Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #3401  
Vechi 12.09.2011, 22:52:18
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Ai gresit și aici, Catalin.
Si e o greseala mult mai gogonata, intr-adevar.

Gogomania cea mai gogonata ar fi sa crezi ca tu intelegi fenomenul charismatic.

Charismaticii, Catalin, nu sunt penticostali.
Ei carismaticii sunt crestini care cred (la fel ca si penticostalii) ca Lucrarea Duhului Sfant in deplinatatea ei este functionala si astazi la fel ca si pe timpul Apostolilor. Ei cred ca nici Duhul Sfant si nici lucrarile lui nu s-au schimbat si nu au incetat. Ei cred si practica lucrarea Duhului Sfant dar nu sunt un cult separat, Catalin. Ei fac parte din bisericile lor: catolica, lutherana, ortodoxa, etc.

Este foarte dificil sa estimezi cati carismatici sunt intre baptisti, de exemplu.
De curand cel mai cunoscut baptist roman s-a declarat a fi baptist charismatic. Zeci de ani aceasta nu a fost o informatie publica.
Doar Dumnezeu stie cati alti carismatici sunt intre baptisti. Sau intre ortodocsi.

Penticostalii si carismaticii sunt luati impreuna atunci cand se discuta despre lucrarea Duhului Sfant dar ei nu fac parte dintr-o singura biserica/institutie. Ia seama!

Site-uri diverse avanseaza cifra de 600 de milioane de penticostali si carismatici, da o cautare pe orice motor vrei tu.
Poate nu ai observat, de aceea am pus "plus". Te asigur ca stiu ce sunt charismaticii si mult mai sigur stiu mai multe decat tine. Pentru ca tu stii basmele penticostale, eu stiu din sursele ortodoxe, adica din prisma adevarului. Daca doresti poti ajunge si tu la cunoasterea adevarului, pentru inceput poti citi scrierile lui Serafim Rose, care a trait chiar in SUA. http://saraca.orthodoxphotos.com/bib.../ortodoxia.htm
Capitolul VII e dedicat miscarii charismatice, l-am citit mai demult, o sa-l recitesc ca tot mi-ai adus aminte.

Ca sa nu spui ca spun doar eu, ca de obicei si trebuie sa mentionez ca e doar parerea mea, iar ceilalti toti au o alta parere, uite si studii care nu sunt ortodoxe, descrise in acel capitol:
"Un studiu foarte atent si obiectiv asupra fenomenului "vorbirii în limbi" l-a realizat pastorul luteran german Dr. Kurt Koch (The Strife of Tongues - Gâlceava Limbilor). După ce a examinat sute de cazuri de manifestare a acestui "dar", el a ajuns la concluzia, bazată pe argumente scripturistice, că doar patru din aceste cazuri ar putea fi cele descrise în Faptele Apostolilor, dar că nici măcar de acestea patru nu putea fi sigur."
"Desigur, în lumina tradiției patristice a Bisericii lui Hristos dintotdeauna, creștinul ortodox nu ar avea astfel de dubii. Cu posibila excepție a celor patru cazuri, însă, Dr. Koch a identificat un număr de cazuri neîndoielnice de posesiune demonică, "vorbirea în limbi" fiind de fapt "un dar" întâlnit în mod obișnuit la demonizați. "
"Deci fenomenul limbilor nu este cel descris în Fapte și nici nu poate fi asimilat (în cele mai multe din cazuri) cu o posedare demonică propriu-zisă; el este mai curând "... si probabil în 95% din cazuri, un fenomen mediumistic, de natură spiritistă" (Koch, p. 35)."
  #3402  
Vechi 12.09.2011, 23:09:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Chiar nu vă aduceți aminte că v-am adus și dovezi istorice cum că se cunoștea săptămâna[de șapte zile]?
Nu, cred ca tu uiti ca eu ti-am adus dovezi ca nu se cunostea saptamana. Ceea ce ai adus tu era daca nu ma insel calendarul babilonian, dar ei aveau ultima perioada din luna de 9 sau 10 zile, iar sarbatorile le tineau in date fixe, in acea luna, nu urmau ciclul de 7 zile continuu: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ile#post335520
  #3403  
Vechi 12.09.2011, 23:45:13
un_nepocait un_nepocait is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2011
Mesaje: 55
Implicit

.........edit..................
  #3404  
Vechi 12.09.2011, 23:49:19
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.871
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Asta ar trebui s-o spui dumneata - cel care negi că existau legi și porunci. Pus în fața evidenței, acum dai înapoi? Scrie sau nu scrie de legi, porunci, etc.?
Scrie! Dar daca tu zici ca le respecta, tu sa-mi zici care erau acelea! Eu cred ca erau legile firii: sa faci bine cand poti, sa-ti cinstesti parintii, familia, sa fii primitor de oaspeti, sa nu ucizi, sa nu furi etc, legi nescrise pe care orice popor le avea. De alte porunci Biblia nu spune. Ca sa zici tu ca Avraam respecta sabatul e o tampenie sau ca era oprit de la comsumul de porc. Doamne ajuta!
  #3405  
Vechi 13.09.2011, 00:41:56
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Adventiștii nu au această problemă, motiv pentru care nici n-am intrat în disputa în desfășuare cam de multișor pe aici... Adventiștii au aceeași concepție cu a apostolului Pavel:

"Curățiți aluatul cel vechi, ca să fiți frământătură nouă, precum și sunteți fără aluat; căci Paștile nostru Hristos S-a jertfit pentru noi." (1 Cor.5,7)
Si Euharistia se face cu paine sau azimi?
  #3406  
Vechi 13.09.2011, 01:52:27
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Eu nu am nici o problema in ati spune, draga Adriana, ca ai facut o cautare buna si sincera. Insa, inca nu 100% convingatoare, adica mai trebuie sa concorde si cu ceea ce spune Ioan. De fapt, draga Adriana, ai doar doua versiuni, cea a lui Ioan, care a fost de fata la eveniment si cea a lui Matei, care si el a fost prezent la Cina. Marcu si Luca s-au inspirat dupa Matei atunci cand au scris Evangheliile lor, stiut fiind ca Matei a scris prima oara o versiune in aramaica, cea care s-a pierdut. Deci e normal ca cei trei evanghelisti, numiti si sinoptici, sa dea aceeasi versiune cu privire la Cina. Din versiunea lui Matei rezulta ceea ce tocmai ai postat, ca au mancat pastile si inca la vreme, dar din versiunea lui Ioan rezulta altceva. Sigur, acum tu ai o interpretare care incearca sa netezeasca diferentele, cea prin care spui ca, de fapt, Ioan cand se refera la ajunul pastelui ca zi a osandirii Mantuitorului el nu vorbeste de Paste, ci de Sabat. E o ipoteza, dar inca neconfirmata. In concluzie, dupa parerea mea, chiar daca cercetatorii Bibliei ajung la solutia ca varianta corecta e cea relatata de Matei, datele problemei, adica Euharistia cu paine dospita, nu cred ca se schimba. Si argumentez acum de ce. Tocmai pentru ca ea a fost instituita (Euharistia cu paine dospita) de insisi apostolii. Ei au stiut bine ce au mancat atunci la Cina si totusi au instituit Euharistia cu paine dospita. Intrebare intrebatoare: de ce? Cred ca raspunsul e deosebit de simplu: pentru ca Euharistia se lua in fiecare zi pe atunci, in biserica primara, pe cand azimele, la evrei, se consumau doar pe timpul praznicului pascal. Deci pentru a nu-i obliga pe evrei sa gateasca azime in fiecare zi, s-a recurs la paine dospita. Si eu cred ca au procedat cum nu se poate mai intelept. Iar noi, acuma, n-ar trebui sa ne mai impiedicam de "materia" Euharistiei, ci sa lasam asa cum au instituit apostolii. Nu spun ca tu, draga Adriana, esti cea care se impiedica pentru ca am citit in multe postari ca nu o faci, dar mai sunt si din cei care se impiedica. Toate cele bune, draga Adriana.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Despre Marcu am citit ca era interpret pentru Petru la Roma (Papias), si Evanghelia a scris-o la Roma dupa moartea lui Petru dupa unele surse sau cat inca Petru mai era in viata dupa alte surse. (Deci mai probabil ca de la Petru stia cele scrise). Evangheliile lui Matei si Luca au fost scrise mai tarziu. Si se pare ca aceasta Evanghelie a lui Marcu a fost scrisa pentru non-evreii din afara Palestinei. Si se pare ca a fost si insotitor a lui Pavel si Barnabas (Faptele apostolilor 12:25, 13:5-13, 15.37-39, Coloseni 4:10)

Tot ce scriu aici este din cuvantul introductiv la Evanghelii din Biblia TOB 2010.

Evanghelia lui Luca incepe cu o dedicatie catre Teofil la fel ca si faptele apostolilor, iar in acestea din urma se precizeaza faptul ca "cuvantul cel dintai" sau "prima carte" dupa traducerea altora a fost deja dedicata vietii lui Iisus, deci a fost vorba de o Evanghelue aceasta carte dintai. Iar specialistii spun ca de fapt este o singura opera in doua parti scrisa de acelasi autor: aceeasi limba, aceeasi gandire si continuitate perfecta intre cele doua. Iar autorul se prezinta ca un cronicar care s-a informat in amanuntit inainte de a expune in ordine evenimentele. Este adevarat ca foloseste materiale care sunt comune pentru Matei si Marc, dar si parti care ii sunt proprii. Evanghelia pare a se adresa crestinilor de cultura greceasca de aceea insista asupra geografiei Palestinei (4:31, 8:26, 23:51) si a obiceiurilor
evreiesti (2:23-24, 22, 17).(nu am inteles la ce referinta au facut trimitere cand au scris 22,17). Autorul insusi pare sa provina din lumea elena 5.19, 6:48-49, 9.12).

Despre Evanghelia lui Ioan scrie printre altele: ne frapeaza in primul rand diferentele geografice si cronologice fata de celelalte Evanghelii: in timp ce sinopticii evoca o lunga perioada in Galilea urmata de un mars mai mult sau mai putin lung spre Iudeea si o scurta sedere la Ierusalim care se termina cu Calvarul, Ioan repartizeaza discursul sau pe o perioada lunga mentionand trei sarbatori de Pasti si diferite popasuri la Ierusalim. (eu nu observasem treaba asta, imi va prinde bine sa fac Facultatea de Teologie :)) ). Nu pot reda aici tot ce scrie la fiecare Evanghelie dar uitati aici o fraza interesanta: Ioan este singular prin alegerea si originalitatea materialelor folosite. Evoca anumite aspecte ce apar si la altii (si aici sunt multe exemple), dar anumite aspecte ale traditiei sunt absente ca de exemplu tentatia in desert, schimbarea la fata, ritualul de instituire a Euharistiei la ultima Cina , vegherea in Ghetsimani (aluzie in 18:1,11), infatisarea in fata Sinedriului de-abia este mentionata, si limbajul lui este diferit: nu mai invita la convertire in vederea Imparatiei Cerurilor, ci prefera sa vorbeasca de viata eterna acordata celor care cred in Iisus care vine de la Dumnezeu. Si scrie mult mai multe, nu pot reda totul.

Revenind, remarca luarii Euharistiei in fiecare zi de crestini si deci mai propabil cu paine este foarta buna in sensul ca la primii crestini se lua dupa Agape, deci cu paine. Nu cred ca a stat nimeni sa explice reteta painii dospite si nedospite evreiesti asa cum nici la noi nu se face dupa reteta greceasca care este o paine speciala Euharistica dar nu mai imi amintesc prin ce este speciala, trebuie sa intreb din nou. Cred ca este mai densa si nu prea crescuta, dar nu bag mana in foc. Intr-adevar eu nu ma cramponez daca-i paine sau azimi, ci altii se cramponeaza si considera erezie (ortodocsii) si indepartare de casa (catolicii) cand de fapt nu-i nici una si nici alta :)
  #3407  
Vechi 13.09.2011, 02:19:05
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Prima zi a Sărbătorii Azimilor era și ziua în care se mânca paștile, adică îm noaptea acelei prime zile ?
Conform Exodului, sarbatoarea Pastelui trebuia sa tina 7 zile incepand cu ziua 15 a primii luni a anului, luna Nissan (care se situeaza primavara, undeva in martie-aprilie), si pana in ziua 21. Ziua 15 incepea in seara zilei de 14, iar in aceasta zi de 14, catre seara, se jertfea mielul si se frigea pe foc, iar cand venea seara, deci se facea 15 Nissan, se manca mielul tocmai fript si acest miel era Pastele, deci cu acea seara-noapte incepeau Pastile. Si in tot acest interval de 15-21 Nissan se manca numai azimi iar in casa nu trebuia sa mai existe paine dospita. Ca atare, evreii si-au facut obiceiul sa arda painea dospita de cu o zi inainte ca sa fie siguri ca nu mai ramane nimic. De aceea ziua de 14 Nissan in care se pregatea mielul, a capatat numele de prima zi a azimilor pentru ca in ea se debarasau oamenii de painea dospita in vederea inlocuirii ei cu azimi de Pasti. Deci in ziua de 13 Nissan, dupa cina cand se facea seara si incepea astfel ziua de 14 Nissan, se ardea toata painea dospita si nu mai era voie sa se manance asa ceva. Dimineata urmatoare, tot 14 Nissan, se face o ultima cautare formala in casa pentru a se asigura ca nu mai exista paine dospita, de aceea este numita prima zi a azimilor, insa azimile inca nu se mananca pentru ca inca nu este Pastile, ci spre seara se frige mielul, si cand vine seara, deci 15 Nissan se mananca mielul cu azimi. Iar aceasta zi de 15 Nissan este considerata ca un Sabat, adica este interdictie de a munci cu exceptia gatitului care in Sabat nu-i permis dar in prima zi de Pasti este permis. Si la fel este si a 7-a zi de Pasti (ultima zi de Pasti) cu statut de Sabat. Acum ce se intampla? Cum lunile la evrei sunt legate de lunile pline, si cum luna calendaristica incepe de indata ce aparea o umbra intunecata pe luna cereasca, intotdeauna era rabinul cel care decreta faptul ca luna Nissan era inceputa. Insa vestea ajungea uneori cu intarziere de o zi in locurile mai indepartate de la tara si ca atare, pentru ca oamenii sa fie siguri ca nu se inseala, au inceput sa tina 2 zile de Pasti cu statut de Sabat in loc de una sigura, doua zile de Pasti cu statut de Sabat la inceputul Pastilor si doua la sfarsit, iar sarbatoarea de Pasti a devenit astfel de 8 zile in loc de 7. Mai ales evreii din diaspora mai pastreaza aceasta traditie in timp ce in Israel au devenit mai stricti, au revenit la 7 zile avand in vedere ca acum nu mai este problema decretarea inceputului lunii Nissan dupa luna plina. Acum se stie in avans cand va fi.

Last edited by Adriana3; 13.09.2011 at 03:06:31.
  #3408  
Vechi 13.09.2011, 02:40:59
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu am zis ca o luam de la inceput. S-au discutat toate astea, chiar eu am scris, exista pe acest site doua articole pe tema asta.
Ceea ce nu-i place Adrianei este ca in Sfanta Scriptura primii 3 Apostoli scriu negru pe alb ca au mancat paine, nu azimi. Pentru painea dospita se foloseste intotdeauna in Biblie un cuvant in greaca, "artos" , iar pentru azimi un alt cuvant, "azumuos". Niciodata nu se spune altfel, si avem tot artos atunci cand se spune ca primii crestini frangeau painea.
De asemenea, legat de Sfanta Traditie, avem toate datele ca se folosea painea in primele secole, la Roma abia in preajma Schismei au schimbat cu azimi. Prima data s-a facut asta in Spania (la fel ca si Filioque), in sec. VII, apoi francii au adus-o si la Roma. E intarita aceasta in cazul unei minuni, la nceputul sec. XVIII Painea si Vinul s-au transformat in Carne si Sange, iar painea era paine, nu azima, chiar in Italia.
Asa ca e totul clar si in privinta painii si a datei Pastilor evreiesti. A fost clar inca din primele mesaje, dar s-a mai discutat degeaba 100 de pagini.
Catalin, tie nu-ti convine ca Pastile se mananca cu azimi. Daca esti evreu si mananci Pastile, nu o sa mananci niciodata paine dospita in acea zi ci dimpotriva, in prima zi a azimilor o arzi pe toata. Si acum te aflii la masa pascala iar cosul cu paine nedospita fireste, sa spunem ca se afla departe de tine. Cum vei cere vecinului sa iti dea o felie? Vei spune: "imi dai te rog o felie de azima ? NICI POVESTE, ci vei spune: "Imi dai te rog o felie de paine ?" Bine-nteles ca nedospita, pentru ca se subintelege ca painea din cos este nedospita fiind Pastele. Daca insa mergi la magazin sa cumperi, acolo precizezi ca vrei azimi tocmai pentru ca aceasta precizare serveste la indicarea tipului de paine folosit. Cand insa te aflii la cina si vine momentul binecuvantarii si frangerii ritualice a painii, nu te vei crampona sa subliniezi ca tu paine nedospita frangi de Pasti, pentru ca se subintelege ca-i nedospita, asa ca vei folosi termenul generic de paine atunci cand explici cuiva ce ai facut. Cam asta nu intelegi tu. Tu iti inchipui ca Iisus incalca poruncile lui Dumnezeu dar te inseli amarnic, nu a incalcat nici una, iar azima este porunca de la Dumnezeu pentru Pasti, scrisa negru pe alb in Exodul. Nu a incalcat Iisus porunca doar pentru ca nu intelegi tu modul de a vorbi al evreilor.

Last edited by Adriana3; 13.09.2011 at 02:43:47.
  #3409  
Vechi 13.09.2011, 02:48:34
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana draga, poate din punct de vedere avocatesc este corect ceea ce scrii, dar din punct de vedere ortodox este GROTESC!
Te numesti ortodoxa, dar nu stii ca intre ortodocsi si protestanti e o distanta de la Pamant la Luna, chiar daca si unii si altii cred in Hristos.
De curand mi-a fost dat sa aud ca masonii au acelas Dumnezeu cu crestinii, musulmanii, evreii si budistii.
La fel de "logic" suna cele scrise de tine, dar asta nu inseamna ca sunt si adevarate.
Iarta-ma, dar nu are rost sa vin cu amanunte; Tu ai credinta ta, care nu are mai nimic comun cu ortodoxia. Si atunci despre ce discutam?!? Poate... New Age.
P.S.: Mandria este tot un pacat, cu care se lupta ortodocsii.
Toti oamenii au acelasi Dumnezeu pentru ca exista unul singur. Ceea ce difera este modul in care fiecare ajunge sa il cunoasca. Pana acum inca nu mi-ai aratat ce anume este gresit pentru a putea afirma ca nu ar fi ortodox. Poate intr-o zi vei reusi sa-mi spui si ceva concret :)
  #3410  
Vechi 13.09.2011, 02:56:03
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Scrie! Dar daca tu zici ca le respecta, tu sa-mi zici care erau acelea! Eu cred ca erau legile firii: sa faci bine cand poti, sa-ti cinstesti parintii, familia, sa fii primitor de oaspeti, sa nu ucizi, sa nu furi etc, legi nescrise pe care orice popor le avea. De alte porunci Biblia nu spune. Ca sa zici tu ca Avraam respecta sabatul e o tampenie sau ca era oprit de la comsumul de porc. Doamne ajuta!
In momentul in care Dumnezeu ii spune lui Noe sa ia in arca si animale, ii spune sa ia si animale curate si necurate. Nicaieri in Facerea, pana la Noe, nu sunt definite in Biblie care animale sunt curate si care necurate, ci definirea lor se face mai tarziu in Levitic. De unde atunci stia Noe care sunt animalele curate si care necurate? Dupa legea firii nu prea, asa-i?

Last edited by Adriana3; 13.09.2011 at 03:00:17.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38