Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.01.2012, 17:24:15
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
De acord cu toate, mai puțin cu "veșnicia". Singurul veșnic este Dumnezeu, creaturile au fost zidite la un moment dat în această veșnicie. Iar când vorbim de oameni, aceștia pe lângă că sunt vremelnici, sunt și muritori. Au un moment în Istorie când au apărut, și un altul când vor muri. Păcatul a atras după sine și această vremelnicie și mortalitate. Nu suntem altceva decât niște biete efemeride.
Mișto clipul. :)

Domnule, la urma toată e o chestiune de credință. Eu nu pot să accept că păcătoșii vor fi exterminați dacă au ales altă cale decît cea împreună cu Dumnezeu. Pentru mine acest lucru este absurd și, dacă ortodoxia ar fi mărturisit această dogmă, mărturisesc că aș fi avut mari rezerve în a rămîne ortodox.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
  #2  
Vechi 30.01.2012, 18:40:48
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Mișto clipul. :)
Da, mi-a plăcut și mie metafora-cartoon... Aceasta e realitatea, suntem niște "muște de-o zi" oricât ne împuiază capul mitologia, Tradiția și cinematografia că am fi nemuritori... Sfânta Scriptură ne spune răspicat că suntem muritori, că sufletul moare.

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Domnule, la urma toată e o chestiune de credință. Eu nu pot să accept că păcătoșii vor fi exterminați dacă au ales altă cale decît cea împreună cu Dumnezeu. Pentru mine acest lucru este absurd și, dacă ortodoxia ar fi mărturisit această dogmă, mărturisesc că aș fi avut mari rezerve în a rămîne ortodox.[/
Ai dreptate, este o chestiune de credință și ți-o respect. Dar eu nu pot accepta ceva împotriva Scripturii. Este de fapt motivul pentru care am părăsit ortodoxia: neconcordanța între dogmatică și Scriptură. Și nu doar în privința stării omului în moarte...
  #3  
Vechi 30.01.2012, 20:46:28
mihai07
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Da, mi-a plăcut și mie metafora-cartoon... Aceasta e realitatea, suntem niște "muște de-o zi" oricât ne împuiază capul mitologia, Tradiția și cinematografia că am fi nemuritori... Sfânta Scriptură ne spune răspicat că suntem muritori, că sufletul moare.

Ai dreptate, este o chestiune de credință și ți-o respect. Dar eu nu pot accepta ceva împotriva Scripturii. Este de fapt motivul pentru care am părăsit ortodoxia: neconcordanța între dogmatică și Scriptură. Și nu doar în privința stării omului în moarte...
Neconcordanta a fost in mintea ta. E o diferenta foarte mare
  #4  
Vechi 30.01.2012, 20:53:18
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Neconcordanta a fost in mintea ta. E o diferenta foarte mare
Înțeleg domnule că mă faci tâmpit, dar te rog nu-ți bate joc de întreg forumul! Adică ți-am adus până acum 17 texte că sufletul moare (și mai am... n-am terminat), dogma ortodoxă zice că niet- sufletul e nemuritor- și nu există neconcordanță!?
  #5  
Vechi 30.01.2012, 21:31:28
mihai07
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Înțeleg domnule că mă faci tâmpit, dar te rog nu-ți bate joc de întreg forumul! Adică ți-am adus până acum 17 texte că sufletul moare (și mai am... n-am terminat), dogma ortodoxă zice că niet- sufletul e nemuritor- și nu există neconcordanță!?
Ti-am explicat cum sta treaba cu sufletul nemuritor. Tu ori nu intelegi, ori te faci ca nu intelegi ceea ce e mai grav.
p.s. nu te face nimeni tampit...dar daca te simti e strict problema ta.

Last edited by mihai07; 30.01.2012 at 21:34:02.
  #6  
Vechi 30.01.2012, 21:57:30
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Ti-am explicat cum sta treaba cu sufletul nemuritor. Tu ori nu intelegi, ori te faci ca nu intelegi ceea ce e mai grav.
p.s. nu te face nimeni tampit...dar daca te simti e strict problema ta.
Nu ai ce să-mi explici... eventual să-mi aduci... să zicem 17 texte cu "sufletul nemuritor", altfel între dogma apărată de tine și Scriptură e o mare, mare neconcordanță!
  #7  
Vechi 30.01.2012, 22:19:01
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit sufletul moare (18)

"Dacă Domnul nu ar fi ajutorul meu, foarte curând sufletul meu ar fi culcat în tăcerea morții." (Psalm 94,17 - versiunea NTR)



Wow! Asta e tare de tot! Sufletul culcat în tăcerea morții! Nu tu zbor, nu tu existență într-o lume paralelă... doar somn în tăcerea morții! Amar de el suflet "nemuritor"!


P.S. Cam multe semne de exclamare... dar ce să-i faci? Urlă neconcordanța de 18 ori...
  #8  
Vechi 31.01.2012, 15:08:24
bob2909 bob2909 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.07.2010
Mesaje: 279
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Mișto clipul. :)

Domnule, la urma toată e o chestiune de credință. Eu nu pot să accept că păcătoșii vor fi exterminați dacă au ales altă cale decît cea împreună cu Dumnezeu. Pentru mine acest lucru este absurd și, dacă ortodoxia ar fi mărturisit această dogmă, mărturisesc că aș fi avut mari rezerve în a rămîne ortodox.
Ai postat acest mesaj :

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Răspund cu cuvintele Sfîntului Maxim Mărturisitorul:

Filocalia, volumul 3, pagina 322
In legatura cu dilema naturii trihotomice a omului, Sfantul Maxim Marturisitorul ne talcuieste asa (redau citatul contextual):

"Dar aceștia [diavolii], care au aparența că ajută omului să
umble pe calea virtuții și că zidesc împreună cu el templul
Domnului, ce minte înaltă i-ar putea descoperi? Ea poate
aceasta numai "prin cuvântul viu și lucrător care pătrunde în
toate și străbate până la despărțirea sufletului și a
duhului" (Evrei 4, 12), adică cunoaște care dintre fapte și gânduri sunt
sufletești, sau forme și mișcări naturale ale virtuții, și care
duhovnicești sau forme și mișcări mai presus de fire și
proprii lui Dumnezeu, date firii prin har (11); prin cuvântul
care străbate până la despărțirea "dintre încheituri și
măduvă", cunoscând potrivirea sau nepotrivirea dintre
modurile virtuții și rațiunile duhovnicești (12); prin cuvântul
care "judecă cugetările și intențiunile inimilor", adică
afecțiunile ascunse ale adâncului nostru față de cele spuse și
pricinile nevăzute ale acestora din suflet.

Note:

11. Despărțirea sufletului și a duhului indică deosebirea dintre virtuțile din fire, ale căror rațiuni le avem în chip firesc, și dintre cele de la Duhul, al căror har îl primim în dar. (Interpretarea aceasta înlătură trihotomismul. Sufletul e firea, duhul e harul. Sau sufletul e omul lăuntric natural, iar duhul e omul lăuntric, adică sufletul străbătut de har.) Deosebirea acestora o face Scriptura în chip clar.
12. "Măduva" este cuvântul dumnezeiesc, care nutrește ca pe niște oase gândurile dumnezeiești din noi, care la rândul lor susțin trupul virtuților. Iar "încheietura" este modul făpturii, în care se realizează unirea gândurilor cu rațiunile Dumnezeiești spre a da întregul virtuții."
Iar eu am subliniat aceasta parte :

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
"11. Despărțirea sufletului și a duhului indică deosebirea dintre virtuțile din fire, ale căror rațiuni le avem în chip firesc, și dintre cele de la Duhul, al căror har îl primim în dar. (Interpretarea aceasta înlătură trihotomismul. Sufletul e firea, duhul e harul. Sau sufletul e omul lăuntric natural, iar duhul e omul lăuntric, adică sufletul străbătut de har.) Deosebirea acestora o face Scriptura în chip clar.
"
Intrebarea mea este : Tu ai inteles mesajul pe care l-ai postat ?

Daca nu, iti dau un indiciu :

"3. Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu.
4. Iar Nicodim a zis către El: Cum poate omul să se nască, fiind bătrân? Oare, poate să intre a doua oară în pântecele mamei sale și să se nască?
5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.
6. Ce este născut din trup, trup este; și ce este născut din Duh, duh este.
7. Nu te mira că ți-am zis: Trebuie să vă nașteți de sus."

"29. Și El le-a zis: Adevărat grăiesc vouă: Nu este nici unul care a lăsat casă, sau femeie, sau frați, sau părinți, sau copii, pentru împărăția lui Dumnezeu,
30. Și să nu ia cu mult mai mult în vremea aceasta, iar în veacul ce va să vină, viață veșnică."
  #9  
Vechi 31.01.2012, 16:25:28
bob2909 bob2909 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.07.2010
Mesaje: 279
Implicit

Si iti mai dau un mesaj poate intelegi, dar nu bag mana in foc ...

Maxim Marturisitorul
Filocalie vol 3 pag : 365

Dumnezeu, care a zidit firea omenească, nu a creat împreună cu ea nici plăcerea nici durerea din simțire (din simțuri), ci a dat minții ei o anumită capacitate de plăcere, prin care să se poată bucura în chip tainic de El. Această capacitate (care e dorința naturală a minții lui Dumnezeu), lipind-o primul om de simțire îndată ce a fost creat, și-a văzut plăcerea mișcându-se potrivnic firii, spre lucrurile sensibile, prin mijlocirea simțurilor (1). Dar Cel ce se îngrijește de mântuirea noastră a înfipt în mod providențial în această plăcere, ca pe un mijloc de pedepsire, durerea, prin care s-a zidit în chip înțelept în firea trupului legea morții, ca să limiteze nebunia minții, care și mișcă, potrivnic firii, dorința spre lucrurile sensibile (2).
Astfel, datorită plăcerii potrivnice rațiunii, care a pătruns în fire, a pătruns, ca un antidot, și durerea conformă
cu rațiunea. Aceasta e mijlocită de multe pătimiri, între care și din care este și moartea, și are rostul să înlăture plăcerea potrivnică firii, ba chiar să o desființeze cu desăvârșire, ca să se arate darul plăcerii dumnezeiești în minte (3). Căci toată durerea având drept cauză a nașterii sale fapta unei plăceri care îi premerge, e o datorie pe care trebuie să o plătească în chip natural, în virtutea cauzalității, toți cei ce sunt părtași de firea omenească. Fiindcă plăcerea potrivnică firii e urmată în chip firesc de durere în toți cei a căror naștere a fost anticipată de legea plăcerii fără cauză. Iar fără cauză numesc plăcerea primei greșeli, întrucât nu a fost urmarea unei dureri premergătoare.
Deci după cădere toți oamenii aveau în mod natural plăcerea ca anticipație a venirii lor pe lume și nici unul nu era liber de nașterea pătimașă prin plăcere. De aceea toți plăteau în mod natural durerile ca pe o datorie și ca pe o datorie suportau moartea de pe urma lor, și nu se afla chip de scăpare pentru cei tiranizați silnic de plăcerea nejustificată (4) și stăpâniți în mod natural de durerile justificate și de moartea cea atotjustificată de pe urma lor.

Scolii
1. Plăcerea și durerea nu au fost create, zice, deodată cu firea trupului, ci călcarea poruncii a născocit-o pe cea dintâi, spre coruperea voinței, iar pe a doua a adus-o ca osândă spre destrămarea firii, ca plăcerea să lucreze
moartea de bunăvoie a sufletului din pricina păcatului, iar durerea să pricinuiască, prin destrămare, nimicirea formei
trupului.
2. Dumnezeu a dat, prin Providență, firii durerea fără voie și moartea de pe urma ei, spre pedepsirea plăcerii
de bunăvoie.
3. Căutarea ostenelilor de bunăvoie și suportarea celor fără de voie, desființează plăcerea, oprind mișcarea ei
actuală. Dar nu smulg puterea ei, sălășluită ca o lege împotriva firii în vederea nașterii. Căci filosofia care cultiv\
virtutea produce nepătimirea voii, dar nu pe a firii. Iar prin nepătimirea voii se sălășuiește harul plăcerii dumnezeiești în
minte.
4. Plăcerea necuvenită este legea păcatului, care s-a zidit în fire în urma greșelii lui Adam.

Last edited by bob2909; 31.01.2012 at 16:33:19.
  #10  
Vechi 31.01.2012, 16:35:43
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bob2909 Vezi mesajul
Tu ai inteles mesajul pe care l-ai postat ?
Citat:
În prealabil postat de bob2909 Vezi mesajul
Si iti mai dau un mesaj poate intelegi, dar nu bag mana in foc ...
Bobule,

Nu am înțeles, lămurește-mă.

Dacă vrei să faci cateheze cu mine, deschide te rog un topic unde trebuie și mai vorbim acolo.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre moarte si pomenirea mortilor AnnaEnache Intrebari utilizatori 42 13.06.2012 09:43:28
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. bitza Generalitati 28 20.03.2011 02:05:27
Despre viata de dupa moarte georgian_osa Din Noul Testament 30 14.03.2010 18:49:29
Marturii despre moarte Iustin44 Generalitati 14 31.03.2009 23:59:56
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase mara2008 Generalitati 1 20.05.2008 15:07:31