Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 15.10.2011, 20:20:17
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Doctrina bulei Unam Sanctam a papei Bonifaciu VIII este însă în mod implicit și tacit contrazisă și contestată de Conciliul II Vatican și de papa Ioan Paul II.
Este o interpretare. Ideea că Vatican II și Papa Ioan Paul al II-lea ar fi contrazis adevăruri infailibile pronunțate anterior este exact ceea ce susțin sedevacantiștii, care s-au desprins de BC din cauza acestui lucru. Catolicii susțin că nu există contradicție. Desigur, putem discuta cu textul în față, cu observația că au mai făcut-o și alții înaintea noastră.

Acuma, chiar și dacă ar fi așa: între un Conciliu care a spus el despre el că nu a emis nimic infailibil, că este un conciliu pastoral și nu unul dogmatic, care nouă ni se pare că ar contrazice "implicit" și "tacit", după cum spuneți, bula Unam Sanctam (al cărui caracter infailibil e evident), nu e mai simplu să dăm întâietate celui de al doilea ? Nu așa facem și cu normativele din lume, nu așa facem atunci când o decizie contrazice o lege, ori când o lege contrazice Constituția ? Nu dăm întâietate actului superior în rang ?

Citat:
Ioan Paul II s-a pronunțat de mai multe ori asupra mântuirii (celor din afara Bisericii Catolice) și în toate pronunțările a contrazis în mod implicit pronunțări anterioare ale altor papi și sinoade generale latinești, unul fiind acela de la Florența. Ceea ce reiese din pronunțările lui Ioan Paul II este că acea doctrină pe care a enunțat-o era efectiv ceea ce el credea, din poziția lui de papă și cu certitudine și dinainte de a fi papă, când era doar un cardinal sau episcop la Vatican II. Pur și simplu aceea este credința Conciliului II Vatican și a papilor Paul VI și Ioan Paul II.
Papii, ca și Sinoadele, au părerile lor. Nu tot ce a ieșit de la Niceea sau de la Efes a fost infailibil, ci numai acele hotărâri care sunt dogmatice (sau morale) și angajează Duhul Sfânt.
Dar sunteți la curent și cu această declarație a Papei Ioan Paul al II-lea:
" The mystery of salvation is continued and accomplished in the Church, and from this single source it reaches the whole world. There is no salvation outside the Church. From her alone there flows the life giving force destined to renew the whole of humanity, directing every human being to become a part of the Mystical Body of Christ."
Losservatore Romano Oct.12,1981


"Bine, bine", veți spune "dar aceasta e o simplă declarație reprodusă într-un ziar, aici nu vorbește Papa Ioan Paul al II-lea, ci teologul Karol Woytila, asta nu este document magisterial !"

Să vedem atunci ce spun documente magisteriale ULTERIOARE Conciliului Vatican II:

"Trupul Mistic al lui Cristos este Biserica Catolică" spune Orientale Ecclesiarum în preambul para 2, aici: http://www.cin.org/v2east.html

"Există o singură Biserică a lui Cristos, care subzistă în Biserica Catolică" spune Dominus Iesus, para 17, aici: http://www.vatican.va/roman_curia/co...-iesus_en.html

Să urmărim și ce spune Congregația Pentru Doctrina Credinței (succesoarea Sfântului Oficiu) ca răspuns la întrebarea: "A schimbat Conciliul Vatican II doctrina catolică despre Biserică ?". Scrie aici: http://www.vatican.va/roman_curia/co...tiones_en.html


Citat:
Faptul că nu și-au asumat-o prin documente asupra cărora să pretindă infailibilitatea nu are de fapt cea mai mare importanță.
Are mare importanță: nu e tot aia. Adevărurile infailibile sunt revelate, adevărurile neinfailibile sunt făcute de oameni. Niciun Papă și niciun Sinod Ecumenic nu își permite să pună ștampila "infailibil" pe ceva care nu este revelat de sus.

Citat:
Când vorbim despre infailibilitatea credinței nu ne referim exclusiv la astfel de pretenții,
Când vorbim despre infailibilitatea credinței ne referim nu numai la formulări dogmatice extraordinare, precum Hotărârea Dogmatică a Sinodului de la Niceea, ori precum "Unam Sanctam" sau "Munificentissimus Deus", ci și la acele chestiuni ale Magisteriului Ordinar al Bisericii, care, după expresia unui Sfânt Doctor (Augustin ? Nu mai țin minte) au fost mereu crezute de creștinii "toți, de peste tot, dintotdeauna". Spre exemplu, dogma nemuririi sufletului nu are asociată nicio proclamație extraordinară. Nu avem un document al Bisericii care să proclame ex cathedra nemurirea sufletului drept dogmă divin revelată. Dacă va fi nevoie, adică dacă un număr semnificativ de episcopi vor ajunge să conteste nemurirea sufletului, este de așteptat ca Biserica să reacționeze așa cum a făcut-o ori de câte ori o erezie s-a ridicat la orizont. Papa de atunci, singur sau cu ajutorul unui Sinod Ecumenic, prin rugăciuni și chemarea arătării de semne, o va proclama drept adevăr divin revelat. La urma urmei, nici nu e de dorit: situația în care Biserica se vede nevoită să fie condusă prin decrete nu e normală, de aceea îi spunem "Magisteriu Extraordinar".

Citat:
ci la faptul că credința papilor nu se poate înșela, fapt însă care este contrazis tocmai de papi în practica lor. Comportamentul papei Ioan Paul II a fost de fapt al unui om care nu credea că se înșeală asupra acestei probleme, de aici și pronunțările multiple asupra acestei doctrine atât în epistole enciclice, audiențe generale sau cărți, și care erau făcute în deplină cunoștință de cauză referitor la pronunțări anterioare de mare autoritate ale Bisericii Catolice în această privință. Prin interpretările pe care le-a dat doctrinei eens Ioan Paul II nu a făcut de fapt decât să contrazică pronunțările anterioare, însă el credea că spune adevărul și interpretează fără greșeală doctrina.
Mereu Papii s-au înșelat. Ca și Sinoadele. Primul Papă care s-a înșelat a fost Petru I. El credea, în modul cel mai sincer, că trebuie să fii mai întâi evreu ca să fii creștin. Noi nu trebuie să uităm niciodată că Papa Ioan Paul al II-lea, ca și Papa Benedict, au exact atâta infailibilitate câtă a avut Petru. Nici mai multă, nici mai puțină.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 15.10.2011 at 20:23:56.
Reply With Quote