![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
E adevarat ce spui, dar eu ma refeream la faptul ca abia cand se desparte de Biserica (sau este exclus) devine efectiv rupt de Biserica. Pana atunci exista posibilitatea redresarii, noi primim har prin Sfintele Taine. Sunt si sfinti care au avut erori dogmatice. Chiar si cei condamnati erau anatemizati dupa ce incercau sa isi impuna erezia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cătălin 2: am tot întrebat aici pe forum ce se înțelege prin ”ecumenism” și nimeni n-a reușit să mă convingă că știe despre ce vorbește. Și până nu știm despre ce vorbim și dacă termenul trimite la realități identice sau măcar apropiate, mă tem că ”monologăm” împreună nu dialogăm.
Yannaras și Dumitrescu nu sunt ”ecumeniști” (în sensul inept folosit de mulți și pe-aici, și prin alte părți). Așa cum nu putem începe o viață de rugăciune fără să fi trecut înainte printr-o stare de pocăință profundă și purificatoare, nici un dialog bineplăcut Domnului, între creștinii de diferite orientări, nu poate avea loc înainte de metanoia fiecăruia dintre interlocutori. Și metanoia apare în momentul când îți recunoști eșecul și constați că bârna din propriul ochi te împiedică să dimensionezi corect paiele din ochii altora. În momentul de față nu există creștini inocenți, oricât ar crede fiecare în propria mitologie confesională. Înainte de a înainta în negocierea de teorii metafizice, creștinii au nevoie de parcurgerea participativă a Canonului Sfântului Andrei Cretanul , însoțită, evident, de post aspru. După care Domnul va face restul, dacă e cazul.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceste conceptii ecumeniste se bazeaza pe o teorie (neo)protestanta a ramificarii harului, care spune ca harul se ramifica in toate cultele. Adevarul marturisit de ortodoxie este ca har lucrator este doar in Biserica Ortodoxa, exista doar o singura Biserica, aici sunt Sfintele Taine si posibilitatea mantuirii. De fapt pe net gasim doar site-uri sau articole care nu sunt ecumeniste, in afara de articolele lui Cristian Badilita nu prea am vazut altceva ecumenist, chiar sunt curios cum arata site-uri ecumeniste, daca stie cineva. Uite mai pe larg explicat de Muntele Athos: http://www.impantokratoros.gr/D98A904D.ro.aspx Asadar care sunt conceptiile lui Yannaris, e popular pentru ca are conceptii ecumeniste si rezoneaza cu cei ce le au? Daca are alte mici devieri acelea nu sunt asa importante. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
De ce esti atat de sigur ca el ar avea conceptii ecumeniste? Crezi ca un ecumenist s-ar arata deranjat de pierderile ecleziologice sau occidentalizarea Ortodoxiei?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai am spus ca eu nu stiu ce conceptii are Yannaras in privinta asta, de asta am si intrebat.
Last edited by catalin2; 22.11.2011 at 22:02:10. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Or, în înțelegerea ortodoxă, harul, numit și energiile necreate ale Dumnezeirii, este direct legat de persoanele Sfintei Treimi, iradiind din ele într-un mod tainic, cu totul de nepătruns pentru înțelegerea noastră. De acest har se împărtășește orice ființă deschisă spre Dumnezeire, întrucât Dumnezeu e iubire și, așa cum soarele strălucește peste buni și peste răi, și Dumnezeu strălucește peste toți, însă numai cei cu inima curată îl pot vedea. Știm că Dumnezeu a binevoit să ni se dăruiască prin Sfintele Taine. Nu știm, însă, dacă numai în acest fel Se dăruiește El oamenilor. Mie, personal, mi se pare că ar fi o limitare care nu se poate împăca în niciun fel cu libertatea Sa absolută. Gândește-te că sf. Grigorie Palama, în disputa cu Varlaam, spunea că lumina pe care o primesc în inimă călugării isihaști nu e altceva decât energie necreată dumnezeiască (care prin rugăciune e primită, nu prin administrarea sfintelor taine). Ceea ce știm noi despre Dumnezeu e, cu siguranță, infinit mai mult decât ceea ce nu știm. Last edited by N.Priceputu; 22.11.2011 at 14:39:54. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by ioanna; 22.11.2011 at 15:28:12. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dacă și Cătălin înțelege lucrarea harului în Biserică așa cum ai descris-o tu, nu pot decât să-i strâng mâna.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Avem la Sfantul Serafim de Sarov o descriere mai completa a harului. Acela descris de tine este harul exterior. Si in Vechiul Testament era har, dar acesta era numai exterior. Prin caderea lui Adam oamenii au cazut din har, harul interior ne-a fost dat de Iisus, care ne-a trimis pe Mangaietorul. Harul a venit sub forma unor limbi de foc, iar apoi se primea dupa botez. La inceput se stia cand cineva primea harul pentru ca incepea sa vorbeasca in limbi. Acesta este harul lucrator, harul din Sfintele Taine. Omul primeste harul prin Sfantul Botez (de fapt prin Mirungere), iar apoi conlucraza cu el, ajutat de Sfanta Impartasanie. Cum scrie si in catehism, omul nu poate face fapte ca sa primeasca harul, il primeste in dar prin Botez. Toate Sfintele Taine nu sunt simbolice, aceste conceptii ecumeniste asta incearca sa faca, sa le faca simbolice (ca la (neo)protestanti). Cum nimeni nu se poate mantui fara harul lucrator (sa spunem ca poate sunt si cazuri exceptionale, putin probabil), harul lucrator este in Sfintele Taine, acestea sunt valide doar in Biserica (Ortodoxa), avem si dogma de care s-a mai discutat, nu exista mantuire in afara Bisericii. Toata invatatura ortodoxa este logica, simpla, fara contradictii. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Concepția lui Yannaras despre dialogurile interconfesionale, mai ales dintre protagoniștii divorțului de la 1054, am sintetizat-o în mesajul anterior: începe de la metanoia, adică de la zero, altfel e o simplă dezbatere de idei fără consecințe în viața reală a comunităților. Nu pornește de la concepții intelectuale diferite despre Teos Logos (adică de la ideologie), ci de la modul cum ne raportăm existențial (nu teoretic) la cele mai mari și mai dense în consecințe , porunci din Evanghelie: ”"Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău și din toată puterea ta". Aceasta este cea dintâi poruncă. Iar a doua e aceasta: "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți". Mai mare decât acestea nu este altă poruncă.” (Marcu 12:30,31).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 22.11.2011 at 15:00:08. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inainte de Christos si dupa Christos | Decebal | Dogmatica | 5 | 04.09.2012 18:59:26 |
conferinte | mirela.b | Generalitati | 0 | 09.07.2011 17:42:43 |
Conferinte - Dan Puric | anaana71 | Generalitati | 23 | 01.03.2010 22:33:47 |
Iisus Christos descris de Publius Lentullus | lareine | Generalitati | 28 | 08.01.2010 17:38:28 |
Conferinte Ortodoxe | C.tin | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.11.2008 14:43:57 |
|