Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.08.2011, 01:15:07
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Stiu ca tu orice vezi tragi doar concluzia ta. Deci unde ai vazut prezbiteri (ca neoprotestantii folosesc termenul asta) toti erau batrani de 60-70 de ani, niciun pastor nu e mai tanar. esti sigura ca ce vezi corespunde si realitatii?
Sincer, nu prea inteleg intrebarea. Poti reformula?
  #2  
Vechi 26.08.2011, 11:53:36
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Sincer, nu prea inteleg intrebarea. Poti reformula?
Iti spuneam ca nimeni nu intelege azi "prezbiter" cu sensul de "batran", altfel toti prezbiterii si pastorii ar trebui sa fie batrani la neoprotestanti, de exemplu.
Si noi folosim azi cuvantul "cler" care ii desemneaza generic pe toti preotii, episcopii si diaconii, iar la origine in greaca inseamna (daca am inteles bine) mostenire, desemnarea de catre altul.
Asa si prezbiterul, putea sa insemne toti cei din Biserica avand functii oarecare, diferiti de credinciosii obisnuiti, care nu aveau nicio functie.
Am arata ca botezau doar Apostolii si apoi cei randuiti de ei, existau diaconi alesi, deci nu toti credinciosii botezau sau faceau trebuirile celor ce aveau functii.

In legatura cu frangerea painii, aceasta la inceput se facea intr-o casa, pentru ca nu existau biserici, iar in Ierusalim (pana in 70 cand a s-a terminat pentru statul iudeu) nu puteau merge la templu sa faca aceste lucruri, nefiind iubiti de evrei.
Tot la inceput oamneii luau apoi painea si vinul facut la ceremonie si le consumau acasa in fiecare zi. Apoi nu s-au mai dat acasa pentru ca nu se stia ce faceau cu ele, unii le foloseau pentru alte ritualuri.
Despre istoria frangeri painii putem citi si pe wikipedia:
" Până la începutul secolului al IV-lea, euharistia avea loc în casele din orașe, în noaptea între sâmbătă și duminică, dar întotdeauna avându-l ca întâistătător pe episcop. În Dacia apar horepiscopii, care slujesc liturghia la sate.
Toți creștinii se cuminecau, apoi luau cu sine elementele euharistice, pentru a se cumineca în familie în timpul săptămânii.
După sfârșitul persecuțiilor, se zidesc biserici, iar templele păgâne sunt transformate în biserici. Astfel euharistia nu se mai săvârșește în case, ci în biserici."
  #3  
Vechi 26.08.2011, 13:01:52
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iti spuneam ca nimeni nu intelege azi "prezbiter" cu sensul de "batran", altfel toti prezbiterii si pastorii ar trebui sa fie batrani la neoprotestanti, de exemplu.
Si noi folosim azi cuvantul "cler" care ii desemneaza generic pe toti preotii, episcopii si diaconii, iar la origine in greaca inseamna (daca am inteles bine) mostenire, desemnarea de catre altul.
Asa si prezbiterul, putea sa insemne toti cei din Biserica avand functii oarecare, diferiti de credinciosii obisnuiti, care nu aveau nicio functie.
Am arata ca botezau doar Apostolii si apoi cei randuiti de ei, existau diaconi alesi, deci nu toti credinciosii botezau sau faceau trebuirile celor ce aveau functii.

In legatura cu frangerea painii, aceasta la inceput se facea intr-o casa, pentru ca nu existau biserici, iar in Ierusalim (pana in 70 cand a s-a terminat pentru statul iudeu) nu puteau merge la templu sa faca aceste lucruri, nefiind iubiti de evrei.
Tot la inceput oamneii luau apoi painea si vinul facut la ceremonie si le consumau acasa in fiecare zi. Apoi nu s-au mai dat acasa pentru ca nu se stia ce faceau cu ele, unii le foloseau pentru alte ritualuri.
Despre istoria frangeri painii putem citi si pe wikipedia:
" Până la începutul secolului al IV-lea, euharistia avea loc în casele din orașe, în noaptea între sâmbătă și duminică, dar întotdeauna avându-l ca întâistătător pe episcop. În Dacia apar horepiscopii, care slujesc liturghia la sate.
Toți creștinii se cuminecau, apoi luau cu sine elementele euharistice, pentru a se cumineca în familie în timpul săptămânii.
După sfârșitul persecuțiilor, se zidesc biserici, iar templele păgâne sunt transformate în biserici. Astfel euharistia nu se mai săvârșește în case, ci în biserici."
Multumesc de informatii Catalin. Cu cele scrise acum sunt deacord. Acestea sunt adevarate. Episcopii ii desemnau pe cei care sa savarseasca Tainele, ca atare diaconii erau alesi de episcopi si supravegheati de acestia de unde si termenul de Intai statator. Euharistia se celebra in casele oamenilor intr-adevar si tocmai ca nicaieri nu scrie ca painea era franta doar de episcop ci tocmai ca diaconii faceau aceasta slujire la mese sub supravegherea episcopului bine-nteles sau a batranilor/prezbiterilor in casele in care nu venea episcopul in persona. Aceasta era functia lor, de a veghea la bunul mers al comunitatii, sa asigure faptul ca se facea totul asa cum trebuia tocmai pentru ca erau considerati cei mai intelepti, cu cele mai multe cunostinte in domeniu. Acum eu as dori sa gasesc texte in care sa arate cand anume, celebrarea Tainelor a trecut de la diaconi direct la ei. Dupa parerea mea, trebuie sa coincida cu inlocuirea termenului de batran/prezbiter cu cel de preot care astfel nu mai este ales dupa criteriile batranilor/prezbiterilor.
Faptul ca la NP pastorii nu sunt toti batrani tocmai ca reflecta schimbarea deja produsa in BC de unde toti au aparut apoi. Acum nu se mai alege prezbiterul dupa criteriul batran intelept ci dupa studii, acum se fac studii pentru aceasta functie iar studiile NU se fac la batranete. La primii crestini insa, "studiile" se acumulau prin experienta de zi cu zi si prin practicarea virtutilor, ori pentru asta trebuie timp.

Si era sa uit: celebrarea Euharistiei se facea in noaptea dintre sambata si duminica, o informatie foarte pretioasa pentru ca aminteste de celebrarea pascala.

Last edited by Adriana3; 26.08.2011 at 13:06:15.
  #4  
Vechi 26.08.2011, 13:02:50
NeInocentiu's Avatar
NeInocentiu NeInocentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.02.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 302
Implicit

Exista multe femei care vor sa devina prezbiter ?
  #5  
Vechi 26.08.2011, 14:27:12
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de NeInocentiu Vezi mesajul
Exista multe femei care vor sa devina prezbiter ?
Eu cunosc cateva chiar daca personal nu ma numar printre ele in sensul ca nu vreau sa fiu eu, personal presbiter, diacon sau episcop, ci vreau doar sa fie lasate cele care au vocatie pentru asta. Pentru ca si femeia este iubita in egala masura ca si barbatul iar Duhul Sfant nu i-l da degeaba. Omul are vointa libera sa se opuna planului lui Dumnezeu sau sa il inteleaga doar in parte, asta nu inseamna ca originea discriminarilor ar fi Dumnezeu.
  #6  
Vechi 26.08.2011, 20:35:48
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Multumesc de informatii Catalin. Cu cele scrise acum sunt deacord. Acestea sunt adevarate. Episcopii ii desemnau pe cei care sa savarseasca Tainele, ca atare diaconii erau alesi de episcopi si supravegheati de acestia de unde si termenul de Intai statator. Euharistia se celebra in casele oamenilor intr-adevar si tocmai ca nicaieri nu scrie ca painea era franta doar de episcop ci tocmai ca diaconii faceau aceasta slujire la mese sub supravegherea episcopului bine-nteles sau a batranilor/prezbiterilor in casele in care nu venea episcopul in persona. Aceasta era functia lor, de a veghea la bunul mers al comunitatii, sa asigure faptul ca se facea totul asa cum trebuia tocmai pentru ca erau considerati cei mai intelepti, cu cele mai multe cunostinte in domeniu. Acum eu as dori sa gasesc texte in care sa arate cand anume, celebrarea Tainelor a trecut de la diaconi direct la ei. Dupa parerea mea, trebuie sa coincida cu inlocuirea termenului de batran/prezbiter cu cel de preot care astfel nu mai este ales dupa criteriile batranilor/prezbiterilor.
Si atunci si acum diaconii au rolul de ajutor, preotilor si episcopilor, dar si al credinciosilor.
Tu cred ca nu stii, dar cuvantul diacon in greceste inseamna chiar asta, servitor. Diaconitele au existat mult timp la ortodocsi, pana in sec. XII. Acesta in principal ajutau in botezarea femeilor si catehizarea lor, pentru ca era considerat nepotrivit ca un bărbat să atingă direct o femeie, diaconițele trebuiau să ajute mai ales la administrarea ungerea cu Sfântului Mir a femeilor nou-botezate.
De asemenea, diaconul poate imparti Sfanta Impartasanie credinciosilor, dar nu poate sfinti darurile.
Diaconitele erau facute femeile trecute de 40 de ani, uneori chiar mai mult.
  #7  
Vechi 26.08.2011, 20:58:37
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si atunci si acum diaconii au rolul de ajutor, preotilor si episcopilor, dar si al credinciosilor.
Tu cred ca nu stii, dar cuvantul diacon in greceste inseamna chiar asta, servitor. Diaconitele au existat mult timp la ortodocsi, pana in sec. XII. Acesta in principal ajutau in botezarea femeilor si catehizarea lor, pentru ca era considerat nepotrivit ca un bărbat să atingă direct o femeie, diaconițele trebuiau să ajute mai ales la administrarea ungerea cu Sfântului Mir a femeilor nou-botezate.
De asemenea, diaconul poate imparti Sfanta Impartasanie credinciosilor, dar nu poate sfinti darurile.
Diaconitele erau facute femeile trecute de 40 de ani, uneori chiar mai mult.
Si exista texte care sa arate ca diaconii faceau doar cele spuse de tine si nu mai mult?
  #8  
Vechi 27.08.2011, 13:25:41
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si exista texte care sa arate ca diaconii faceau doar cele spuse de tine si nu mai mult?
Imi permit sa raspund eu: diaconii puteau de exemplu sa administreze Taina Botezului, dar nu si Mirungerea (confirmarea) pe care o savarseau doar Apostolii si episcopii.

Acest lucru se poate observa foarte clar aici:

"5. Iar Filip, coborându-se într-o cetate a Samariei, le propovăduia pe Hristos.
6. Și mulțimile luau aminte într-un cuget la cele spuse de către Filip, ascultându-l și văzând semnele pe care le săvârșea.
7. Căci din mulți care aveau duhuri necurate, strigând cu glas mare, ele ieșeau și mulți slăbănogi și șchiopi s-au vindecat.
8. Și s-a făcut mare bucurie în cetatea aceea.
9. Dar era mai dinainte în cetate un bărbat, anume Simon, vrăjind și uimind neamul Samariei, zicând că el este cineva mare,
10. La care luau aminte toți, de la mic până la mare, zicând: Acesta este puterea lui Dumnezeu, numită cea mare.
11. Și luau aminte la el, fiindcă de multă vreme, cu vrăjile lui, îi uimise.
12. Iar când au crezut lui Filip, care le propovăduia despre împărăția lui Dumnezeu și despre numele lui Iisus Hristos, bărbați și femei se botezau.
13. Iar Simon a crezut și el și, botezându-se, era mereu cu Filip. Și văzând semnele și minunile mari ce se făceau, era uimit.
14. Iar apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru și pe Ioan,
15. Care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt
.
16. Căci nu Se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezați în numele Domnului Iisus.
17. Atunci își puneau mâinile peste ei, și ei luau Duhul Sfânt."

(Fapte, capitolul 8)
  #9  
Vechi 27.08.2011, 13:54:10
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Deci duhul sfint nu se primeste intotdeauna la botez. Uneori da uneori nu.
Punerea palmelor nu inseamna mirungere.
Nu rezulta ca intotdeauna inainte mergeau unii care doar administrau taina botezului si apoi veneau mereu altii in urma lor care o savirseau. Ar fi insemnat ca o mina de oameni sa mearga in toate satele si toate localitatile sa puna palmele pe fiecare om in parte.
Din experienta mae am observat ca orice om poate acorda botezul cu duh sfint daca la rindul sau are botezul sfint., nu trebuie sa fie hirotonit special pentru asta.
Insa intrebarea este cum au stiut ei ca aceia nu au primit duhul sfint iar noi azi nu stim a deosebi daca cineva are sau nu duhul sfint..?

Last edited by Mihai36; 27.08.2011 at 14:09:20.
  #10  
Vechi 27.08.2011, 18:27:17
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Imi permit sa raspund eu: diaconii puteau de exemplu sa administreze Taina Botezului, dar nu si Mirungerea (confirmarea) pe care o savarseau doar Apostolii si episcopii.

Acest lucru se poate observa foarte clar aici:

"5. Iar Filip, coborându-se într-o cetate a Samariei, le propovăduia pe Hristos.
6. Și mulțimile luau aminte într-un cuget la cele spuse de către Filip, ascultându-l și văzând semnele pe care le săvârșea.
7. Căci din mulți care aveau duhuri necurate, strigând cu glas mare, ele ieșeau și mulți slăbănogi și șchiopi s-au vindecat.
8. Și s-a făcut mare bucurie în cetatea aceea.
9. Dar era mai dinainte în cetate un bărbat, anume Simon, vrăjind și uimind neamul Samariei, zicând că el este cineva mare,
10. La care luau aminte toți, de la mic până la mare, zicând: Acesta este puterea lui Dumnezeu, numită cea mare.
11. Și luau aminte la el, fiindcă de multă vreme, cu vrăjile lui, îi uimise.
12. Iar când au crezut lui Filip, care le propovăduia despre împărăția lui Dumnezeu și despre numele lui Iisus Hristos, bărbați și femei se botezau.
13. Iar Simon a crezut și el și, botezându-se, era mereu cu Filip. Și văzând semnele și minunile mari ce se făceau, era uimit.
14. Iar apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru și pe Ioan,
15. Care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt
.
16. Căci nu Se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezați în numele Domnului Iisus.
17. Atunci își puneau mâinile peste ei, și ei luau Duhul Sfânt."

(Fapte, capitolul 8)
Si unde este Mirungerea in acest paragraf?
Cum interpretati exprimarea "se botezau" care nu arata cine anume ii boteza?
Si sa inteleg ca nu sunteti deacord cu cele spuse mai inainte de Catalin care afirma ca Mirungerea femeilor era facuta de diaconite?
Si sunteti deacord ca Botezul cu apa nu face sa vina automat Duhul Sfant asupra persoanei?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 19:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 23:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 10:23:38