![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
cine mai facea minuni? da un exemplu...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Daca cred in crestinism si e ceva ce resping acela e ecumenismul.Nu merita riscul.E prea mare valoarea eventualei pierduri, si anume harul sfintitor.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
poate sa ai toata cunoasterea si intelepciunea, dar daca nu ai har nu ai nimic...
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cum explicati ca Iisus insusi, cand descrie modul in care va judeca la sfarsitul acestei lumi (consemnat in cap. 25 de la Matei) nu spune ca va judeca si pe linie dogmatica? Cum va explicati ca insusi Ap. Pavel care a convertit pe cei mai multi dupa spusele lui, invata ca si paganii se vor mantui dupa cele scrise in constiinta si inima lor? Tocmai el care si-a dat tot interesul sa converteasca cat mai multi si pentru asta se facea grec cu grecul, si iudeu cu iudeul, facea totul pentru a convinge de credinta in Hristos? Cum tocmai el a vorbit si de mantuirea in afara credintei in Hristos? Si desi pana la urma a ajuns sa cunoasca cele mai multe, tot el spune ca este partiala cunoasterea noastra si ca vedem totul ca intr-o oglinda? Cum se vede in oglinda, inversat, nu? Si stiti ceva despre modul in care Dumnezeu a hotarat sa faca Noul Sau Legamant cu omul? |
#5
|
|||||
|
|||||
![]()
Odihna lui Dumnezeu.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Pentru aceea, oricine ai fi, o, omule, care judeci, esti fara cuvant de raspuns, caci, in ceea ce judeci pe altul, pe tine insuti te osandesti, caci acelasi lucruri faci si tu care judeci. 2. Si noi stim ca judecata lui Dumnezeu este dupa adevar, fata de cei ce fac unele ca acestea. 3. Si socotesti tu, oare, omule, care judeci pe cei ce fac unele ca acestea, dar le faci si tu, ca tu vei scapa de judecata lui Dumnezeu? 4. Sau dispretuiesti tu bogatia bunatatii Lui si a ingaduintei si a indelungii Lui rabdari, nestiind ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta? 5. Dar dupa invartosarea ta si dupa inima ta nepocaita, iti aduni manie in ziua maniei si a aratarii dreptei judecati a lui Dumnezeu, 6. Care va rasplati fiecaruia dupa faptele lui: 7. Viata vesnica celor ce, prin staruinta in fapta buna, cauta marire, cinste si nestricaciune, 8. Iar iubitorilor de cearta, care nu se supun adevarului, ci se supun nedreptatii: manie si furie. 9. Necaz si stramtorare peste sufletul oricarui om care savarseste raul, al iudeului mai intai, si al elinului; 10. Dar marire, cinste si pace oricui face binele: iudeului mai intai, si elinului. 11. Caci nu este partinire la Dumnezeu! 12. Cati, deci, fara lege, au pacatuit, fara lege vor si pieri; iar cati au pacatuit in lege, prin lege vor fi judecati. 13. Fiindca nu cei ce aud legea sunt drepti la Dumnezeu, ci cei ce implinesc legea vor fi indreptati. 14. Caci, cand paganii care nu au lege, din fire fac ale legii, acestia, neavand lege, isi sunt lorusi lege, 15. Ceea ce arata fapta legii scrisa in inimile lor, prin marturia constiintei lor si prin judecatile lor, care ii invinovatesc sau ii si apara, 16. In ziua in care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, dupa Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor. 17. Dar daca tu te numesti iudeu si te reazimi pe lege si te lauzi cu Dumnezeu, 18. Si cunosti voia Lui si stii sa incuviintezi cele bune, fiind invatat din lege, 19. Si esti incredintat ca tu esti calauza orbilor, lumina celor ce sunt in intuneric, 20. Povatuitor celor fara de minte, invatator celor nevarstnici, avand in lege dreptarul cunostiintei si al adevarului, 21. Deci tu, cel care inveti pe altul, pe tine insuti nu te inveti? Tu cel care propovaduiesti: Sa nu furi - si tu furi? 22. Tu, cel care zici: Sa nu savarsesti adulter, savarsesti adulter? Tu cel care urasti idolii, furi cele sfinte? 23. Tu, care te lauzi cu legea, Il necinstesti pe Dumnezeu, prin calcarea legii? 24. “Caci numele lui Dumnezeu, din pricina voastra, este hulit intre neamuri”, precum este scris. 25. Caci taierea imprejur foloseste, daca pazesti legea; daca insa esti calcator de lege, taierea ta imprejur s-a facut netaiere imprejur. 26. Deci daca cel netaiat imprejur pazeste hotararile legii, netaierea lui imprejur nu va fi, oare, socotita ca taiere imprejur? 27. Iar el - din fire netaiat imprejur, dar implinitor al legii - nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii si prin taierea imprejur, esti calcator de lege? 28. Pentru ca nu cel ce se arata pe din afara e iudeu, nici cea aratata pe dinafara in trup, este taiere imprejur; 29. Ci este iudeu cel intru ascuns, iar taierea imprejur este aceea a inimii, in duh, nu in litera; a carui lauda nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un raspuns a dat spre_rasarit la un alt topic: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...57&postcount=5 Numai credinta nu ajunge pentru ca si ingerii cazuti stiu ca exista Dumnezeu si nu conteaza pentru ei. NUmai faptele nu ajung pentru ca Adam a fost izgonit din Rai doar pentru o neascultare care noua ni se pare un mic pacat, fiecare face de mii de ori mai multe pacate decat Adam. Dar din cauza ca noua ni s-a defectat intelegerea nici macar nu ne mai dam seama cate pacate facem. Asadar un om poate sa ni se para ca face numai fapte bune, dar nu are cum sa-l ajunga pe Adam care era cazut. Doar calugarii inbunatatiti si sfintii isi taie patimile, dar si aceia probabil mai fac pacate mici, deci au nevoie de impartasanie. In acel pasaj e vorba chiar de ceea ce scriam, de chipul lui Dumnezeu in om, care nu a fost distrus dupa caderea lui Adam. Si evreilor li se spune ca nu conteaza daca au Legea daca nu o si practica, pentru ca si paganii au pastrat din chipul lui Dumnezeu si unii din ei fac cele ale legii fara sa o cunoasca. Dar nici evreii nu s-au mantuit cu Legea, cu atat mai mult paganii care faceau cele ale legii. Legea veche a lui Moise nu aducea mantuirea, s-au mantuit doar cei drepti atunci cand a mers Iisus in Iad si i-a luat. Doar prin har se poate mantui cineva, adaugand apoi si fapte si credinta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Laurastifter, eu nu contest existența lui Iisus. De fapt, cred că a existat. Eu întrebam cum de niciun scrib evreu nu a consemnat în vreun document „minunile” lui IIsus. Așa cum s-a întâmplat cu Moise, David și toți profeții Vechiului Testament. Pentru că Iisus n-o fi fost vreunul autentic?
Cum în Evanghelia lui Toma au fost introduse elemente gnostice, la fel ar fi putut și autorii celor 4 Evanghelii canonice să introducă câteva „minuni” pentru câștigarea cât mai multor adepți, deci unei puteri cât mai mari. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Daca doriti exemple consemnate istoric, nu va pot da tocmai pentru ca era ceva obisnuit la ei si ca atare nu se consemnau pe linie istorica. Si nici macar in crestinismul ortodox, desi se fac minuni certe, istoria nu le consemneaza, ci se pastreaza doar prin Traditia bisericii. Singurele oarecum consemnate sunt aparitiile Sf. Fecioare la catolici tocmai pentru ca BC este si o importanta putere politica si mediatica.
Pot sa va dau insa alte exemple. Faimoasa vorbire impotriva Duhului Sfant. Ii vedem pe farisei acuzandu-l pe Iisus ca ar face minunile cu ajutorul Stanei la care Iisus, pentru a le deschide ochii (adica inima impietrita) ii intreaba: in cazul asta, fiii lor cu ce putere le faceau? La care fariseii raman fara raspuns tocmai pentru ca era obisnuit sa se faca minuni si se stia ca numai cei placuti lui Dumnezeu le pot face. Sau cand vindeca un orb din nastere, oamenii nu se minunau ca facuse o minune, ci natura minunii ii mira pentru ca chiar sa dea vederea unui orb din nastere, minune asa mare inca nu mai facuse nimeni. Si apoi il vedem in locurile natale unde nu putea face aproape nici o minune din cauza necredintei oamenilor. Deci minunile nu erau ca niste evenimente astrologice de exemplu, le vedem, le credem si le consemnam, ci chiar faptul in sine de a accepta existenta minunii reale era o provocare in fata carora multi erau orbi. Ori scribii, cei care ar fi putut consemna, tocmai ca erau in tabara celor neincrezatori. In plus de asta, nu prea il vad pe poporul evreu avand istorici cu care sa se laude in afara Bibliei. Cate din faptele Biblice sunt consemnate prin alte surse istorice in afara Bibliei? Si iata ca sapaturile arheologice care se fac in ultimul timp in Israel scot la iveala dovezi ca ceea ce este povestit in Biblie nu sunt doar povesti... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? | maria-luisa | Generalitati | 43 | 25.10.2017 10:55:13 |
Faptele bune | danyel | Pocainta | 23 | 26.03.2011 09:45:46 |
A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 15 | 06.01.2011 10:45:18 |
Fapte bune. | alexdu | Generalitati | 7 | 08.01.2010 14:38:18 |
VESTI BUNE ! | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 28 | 28.04.2008 22:39:04 |
|