![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Partea 4
Din punct de vedere semantic, atat in ebraica ( עֹ֖ור ovr ) , cat si in greaca (dermatinous), acest termen tradus in romana prin „piele”, inseamna si „a ascunde”(conform oricarui dictionar/ lexicon. Vezi pt. conformitate Greek-English Lexicon Oxford, 1940 http://www.perseus.tufts.edu/hopper/...7:entry=de/rma ) In limba greaca „dermatinous”, isi are radacina din cuvantul „derma” δέρμα care ca substantiv inseamna piele iar ca verb: a ascunde, a invalui, a infasura ceva ca sa nu poata fi vazut, a invesmanta, a acoperi cu ceva pt. a nu fi la vedere. Prin urmare, dupa cadere, si NU de la inceput, Dumnezeu i-a adaugat omului o trasatura noua: Dumnezeu a imbracat, a infasurat, a invaluit omul ( acel trup modelat dintr-o tarana care si ea era spiritualizata + suflarea de la Dumnezeu), ADAUGANDU-I o infatisare oarecum opaca, a infasurat omul intr-un vesmant, asa incat adevarata faptura nu mai e la vedere. La vedere a ramas doar aceasta a doua cvasi-natura, iar in launtru acesteia e adevarata faptura care odata ce L-a primit pe Hristos incepe sa se refaca, sa se vindece de ranile pacatului inca din timpul vietii, iar dincolo urmeaza sa se hraneasca la nesfarsit din izvorul harului. Avandu-L pe Hristos , e deja VIU launtric urmand sa primeasca harul izvorat din El din ce in ce mai deplin, asa cum li s-a intamplat sfintilor care puteau zice si ei ca Pavel: „nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine”. Deci daca Hristos e cel ce traieste in omul credincios, E CLAR ca, moartea biologica nu Il impiedica pe Hristos sa vietuiasca in continuare in acel om. Si e clar ca Hristos nu are nici un motiv sa-si retraga Duhul din sufletul care L-a primit si care s-a straduit sa nu creeze prapastie intre ei prin pacate. Apostolul Pavel numeste acest trup stricacios, aceste vesminte/haine cu termenul de „cort”. „Fiindcă noi știm că dacă acest cort – locuința noastră pământească – se va desface, avem zidire de la Dumnezeu, casă nefăcută de mână, veșnică în ceruri. Că'ntru aceasta și suspinăm, întru dorul de a ne îmbrăca pe deasupra cu locuința noastră cea din cer, astfel încât, după ce vom fi fost îmbrăcați cu ea, să nu fim găsiți goi”. 2 Cor 5, 1-3 Daca ar fi sa exprim aproximativ printr-o metafora, as zice ca omul dupa cadere, imbracat de Dumenzeu cu acea infatisare adaugata e, sa zicem cumva ca un „cocon” (de fluture) in launtrul caruia vietuieste de fapt adevarata faptura. Aceste „vesminte/haine/ imbracaminte” ADAUGATE dupa cadere, (si care nu reprezinta adevarata noastra natura) le dam jos atunci cand functiile biologice inceteaza. De abia, atunci, din acest „cocon”, iese la iveala adevarata faptura. Daca omul, L-a primit in El pe Hristos, PRIN Duhul Sfant, atunci, „nu mai traieste el, ci Hristos e Cel ce traieste in el”, in faptura lui launtrica (vorba Apostolului Pavel: „nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine). Si deci, cand e sa dea jos vesmantul adaugat, omul iesit din „cocon”, e un om Viu in care traieste Hristos. La a doua venire, trupul mort si stricacios, va fi inviat si el pt. a se uni cu sufletul nemuritor si pt. a se pnevmatizeze si el, pt. a deveni asemenea trupului lui Hristos dupa Inviere. Daca omul nu L-a primit pe Hristos cat timp a vietuit, atunci, cand el iese din „ vesmantul acesta adaugat”, se va vedea pe sine cum e cu adevarat: chircit, uscat, mic, slabanogit, cam ca miezul ranced si deshidratat al unei nuci desi la coaja e aratoasa si lucioasa. Apropo, in limba greaca, din familia de cuvinte a termenului „derma” (piele, a invalui, a ascunde) , face parte si „dermata” care inseamna coaja fructelor. Asa cum sub coaja fructelor e ascuns miezul, asa cum coaja fructelor se da la o parte pt. a scoate la iveala miezul acoperit, infasurat, invaluit, pus de Dumnezeu in launtru, tot asa, „hainele de piele”, adaugate omului, vor fi date la iveala odata cu moartea iar omul se va vedea atunci daca are in el Viata izvorata din Duhul Sfant (zoe) sau nu. Last edited by delia31; 26.07.2011 at 01:28:50. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Te superi daca nu ti-am citit nici o "dedicatie"? Credeam ca dialogam, raspunzand unii altora la intrebarile puse. Observ ca tu nu ai nici o treaba cu noi (doar ca sa speculezi ceva ce ti se pare bun de taxat). Dai inainte cu postarile tale de umplutura ( cu iz de eruditie).
Continua sa postezi articole cat de lungi vrei. Eu unul nu ma obosesc sa ti lecitesc. Nu esti un partener de dialog. P.S. Totusi, anunta-ma (printr-un titlu boduit) cand ai de gand sa postezi ceva despre revenirea Domnului si inviere. "Eu sunt invierea si viata" - este titlul topicului. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ti-am raspuns, la postarile tale lungi, repetate si fara tinta, aici:http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=215
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pertinenta observatie! Intr-adevar, n-am nici o treaba cu voi, AZ7 si nici n-as vrea sa am vreuna. Hristosul in care cred eu e o Persoana atat divina cat si umana care nu a fost nici o fractiune de secunda inconstient in timpul mortii. Daca pt. voi, Hristos a fost inconstient cand a murit, inseamna ca nu are fire divina, intrucat firea divina e VESNIC VIE SI VESNIC CONSTIENTA. Daca hristosul in care cred adventistii nu are fire divina vesnic constienta, INSEAMNA ca nu e si Dumnezeu si om si deci e un hristos mincinos si fals, altul decat Hristosul in care cred ortodocsii. Un hristos in stare de inconstienta si care nu isi poate manifesta lucrarea dincolo de moarte, intrucat trupul si-a incetat functiile biologice, in timp ce diavolii , desi nu au avut vreodata trupuri, sunt bine-mersi, cat se poate de activi si de constienti, un asemenea hristos inghitit de moarte nu are cum transcende moartea si invia biruitor. Nu, mersi. Nu as vrea sa am vreo treaba cu erezia AZ7 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
In plus, nu am avut curajul sa afirm ca Domnul, pe timpul mortii a fost constient sau inconstient. Este o problema care ma depaseste (ne depaseste pe toti). Dar, despre oamenii care mor, pot sa spun raspicat ca nu sunt constienti de nimic (o spune clar Sfanta Scriptura). Pana una alta, eu iti doresc ca Domnul sa-ti calauzeasca cugetul catre fagaduintele Sale, care urmeaza sa se implineasca (revenirea Sa si invierea celor morti in credinta). |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Haideti sa facem o recapitulare strict la subiectul topicului -care sint principalele variane de interpretare a invierii si a revenirii lui Iisus.
-Pozitia oficiala a bisericii ortodoxe din cite am inteles (poate gresesc) referitoare la venirea lui Iisus se refera nu la o venire vizibila ochiului asupra trupului Lui ci doar a efectelor evenimentelor Judecatii. Aceasta interpretare este impartasita si de alte ramuri crestine insa nu de toate . Alte ramuri crestine vad o venire trupeasca vizibila insa fara ca venirea Sa sa atinga pamintul (probabil ca mai exista si alte interpretari). Un lucru mai putin stiut este faptul ca in divinitatea si in venirea Sa nu cred doar crestinii ci si anumite ramuri calugaresti sufi (independente doctrinar dar arondate islamului) si unele ramuri hinduse. Aici se remarca o interpretare in care Iisus vine la fel ca prima data (trup nascut) insa inainte de a se implini toate semnele venirii si prezentarii publice internationale nu va fi recunoscut decit de f. putini (venirea ca Steaua diminetii aflata de putini) iar acestia pina atunci vor pastra secretul. In legatura cu invierea la fel exista mai multe interpretari. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
[quote=grasu77;382847]In plus, nu am avut curajul sa afirm ca Domnul, pe timpul mortii a fost constient sau inconstient. Este o problema care ma depaseste (ne depaseste pe toti).QUOTE]
Ba, chiar ai avut tupeul sa afirmi ca Hristos a fost inconstient in moarte. In caz ca ai uitat refrenul vostru preferat cu inconstienta in moarte, pe care il repetati somnambulic ad nauseam, un mic refresh aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...4&postcount=81 unde i-ai dat urmatorul reply lui Scotianul care te intrebase daca Hristos a fost constient sau inconstient: Raspunsul tau, negru pe alb: "Dar, sa-ti raspund: in timpul mortii, Domnul Iisus Hristos a fost mort. (Crezi ca suna mai corect sa spun ca "in timpul mortii a fost viu"?) Iar mortul, conform Sfintei Scripturi, nu are nici simtiri, nici constienta (ex: Eclesiastul 9:5 si 10)." Afirmatia ca Hristos poate intra in stare de inconstienta duce inevitabil la (sau mai degraba provine) din erezia ca in Persoana lui Hristos, cele doua firi -divina si umana- nu sunt ontologic unite si nedespartite. Hristos are si fire divina si umana nedespartite si nedespartibile. Firea divina e vesnic vie si vesnic constienta, fara pauze de inconstienta, fara intermitente, fara perioade de anestezie a simtirilor. Iar Umanul unit cu Divinul vesnic constient, NU ARE CUM SA FIE DECAT VIU SI CONSTIENT. Tocmai pt. asta, Una din cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi si-a luat fire umana. Ca sa o uneasca cu cea divina si sa ne-o transfere noua prin har, sa ne-o dea inapoi reparata de fisura mortii si unita prin har cu ea, asa cum era la inceput. Cum anume? "cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu, are VIATA in el" si NU VA MURI in veac. (respectand evident si toate celelalte conditii). (doar partea noastra materiala, biologica se dezintegreaza, dar ea va invia la Parusie). Last edited by delia31; 29.07.2011 at 02:11:16. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar, sa revenim la subiectul nostru: nu ati spus nimic despre importanta invierii celor morti in credinta, in ziua de apoi. Daca invierea pe care ne-a promis-o Mantuitorul nu are nici o importanta pentru dvs., atunci nu spuneti nimic. Poate este mai important sa va legati si sa speculati o idee de a mea. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| "Nu mancarurile sunt rele, ci lacomia pantecelui" | cristiboss56 | Din Vechiul Testament | 55 | 08.08.2013 15:11:31 |
| Care sunt "gaurile" stiintei? | Bast-et | Teologie si Stiinta | 28 | 19.09.2010 11:30:28 |
| Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 08:26:42 |
| "Viata in Hristos" de Sfantul Cabasila a aparut la EIBMBOR | mihailt | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 02.04.2009 01:19:20 |
| "Este religia o parte importanta din viata ta de zi cu zi ? " | cristiboss56 | Generalitati | 22 | 16.02.2009 00:49:08 |
|
|