Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1091  
Vechi 10.06.2011, 09:53:25
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Biserica ortodoxa nu e divizata deloc in grupuri si grupulete, e unita in jurul partii divine a ei, adica invataturile de credinta. Nu este unita in jurul unui om cu o functie temporara, care isi termina mandatul si vine un alt pastor.
In toata Biserica ortodoxa nu exista deosebire de dogma, indiferent in ce parte ar fi. Iar in ea au fost putine faramari, spre deosebire de BC, din care au aparut toate aceste gupuri si grupulete. N-am avut niciun Luther sau Calvin.
Si la noi exista infailibilitate, dar aceasta tine de partea divina, adica invataturile de credinta. Si nu vom gasi nicio contradictie sau eroare de logica in dogmele ortodoxe. Cum nu existau nici in BC in primul mileniu (pana la adoptarea primatului si a Filioque).
In schimb in BC toate diferentele in dogma fata de ortodoxie nasc erori si alte contradictii fata de celallte dogme. Unii parinti ortodocsi spun ca pentru BC importanta e o singura dogma, primatul papal si infailibilitatea.
Biserica ortodoxa nu e divizata deloc, spuneti. Exact asa sint si luteranii, si calvinii, si penticostalii, si adventistii si... Fiecare crede ca e perfect. Exact ca si dumneavoastra, Tricesimusquintus acum citeva luni spunea ca nici o eroare sau contradictie nu intilnesti in interpretarea bibliei in maniera adventista. Deci intre dumneavoastra si el-nici o diferenta; amindoi cunoasteti "adevarul"-culmea, diferit de la unul la altul.


Pe de alta parte, daca ati citit Noul Testament mai cu atentie, ati vazut ca grupuri, grupulete s-au tot rupt de biserica inca de pe vremea apostolilor. Sfintul apostol Pavel a fost parasit, iar cei care l-au parasit au intemeiat propriile biserici; amintea cu multa tristete asta in scrisorile sale. Si e firesc: acolo unde actioneaza Duhul Sfint vine si cel rau sa surpe lucrarea. Asa s-a intimplat in Biserica inca de la inceputuri si se intimpla si acum: rind pe rind unii s-au trezit ca sint prea valorosi ca sa fie ascultatori. Si astfel s-au intemeiat bisericile ortodoxe, calvine, anglicane si asa mai departe. Evident ca ramurile cresc din trunchi, de unde isi pot lua seva. Dintr-un ram uscat nu mai au cum sa creasca alte ramuri.
Toate-s vechi si noua toate, cum spunea Eminescu. Tot el spune : ce e rau si ce e bine, te intreaba si socoate. Eu m-am intrebat, am socotit si am ajuns la concluzia simpla ca Biserica Catolica, in ciuda greselilor pe care le-a facut, a condus poporul ei si ne poate conduce si pe noi la sfintenie si mintuire, indeiferent cit ar uri-o unii.
  #1092  
Vechi 10.06.2011, 13:52:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Biserica ortodoxa nu e divizata deloc, spuneti. Exact asa sint si luteranii, si calvinii, si penticostalii, si adventistii si... Fiecare crede ca e perfect. Exact ca si dumneavoastra, Tricesimusquintus acum citeva luni spunea ca nici o eroare sau contradictie nu intilnesti in interpretarea bibliei in maniera adventista. Deci intre dumneavoastra si el-nici o diferenta; amindoi cunoasteti "adevarul"-culmea, diferit de la unul la altul.


Pe de alta parte, daca ati citit Noul Testament mai cu atentie, ati vazut ca grupuri, grupulete s-au tot rupt de biserica inca de pe vremea apostolilor. Sfintul apostol Pavel a fost parasit, iar cei care l-au parasit au intemeiat propriile biserici; amintea cu multa tristete asta in scrisorile sale. Si e firesc: acolo unde actioneaza Duhul Sfint vine si cel rau sa surpe lucrarea. Asa s-a intimplat in Biserica inca de la inceputuri si se intimpla si acum: rind pe rind unii s-au trezit ca sint prea valorosi ca sa fie ascultatori. Si astfel s-au intemeiat bisericile ortodoxe, calvine, anglicane si asa mai departe. Evident ca ramurile cresc din trunchi, de unde isi pot lua seva. Dintr-un ram uscat nu mai au cum sa creasca alte ramuri.
Toate-s vechi si noua toate, cum spunea Eminescu. Tot el spune : ce e rau si ce e bine, te intreaba si socoate. Eu m-am intrebat, am socotit si am ajuns la concluzia simpla ca Biserica Catolica, in ciuda greselilor pe care le-a facut, a condus poporul ei si ne poate conduce si pe noi la sfintenie si mintuire, indeiferent cit ar uri-o unii.
Bunul Dumnezeu ne-a dat in dar cand ne-a creat si inteligenta, sa puteam deosebi, sa avem discernamant. De aceea nu numai ca putem, dar suntem si obligati sa cercetam adevarul. Asta era si explicatia mea, fiecare spune ca are adevarul. Dar daca vine vecinul si ne spune ca la el e adevarul sau altcineva noi il credem imediat pe cuvant? Nu cercetam daca spune adevarul? Sau spunem ca toti spun asa, deci nu putem stii care e adevarul. Eu chiar spunema si pe forumul catolic ca singura argumentatie a catolicilor este ca asa spune BC sau papa. Dara este valabila pentru toate cultele si religiile, si ortodocsii spun asa, si advenatistii, si musulmanii, etc.
Daca cineva spune ca luna e patrata si altcineva spune ca luna e rotunda inseamna ca nu stim cum e pentru ca ambii spun un lucru? Nu, ne uitam si vedem cum e luna. Facem 12 ani de scoala plus facultate in unele cazuri ca sa ne fie mai bine in viata pamanteasca, dar ca sa ne fie mai bine in eternitate nu trebuie sa depunem macar un efort de cateva luni ca sa aflam adevarul? Credem pe oricine ne spune ceva?

Dar putem spune ca noi nu putem intelege asa bine care e invatatura corecta, nefiind teologi. adevarul e ca nu trebuie sa fim teologi, ci sa citim si sa cercetam. Dar nici nu e nevoie, Dumnezeu a aratat intotdeauna adevarul doar prin minuni. Nu are importanta ca un om spune ceva, altul altceva, important e ce spune Dumnezue. Iar Dumnezeu a aratat adevarul prin minuni in toata istoria, incepanad cu Moise, cu poporul evreu, apoi Sf. Ilie si proorocii falsi, si cu crestinismul. In cazul sinodului Calcedon Dumnezeu a aratat adevarul prin intermediul sfintei Eufimia.
Si binenteles, sa deosebim si duhurile, pentru ca un fel de minuni pot face si paganii dar cu ajutorul vrajmasului. Dar eu v-am mai spus de cateva ori toate astea. Numai una din ele, de Sfintele Pasti cand e patriarhul Ierusalimului se pogoara Lumina. Si catolcii au altar acolo si tin slujba de Pasti dar nu se intampla nimic. La fel si in cazul altor minuni.
Sa ne gandim putin. Minunea Luminii si aminunile care se intampla la ortodocsi nu dau de inteles ca in BC e adevarul si ea e cea adevarata. E normal, din moment ce se intampla in ortodoxie. Minunile sunt de la Dumnezeu, deci Dumnezeu arata ca e cu BO si ortodocsii. Nu era normal ca daca BC ar fi fost cea adevarata sa ne arate ca acolo e adevarul, nu sa ne amagim ca in ortodoxie? De exemplu daca in crestinism nu existau minuni si in schimb la musulmani erau minuni peste minuni. Nu stateam noi, si catolcii si ortodocsi, sa ne gandim ce sunt religiile noastre, filozofii?

Daca s-a inteles din ce am dat eu citate, aflarea adevarului despre Sinodul 879 si despre Sf. Fotie inseamna ca dogma catolica spune ca cei ce sustin Filioque sunt anatemizati. Atat papa cat si colegiul episcopilor (adica sinodul, cu aprobarea papei) au infailibilitate, deci nu se insala. Sinodul 879 a hotarat anatema impotriva invataturii Filioque. Hotararile fiind aprobate de papa, rezulta ca Bc spune ca catolici sunt in afara Bisericii. pare ilar, dar cam asa e toata dogma catolica. De aceea intrebati dvs. odata de ce catolcii nu spun sau nu critica dogma ortodoxa: pentru ca nu au ce sa critice, tine de partea divina a Bisericii si e perfecta. Restul cu organizarea lumeasca a biserici e o chestie ce tine de ierarhii lumesti.
  #1093  
Vechi 10.06.2011, 14:46:28
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca s-a inteles din ce am dat eu citate....
Va dau un exemplu de "citat" de-al dumneavoastra:"Unii parinti ortodocsi spun ca pentru BC importanta e o singura dogma, primatul papal si infailibilitatea." Dupa mostre de "citate" de acest gen va marturisesc ca nu ma straduiesc sub nici o forma sa retin ceea ce "citati". As putea spune chiar ca nu ma intereseaza, pentru ca sinteti mai mult decit previzibil. Sinteti setat pe citeva idei si ciclic, reveniti la ele; nimic nou, nimic interesant. "Adevarul" pe care il detineti s-ar parea ca e destul de saracut...

Revenind la subiect: dumneavoastra sinteti liber sa ascultati de patriarh, noi ascultam de episcop care, la rindul lui, asculta de papa. Vi se pare gresit, e treaba dumneavoastra. Noua, catoliclor, nu ni se pare gresit acest lucru si evident ca vom face acelasi lucru atita timp cit vom marturisi aceasta credinta. Simplu. Iar daca vreodata, cineva, cumva, ar putea sa ne convinga ca e gresit acest lucru, acel cineva nu sinteti nicidecum dumneavoastra, ci un reprezentat al bisericii noastre, adica cei de care noi ascultam in mod obisnuit: oamenii care au renuntat la viata lor pentru ca noi sa ne putem mintui. Este vorba de preotii si conducatorii bisericii noastre si carora noi le datoram nu numai recunostinta noastra, dar si rugaciunile noastre.

Last edited by nutucutu; 10.06.2011 at 14:54:54.
  #1094  
Vechi 10.06.2011, 19:25:50
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Adriana, am senzatia ca faceti o gresala. Spuneti: opozitia fata de unitate si universalitate vine de la cel rau. Asa este. Dar ganditi-va un pic mai profund ce inseamna universalitate sau sobornicitate. Daca spunem ca sobornicitatea inseamna extinderea geografica a unei anumite biserici, sau daca spunem ca inseamna supunere formala, cu caracter juridic, fata de o autoritate exterioara, in speta papa, atunci avem o conceptie foarte superficiala despre unitate si sobornicitate.
De fapt, adevarata sobornicitate, adevarata unitate, e cea duhovniceasca a aceleiasi credinte. Sau cum spune Sf. Pavel : "Un Domn, o credinta, un botez."
Iar la sfanta liturghie se spune: " Sa ne iubim unii pe altii ca intr-un gand sa marturisim e Tatal, pe Fiul si pe Sfantul Duh, Treimea cea de o fiinta si nedespartita."
Asta inseamna cu adevarat sobornicitate: ca prin iubire sa marturisim toti intr-un gand, cu o gura si o inima.
Acesta este intelesul profund, desi tainic.
Este o mare diferenta intre a asculta fara sa simti, intr-un mod tiranic, impus de o autoritate exterioara, si a marturisi intr-un gand, prin iubire.
Asta e diferenta.
Perfect de acord.
Dar dumneavoastra credeti ca credinciosii catolici se simt tiranizati de Papa? Eu din ce vad as putea spune exact contrariul, Papa este foarte iubit de credinciosii catolici care vorbesc cu respect despre el in timp ce multi ortodocsi fac exact pe dos cu arhiereii lor. Asa ca la acest capitol, al iubirii, ortodocsii au de invatat de la catolici. Iar pomul dupa roade se cunoaste...
  #1095  
Vechi 10.06.2011, 20:01:17
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu asa intelesesem, ca vrei sa te convertesti la anglicanism. Daca tu te gandesti sa o faci doar formal eu nu mi-am dat seama, tu ai o altfel de conceptie fata de a mea.

Catalin,

Daca ai invata sa asculti cu adevarat interlocutorul cand vorbeste in loc de asculta mereu si mereu propriile ganduri care te napadesc constant, nu ai mai avea probleme in a intelege ceea ce ti se spune. Tu insa traiesti prea mult in capul tau, si asa se intampla in general cu noii convertiti la credinta. Peste inca vreo 10-15 ani o sa gandesti altfel.
Numai bine!
  #1096  
Vechi 10.06.2011, 20:23:13
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Se pare ca trebuie sa repet iar ce spune Sf. Ioan Gura de Aur in toata opera sa.

"Ei au grămădit textele ca să probeze că marele episcop al Constantinopolei a dat Sfântului Petru numele de întâi, de mare apostol, de verhovnic, de voievod, de șef, de gura apostolilor.
Insă dacă el a dat și celorlalți apostoli aceleași titluri, ce se va putea încheia din aceasta în favoarea Sfântului Petru?
În mai multe locuri din scrierile sale el zice de toți apostolii că au fost temeliile, stâlpii, șefii, dascălii, cârmacii, păstorii Bisericii.
El numește pe Petru și pe Ioan cu același titlu, verhovnici ai apostolilor cuvantul 32 la Sf. Matei.
El zice de Petru, de Iacov și de Ioan că erau deopotrivă „cei întâi cu vrednicia între apostoli, temeliile Bisericii, cei întâi chemați și vârful ucenicilor.“ (cuvant la epistola catre Galateni, cap 1)
Dacă într-un loc zice de Sf. Petru că: „Așa de mult s-a spălat Petru de lepădarea sa, încât a
ajuns cel întâi dintre apostoli și universul întreg i-a fost încredințat“[123], altundeva zice
deopotrivă de Petru și de Ioan că universul le-a fost încredințat.
Zice de Sf. Pavel: „Îngerii primesc adeseori însărcinarea de a purta grijă de neamuri, însă
nici unul din ei n-a cârmuit norodul ce i-a fost încredințat, precum Pavel a cârmuit
universul întreg
... Norodul evreu a fost încredințat arhanghelului Mihail, dar lui Pavel i s-a
încredințat pământul, marea, locuitorii din toată lumea, chiar pustiul.“[125] „În împărăția
cerului”, zice el, „nimenea va fi înaintea lui Pavel, acesta e un lucru vădit“[126]. El îl
numește încă și cârmaciul Bisericii[127], vasul alegerii, trâmbița cerească, călăuza
miresii lui Hristos (adică a Bisericii)“[128]. În pasajul următor, el îl pune vădit mai presus de
Sf. Petru: „În locul unde heruvimii sunt acoperiți de slavă și unde sălășluiesc serafimii, acolo
vom vedea pe Pavel cu Petru, (pe Pavel) care este vârful și căpetenia soborului
sfinților“[129].
In a doua cuvântare despre rugăciune zice că rugăciunea are în sine o putere atât de mare
încât „ea a scăpat din primejdii pe Petru și pe Pavel, stâlpii Bisericii, căpeteniile
apostolilor
, cei mai slăviți în cer, zidurile universului, păzitorii pământului și ai
mării“[130].
Vorbind de împrejurarea când Pavel mustră pe Petru la Antiohia, el se rostește astfel:
„Turbura-se-va cineva, auzind că Pavel a stat împrotiva lui Petru, adică stâlpii Bisericii s-au
ciocnit și au căzut unul preste altul? Căci ei sunt stâlpii cari sprijină și poartă acoperământul
credinței; și nu numai stâlpii, ci încă pavăza și ochii trupului Bisericii, izvoarele și vistieria
tuturor bunătăților; și dacă cineva ar zice despre ei tot ce și-ar putea închipui, totuși n-ar
putea arăta îndeajuns vrednicia lor“[131]. Mai departe el aseamănă pe cei doi apostoli cu doi
cai trăgând împreună carul Bisericii, lăsând a se înțelege că unul din ei, Petru, părea a
șchiopăta.[132] Aceasta era o aluzie la căderea sa. În fine, adaugă: „Cum tu, Pavel, care ai
fost atât de blând și atât de bun cu ucenicii tăi, ai devenit așa de aspru către cel dimpreună-
apostol ?“[133] Este cu putință a spune mai lămurit că Pavel era întocmai cu Petru în
vrednicie?
Acest adevăr reiese încă din pasajul următor, ce merită o deosebită luare aminte: „Hristos
încredință lui Petru pe iudei și lui Pavel neamurile; nu zic aceasta de la mine, dar să
ascultăm pe Pavel, care zice: <<Că cel ce au lucrat lui Petru spre apostolia tăierii împrejur,
au lucrat și în mine întru neamuri>> (Galat. 2, 8). Căci după cum un înțelept general care,
după ce a cunoscut cu îngrijire destoinicia fiecăruia, încredințează puterea unuia asupra
cavaleriei și altuia asupra infanteriei, astfel desigur Hristos a împărțit oștirea sa în două
părți, și a încredințat lui Petru pe iudei și lui Pavel neamurile. Cele două părți ale oștirii sunt
diferite, însă generalul este unul.”[134]
Doar de curiozitate, dupa parera ta are dreptate cand zice ca in Imparatia Cerurilor nimeni nu va fi inaintea lui Pavel? Ca eu sunt convinsa ca multi vor fi inaintea lui Pavel ca de exemplu Sfanta Fecioara si Sf. Ioan Botezatorul. Si asta nu exclude faptul ca nici Sfanta Fecioara si nici Sfantul Ioan Botezatorul nu au facut atatea convertiri cate a facut Pavel. Nu are de a face una cu alta.
Iar daca tu crezi ca a repeta ceea ce spune Sf. Ioan Gura de Aur in toata opera sa
inseamna sa dai un paragraf cu parerea unui anti-papalitate, pai nu-i de mirare de ce esti orb la cuvintele Sfantului. Tu nu il citesti pe sfant ci parerile altora despre sfant, iar cine nu intelege Evanghelia nu are cum sa il inteleaga pe sfant si asa duce si pe altii in ratacire dandu-le impresia ca pe sfant il urmeaza.
  #1097  
Vechi 10.06.2011, 21:06:56
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Conceptia ortodoxa despre fiinta si infailibilitatea bisericii este sintetizata de Mircea Vulcanescu in urmatoarele randuri pe care le citez mai jos. Dau doar pasajul care intereseaza din punctul de vedere al subiectului de discutie.

Chestiunea merită discuție, cu atât mai mult cu cât unele manuale, inspirate de-a dreptul din cărțile catolice, cuprind, în această privință, erori incompatibile cu ființa Ortodoxiei. Într-adevăr, dacă biserica romano-catolică recunoaște, în vicarul lui Iisus Hristos, pe deținătorul infailibilității în materie de învățătură, atunci când se rostește ex cathedra, o face întemeiată pe o concepție despre biserică potrivit căreia ființa ei văzută, deși de aceeași esență, este substanțial deosebită de cea nevăzută, fiecare necesitând o unitate proprie de conducere. În vreme ce dreapta credință, cunoscând în biserică două firi (văzută și nevăzută), unite într-o singură ființă, nu cunoaște decât unul singur și același Cap nevăzut: Iisus Hristos; iar unitatea ei nu poate veni de la un organ văzut, ci numai de la legătura ei tainică în Duhul Sfânt, cu Ocârmuitorul ei, veșnic de față în viața tainică a Bisericii, cu Capul ei cel nevăzut, unitate care este însăși unitatea Duhului, [din care] izvorăște și infailibilitatea în materie de
învățătură. Biserica, în întregul ei, este „stâlp neclintit și îndreptar adevărului”. Rolul preoției,
în ceea ce privește infailibilitatea în materie de învățătură, nu poate fi, în nici un caz,
asemuit cu cel izvorând din concepția catolică. Scrisoarea patriarhilor se rostește, cum nu se
poate mai limpede, în această privință:

"...iar nestricarea dogmei și curăția rânduielii nu sunt date în paza unei ierarhii
oarecare, ci în paza întregului cler și popor bisericesc, strâns unit în dragostea unora față de
alții, care este, cu alt nume, însuși trupul Domnului Hristos, adică Biserica credincioșilor."

În lumina acestora, cum se lămurește ideea ortodoxă a ecumenicității? Ecumenicitatea nu
poate fi o unitate politico-juridică formală, ci constatarea identității de fapt, a afirmațiilor
Bisericii întregi, în timp și spațiu. Dar acesta nu este decât un alt fel de a exprima
invariabilitatea învățăturii — această invariabilitate rămânând, în ultimă analiză, singurul
criteriu de recunoaștere a ecumenicității. Spre deosebire de catolici, la care papa și sinodul
se socotesc pe ei înșiși judecătorul și măsurătorul adevărului cuprins în tradiție, în ortodoxie,
tradiția este cea care mărturisește de ecumenicitatea unui sinod; Sf. Sinod însuși nefiind
decât mărturisitorul a "ceea ce pretutindenea s-a păzit, de toți, totdeauna" (Sf. Vincent de
Lerins, Canon 84, Sind. VI ecum.; Mărturisirea ortodoxă, Petru Movilă).
In teorie suna foarte frumos si asa ar trebui sa fie, in practica insa iata ca sinodul nu este facut din tot poporul bisericesc ci exista o ierarhie bine definita la ortodocsi. In teorie e una dar in practica lucrurile stau cu totul altfel.
  #1098  
Vechi 11.06.2011, 00:43:56
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Biserica ortodoxa nu e divizata deloc, spuneti. Exact asa sint si luteranii, si calvinii, si penticostalii, si adventistii si... Fiecare crede ca e perfect. Exact ca si dumneavoastra, Tricesimusquintus acum citeva luni spunea ca nici o eroare sau contradictie nu intilnesti in interpretarea bibliei in maniera adventista. Deci intre dumneavoastra si el-nici o diferenta; amindoi cunoasteti "adevarul"-culmea, diferit de la unul la altul.


Pe de alta parte, daca ati citit Noul Testament mai cu atentie, ati vazut ca grupuri, grupulete s-au tot rupt de biserica inca de pe vremea apostolilor. Sfintul apostol Pavel a fost parasit, iar cei care l-au parasit au intemeiat propriile biserici; amintea cu multa tristete asta in scrisorile sale. Si e firesc: acolo unde actioneaza Duhul Sfint vine si cel rau sa surpe lucrarea. Asa s-a intimplat in Biserica inca de la inceputuri si se intimpla si acum: rind pe rind unii s-au trezit ca sint prea valorosi ca sa fie ascultatori. Si astfel s-au intemeiat bisericile ortodoxe, calvine, anglicane si asa mai departe. Evident ca ramurile cresc din trunchi, de unde isi pot lua seva. Dintr-un ram uscat nu mai au cum sa creasca alte ramuri.
Toate-s vechi si noua toate, cum spunea Eminescu. Tot el spune : ce e rau si ce e bine, te intreaba si socoate. Eu m-am intrebat, am socotit si am ajuns la concluzia simpla ca Biserica Catolica, in ciuda greselilor pe care le-a facut, a condus poporul ei si ne poate conduce si pe noi la sfintenie si mintuire, indeiferent cit ar uri-o unii.
Interesant! Poti sa ne spui cand a fost intemeiata Biserica Ortodoxa?
  #1099  
Vechi 11.06.2011, 01:20:08
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Doar de curiozitate, dupa parera ta are dreptate cand zice ca in Imparatia Cerurilor nimeni nu va fi inaintea lui Pavel? Ca eu sunt convinsa ca multi vor fi inaintea lui Pavel ca de exemplu Sfanta Fecioara si Sf. Ioan Botezatorul. Si asta nu exclude faptul ca nici Sfanta Fecioara si nici Sfantul Ioan Botezatorul nu au facut atatea convertiri cate a facut Pavel. Nu are de a face una cu alta.
Iar daca tu crezi ca a repeta ceea ce spune Sf. Ioan Gura de Aur in toata opera sa inseamna sa dai un paragraf cu parerea unui anti-papalitate, pai nu-i de mirare de ce esti orb la cuvintele Sfantului. Tu nu il citesti pe sfant ci parerile altora despre sfant, iar cine nu intelege Evanghelia nu are cum sa il inteleaga pe sfant si asa duce si pe altii in ratacire dandu-le impresia ca pe sfant il urmeaza.
Adriana, nu uita ca in cer avem vesnicia, timpul fiind o dimensiune doar pe pamant. Chiar putem sti noi cine a intrat mai intai in rai si cine apoi? Domnul, aflat pe cruce ii spune talharului: "Astazi vei fi cu Mine in rai". Un altul este Sf. Apostol Pavel, care a fost rapit la cer... Mai stim ca Domnul S-a coborat in iad si l-a golit de sfintii din VT. Si mai stim ca cerul se deschide cand moare cate un sfant al lui Dumnezeu. Patericul ne invata acest lucru.

Putem spune insa ca nu a intrat nimeni in rai inainte de Invierea Domnului.

De unde stim noi cate convertiri a facut Maica Domnului sau Sf. Ioan Botezatorul?!? Dam doar cu presupusul... Si doar stim ca vom da socotala de fiecare cuvant.
  #1100  
Vechi 11.06.2011, 05:30:48
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana, nu uita ca in cer avem vesnicia, timpul fiind o dimensiune doar pe pamant. Chiar putem sti noi cine a intrat mai intai in rai si cine apoi? Domnul, aflat pe cruce ii spune talharului: "Astazi vei fi cu Mine in rai". Un altul este Sf. Apostol Pavel, care a fost rapit la cer... Mai stim ca Domnul S-a coborat in iad si l-a golit de sfintii din VT. Si mai stim ca cerul se deschide cand moare cate un sfant al lui Dumnezeu. Patericul ne invata acest lucru.

Putem spune insa ca nu a intrat nimeni in rai inainte de Invierea Domnului.

De unde stim noi cate convertiri a facut Maica Domnului sau Sf. Ioan Botezatorul?!? Dam doar cu presupusul... Si doar stim ca vom da socotala de fiecare cuvant.
Eu nu imi dau cu presupusul ci apostolul Pavel a fost cel care a zis ca el a convertit mai multi oameni decat toti ceilalti si iata ca dand socoteala de cuvintele sale a ajuns sfant. De aici si ideea Sfantului Ioan Gura de Aur ca Ap. Pavel ar fi mai inainte decat oricare alt sfant. Si iata ca si el, dand socoteala de cuvintele sale a ajuns sfant. Noi insa spunem ca Sfanta Fecioara si Sfantul Ioan Botezatorul sunt cei mai mari dintre sfinti, considerand chiar ca lor le este rezervat acel loc pe care il ravneau unii dintre apostoli dar despre care Domnul Iisus le-a zis ca nu sta in puterea lui sa il dea ci a fost pregatit de Tatal pentru anumite persoane de El stiute. Asa ca eu nu imi dau deloc cu presupusul. Lucrurile sunt foarte clare, primul in Imparatie va fi cel care va avea cea mai multa iubire de oameni. Acesta este in primul rand Dumnezeu, iar dintre oameni cu siguranta este Sfanta Fecioara. Nimeni dintre oameni nu ii iubeste mai mult pe oameni decat maica Domnului. Si in general mamele iubesc foarte mult. Si apostolul Pavel se lauda cu multa iubire fata de oameni dandu-si seama ca fara iubire omul nu este nimic, chiar de ar avea si toata credinta, insa in practica eu de exemplu ma simt foarte iubita de Sfanta Fecioara si pe ea imi doresc sa o vad in Cer. Nu pot sa zic acelasi lucru de Sf. Ap. Pavel, pe el nu imi doresc sa il vad in ciuda multimilor de convertiri facute. Domnul Iisus a zis oricum ca cei care au fost mari pe pamant vor fi mici in Cer asa ca eu sunt convinsa ca multi oameni vor avea mari surprize cand vor ajunge acolo pentru ca in Cer nu mai exista orgollile de pe pamant cu cine este intaiul, ci in Cer exista iubire iar cine iubeste mai putin va fi atras de cel care iubeste mai mult si nu isi va mai pune problema ca este in urma aceluia ci va fi pur si simplu incantat de iubirea aceluia fara sa isi mai puna nici o problema orgolioasa de intaietate, asa cum si noi suntem incantati de iubirea lui Dumnezeu si a Sfintei Fecioare pentru noi.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican