![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Domnul Iisus Hristos nu spune nicaieri, ca ne va astepta. Ne fagaduieste ca se va intoarce sa ne ia cu EL. Asa ne spune Scriptura (ex: Ioan cap. 14) si Crezul.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ne spune ca va veni ca sa fim si noi unde este EL. Si cum Domnul nostru Isus Cristos se afla in Rai,am speranta ca ne va astepta sa ne duca si pe noi acolo unde este EL.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Ma voi duce si va voi gati loc, iarasi voi veni si va voi lua la Mine, ca sã fiti si voi unde sunt Eu." (Ioan 14:3) Ideea ca ne ducem noi la EL nu este dupa Scriptura. Facem inutila fagaduinta Domnului Iisus Hristos, ca se va intoarce. Cat priveste raiul sau iadul ... si acestea le vom "mosteni" tot dupa revenirea Domnului : "Iatã, vin curând si plata Mea este cu Mine, ca sã dau fiecãruia, dupã cum este fapta lui. (Apocalipsa 22:12) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-fagaduinta Mintuitorului nostru Isus Cristos, pe care a facut-o tilharului ca in aceiasi zi va fi cu EL in Rai -deschidera cerului in momentul mortii Lui Isus, cind s-a rupt catapeteasma templului si cind, celor din Ierusalim, li s-au aratat multi decedati -Moise si Ilie i s-au arata Mintuitorului la schimbarea la fata, deci ei, cu toate ca murisera, erau vii -Imparatia Lui Dumnezeu e a celor vii si nu a celor morti -sfintul apostol Pavel ne spune ca pentru el a trai e un chin, iar a muri inseamna Cristos. Deci el isi dorea sa moara, pentru a se intilni cu Mintuitorul nostru. -Isus ne spune in Matei 11.12: 12. Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăția cerurilor se ia prin străduință și cei ce se silesc pun mâna pe ea. Deci de la aparitia lui Ioan Botezatorul s-a intimplat ceva, ca oamenii au putut cistiga Imparatia Cerurilor. Acelasi lucru incercam sa-l facem si noi. Citatele exacte le stiti dumneavoastra. Toate acestea ne arata ca dupa moartea fizica a corpului exista viata, iar noi, rugindu-ne atit pentru cei din aceasta lume cit si pentru cei din lumea cealata, incercam sa ne rugam pentru toate madularele lui Isus. Last edited by nutucutu; 12.02.2011 at 09:49:52. |
#5
|
||||||||
|
||||||||
![]()
Nu am interpretat nimic. Cele fagaduite de Domnul Iisus Hristos nu au nevoie de interpretari.
Doar daca cineva vrea sa denatureze fagaduintele Mantuitorului (ca se va intoarce sa ne ia cu EL) are nevoie sa recurga la interpretari fortate. Citat:
Citate total irelevante in ceea ce vreti sa demonstrati: cum ca mergem noi la Domnul, facand inutila fagaduinta lui ca se va intoarce sa ne ia cu EL. Citat:
Nu te atinge de Mine, cãci încã nu M-am suit la Tatãl Meu (Ioan 20:17) - spune Domnul Iisus dupa doua zile de la intamplarea cu talharul. Fagaduinta facuta talharului trebuie citita asa: "Adevãrat grãiesc tie astãzi,(virgula) vei fi cu Mine în rai." (Luca 23:43) Citat:
Citat:
Domnul Iisus Hristos nu se ocupa cu spiritismul (nu sta de vorba cu mortii). Domnul poate sa invie pe oricine ca sa stea de vorba cu el. Pe muntele schimbarii la fata, Moise si Ilie erau doua persoane vii, care prefigurau cele doua categorii de oameni care vor fi mantuiti la revenirea Domnului: - Ilie (cel ridicat la cer cand era inca in viata) - prefigureaza mantuitii care vor fi in viata la revenirea Mantuitorului, si vor fi inaltati; - Moise (cel care a murit) - prefigureaza mantuitii care vor fi inviati la revenirea Mantuitorului, si vor fi inaltati. Cititi 1 Tesaloniceni 4:15-18. Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre cele doua categorii de mantuiti, care vor fi inalatati, la revenirea Domnului. "Si astfel vom fi totdeauna cu Domnul" - conchide Sfantul Apostol. Probabil faceti referire la pasajul din Matei cap. 22, unde se spune ca "Dumnezeu este un Dumnezeu al celor vii nu al celor morti". Acolo, Domnul Iisus Hristos le vorbea saducheilor despre INVIERE (nu despre nemurirea mortului). Citat:
- sa vina Domnul cat el era inca in viata (vedeti 1 Tesaloniceni 4:17 - "noi ce vii care vom fi ramas...") - nadejdea INVIERII si mostenirea vietii vesnice, la revenirea Mantuitorului. Exclusa ideea mergerii, sub forma de fantoma de mort, la cer. Citat:
Singura sansa a celor morti este INVIEREA. Teoria nemuririi mortului este pagana, chiar diabolica. Citat:
Citat:
Daca ati crede cu adevarat in INVIERE (nu doar mergand duminica la biserica), Sfanta Scriptura si fagaduintele Mantuitorului ar fi foarte clare si credibile pentru dvs. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2..Ziua aceia va fi cind Domnul va veni si ma va gasi veghind sau dormind. Va fi ziua mortii trupului meu. Nu eu decid cind mor, deci nu sustin ca eu merg la Domnul. El decide; 3. Nicidecum. Domnul se va intoarce in slava. Atunci avem nadejdea ca si trupurile noastre vor invia si toata fiinta noastra, trupul, duhul si sufletul vor intra in slava. 4.Coreligionarii dumneavoastra afirma ca biblia a fost scrisa fara semne de punctuatie. Cu autoritatea cui ati introdus dumneavoastra acea virgula? 5.Cred intr-o singura inviere: cea din ziua de apoi, cind vor invia trupurile. Sufletul nu are cum sa invie pentru ca nu moare 6.Asta e tot o fantasmagorie a doamnei White? Daca in Biblie scrie ca la Schimbarea la Fata Moise si Ilie s-au aratat, dumneavoastra imi spuneti ca erau "prefigurari"? Nu e nimic de interpretat. Erau Moise si Ilie, cum scrie negru pe alb. Credinta mea nu contrazice pasajul din Tesaloniceni; 7.Deci dumneavoastra considerati ca trupul si sufletul, dupa ce moare, stau intr-un loc in care nu se intimpla nimic, deci mort. Contraziceti Sfinta Scriptura 8.In pasajul despre care am vorbit sfintul apostol Pavel ne spune:Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig. SImplu. Moartea il unea cu Cristos mai mult decit viata in acest trup. Dezvoltarea dumneavoastra nu face referire la textul meu. 9. Invierea in ziua de apoi inseamna ca vom trai vesnic cu Isus. Dumneavoastra iarasi doriti sa-mi spuneti ca ceea ce a spus Isus nu e adevarat, iar eu refuz sa cred asta. Pe de alta parte cum puteti spune ca e o idee diabolica daca Biblia ne spune ca la moartea lui Isus mormintele s-au deschis? Iarasi contraziceti biblia? 10. Trupul e mort, nu sufletul 11.Deci bunica mea, Dumnezeu sa o odihneasca in pace, cit a fost in viata a fost un madular viu, iar acum e un madular mort? Iarasi contraziceti Sfinta Scriptura. 12.Pina in acest moment Invierea Mortilor, Sfinta Scriptura si fagaduintele Mintuitorului sint destul de clare pentru mine. Dumneavoastra incercati sa ma convingeti ca nu sint clare. Last edited by nutucutu; 12.02.2011 at 19:30:55. |
#7
|
|||||||||||
|
|||||||||||
![]() Citat:
Trebuie sa pricepeti un lucru: un om mort nu-l poate vedea pe Dumnezeu decat daca a fost INVIAT. Fara INVIERE, mortul este mort si nu stie nimic (asa spune Scriptura). Citat:
Va recomand un studiu, foarte elaborat (cu trimiteri la versete biblice si expresii in original) si foarte pe inteles http://www.proto-teologia.info/wiki/...5?title=Suflet Citat:
"Adevarat iti zic astazi,(virgula) vei fi cu Mine in rai." (Luca 23) "Nu ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu (spusele Mantuitorului, dupa doua zile de la fagaduinta facuta talharului). Daca cititi fagaduinta, in felul acesta : "Adevarat iti zic,(virgula) astazi vei fi cu Mine in rai" - creati o contradictie intre spusele Mantuitorului. Citat:
- una a celor morti in Hristos, descrisa in 1 Tesaloniceni 4:15-23; - una a celor morti in pacat, fara iertare, care va avea loc dupa 1000 de ani (sau mii de ani - dupa unii) de la prima inviere:"Iar ceilalti morti nu înviazã pânã ce nu se vor sfârsi miile (cei o mie) de ani." Apocalipsa 20:5 Citat:
De vreme ce credeti ca omul cand moare merge la Domnul, fara sa mai fie nevoie de revenirea Domnului si INVIEREA mortilor in Hristos, pot spune ca credinta dvs. contrazice vizibil pasajul din Tesaloniceni. Redau aici acel pasaj, deoarece am impresia ca nici macar nu l-ati citit: "Fratilor, despre cei ce au adormit, nu voim sã fiti în nestiintã, ca sã nu vã întristati, ca ceilalti, care nu au nãdejde, Pentru cã de credem cã Iisus a murit si a înviat, tot asa (credem) cã Dumnezeu, pe cei adormiti întru Iisus, îi va aduce împreunã cu El. Cãci aceasta vã spunem, dupã cuvântul Domnului, cã noi cei vii, care vom fi rãmas pânã la venirea Domnului, nu vom lua înainte celor adormiti, Pentru cã Însusi Domnul, întru poruncã, la glasul arhanghelului si întru trâmbita lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer, si cei morti întru Hristos vor învia întâi, Dupã aceea, noi cei vii, care vom fi rãmas, vom fi rãpiti, împreunã cu ei, în nori, ca sã întâmpinãm pe Domnul în vãzduh, si asa pururea vom fi cu Domnul. De aceea, mângâiati-vã unii pe altii cu aceste cuvinte.( 1 Tesaloniceni 4:13-18) Cititi cu atentie si credinta acesta descriere a evenimentului care ne va aduce impreuna cu Domnul, pentru totdeauna. Teoria ca te vei bucura de prezenta Domnului, pe timpul mortii, o gasiti descrisa in filozofia greaca sau alte lucrari pagane. Citat:
Dumnezeu la facut pe om din pamant si i-a suflat in nari suflare de viata. Si omul s-a facut un suflet viu. (Facerea 2: 7) La moarte: Tarana (trupul) se intoarce in tarana iar suflarea de viata se intoarce la Dumnezeu, care a dato. (Ecelsiastul 12:7) Urmeaza un somn de o clipita (moartea) pana la INVIERE. Citat:
asa pururea vom fi cu Domnul(1 Tesaloniceni 4:17) Asa ne scrie Sfantul Apostol Pavel, cand descrie revenirea Mantuitorului si INVIEREA mortilor. Dvs. ati inteles cumva ca Sfantul Apostol Pavel a exclus INVIEREA? A spus Sfantul Apostol ca va fi impreuna cu Hristos in stare de mortaciune sau in stare de strigoi de morti? Citat:
Dvs. credeti in nemurirea mortului (anuland fagaduinta invierii), credeti ca veti merge la Domnul pe timpul mortii (anuland invierea, revenirea si fagaduinta ca ne va lua cu EL). Intrebare: cine spune ca "ceea ce a spus (fagaduit) Isus nu e adevarat"? Citat:
Sfanta Scriptura spune ca sufletul (in acceptiunea biblica) moare: "Sufletul care pacatuieste, acela va muri" (Ezechiel 18:20) Citat:
Citat:
Trebuie sa credeti, cu adevarat in INVIEREA Domnului, care ne da nadejdea INVIERII mortilor. Asa ne indeamna Sfantul Apostol Pavel in 1 Cornteni cap. 15. Last edited by crocomau; 12.02.2011 at 20:28:52. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Rugăciunile pentru cei adormiți sunt momente de interiorizare sufletească și comuniune cu cei răposați. Biserica a rânduit anumite zile de pomenire, iar la toate aceste zile de pomenire se oficiază slujba Parastasului. Este bine ca aceste pomeniri să fie în legătură cu săvârșirea Sfintei Liturghii, pentru că aceasta este cea mai importantă slujbă de mijlocire pentru cei adormiți. Apoi, se poate merge la casa celui adormit sau la mormânt. În practica bisericească se obișnuiește ca slujba Parastasului să se oficieze la biserică, apoi se merge la mormânt sau la casa celui adormit, unde preotul binecuvântează darurile și prinoasele care se dau de pomană.
Parastasele sunt ierurgii speciale prin care noi suntem alături de cel adormit, prin rugăciune, și ne înfățișăm lui Dumnezeu cu rugăciuni stăruitoare, cerându-I să îi ierte păcatele. Verbul grecesc „paristemi“ înseamnă a se alinia alături de cineva, a sta în rând cu cineva, a fi camaradul de luptă, apropiatul, tovarășul de sacrificiu al cuiva. Soroacele rânduite de biserică pentru a face pomenire sunt următoarele: ziua a treia, a noua, a patruzecea, la trei luni, la șase luni, la nouă luni și la un an, apoi în ziua decesului, în fiecare an (până la șapte ani). Toate aceste zile se calculează din ziua decesului, și nu din ziua înmormântării. Se obișnuiește ca, de ziua numelui celui adormit, în locul felicitărilor care i se aduceau când era în viață, după trecerea la cele veșnice, tot din dragoste, să i se facă pomenire. Se recomandă ca zilele de pomenire să fie respectate pentru că fiecare dintre ele are o interpretare teologică și simbolică. Prima pomenire, la trei zile după deces, care, de obicei, corespunde cu ziua înmormântării, se face în cinstea Sfintei Treimi și în amintirea Învierii celei de a treia zi a Domnului, Care s-a făcut început al învierii celor adormiți. Pomenirea de la nouă zile se organizează în cinstea celor nouă cete îngerești cărora ne rugăm să mijlocească pentru cel răposat, spre a se bucura de comunicarea cu aceștia. Tot în această zi, pentru întărirea duhovnicească a membrilor familiei îndoliate, se obișnuiește săvârșirea slujbei Aghezmei celei mici și stropirea casei în care a locuit cel plecat la Domnul.
__________________
Pe cel ce se bucură în Domnul, nici un necaz nu-l va scoate din bucuria lui. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Grija sotului fata de sotie ! | windorin | Nunta | 48 | 08.12.2012 01:38:38 |
Grija pentru mantuire | nico.dia | Intrebari utilizatori | 4 | 23.05.2010 19:26:41 |
Grija lui Dumnezeu pentru noi | giovaninnaa | Generalitati | 15 | 09.10.2009 08:47:49 |
425 de morti de holera | podolski_2 | Umanitare | 5 | 05.12.2008 00:04:45 |
|