Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Vezi rezultatele sondajului: Este legea veche abrogata?
Da 15 35,71%
Nu 22 52,38%
Nu stiu 5 11,90%
Votători: 42. Nu poti vota in acest sondaj

 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 09.02.2011, 09:27:59
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cand suntem intr-o ispita, sau in pacate, ne rugam sa nu cadem in ispita sau sa iesim din pacate. De exemplu ne rugam sa nu mai fumam si sa rezistam tentiei. Asta inseamna acel pasaj.
Absolut deacord asupra faptului ca, atunci cand ispita bate la usa sau suntem cazuti deja in ea, ne rugam sa scapam. De unde rezulta insa ca acea ispita ar fi dorita de Dumnezeu pentru a dovedi vrednicia noastra?

Uitati ce scrie in capitolul 1 din Epistola Soborniceasca a Sfantului Apostol Iacov:

"13. Nimeni sa nu zica, atunci cand este ispitit: De la Dumnezeu sunt ispitit, pentru ca Dumnezeu nu este ispitit de rele si El insusi nu ispiteste pe nimeni.
14. Ci fiecare este ispitit cand este tras si momit de insasi pofta sa.
15. Apoi pofta, zamislind, naste pacat, iar pacatul, odata savarsit, aduce moarte."


Nu stiu daca dumneavoastra stiti Tatal Nostru si in alte limbi. In franceza verbul utilizat este "soumettre" (non ne soumets pas a la tentation), verb care inseamna a supune la ceva. In italiana se foloseste verbul "indurre" (non ci indurre in tentazione), verb care inseamna a convinge pe cineva sa faca ceva, a incita la ceva, a conduce, a induce, si vine de la cuvantul latin "inducare in" (et ne inducas nos in tentationem) care are exact acelasi sens ca in italiana. Iar verbul utilizat in textul original grec este "εἰσενέγκῃς", care vine de la "εἰσανάγωa" si care am gasit ca inseamna "a introduce in", "a purta in", "a induce in", iar in Liturghia ortodoxa greceasca pe care o am acasa cu traducere in limba franceza, facuta de cei de la Biserica Ortodoxa Greceasca din oras, in traducerea franceza data de ei este folosit verbul "soumettre" care am spus mai sus ce inseamna ("a supune la ceva") si dealtfel, atat in Biserica greceasca cat si cea ruseasca din oras se spune Tatal Nostru si in franceza in timpul Liturghiei, mereu folosind cuvantul "soumettre" (non ne soumets pas a la tentation).

Asa ca nu reiese deloc ca Dumnezeu ar dori sa avem ispite ca sa ne testeze, ci dimpotriva, ispita vine de la diavol si stim bine ca de la diavol nu poate veni decat raul, si la fel de bine stim ca Dumnezeu nu doreste raul, asa ca nu are cum dori sa existe ispitirea omului de catre diavol. Cand Iisus a fost ispitit de Satana, i-a raspuns "Sa nu ispitesti pe Domnul Dumnezeul tau”. Cum atunci credeti ca tocmai El, care a zis sa ne iubim aproapele ca pe noi insine, ba chiar sa il iubim asa cum El ne-a iubit pe noi, cum credeti ca poate apoi sa dea lege pentru El sa nu fie ispitit de Satana iar pentru noi sa dea Legea pe dos, sa fim ispititi pentru ca sa ne testeze? El sa nu fie ispitit de Satana, El care este atat de puternic, dar noi, care suntem atat de slabi, sa fim ispititi de cele rele, si inca din voia Lui? Oamenii sunt in stare sa puna greutati mai mari pe umerii aproapelui decat pe proprii umeri, nu insa si Dumnezeu. Satana si-a permis sa il ispiteasca pe Dumnezeu insa iata ca nu avea voie, si asa face si cu noi, ispiteste fara sa aiba voie sa o faca, de aceea rugaciunea de a nu fi dusi in ispita este tocmai pentru a ne feri de ispitele celui rau, de a nu fi ispititi de el, de a sta mereu la distanta de ispitele lui... Si fiecaruia i se face dupa credinta sa...
In Vechiul Testament apare faptul ca unii oameni au fost supusi la anumite incercari de catre Dumnezeu, si daca nu ma insel, si Sf. Ap. Pavel zice la un moment dat ca Dumnezeu nu ne da mai mult decat putem duce, insa in ambele cazuri nu este deloc vorba de ispite, incercarile la care ne supune Dumnezeu nu sunt din domeniul ispitelor, adica El nu ne impinge in situatii in care am putea cadea in pacat, ci dimpotriva, incercarile lui Dumnezeu ne imping in situatii in care sa ne permita sa ne dezvoltam duhovniceste, sa ne permita sa ne apropiem si mai mult de El, sa iesim din noi insine pentru a intra mai mult in comuniune cu El, iar noi alegem daca dorim sa facem pasul sau nu. Si Dumnezeu face mereu in asa fel incat sa nu fie pasi prea mari pentru noi, sa nu ne depaseasca ceea ce ne cere sa facem (si cu siguranta nu ne poate cere sa facem pacate!), asa ca ne asteapta pe fiecare pas cu pas, si la fiecare pas ne pregateste pentru urmatorul. Ori aceste incercari care vin de la Dumnezeu sunt benefice, nu avem de ce sa ne rugam sa le ia de la noi, ba chiar ne rugam "Faca-se voia Ta!", ci incercarile malefice sunt ispitele care vin intotdeauna de la Satana, de acelea ne rugam sa ne fereasca si sa ne elibereze de cel rau. Si dupa cum ati vazut la Sfantul Iacob, Dumnezeu nu ispiteste pe nimeni ci ispita vine din pofta care se afla in om, si astfel se leaga si cu cuvantul Domnului care a zis ca raul nu vine din afara noastra ci din inima noastra, de acolo ies toate rautatile pe care le facem, si acolo trebuie sa facem mare curatenie...
Reply With Quote
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Iudeii si legea veche lore86 Iudaismul 5 19.05.2016 17:33:43
Icoana foarte veche. heyladies Pictura si Sculptura Bisericeasca 5 16.10.2010 22:35:02
icoana veche catalinabalhui Pictura si Sculptura Bisericeasca 1 15.06.2009 08:57:02
O rugaciune foarte veche ARHANGHELUL Rugaciuni 17 07.01.2007 17:28:33
Legea atractiei CM Generalitati 9 25.11.2006 15:59:58