![]() |
![]() |
|
#3481
|
|||
|
|||
![]()
Decat sa tot repet ce s-a mai discutat ar fi mai bine sa recitesti mesajele din urma pe tema asta, ca altfel reluam fiecare mesaj ce s-a mai scris. Asadar, mai intai adunarea evreilor a spus sa_L prinda, dar inainte de sarbatoarea Pastilor. Apoi evreii nu puteau munci de pasti, cel putin in primele una sau doua zile. Vedem cum cel ce poarta crucea vine de la camp, Iosif cumpara panza, etc. De asemenea, in ziua de Pasti nu ieseau din casa, ori ii vedem pe toti pe afara in acea noapte.
|
#3482
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inteleg ca ortodoxia nu-ti este pe plac, dar uite ca anglicanii pe care ii admiri folosesc tot paine, acum va trebui sa-i contrazici si pe ei. Si painea dospita si azimile se rupeau, nu doar azimile, erau ambele ca niste lipii. Uite, daca luam in considerare ca mancarea Pastilor e de fapt mancarea mielului si spunem ca poate au mancat miel in acea seara nu mai e nicio contradictie in Biblie. Spre deosebire de azimi, care se mancau doar incepand cu Pastile evreiesti, carne de oaie mancau tot timpul, pentru ca nu mancau porc de exemplu, era carnea obisnuita pentru evrei. |
#3483
|
|||
|
|||
![]()
Primul preot descris in Biblie, Melchisedec, Facerea 14., "18. at vero Melchisedech rex Salem proferens panem et vinum erat enim sacerdos Dei altissimi."
In romaneste: "18. Iar Melhisedec, regele Salemului, i-a adus pâine și vin. Melhisedec acesta era preotul Dumnezeului celui Preaînalt." Vedem ca scrie paine, "panem", atunci nu era sarbatoarea zimilor ca sa se confunde cuvantul. In schimb la azimi scrie azimi nu panem: Numerii, 28: "17. et quintadecima die sollemnitas septem diebus vescentur azymis." Asadar cand e vorba de paine dospita intotdeauna in Biblie scrie "panem", iar cand e vorba de azimi scrie "azymis" in Biblia Vulgata. |
#3484
|
||||
|
||||
![]()
Lămuriți-mă vă rog frumos și pe mine: disputa asta pâine vs azimă ajută cu ceva la mânturire?
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3485
|
|||
|
|||
![]()
Aici cred că ne înșelăm singuri. Am citit interpretări și de la Ioan Hrisostom și de la Chiril al Alexandriei care spun că Iisus a avut Cina cea de taină în seara Cinei pascale iudaice. Eu cred că a făcut acest lucru tocmai pentru a înlocui paștile cele vechi cu paștile cele noi, care este Hristos jertfit și înviat.
Observă că nu mă bazez pe ce spun Adriana sau papistașii/uniații. Pe mine mă interesează Sfânta Scriptură, Sfinții Părinți și sfânta Biserică. Sectanta bunului păstor sau papistașii sau uniații pot să spună și să creadă ce vor; pe mine mă interesează revelația divină. Sfânta Euharistie este, din punctul meu de vedere, validă atât cu pâini azimi cât și cu pâini dospite. Dacă de mâine Biserica Ortodoxă ar săvârși Sfintele Taine cu pâini azime nu cred că asta ar invalida sacramentul, chiar dacă am înțeles că ar exista și un sinod local care ar fi respins săvârșirea Euharistiei cu pâine azimită. Nu o văd cu nici un chip ca pe o confruntare cu papistașii și trădătorii uniați (cei care și-au vândut credința pentru "privileghiomurile preoților catolici"). Cred că este cea mai neînsemnată dintre diferențele care au separat apusul creștin de răsăritul creștin. |
#3486
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Bineinteles ca nu are importanta ce folosesc eterodocsii, din moment ce nu au har lucrator. De exemplu anglicanii scrie ca folosesc paine dospita, nu are importanta, tot anglicani sunt pana nu revin la ortodoxie. Adriana a inteles gresit ca e o erezie pentru ortodocsi. Sunt dogme, canoane, practici liturgice, etc. Erorile dogmatice sunt erezii, adica deformarea adevarului revelat. Folosirea azimilor cred ca se inscrie la canoane sau practica liturgica, desigur tot obligatorie. |
#3487
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ca sa nu existe dubii te rog sa traduci cele doua citate, ca engleza mea si a unora poate nu e chiar perfecta. |
#3488
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și în general am un sfat pentru tine. Du-te și cântă la alte mese, sectarule. Aici suntem pe un forum ortodox și ar fi bine dacă nu te-ai mai băga în seamă ca un papagal cu toate "întrebările" tale de zero lei. dacă ai ceva de spus spune, dacă nu, atunci nu mai mânca nervii oamenilor cu "întrebările" tale. Ai înțeles, troll sectar ce ești? |
#3489
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/diverse...ina-69422.html |
#3490
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă stăm să cercetăm că e cu drojdie sau fără drojdie, am putea ajunge să ne întrebăm și dacă făina era de grâu sau în amestec cu altceva, dacă era integrală sau albă ș.a.m.d. Aceasta înseamnă cădere în formalism după mine, mai ales că în disputele de genul ăsta dragostea e lăsată deoparte, considerată inadecvată. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|