Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #981  
Vechi 04.06.2011, 14:32:45
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Unii nu isi cunosc nici dogma pe care o sustin. De exemplu in cazul primatului, eram intrebat despre acesta pentru ca se sustinuse ceva gresit, ca papa ar avea nevoie de consultare sau aprobare cand afirma ceva ex cathedra, adica infailibil.
Nu stiu de ce va incapatanati sa discutati despre primatul papal dupa ce am dovedit negru pe alb ca nici nu sunteti in stare sa spuneti ce inseamna acest primat.

De altfel, chiar din citatul de mai sus se vede ca din nou amestecati borcanele, pentru ca incepeti cu "primatul" si treceti imediat la "infailibilitate" care sunt doua chestiuni diferite.

Ca nu intelegeti nici ce implica infailibilitatea papala se vede trei randuri mai jos, cand sustineti neadevarul ca Aprobarea de catre papa a hotararilor unui sinod intra in clauzele infailibilitatii.
  #982  
Vechi 04.06.2011, 14:36:04
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Si dvs. evitati sa raspundeti la multe intrebari ale mele.
Dar sa va raspund la problema cu Honoriu:
Iata ce zice Honoriu in scrisoarea sa catre Sergiu, patriarhul Constantinopolului, care-i ceruse o parere oficiala:
"Marturisim o singura vointa a Domnului nostru Iisus Hristos". Scrie negru pe alb.
Parintii sinodului 6 ecumenic il condamna ca eretic, iar dvs. spuneti ca nu a fost eretic.
  #983  
Vechi 04.06.2011, 14:37:02
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Am spus ca nu a proclamat ex cathedra o erezie, ceea ce ar fi contravenit infailibilitatii.
  #984  
Vechi 04.06.2011, 14:42:07
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Catalin, aveti dreptate. Nu e numai papa Honoriu, au fost multi papi eretici.
Liberiu a semnat un crez arian, papa Zosimus a sustinut la un moment dat pelagianismul, Vigiliu a refuzat sa condamne "cele 3 capitole" care erau nestoriene, Anastasie daca nu ma insel a avut tendinte monofizite, papa Calist a sustinut sabelianismul, Marcelinus s-a lepadat de Hristos in timpul prigoanei lui Diocletian si apoi a revenit.
Si astea sunt doar cateva exemple.
  #985  
Vechi 04.06.2011, 14:51:01
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Catalin, cazul papei Ioan 8, pe care stiam ca l-ati dat ca exemplu, mi-e cunoscut.
Papa Ioan 8 nu numai ca a condamnat filioque, dar impreuna cu intreg sinodul de la Constantinopol de la 879-880, l-a condamnat sub pedeapsa excomunicarii.
Sinodul de la Constantinopol a fost considerat ca al optulea sinod ecumenic.
Dar papii de dupa Ioan 8 au aprobat filioque. Ori cand 2 papi se contrazic ex cathedra, ce rezulta de aici?
  #986  
Vechi 04.06.2011, 15:32:19
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Catalin, cazul papei Ioan 8, pe care stiam ca l-ati dat ca exemplu, mi-e cunoscut.
Papa Ioan 8 nu numai ca a condamnat filioque, dar impreuna cu intreg sinodul de la Constantinopol de la 879-880, l-a condamnat sub pedeapsa excomunicarii.
Sinodul de la Constantinopol a fost considerat ca al optulea sinod ecumenic.
Dar papii de dupa Ioan 8 au aprobat filioque. Ori cand 2 papi se contrazic ex cathedra, ce rezulta de aici?
Rezulta ca anti-catolicul care foloseste acest argument nu intelege ce inseamna ex-cathedra si ca rastalmaceste faptele.

De exemplu, care papa a proclamat filioque ex cathedra ?

Iar in al doilea rand, ideea ca Papa a aprobat asa zisul sinod ecumenic din 879-880 este o mare minciuna.


Pe de alta parte, v-am mai intrebat o data si vad ca evitati raspunsul: unde este, la ora actuala, unitatea de viata in Duhul Sfant, prin Tainele si slujbele Bisericii, dintre ortodocsii din Bucuresti si ortodocsii din Ierusalim ?

Last edited by Erethorn; 04.06.2011 at 15:35:54.
  #987  
Vechi 04.06.2011, 18:37:59
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

V-am raspuns. Actul de rupere a comuniunii nu s-a finalizat, pentru ca celelalte biserici ortodoxe au ramas in comuniune si cu noi si cu Ierusalimul.
Ca sa intelegeti, e ca si cum un catolic de-al dvs. s-ar duce la un preot catolic care ar refuza sa-l impartaseasca pe motiv ca are pacate mari sa zicem, dar apoi s-ar duce la altul care l-ar impartasi.
Dar dvs. nu mi-ati raspuns la intrebarea ce se intampla in intervalul dintre moartea unui papa si alegerea altuia. Unde este biserica atunci? Ca au fost astfel de intervale de ani de zile cand BC nu a avut papa? Se desfiinteaza biserica? Ramane fara cap?
Dar va rog sa raspundeti personal, nu sa-mi dati link-uri spre site-uri interminabile si ininteligibile.
  #988  
Vechi 04.06.2011, 19:53:33
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
V-am raspuns. Actul de rupere a comuniunii nu s-a finalizat, pentru ca celelalte biserici ortodoxe au ramas in comuniune si cu noi si cu Ierusalimul.
Ca sa intelegeti, e ca si cum un catolic de-al dvs. s-ar duce la un preot catolic care ar refuza sa-l impartaseasca pe motiv ca are pacate mari sa zicem, dar apoi s-ar duce la altul care l-ar impartasi..
Comparatia dumneavoastra este total neavenita si arata ca nu prea stiti mare lucru despre Biserica Catolica.

Nu comparati oprirea de la impartasanie a unui credincios pentru ca nu se afla in stare de Har sfintitor (cu alte cuvinte, pentru ca are pacate mortale nespovedite) cu excomunicarea unei intregi Patriarhii.


Nici cel de-al doilea preot nu are dreptul sa impartaseasca un credincios daca stie ca ii da Trupul Domnului spre pierzanie.

In schimb, romanul proaspat spovedit, fara pacate mari, care a postit, care s-a rugat, poate sa fie si sfant, in Biserica din Ierusalim nu se impartaseste.

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Dar dvs. nu mi-ati raspuns la intrebarea ce se intampla in intervalul dintre moartea unui papa si alegerea altuia. Unde este biserica atunci? Ca au fost astfel de intervale de ani de zile cand BC nu a avut papa? Se desfiinteaza biserica? Ramane fara cap?
Capul Bisericii este Cristos. Capul Bisericii vazute, a Bisericii Luptatoare, este Papa, in calitate de Vicar al lui Cristos. In intervalul de timp numit sede vacante, atributiile Sfantului Parinte sunt preluate, in parte, de Colegiul Cardinalilor. Cristos ramane alaturi de Biserica Sa, si catolicii nu se tem ca moartea unui prelat ar putea invalida promisiunea Mantuitorului: "portile iadului nu vor izbandi impotriva ei".


Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Dar va rog sa raspundeti personal, nu sa-mi dati link-uri spre site-uri interminabile si ininteligibile.
Eu v-am trimis la un document oficial al Bisericii Catolice, tradus in mai multe limbi.
  #989  
Vechi 04.06.2011, 20:16:24
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Cum era de asteptat, raspunsul dvs. imi da dreptate.
Din doua una: ori BC ramane fara cap, adica fara principiu de unitate, ori, daca Hristos e cu adevarat Capul Bisericii ( si este ), atunci nu ne mai intrebati de unde vine unitatea.
De la Hristos vine.
Si cu asta am incheiat ca am alte lucruri mai bune de facut decat sa pierd vremea pe internet in discutii sterile.
  #990  
Vechi 04.06.2011, 20:25:41
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Cum era de asteptat, raspunsul dvs. imi da dreptate.
Din doua una: ori BC ramane fara cap, adica fara principiu de unitate, ori, daca Hristos e cu adevarat Capul Bisericii ( si este ), atunci nu ne mai intrebati de unde vine unitatea.
De la Hristos vine.
Si cu asta am incheiat ca am alte lucruri mai bune de facut decat sa pierd vremea pe internet in discutii sterile.
Domnule, era vorba despre existența unui principiu vizibil de unitate. În perioada interregnului, există în continuare un principiu vizibil de unitate: Colegiul Cardinalilor. Prin urmare, silogismul dumneavoastră este nevalid.

Văd că vreți să vă retrageți, dar încă nu mi-ați răspuns pertinent la întrebarea: Cum se manifestă la ora actuală unitatea în Hristos a credincioșilor bucureșteni și a celor din Ierusalim, dacă aceștia nu se pot împărtăși din același Potir ? Unde este principiul dumneavoastră vizibil de unitate, dacă Tainele Bisericii nu vă mai sunt accesibile împreună ?
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican