![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Alt rost în afară de a vă face voi diverse urări și gratulații, mai are topicul ăsta?
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc pentru mustrare. Eu am incheiat cu "urarile si gratulatiile".
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Domnul Iisus fagaduieste, in fata ucenicilor Sai: "Ma voi intoarce si va voi lua cu mine, pentru ca acolo unde sunt Eu sa fiti si voi". (Ioan 14:3)
Cum se impaca aceasta fagaduinta cu teoria conform careia Sfintii Apostoli sunt impreuna cu Domnul Iisus? Cand S-a intors Domnul Iisus ca sa-i ia cu EL? Cand au fost inviati Sfintii Apostoli? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apostolii nu au fost inca inviati cu trupul, vor fi inviati cu trupul in vremea din urma. Sufletele lor se afla insa in prezenta lui Dumnezeu, unde mijlocesc pentru noi. Ei fac parte din Biserica Biruitoare, care, impreuna cu Biserica Luptatoare, reprezinta mijlocul prin care se infaptuieste lucrarea de mantuire a omului. O rugaminte. Va aflati pe un forum ortodox. Pe un forum ortodox, atunci cand va referiti la invataturile de credinta ale Bisericii, ar fi civilizat sa le numiti dogme, sau invataturi, nu "teorii". Aici aveti o lucrare despre versetele la care va referiti: http://www.shasta.edu/admin/userfile...athers%20H.pdf Last edited by Erethorn; 02.06.2011 at 10:24:33. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum, fagaduinta Domnului Iisus este mult bagatelizata, ridiculizata. EL mai are doar rolul de a veni sa se ocupe de trupurile moarte (de cadavre). Lucru inutil. Nu stiu ce nevoie ar mai avea Sfintii Apostoli de trupuri, de vreme ce vietuiesc foarte bine si fara acestea. Practic, INVIEREA a devenit ceva de umplutura. Haideti sa fim sinceri. Mai credem, cu adevarat in INVIERE? Sau suntem un fel de saduchei care accepta ideea ca ar exista o inviere a mortilor dar nu-i dau nici o importanta. Conform dogmei prezentate de dvs. si Sfantul Apostol Pavel se inseala atunci cand descrie intoarcerea Mantuitorului (1 Tesaloniceni 4:13-18). El incepe aceasta desriere a intoarcere a Mantuitorului cu cuvintele "Nu voim, fratilor, sa fiti în necunostinta despre cei ce au adormit.."(vers 13) si incheie cu cuvintele "si astfel vom fi totdeauna cu Domnul."(vers 17) S-o fi inselat Sfantul Apostol legand nadejdea comuniunii cu Domnul de intoarcerea LUI? Nu o fi stiut Sfantul Apostol ca mai exista o cale, aceea a inaltarii din proprie initiativa (fara sa mai fie necesara intoarcerea Domnului)? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Probabil că știți că foarte multe morminte ale creștinilor au o plăcuță pe care scrie: "aici zace" sau "odihnește" ori încă "doarme". Vorbind despre cel care a murit, Sf Liturghie latină pentru cei morți spune: "Requiem aeternam dona ei (eis)" (odihna veșnică dă-i-o lui/lor), ceea ce e o figură de stil: noi nu credem că după moarte sufletul "se odhnește" în sens propriu. Ne dăm seama mai bine citind mai departe: "et lux perpetua luceat ei/eis" (și lumina fără sfârșit să îi strălucească lui): nu credem că e vorba de o lumină precum aceea a unui bec sau lumânări. Pe acestea le aprindem, totuși, ca antitipuri: ca să aibă cel care a plecat dintre noi un alt fel de lumină, tot așa cum îl punem în sicriu în poziție culcat, și încă cu o pernă sub cap, ca și când ar dormi, nu din credința că doarme și visează, ci ca să aibă un alt fel de odihnă. Acum înțelegeți ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Incercati sa veniti cu invataturi ale Domnului Iisus si ale Sfintilor Apostoli. Sunt credibile pentru toti crestinii. In Sfanta Scriptura, moartea este asemuita unui somn in care nu exista nici stiinta, nici lucrare, nici constienta si nici macar vise. Ce ziceti, am inteles bine? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Foarte multe convingeri pe care le avem diferite (ortodocșii și adventiștii) se datorează faptului că folosim biblii diferite. Noi (ortodocșii) spunem că sunt diferite, voi (adventiștii) spuneți că este aceeași. Dacă este aceeași - folosește-o pe cea ortodoxă. Dar nu cred că va pica bine să te duci la biserica adventistă cu Biblia ortodoxă în mână - cred că te vor da afară instant (e doar părerea mea). Cred că ești bine intenționat, dar de asemenea cred că pleci de la premise greșite. În cazul de față, iată și pasajul corect: „Și dacă Mă voi duce și vă voi găti loc, iarăși voi veni și vă voi lua la Mine, ca să fiți și voi unde sunt Eu." (www.bibliaortodoxa.ro) Văd că folosești pasajul din biblia Corlinescu la semnătură. Deși diferența pare mică, ea arată că la momentul respectiv, Mântuitorul Se duce și va găti loc (asta înțeleg eu) - ceea ce în pasajul citat de tine nu există (ori nu Se duce să gătească loc, ori este deja pregătit). Ei bine, multe diferențe dintre convingerile noastre provin tocmai din aceste diferențe MAJORE între „biblia” ta și Biblia ortodoxă (despre care adventiștii spun că este aceeași cu a lor). Sper că te-am convins că folosim biblii diferite. Și îmi doresc din tot sufletul să ai puterea să îți procuri o Biblie adevărată. Te asigur că și eu sunt la fel de bine intenționat ca și tine. Sper să ai răbdare să citești mesajul meu cu atenție. Doamne ajută! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unde este diferenta de care vorbiti? Daca va deranjeaza, voi folosi pasajul din Biblia Sinodala (cel postat de dvs.). Avand in vedere acestea, ne putem axa pe o discutie sincera, constructiva? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Îți propun să folosești pentru studiu doar Biblia ortodoxă un timp (pentru că susții că este aceeași). Noul Testament din Biblia ortodoxă este tradus din greaca veche (în care de altfel a și fost scris). Noul Testament din Biblia Cornilescu este tradus (din ceea ce știu eu) dintr-o combinație între traduceri în mai multe limbi: engleză, germană, latină. De unde și diferențele față de Biblia ortodoxă (insesizabile spun unii, MAJORE spun eu, și dau aici două exemple - noi serbăm duminica, ziua când a înviat Iisus, voi serbați sâmbata; - noi credem că ziua judecății nu o știe nimeni, iar voi credeți într-o profeție care a făcut mulți oameni să-și vândă tot ce aveau și să aștepte a doua venire în 1844 pe un vârf de munte - fără supărare, acesta este adevărul și probabil că îl știi). E de ajuns să compari următoarele două capitole, și să vezi că, datorită diferențelor „inexistente”, credem lucruri diferite: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=24 http://biblia.resursecrestine.ro/citeste/matei/24 (referitor la ziua judecății - nu știe nimeni când va fi, nici Fiul, ci doar Tatăl) și http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=53&cap=16 http://biblia.resursecrestine.ro/citeste/marcu/16 (referitor la Învierea în ziua de duminică - adventiștii sărbătoresc sâmbata, ortodocșii duminica) Concluzionând - părerea mea este că tocmai datorită acestor diferențe (despre care spui că nu există) avem concepții diferite și nu cred că vom putea avea o discuție constructivă, pentru că ne bazăm pe „adevăruri” diferite - și fiecare avem pretenția că îl știm pe cel „adevărat”. Îți doresc să înțelegi măcar că ne bazăm pe biblii diferite, deci plecăm de la premise diferite și, logic, vom ajunge la rezultate diferite privind convingerile noastre. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Coborarea la iad a Mantuitorului | Gotcu Ioan | Intrebari utilizatori | 1 | 24.04.2011 21:18:46 |
Coborarea la iad a Mantuitorului | zoridezi | Din Noul Testament | 37 | 08.04.2010 11:26:59 |
Coborârea la iad a Mântuitorului | cristiboss56 | Din Noul Testament | 27 | 04.05.2009 19:47:10 |
PILDELE Mantuitorului | catalinabalhui | Din Noul Testament | 4 | 18.02.2009 16:44:30 |
|