca a fost sters de pe fata pamantului.
Si raspunsul este ca: da. A fost scos din uz.
V.T o fi ramas ca document, dar noi il folosim numai pe cel nou, adus de Iisus.
Pentru mine exista intrebarea mai intai, daca V.T de fapt inseamna, apartine crestinismului, mai precis ortodoxiei.
Nu mi-este clar. Sigur, se folosesc des citate si capitole din el, dar nu vad legatura cu N.T., in afara de faptul ca explica la inceput creerea omului si a lumii si existenta lui Dumnezeu Tatal.
I n rest cuprinde multe lucruri care contravin N.T: violenta, pedeapsa (mai ales a femeii),razbunare, omoruri, razboaie, parjol, etc.
V.T este folosit de alte religii (in speta iudaismul). Noi, ortodocsii, lucram cu N.T.
Iisus a schimbat legea veche, a venit cu pacea si credinta adevarata, cu iubirea de oameni si alte lucruri pozitive.
Cine tine la V.T inseamna cumva ca este impotriva lui Iisus, a noii legi.
Atentie Windorin si altii: nu spune nimeni sa nu-l citim, ci sa nu-l mai folosim, sa nu mai facem referinta la el ci la noile invataturi, acelea ale lui Iisus.
Si ca sa ma intorc la citatul de mai sus dat de el: avem copilul in noi, dar nu mai suntem copii, numai actionam dupa legile copilariei. Suntem adulti si actionam dupa legi noi, ale adultului. Este totusi o mare diferenta.
|
Nu a fost Iisus si Dumnezeul VT? Atunci cum poate contraveni VT cu NT?
"Iisus Hristos, ieri și azi și în veci, este
același. " Evrei 13:8
Pentru cei care au votat "Nu" ...
Evrei 7:11. Dacă deci desăvârșirea ar fi fost prin preoția Leviților (căci legea s-a dat poporului pe temeiul preoției lor), ce nevoie mai era să se ridice un alt preot după rânduiala lui Melchisedec, și să nu se zică după rânduiala lui Aaron? 12. Iar dacă preoția s-a schimbat urmează numaidecât și schimbarea Legii.
Evrei 7:16. El s-a făcut nu după legea unei porunci trupești, ci cu puterea unei vieți nepieritoare, 17. Căci se mărturisește: "Tu ești Preot în veac, după rânduiala lui Melchisedec". 18. Astfel, porunca dată întâi se desființează, pentru neputința și nefolosul ei; 19. Căci Legea n-a desăvârșit nimic, iar în locul ei își face cale o nădejde mai bună, prin care ne apropiem de Dumnezeu.
Evrei 10:8. Zicând mai sus că: "Jertfă și prinoase și arderile de tot și jertfele pentru păcat n-ai voit, nici nu Ți-au plăcut", care se aduc după Lege, 9. Atunci a zis: "Iată vin ca să fac voia Ta, Dumnezeule". El desființează deci pe cei dintâi ca să statornicească pe al doilea.