![]() |
![]() |
|
#1801
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu sper totusi sa o conving cu Biblia. Pentru ca i-am spus sa citeasca atent inceputul Evangheliei dupa Ioan unde scrie ca Cuvantul este Dumnezeu si ca prin El a fost creata lumea, ori ea crede ca prin Iisus a fost creata lumea, si poate ca o sa creada ca acest Cuvant este Iisus cel intrupat si iata ca El este Dumnezeu din moment ce scrie clar ca Cuvantul era la Dumnezeu si in acelasi timp Cuvantul era Dumnezeu. Ceea ce o incurca pe ea era faptul ca, Ev. lui Ioan incepe cu "la inceput" ori Dumnezeu nu are inceput, deci pentru ea este vorba de inceputul lumii acesteia create. Si pentru ea cineva care este nascut are un inceput, momentul nasterii, de asta Iisus nu poate fi Dumnezeu in conceptia ei, pentru ca Iisus fiind nascut are un inceput in timp ce Dumnezeu nu are inceput. De aici am pornit si i-am zis ca iata ca Dumnezeu este alfa si omega, inceputul si sfarsitul, si am intrebat-o sfarsitul a ce? A raspuns corect ca Dumnezeu nu are sfarsit, de aceea omega (sfarsitul) inseamna de fapt pentru totdeauna, etern. I-am zis ca la fel si inceputul-alfa nu este un inceput propriu-zis, ci inseamna dintotdeauna, ceva ce nu are inceput ci a existat dintotdeauna. Noi, oamenii, suntem limitati de timp de aceea avem un inceput si de aceea cineva care se naste are un inceput si exista la ceva timp dupa aparitia celui care l-a nascut si nicidecum nu poate exista din acelasi moment cu cel care il naste. Ca atare de aceea scrie "la inceput" in Ev. dupa Ioan, pentru ca este modul nostru de gandire, dar este vorba despre inceputul alfa, adica dintotdeauna. La Dumnezeu nu exista timpul, de aceea El nu are nici inceput si nici sfarsit, si de aceea Iisus care este nascut din Tatal, nu are nici El nici inceput si nici sfarsit. Este greu de inteles pentru mintea umana tocmai pentru ca pentru noi exista timpul si acest timp face sa avem un inceput in momentul nasterii. Nu avem insa sfarsit. Eu sper ca pana la urma sa inteleaga pentru ca sunt argumente perfect Biblice. Nu inteleg insa de ce nimeni nu a spus mai clar ca Iisus este Dumnezeu ca sa inteleaga tot omul. In fine, eu sunt optimista deocamdata. Last edited by Adriana3; 25.04.2011 at 02:58:55. |
#1802
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Revin, deși nu am dorit inițial asta. Din mai multe motive. În primul rând, pentru ca să nu creadă cineva că m-am oprit din cauză că Ortodoxia nu mai are răspunsuri la întrebări. Ei, bine, Ortodoxia are răspunsuri la toate întrebările, puse sau nerostite încă! Și nu neapărat printr-un om sau altul, ci prin Sfinții Părinți, care ne-au lăsat scris tot ceea ce ne era necesar și suficient pentru ca să nu ne rătăcim în hățișurile ereziilor. Dogmele formulate la cele șapte Sinoade Ecumenice, tocmai asta sunt: niște borne care să ne arate nouă, celor neștiutori, limitele până la care ne putem întinde pentru a nu cădea în capcanale ereziilor. Pentru că ereziile sunt, de fapt, depărtarea de Hristos, ruperea de Credința cea Dreaptă - Orthodoxia - a cunoașterii Dumnezeului celui Treimic - Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Celălalt motiv este pentru că, deși ai răstălmăcit ceea ce am scris în ultimul mesaj, văd că totuși mai ai dorință de a rămâne pe calea cea dreaptă. Iar ultimul este pentru că am observat că ultimele tale rânduri au fost scrise sub imperiul unei tulburări și a unei puternice supărări și nu vreau ca aceasta să fie ultima impresie. În legătură cu exemplul din Pateric, ales, vreau să-ți explic de ce nu este așa cum ai zis tu. Cele opt "gânduri ale răutățiii", în tradiția Ortodoxă sunt: lăcomia pântecelui – gastrimargia, desfrânarea – porneia, iubirea de arginți – phylargyria, mânia – thymos, întristarea – lype, plictiseala – akedia, slava deșartă – kenodoxia și mândria – hiperephania. Aceasta este o ordine ascetică, de luptă. Este o ordine crescătoare în raport cu greutățile și încercările vieții monahale (monos = singur) și se referă la cele trei faze prin care trece omul în progresul său duhovnicesc. Ea începe cu lupta patimilor celor mai materiale, cele trupești (lăcomia pântecelui, desfrânarea, iubirea de arginți), pe măsură ce omul înaintează în urcușul duhovnicesc, trece la faza a doua, la lupte cu patimile sufletești (mânia, întristarea, plictiseala), iar în ultima fază – atinsă doar de cei aproape de desăvârșire, de cei cunoscători, omul se luptă cu patimile spirituale subtile (slava deșartă și mîndria). Această ultimă fază a luptei este, de fapt, o luptă cu gândurile, cu propriile neliniști. Ei bine, în această fază a luptei, sufletul creștinului nu este încercat de afecțiunile pasionale rezultate din contactul cu lucrurile (faza întâi) și cu oamenii (faza a doua), ci de reprezentările mentale, de gânduri activate în memorie de duhurile necurate. La acest gen de experiențe fac referire pildele Patericului (fie el Egiptean sau sinaitic) și ale Limonariului. Aici se insinuează diavolul în lupta omului spre desăvârșire, iar acești monahi, anahoreți, erau supuși unor riscuri psihologice suplimentare datorită izolării și singurătății îndelungate, datorită rutinei, datorită condițiilor grele și exceselor ascezei și ale vieții contemplative. Ei bine, lista de luptă, ascetică a celor 8 încercări duhovnicești din spiritualitatea Răsăriteană, rămasă Ortodoxă, în contact cu scolastica apuseană, a fost întoarsă pe dos și restrâsă la 7 păcate capitale (slava deșartă – innanis gloria, invidia – invidia, intristarea – ira, avariția – avaritia, lăcomia pântecelui – ventris inghivies și desfrânarea – luxuria), toate pornind de la rădăcina (radix) păcatelor – mândria. Astfel, dintr-o luptă cu patimile, cu gândurile, pentru dobândirea liniștii înterioare și care avea ca finalitate viața de rugăciune și contemplație a cunoașterii lui Hristos, a rezultat o listă teoretică, care pornește de sus în jos, dinspre spiritual spre carnal. „Gândurile” sunt înlocuite de „vicii” iar finalitatea, din duhovnicească (spirituală) devine socială. Prin intermediul scolasticilor, această abordare a pătruns în toată spiritualitatea creștină apuseană și a intrat în toate catehismele. De aici au pătruns, din păcate, și au viciat și viziunea ortodoxă. Iar noi, astăzi, datorită superficialității și suficienței în a ne cunoaște adevărata credință și adevărata Tradiție, cădem în greșeli mult mai grave, până la a ne nega izvoarele și ființa. PS În legătură cu discuția despre Papa Teofil a bisericii Copte, trebuie făcută o precizare. Discuția nu are obiect pentru simplul fapt că biserica Coptă nu este Ortodoxă (ca și biserica Armeană și cea Maronită, de altfel). Mai mult, biserica Coptă este schismatică și eretică, chiar dinainte de Marea Schismă din 1054. Ea face parte dintre bisericile necalcedoneene, adică cele care nu au acceptat hotărârile Sinodului al IV-lea Ecumenic de la Calcedon din anul 451, prin care a fost combătută erezia monofizită a lui Eutihie. El propovăduia că în Hristos există doar firea dumnezeiască, învățătură greșită și neadevărată deoarece Hristos este o singură Persoană în care coexistă cele două firi: cea Dumnezeiască și cea omenească, după cum mărturisim în Crezul niceeo-constantinopolitan! |
#1803
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vreau doar să te avertizez cu privire la faptul că Martorii lui Iehova nu este o denominație creștină: ei sunt o facțiune de factură iudaică, un fel de sectă mozaică. Faptul că nu se adrezează divinității decât cu apelativul Domn-Adonai (în Sepuaginta), cu sau fără majuscule, este urmare a reținerii iudeilor de a pronunța numele lui Dumnezeu (foloseau doar tetragrama IAHV care doar se scria, nu se pronunța). În rest Îl apelau prin acest Domnul. Cu privire la pasajele în care se spune explicit că Hristos este Fiul lui Dumnezezeu, deci și Dumnezeu adevărat, sunt cele trei pasaje privitoare la Bozetul lui Hristos de către Ioan Înaintemergătorul: Sfânta Evangelie după Marcu, cap. I, 9-12, Sfânta Evangelie după Luca, cap. III, 15-22 și Sfânta Evangelie după Ioan, cap. I, 19-36. |
#1804
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#1805
|
|||
|
|||
![]()
Despre credinta ortodoxa.Credinta ortodoxa isi are originea de circa 2000 de ani.Ea a fost intemeiata de Mantuitorul si propovaduita de Sfinti Apostoli.Citez Mantuitorul a spus ,,Voi zidi Biserica Mea si nici portile iadului nu o vor birui pe dansa"(Matei16-18) .Sfinti apostoli au vestit evanghelia si au intemeiat Biserica Lui Hristos pe pamanturile diferitor tari.Sf Ap Andrei a fost unu din cei 12 apostoli,venind pe meleagurile noastre pe timpul dacilor si a romanilor in Scitia Mare si Scitia Mica....adica Ucraina de azi si Dobrogea,intemeind credinta ortodoxa.Acesta a lasat si urmasi in tara nostra care sa aiba grija de intarirea tari in credinta,a hirotonit episcopi ,preoti......Iata ca noi am ascultat de el si ne-am increstinat primindu-l pe Hristos ,,Cel ce vă ascultă pe voi pe Mine Mă ascultă, și cel ce se leapădă de voi se leapădă de Mine; iar cine se leapădă de Mine se leapădă de Cel ce M-a trimis pe Mine(Luca 10, 16).Deci prin urmare Hristos ne-a increstinat.Sf ap Iacob ruda Domnului i-a intemeiat pe crestini ortodocsi din Jerusalim.Sf ap Vartolomeu si Sf ap Tadeu i-a intemeiat pe crestini ortodocsi armeni.Sf Ap Pavel i-a intemeiat pe greci ortodocsi.Sf ap Toma i-a intemeiat pe crestini ortodocsi din India.Plina este acum lumea de tot felul de asa zisi crestini :crestini
![]() |
#1806
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate incerci sa o convingi sa isi schimbe parerea despre Maica Domnului, inainte de a o convinge despre Sfanta Treime. |
#1807
|
|||
|
|||
![]()
Mesajul tau nu e atat de original incat sa-l scrii de patru ori pe patru topice. In plus e greu de citit. Nici un alineat, nici o asezare in pagina. Si nici o idee noua.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 Last edited by Doriana; 26.04.2011 at 01:27:07. |
#1808
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cazul in care te intereseaza in ce fel ii lupta diavolii pe oameni in general si pe crestini in special, iti recomand o carte de curand aparuta la Editura Humanitas: "Testamentul lui Solomon". Citind cartea te vei lamuri asupra multor lucruri. Diavolul este viclean si in stare de toate relele, dar in fata lui Dumnezeu, sau a oamenilor care au harul de la Dumnezeu, acesta spune adevarul, fortat fiind de puterea lui Dumnezeu, nu de buna voie. |
#1809
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Neoprotestantii cred ca toti se mantuiesc dupa ce se boteaza la ei, deci toti sunt sfinti. Asa ca nu acorda prea mare importanta sfintilor, doar si ei sunt tot sfinti, pot oricand sa-i contrazica. De asemenea, avand atatea mii de denominatiuni e normal sa spuna ca nu are importanta dogma, ar fi mii de dogme diferite. Asta la un neoprotestant ecumenist, ca altfel ei spun ca doar cei din cultul lor se pot mantui. Asadar ecumenismul nu ridica pe toti la nivelul cel mai inalt, adica ortodoxia, ci coboara pe toti la nivelul cel mai scazut dintre cultele ce participa la ecumenism, adica neoprotestantismul si chiar new-age. Sunt cateva neintelegeri, ar trebui sa ne lamurim ce inseamna dogma, erezie, adevar, etc. Toate dogmele sunt cele din Sfanta Scriptura. Dogma este adevarul de credinta, adevarul revelat. Adevarul este revelat de Duhul Sfant, de aceea orice neadevar este si un pacat impotriva Duhului Sant, Duhul Adevarului. Sfintii chiar numeau asa erezia, hula impotriva Duhului Sfant, blasfemie. Daca spunem ca dogmele nu au importanta inseamna ca ii contrazicem pe toti sfintii, ei au luptat impotriva ereziilor. Duhul Sfant spune doar adevarul, iar cine are har vede adevarul. Ar fi ilogic sa spunem ca noi am avea mai mult har decat sfintii, care l-au capatat in urma eliberarii de patimi. Am spune doar din mandrie, ca noi ne consideram mai mari decat ei, ca vedem mai bine adevarul, ca intelegem mai bine si ce e dragostea. Cred ca e bine sa deosebim duhurile lumesti de Duhul Sfant. |
#1810
|
|||
|
|||
![]()
Adriana, am gasit articolul ( pe care il daduse un teolog catolic, dar nu-l mai gaseam unde e) in care teologii catolici spun de deosebiriel intre minunile adevarate si false si ce minuni poate face si ingerul cazut. Iata-l: http://www.cbismo.com/index.php?mod=vijest&vijest=303
Sunt enumerate minunile ce le pot face ingerii cazuti: " But the devils can do the following: (1) Produce corporeal or imaginative visions. (2) Falsify ecstasy. (3) Instantaneously cure sicknesses that have been caused by diabolical influence. (4) Produce the stigmata. (5) Simulate miracles and the phenomena of levitation and bilocation. (6) Make people or objects seem to disappear by interfering with a person's sight or line of vision. (7) Cause a person to hear sounds or voices. (8) Cause a person to speak in tongues. (9) Declare a fact which is hidden or distant." Explica si cum poate face vindecari instantanee. Observi cum toate minunile catolice sau vorbitul in limbi al penticostalilor le poate face si vrajmasul. Nu spune ca le face doar vrajmasul, dar, cum spune si in articol, au fost sute de astfel de false aparitii si minuni in ultimii zeci de ani. Doar cateva au fost considerate divine de BC, restul inselari de la vrajmasul sau inchipuiri ale oamenilor. Criteriul dupa care unele erau declarate asa si altele invers este de obicei ca nu contrazice invatatura BC. Am dat un caz in care o calugarita inselata de vrajmasul avea minunile acestea (inclusiv stigmate) de cand era mica, pana dupa cativa ani cand a inceput sa aiba deviatii, manifestari ale posesiei si atunci au condamnat-o (desi pana atunci si papa a apreciat-o). Sunt date si ce genuri de minuni poate face vrajmasul si ce nu poate. Facand mai mult magie, de exemplu sa para ca soarele se misca dar sa nu se miste de fapt, e evident ca nu poate face minunile mari din ortodoxie, ca venirea Luminii Sfinte la Ierusalim, intoarcerea raului Iordan, sfinte moaste (cu miros de mir si toate caracteristicile), etc. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 22:00:37 |
Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 12:16:48 |
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 21:11:29 |
DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 17:09:10 |
|