Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.02.2011, 19:34:29
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Din ce-ai răspuns mai sus, urmează că respect ce respect din iubire și nu dintr-o contrângere la care mă obligă un text fie el și din Sfânta Scriptură.
Așa ar trebui să fie. Un fel de "constrângere" a dragostei.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Asta înseamnă că din dragoste pentru El și Înviere mă pot odihni și dedica Domnului duminica. Mulțumesc, m-am luminat acuma și sunt mult mai liniștit!
Nu poți dedica (sfinți) Domnului o zi pe care El n-a binecuvântat-o și sfințit-o niciodată. Nu poți dedica Domnului o jertfă de mulțumire acumulată prin furt. Nu poți dedica Domnului niște bani obținuți prin prostituție. Și așa mai departe...
  #2  
Vechi 17.02.2011, 20:37:22
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
Nu poți dedica (sfinți) Domnului o zi pe care El n-a binecuvântat-o și sfințit-o niciodată. Nu poți dedica Domnului o jertfă de mulțumire acumulată prin furt. Nu poți dedica Domnului niște bani obținuți prin prostituție. Și așa mai departe...
Acuma iar mă abandonezi în incertitudine. Adică, până la urmă nu dragostea e cea care primează? Atunci înseamnă că nu e dragoste, întrucât sunt constrâns să respect ceva care-mi condiționează mântuirea pe care nu mi-o dă decât Hristos, din dragoste și în dar, adică fără nicio condiție a posteriori . Așadar, dragostea arătată mie de către Domnul e condiționată sau necondiționată? Îmi deschide mie libertatea iubirii sau îmi indică un set de reguli care îmi condiționează mântuirea (cum ar fi să respect o anumită zi, și numai aia, ca odihnă și închinare)?
Dacă Domnul îmi condiționează mântuirea de astfel de reguli impersonale (bune cândva să disciplineze un popor îndărătnic), înseamnă că mă invită să ader la o ideologie, și nu la o relație a cărei principiu tutelar e dragostea. Și în felul acesta nu mai e dar și har, pentru că îmi cere ceva în schimb, adică mă obligă să mă achit de mântuire impunându-mi un comportament programat. În acest caz, îmi imaginez un dumnezeu antropomorfic cu care fac afaceri, nu am o relație liberă de iubire și încredere care înlătură din start orice contrângere juridică, orice termeni contractuali de genul "eu îți dau mântuirea și faci asta și asta....".
Mă întreb (și te întreb): Întruparea Domnului a avut ca scop convertirea întregii lumi la monoteismul iudaic sau a fost revelația totală și ultimă a Dumnezeirii? A venit Hristos să impună globalizarea religiei evreilor în concurență cu celelalte religii sau a schimbat din temelii modul de existență a omenirii . În fine, creștinismul e o completare a iudaismului sau e revelația deplină a Dumnezeului celui viu?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #3  
Vechi 17.02.2011, 22:00:54
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Nu mai căutați cine e de vină, bărbatul sau femeia, că până la urmă tot pe Dumnezeu îl acuză omul nemulțumit... uitând că duhul rău este cel căruia îi dăruie omul căzut în ispită organele sale... spre mângâieri deșarte... ca un fel de altruism...

Deci nu e vorba aici cine e de vină pentru desfrânare ci e vorba de cine va fi de vină pentru că s-a persistat până la final în aceiași stare... nimeni nu a zis gata, stop, nu mai am nevoie de închinări la mine însumi înaintea dulciurilor necurate... nu mai vreau să mânc la nesfârșit roșcoave de cai morți cu toți porcii și câinii... mințindu-mă că sunt tot mai mare și mai tare.

Și e foarte simplu, nu-ți mai dai ochiul sufletului la poftit în inima ta când vezi o frumoasă... ci-ți zici nu vreau să fiu frumos la exterior ci la interior vreau să fiu frumos, și nu este frumos decât acela care-L așteapătă cuminte pe Dumnezeu.

Dar e greu să lupți cu lingușelile mintereselor plăcerilor care vin să te doboare dinlăuntrul tău... căci omul se simte puternic și se crede puternic tocmai atunci când defapt e cel mai slab și viclean și fățarnic și răzbunător și uituc și pofticios la plinirea planului ascuns și viclean instantaneu prin care râde și-și bate joc de Dumnezeu... reproșându-i că are metehne și că trebuie iată ca să se trateze...

Last edited by vsovivi; 17.02.2011 at 22:02:55.
  #4  
Vechi 18.02.2011, 10:32:10
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Acuma iar mă abandonezi în incertitudine. Adică, până la urmă nu dragostea e cea care primează? Atunci înseamnă că nu e dragoste, întrucât sunt constrâns să respect ceva care-mi condiționează mântuirea pe care nu mi-o dă decât Hristos, din dragoste și în dar, adică fără nicio condiție a posteriori .
Desigur dragostea e cea care primează, iar relația dintre Lege și dragoste este evidentă. Legea Decalogului e numită Legea Iubirii, căci ținta poruncii este dragostea (nu mai dau textele aferente, însă cu siguranță le cunoști). Hristos Însuși spune că cine-L iubește păzește poruncile Lui, iar dragostea lui Hristos ne strânge (constrânge). Cum îți poți manifesta mai evident și mai plenar dragostea față de Dumnezeu și față de aproapele decât respectând cele 10 porunci?

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Așadar, dragostea arătată mie de către Domnul e condiționată sau necondiționată? Îmi deschide mie libertatea iubirii sau îmi indică un set de reguli care îmi condiționează mântuirea (cum ar fi să respect o anumită zi, și numai aia, ca odihnă și închinare)?
Dacă Domnul îmi condiționează mântuirea de astfel de reguli impersonale (bune cândva să disciplineze un popor îndărătnic), înseamnă că mă invită să ader la o ideologie, și nu la o relație a cărei principiu tutelar e dragostea. Și în felul acesta nu mai e dar și har, pentru că îmi cere ceva în schimb, adică mă obligă să mă achit de mântuire impunându-mi un comportament programat. În acest caz, îmi imaginez un dumnezeu antropomorfic cu care fac afaceri, nu am o relație liberă de iubire și încredere care înlătură din start orice contrângere juridică, orice termeni contractuali de genul "eu îți dau mântuirea și faci asta și asta....".
Mă întreb (și te întreb): Întruparea Domnului a avut ca scop convertirea întregii lumi la monoteismul iudaic sau a fost revelația totală și ultimă a Dumnezeirii? A venit Hristos să impună globalizarea religiei evreilor în concurență cu celelalte religii sau a schimbat din temelii modul de existență a omenirii . În fine, creștinismul e o completare a iudaismului sau e revelația deplină a Dumnezeului celui viu?
Relația dintre Lege și mântuire am expus-o de nenumărate ori: noi nu suntem mântuiți pentru că păzim Legea, ci o păzim tocmai pentru că suntem mântuiți (nimeni nu este exceptat de la posibilitatea mântuirii) și răspunsul nostru natural la iubirea lui Dumnezeu este păzirea voiei Lui.
  #5  
Vechi 21.02.2011, 17:53:07
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Desigur dragostea e cea care primează, iar relația dintre Lege și dragoste este evidentă. Legea Decalogului e numită Legea Iubirii, căci ținta poruncii este dragostea (nu mai dau textele aferente, însă cu siguranță le cunoști). Hristos Însuși spune că cine-L iubește păzește poruncile Lui, iar dragostea lui Hristos ne strânge (constrânge). Cum îți poți manifesta mai evident și mai plenar dragostea față de Dumnezeu și față de aproapele decât respectând cele 10 porunci?

Relația dintre Lege și mântuire am expus-o de nenumărate ori: noi nu suntem mântuiți pentru că păzim Legea, ci o păzim tocmai pentru că suntem mântuiți (nimeni nu este exceptat de la posibilitatea mântuirii) și răspunsul nostru natural la iubirea lui Dumnezeu este păzirea voiei Lui.
Relația dintre dragoste și Lege nu e evidentă deloc. Doar dacă credința cuiva se bazează pe hermeneutica unor texte și nu pe libertatea relației atunci vorbim de contrângere logică deci nu de un răspuns liber la iubirea Domnului pentru fiecare în parte și pentru Biserica Lui - lucrarea împreună a persoanelor care au primit harul iubirii (darul nemeritat al iubirii). Prin urmare nu poți să reacționezi la ieșirea din religie printr-o reintegrare într-un sistem legalist religios. Hristos s-a întrupat pentru a pune capăt sforțărilor omului de a stabili o legătură cu transcendentul prin raportarea la grile de identificare a virtuțiilor individuale. Odată cu apariția Bisericii în istorie expiră de facto toate religiile lumii, pentru că în Hristos și în relație cu El avem maxima apropiere de care putem fi capabili ca ființe răzvrătite și căzute de la calitatea de fii.
Trices, dacă Domnul îți redă statutul de fiu, nu poți să adopți la infinit o atitudine de sclav (vezi pilda fiului risipitor). Problema ta (și nu numai a ta) e că nu ești conștient că intrând în comuniune cu Domnul nu mai ai nevoie de grile de identificare a condiției tale de fiu ci să trăiești și să lucrezi împreună cu Cel ce te-a zidit și te iubește ca persoană liberă de orice comportament programat, pentru că și tu și eu și orice om de pe pământ e unic și irepetabil, prin urmare relația ta cu El e unică și irepetabilă. Și de-aia iubești pe cei deopotrivă cu tine pentru că și ei sunt icoane vii ale Domnului, purtători de chip și asemănare, unici și irepetabili. Cu ei împreună participi la viața în Domnul, în Biserică, unde, în familia celor înfiiați de Domnul, își desăvărșesc dragostea întrolaltă și pentru Domnul, în mod tainic și unde rezistența ego-ului propriu slăbește și lasă loc vieții și adevărului Împărăției.

În rest, cunoști și d-ta ce a răspuns Biserica iudaizanților creștini în Faptele Apostolilor cap 15.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 21.02.2011 at 19:19:12.
  #6  
Vechi 21.02.2011, 20:15:12
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Relația dintre dragoste și Lege nu e evidentă deloc.
Dacă nici la Cruce nu e evidentă această relație, ce pot să mai spun? Înseamnă că Hristos S-a jertfit pe cruce absolut gratuit! Legea care cerea moartea păcătosului nu putea fi împlinită, desăvârșită și satisfăcută decât printr-o enormă "risipă" de dragoste divină. Dacă exista o altă posibilitate (exemplu ștergerea, anularea Legii Divine) mai era nevoie ca Hristos să vină pe pământ să moară?

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Trices, dacă Domnul îți redă statutul de fiu, nu poți să adopți la infinit o atitudine de sclav (vezi pilda fiului risipitor).
. În Împărăția lui Dumnezeu nu există atitudine de beizadea. Doar cei ce se umilesc până la statutul de "argat", vor fi recunoscuți drept fii ai Tatălui Ceresc. Adevărații "sclavi" sunt cei în aparență fii de drept, dar care bombănesc în permanență vis a vis de "restricțiile" Tatălui (vezi aceeași pildă).
  #7  
Vechi 22.02.2011, 12:11:31
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă nici la Cruce nu e evidentă această relație, ce pot să mai spun? Înseamnă că Hristos S-a jertfit pe cruce absolut gratuit! Legea care cerea moartea păcătosului nu putea fi împlinită, desăvârșită și satisfăcută decât printr-o enormă "risipă" de dragoste divină. Dacă exista o altă posibilitate (exemplu ștergerea, anularea Legii Divine) mai era nevoie ca Hristos să vină pe pământ să moară?

. În Împărăția lui Dumnezeu nu există atitudine de beizadea. Doar cei ce se umilesc până la statutul de "argat", vor fi recunoscuți drept fii ai Tatălui Ceresc. Adevărații "sclavi" sunt cei în aparență fii de drept, dar care bombănesc în permanență vis a vis de "restricțiile" Tatălui (vezi aceeași pildă).
Să o luăm pe fraze. Fraza 1: Din ce-ai scris acolo se poate deduce că numai pentru evrei și neputința lor de a se conforma Legii a murit Domnul pe Cruce. Pe ostrogoți de exemplu, cum îi bagi la Lege că habar n-aveau de ea? Teoria ta e tributară doctrinei răscumpărării pentru "ofense" aduse lui Dumnezeu, inventată de Augustin și cizelată de Anselm de Canterbury, și care a declanșat în occident o isterie religioasă străină de Biserica primului mileniu, o teologie a morții extrem de sadică și legalistă. Hristos n-a murit să satisfacă setea de dreptate a unui Dumnezeu răzbunător, încetați odată cu aceste proiecții antropormofiste imaginare!

Fraza 2: Hermeneutica ta, sau a grupului unde te manifești religios, este (nu te supăra pe mine) morală de grădiniță! Mai citește odată pilda și vezi care e finalul. Și mai observă că metanoia fiului risipitor nu vine din autosugestie (trebuie să fiu smerit că așa scrie în Biblie) ci e rezultatul eșecului trăit "la sânge", existențial, și nu la nivel conceptual, că trebuie să ne conformăm unei rețete primite "de-a gata", textual. Fiul risipitor ajunge să se confrunte cu consecințele unei vieți fără rost, fără direcție, și experiența directă, suferința, îl smerește, nu citirea Vechiului Testament. El ajunge la Tatăl convins până în străfundurile ființei sale de consecințele păcatului, că "și-a trăit traiul și și-a mâncat mălaiul" în fața părintelui său. Faptul că îi este redată demnitatea de fiu nu este o rezultatul necesar al metanoiei sale, ci e o dovadă de dragoste mai presus de fire a Tatălui.
După intrepretarea ta, urmează că fiul ar fi trebuit să-i spună tatălui "nu mersi, eu vreau să fiu argat, n-am nevoie de dragostea ta ci numai să mă scoți din belea, să nu mai fac foamea printre străini". Cu alte cuvinte, hai la Domnul să scăpăm de pedeapsa veșnică nu ca să punem început unei relații de iubire incredibilă pentru mintea umană, inacceptabilă pentru moraliștii legaliști care vor tranzacții, schimburi, nu daruri. Nici nu mă mir că propovăduirea curentelor postcreștine seamănă mai mult cu niște agenții de imigrări în rai, și că de fapt toată treaba cu mântuirea e de fapt foarte capitalistă. Primești mântuirea dacă îndeplinești următoarele condiții: asta , asta și asta (grilă standard). Dacă nu vă conformați, criteriile de selecție nu sunt îndeplinite, prin urmare nu sunteți eligibili pentru Împărăție. Curată birocrație UE!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #8  
Vechi 22.02.2011, 15:27:07
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Să o luăm pe fraze. Fraza 1: Din ce-ai scris acolo se poate deduce că numai pentru evrei și neputința lor de a se conforma Legii a murit Domnul pe Cruce.
De ce să deduci așa ceva? Hristos n-a murit pentru toți oamenii? Păcatul nu cerea moartea păcătosului (evreu sau neevreu)? Păcatul nu este fărădelege, călcarea Legii? La aceste întrebări nu poți răspunde cu NU!

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Pe ostrogoți de exemplu, cum îi bagi la Lege că habar n-aveau de ea?
Ostrogoții se încadrează în Rom.2,14-15 - Legea scrisă pe tablele inimii.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Teoria ta e tributară doctrinei răscumpărării pentru "ofense" aduse lui Dumnezeu, inventată de Augustin și cizelată de Anselm de Canterbury, și care a declanșat în occident o isterie religioasă străină de Biserica primului mileniu, o teologie a morții extrem de sadică și legalistă. Hristos n-a murit să satisfacă setea de dreptate a unui Dumnezeu răzbunător, încetați odată cu aceste proiecții antropormofiste imaginare!
Pardon, nu "teoria" mea se încadrează aici, ci teoria Iadului etern!
De ce crezi că Hristos n-a procedat ca la Creație, să spună doar un cuvânt și omul să fie mântuit? Nu avea suficientă autoritate, ori nu era suficient de Atotputernic? Nu cumva din cauză că Legea e sfântă, dreaptă și bună (cum și El este) și nu Se putea dezice de Legea pe care tot El a dat-o?

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Fraza 2: Hermeneutica ta, sau a grupului unde te manifești religios, este (nu te supăra pe mine) morală de grădiniță! Mai citește odată pilda și vezi care e finalul. Și mai observă că metanoia fiului risipitor nu vine din autosugestie (trebuie să fiu smerit că așa scrie în Biblie) ci e rezultatul eșecului trăit "la sânge", existențial, și nu la nivel conceptual, că trebuie să ne conformăm unei rețete primite "de-a gata", textual. Fiul risipitor ajunge să se confrunte cu consecințele unei vieți fără rost, fără direcție, și experiența directă, suferința, îl smerește, nu citirea Vechiului Testament. El ajunge la Tatăl convins până în străfundurile ființei sale de consecințele păcatului, că "și-a trăit traiul și și-a mâncat mălaiul" în fața părintelui său. Faptul că îi este redată demnitatea de fiu nu este o rezultatul necesar al metanoiei sale, ci e o dovadă de dragoste mai presus de fire a Tatălui.
După intrepretarea ta, urmează că fiul ar fi trebuit să-i spună tatălui "nu eu vreau să fiu argat, n-am nevoie de dragostea ta ci numai să mă scoți din bubirelea, să nu mai fac foamea printre străini".
Cu toată morala mea de grădiniță, tot greșit m-ai înțeles. Umilința fiului pocăit se vede din gândul nerostit de a deveni argatul familiei, iar ceea ce l-a determinat să se întoarcă a fost nu inelul și haina de demnitar, ci iubirea tatălui care l-a urmărit de la plecare și până la întoarcere.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Cu alte cuvinte, hai la Domnul să scăpăm de pedeapsa veșnică nu ca să punem început unei relații de iubire incredibilă pentru mintea umană, inacceptabilă pentru moraliștii legaliști care vor tranzacții, schimburi, nu daruri. Nici nu mă mir că propovăduirea curentelor postcreștine seamănă mai mult cu niște agenții de imigrări în rai, și că de fapt toată treaba cu mântuirea e de fapt foarte capitalistă. Primești mântuirea dacă îndeplinești următoarele condiții: asta , asta și asta (grilă standard). Dacă nu vă conformați, criteriile de selecție nu sunt îndeplinite, prin urmare nu sunteți eligibili pentru Împărăție. Curată birocrație UE!
Ciudat mai gândesc unii oameni! Ai văzut tu la neoprotestanți: parastase, nevoinți, canoane, plecăciuni, pelerinaje, lumânări și alte "grile standard" pentru dobândirea mântuirii?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38