![]() |
![]() |
|
#61
|
||||
|
||||
![]() Citat:
a)pastorul de la bisrica locala care ii invata pe oameni de Biblie si restul b)misionarul evanghelizator din Cambodgia c)voluntarul ADRA pricepe cineva unde bat?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#62
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nici nu vreau o polemica pe vreo tema anume, fiindca risc sa ma ratacesc, daca nu cumva am facut-o de la primul gand de a indrazni sa vorbesc despre o "relatie cu Mantuitorul Hristos!". Sunt slab si pacatos, iar filozofia mea in acest sens e o flecareala de doua parale care, debunaseama, ma va osandi intr-o zi. Doar o remarca mai mult sau mai putin "senila" as vrea sa mai fac, fara insa a fi considerata o provocare sau un drept la replica, ci doar o dorinta sincera de a ma deschide in ceea ce gandesc eu. E limpede ca Dumnezeu ne iubeste mai mult decat isi poate cineva imagina cu mintea lui marginita, iar despre dragostea Mantuitorului pentru noi, avem dovezi palpabile. Deci, relatia Mantuitorului cu mine este clara. Dar care este relatia mea cu El? Il iubesc eu pe El? Vrajmasul ma indeamna sa strig din toti rarunchii: "Da, Doamne, te iubesc din tot sufletul meu si din toata inima mea!" Dar m-as trufi si ar fi o mare minciuna, fiindca eu nu-L iubesc si nici macar nu pot sa constientizez pe deplin jertfa Lui pe Cruce. Daca L-as iubi, nici un gand nu m-ar tulbura, oricare-ar fi el; Daca L-as iubi, as plange amar pentru pacatele mele multe si m-as ruga fara incetare; Daca L-as iubi, as face TOATE voile Lui, dar eu le tot amestec cu voile mele; Daca L-as iubi, as sta in umbra (cum am vazut ca fac multi dintre cei care doar citesc pe acest forum) si nu mi-as mai da cu parerea, smintindu-i pe altii... Dar nu-L iubesc cum ar trebui iubit si nu merit nimic din ce primesc. Tot ce primesc ma face sa ma simt si mai mic si ma obliga sa ma smeresc in toata fiinta mea, in timp ce eu inca ma simt incoltit de ganduri ce nu-mi fac cinste. Deci, aceasta era ideea: relatia mea cu Mantuitorul Hristos este departe de a se ridica mai sus de nivelul noroiului de sub picioare. Sau altfel spus: o relatie imperfecta cu Iisus Hristos, este stapanita de vrajmasul Lui. Inca o data imi cer iertare. Nu astept un raspuns si voi incerca sa stau mai in umbra. Fiecare cuvant scris trebuie judecat indelung, si nu intotdeauna gandurile mele sunt curatate de patima. Pot fi foarte usor in inselare, iar altcineva sa invete un lucru rau datorita mie. Doamne, iarta-ma, si da-mi mai multa rabdare si smerenie.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#63
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred că această practică continuă și astăzi. Și pentru că bănuiesc unde bateți, vreau să adaug că creștinul nu e în niciun caz un înlocuitor al lui Hristos, ci doar cineva prin care este realizată împăcarea (că tot s-a făcut vorbire despre 2 Cor.5,20). El nu e în niciun caz un preot mijlocitor între Dumnezeu și oameni, deoarece există doar „un singur mijlocitor între Dumnezeu și om: Omul Isus Hristos” (1 Timotei 2,5). Împăcarea a fost deja oferită în Hristos. Slujitorul lui Dumnezeu e numai agentul prin care „cuvântul împăcării” (2 Corinteni 5,19) e proclamat altora. El nu e creatorul sau dătătorul lui. El îi conduce pe bărbați și femei la Dumnezeu, unde ei singuri trăiesc experiența împăcării. Sarcina lui este de a-i convinge pe oameni că Dumnezeu a oferit împăcarea în Hristos. Fiecare credincios are în felul acesta acces la Dumnezeu și tratează direct cu El (Romani 5,1; Efeseni 2,13.16-19; 2,12; Evrei 4,14-16). Răspuns valabil și pentru dl. Erethorn. |
#64
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alte lecturi folositoare vă sunt: Acte 6:6, în care veți vedea cum episcopii de azi, ca și cei de ieri, își investesc succesorii: prin punerea mâinilor. Acte 15: 22-27, în care veți vedea că cei care predică Evanghelia trebuie trimiși de episcopi în uniune cu Biserica. Dar, dacă tot ați preluat de la evreii vechi-testamentari ceea ce aveau ei mai exterior, poate vă e mai familiar V.T. Citiți în Exod 18: 25-26 cum Moise, chemat de Dumnezeu cu misiune vicarială, numește la rândul său capi ai poporului. Vedem aici: ierarhie, succesiune și transfer de autoritate. Această autoritate de a predica cuvântul Domnului nu se dobândește în mod invizibil și neobiectivabil, ca să fie supusă contestării, ci în mod vizibil, pentru ca toți să știe. Moise își pune mâinile peste Ieșua în Deut 34:9 E adevărat, în cazul comunității ecleziale din care v-a rânduit Satanail să faceți parte, degeaba ar mai "obiectiva" cineva transferul de autoritate folosind Punerea Mâinilor și Oncțiunea, că succesiunea apostolică v-a fost întreruptă. De aceea, este important pentru mântuirea dv să găsiți o Biserică ce poate dovedi că are succesiune apostolică neîntreruptă de aproape 2000 de ani.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#65
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-ca să fiu mai explicit ![]() Cât privește recomandarea Acte 1:15 sqq, vă atrag atenția asupra unui lucru: e clar că Petru a deținut o poziție de frunte în biserica timpurie, dar dispare din raportul lui Luca după cap.15,7 și atenția este apoi concentrată la Pavel. Cred că deviem prea mult de la subiect dacă începem iar să discutăm despre primus inter pares și despre cum unii sunt mai egali decât ceilalți... Nu cred că sunteți într-o poziție favorabilă a emite judecăți de [ne]valoare precum cea de sus... Să-L lăsăm totuși pe Dumnezeu să judece care Biserică este de la El și care e de la Satan. Last edited by osutafaraunu; 10.11.2011 at 08:44:55. |
#66
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
1. suntem deja off topic 2. vă respect pe dvs. și Biserica din care faceți parte pentru a mai comenta cu privire la aceste aspecte "Succesiunea apostolică" este un mit. Putem vorbi eventual de succesiunea episcopilor. Ipostaza apostolică nu poate fi moștenită. Apostolii au fost martorii oculari ai faptelor Mântuitorului, o situație istorică unică și nerepetabilă, încheindu-se în acea generație istorică. Ordinația este însărcinarea Bisericii, nu a apostolilor. |
#68
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi incurci subiectul cu atributul, subiectul este harul, iar un atribut al harului este faptul ca e un dar nemeritat si fara plata dat de Dumnezeu. xact acelasi lucru credem si noi despre har, ca ne-a fost dat in dar de Dumnezeu ca se ne putem mantui, fara sa avem vreun merit pentru asta. Se pare ca voi credet ca harul e ceva abstract, filozofic, eu chiar am spus in mesajul trecut ca e un fel de filozofie. Acum sa citam si Sfanta Scriptura: Matei 17 " 2. Și S-a schimbat la față, înaintea lor, și a strălucit fața Lui ca soarele, iar veșmintele Lui s-au făcut albe ca lumina." Marcu 9 "3. Și veșmintele Lui s-au făcut strălucitoare, albe foarte, ca zăpada, cum nu poate înălbi așa pe pământ înălbitorul." Luca "29. Și pe când se ruga El, chipul feței Sale s-a făcut altul și îmbrăcămintea Lui albă strălucind." Aici Sf. Serafim de Sarov explica pe larg despre har. La sfarsit face si minunea cu limina izvorata (nu e in traducerea romaneasca pe net): http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm |
#70
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Incerc sa dezvolt putin, raspunzadu-va punctual: 1. Nu stiu din ce spita se trage papa, caci din Sfantul Apostol Petru nu se trage. In Biblia catolica, Sfantul Petru se intituleaza prezbiter, nicidecum papa sau "vicarius filii dei" (inclocuitor a lui Hristos). "Sfatuiesc pe prezbiterii dintre voi, eu care sunt presbiter.." (1 Petru 5:1). Daca Petru a fost presbiter (o spune chiar el), de unde se trage supremul papa, inlocuitorul lui Hristos? 2. In Exod 18, Moise (la sfatul socrului sau Ietro) isi usureaza povara care-l istovea, punand capetenii peste grupuri de oameni (peste 10, peste 50, peste 100 si peste 1000). Era o problema de organizare eficienta. Dvs. vedeti totul in rosu si stacojiu, si-l faceti pe Moise papa de la Refidim (avea "misiune vicariala") iar pe capeteniile numite de el, le vedeti dominanti cardinali (poate chiar inchizitori - caci aveau si rolul de judecatori). 3.In Acte cap 6 si 15 se vorbeste despre randuirea unor slujbasi (diaconi si evanghelisti). Acest lucru se face in multe biserici crestine. Dar, dvs. vedeti randuiri "vicariale", derivate din succesiuni apostolice. Toate aceste aspecte spun multe despre relatia pe care o aveti cu institutia papala. Din orice verset vreti sa scoateti un papa (vicar - loctiitor a lui Hristos). Despre relatia cu Hristos ce aveti de spus? Ca nu prea se vede. Citat:
Astept invitatia dumneavoastra la o dicutie deschisa despre Roma papala in Sfanta Scriptura. Aici, sa revenim la subiectul discutiei acestui topic. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce a plans Iisus Hristos ? | Marin56 | Intrebari utilizatori | 8 | 23.06.2011 09:26:43 |
Iisus Hristos in contemporaneitate | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 01.12.2010 20:12:58 |
Exista Iisus Hristos? | iustin10 | Generalitati | 104 | 28.09.2010 15:45:28 |
Cum a devenit Iisus un Hristos | ionela7 | Vrajitoria | 19 | 21.09.2010 13:08:18 |
Iisus Hristos | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 10 | 09.05.2008 21:30:22 |
|