Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.03.2012, 08:17:23
Daniel_7 Daniel_7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 11.05.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 439
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ucenic Vezi mesajul
Inainte...

Sunt casatorit si am doi copii. Am fost botezat de prunc in biserica ortodoxa. Ateu pana la varsta de 18 ani (1990) cand am vazut pentru prima oara filmul Iisus din Nazaret al lui Zeffirelli. Atunci Dumnezeu mi-a cucerit inima pentru prima oara. Insa asta nu a schimbat nimic in viata mea. Acelasi om vechi, prins in pacat. M-am casatorit in 1992 si in timp am devenit mai aproape de biserica. Eram nelipsit de la slujbe, incepusem sa cant si pe la strana si eram prins si in treburile obstei parohiale. Citeam in cartile bisericesti. Devenisem foarte zelos in credinta mea, vroiam sa fac foarte multe penru Dumnezeu. Chiar imi venise ideea nebuna ca sa imi parasesc familia si sa ma calugaresc. Am si facut astfel numai ca atunci cand am ajuns la un schit, staretul lacasului mi-a explicat si am inteles ca, atata vreme cat nu exista o buna invoiala intre mine si sotia mea, faceam un pacat inaintea Domnului. M-am intors rusinat de isprava mea insa in timp, usor, usor, inima mea de crestin s-a racit... Asa am ajuns si am parasit si viata din biserica..

In prezent...
Au trecut anii. Din 2006 lucrez intr-un sistem militar – la pompieri. Totul (convertirea mea) a inceput in anul 2009 cand am cunoscut doi colegi de alta confesiune. Alta decat ortodoxa si alta decat cea in care sunt acum. Sunt o fire foarte sociabila, iar intr-un grup am tendinta de a fi lider (recunosc acest defect si ma rog Domnului sa lucreze smerenie la caracterul meu). Aveam mereu tendinta de a-i coontrazice, de a-i provoca insa ei imi raspundeau doar cu versete din Biblie... un teren necunoscut de mine. Iar ceea ce imi repetau mereu era ca nu vor ca sa fac ca ei nici sa merg dupa ei. Doar sa citesc, pentru ca argumentatiile mele aveau un suport subred, nefondat, nascut din dorinta de a-i arata pe ei gresiti in "sectarismul" lor.

Asa am ajuns sa citesc Biblia - bineinteles ortodoxa. Numai ca ceea ce citeam acolo se regasea mai mult in expunerile lor pasnice decat in argumentatiile mele vehemente. Apoi am inceput sa ma rog si sa cer de la Dumnezeu sprijin, lumina, intelepciune. Asa a devenit cititul Sf.Scripturi o placere... O nevoie launtrica ma impingea sa citesc mai mult si mai mult in Noul Testament iar intalnirile noastre se transfosmasera din discutii aprinse si ironice in sfaturi pline de intelepciune Biblica. Ca si confirmare aveam aceasta certitudine - Biblia ortodoxa cu care verificam in detaliu orice subiect.

Am fost si la ei in adunare si cu ei impreuna la evanghelizari insa inima mea a ramas intr-o bisericuta, dintr-o alta confesiune, unde m-am si botezat, repet: conform convingerilor mele biblice.

Nu fac aici nici un fel de lobby, de prozelitism. Sub nici o forma. Sunt dintre putinii din confesiunile heterodoxe care considera ca in biserica ortodoxa este mantuire si am convingerea ca sunt asemenea celor putini la numar dintre ortodcsi care considera ca nu numai in biserica ortodoxa exista mantuirea. Crezul meu este ca da, mantuirea este numai in Biserica lui Hristos, Biserica de pe fata intregului pamant, indiferent de denominatiune, Biserica tuturor vremurilor de 2000 de ani incoace.

Eu stiu ceea ce cred. Eu stiu in Cine ma incred. Cred cu tarie in tot ceea ce fac inaintea lui Dumnezeu. Studiez foarte mult. Biblia? Nu o stiu pe de rost cum gresit am lasat sa se inteleaga. O am la dispozitie electronic in trei versiuni ortodoxe, in peste cinci in engleza, precum si originalele in ebraica, respectiv in greaca. Nu ma mandresc cu asta. Subliniez faptul ca nu sunt "purtat" de vant. Citesc din Sfintii Bisericii Rasaritene: Origen, Sf.Ioan Gura de Aur, Sf.Vasile Cel Mare, Sf.Antonie in plus m-am abonat si la newsletter-ele acestei comunitati ortodoxe. Insa in paralel citesc mari evanghelisti si misionari ai lumii, prin care s-au increstinat locuri de pe acest Pamant.

Acum... la sfarsitul marturiei mele... declar sustinut si fara tagada, inaintea lui Dumnezeu si a voastra a tuturor ca Il iubesc pe Dumnezeu si il iubesc pe om. Marturisesc pe Iisus Hristos ca Fiul lui Dumnezeu si, dupa cum El a spus, Singurul in care este mantuire. Biserica Lui este trupul Lui, al carui Cap El este. Pentru a fi copilul lui Dumnezeu trebuie sa te nasti din nou. Toti cei nascuti din nou -din Apa si din Duh- sunt copiii lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. El va reveni sa isi ia biserica, mireasa Lui care va fi gasita fara pata, fara zbarcitura, fara cusur. Si pe aceia pe care ii va mantui ii va si proslavi. Binecuvantat sa fie Mielul lui Dumnezeu, care S-a jertfit pentru iertarea pacatelor noastre, care a murit si care a inviat, singurul prin care Dumnezeu ne socoteste drepti inaintea Sa.

Ma opresc aici. Am spus cine sunt in Hristos. Am marturisit ceea ce cred din toata inima mea. Daca are cineva a ma judeca, poate sa o faca, insa va rog, numai cu Biblia in mana.

Ma rog Domnului nostru Iisus Hristos sa aduca lumina, intelepciune si dragoste in inimile noastre, sa Il vedem si sa Il iubim pe El mai intai si mai apoi sa ne vedem si sa ne iubim unii pe altii.

Si harul Domnului nostru Iisus Hristos cu voi cu toti. Amin.
Nu sunt suficient de pregatit sa dau un raspuns complet,doar unul partial.
Asa cum spunea si Catalin,cei care trec de la ortodoxie la alte culte,o fac datorita unei slabe pregatiri teologice,dar mai e ceva ,care nu poate fi definit cu precizie.

Vroiam sa scriu altceva ,dar mi'a venit intre timp o idee.Sa iti dau un exemplu de convertit:Klaus Kenneth.Acesta a fost de la nastere catolic,insa datorita unor abuzuri ale unui preot ,a parasit religia,si a cautat Adevarul in alta parte,de fapt in toata lumea.Dupa ani de peregrinari,s-a intalnit din nou cu Iisus ,in religia protestanta,cu ajutorul unor prieteni.
Insa cautand ADEVARUL,a ajuns la final la adevarata religie ,cea ortodoxa,intrand in contact cu parintele Sofronie,ucenicul Sfantului Siluan.Ti-as recomanda de aceea sa ii citesti cartea 2 milioane de km in cautarea Adevarului.

Acum revenind la ceea ce vroiam sa scriu.Pentru cine are rabdare si curiozitate in aceasta directie,Biblia este talmacita in mod exemplar de marii Parinti ai Bisericii Ortodoxe.Avem Filocalia si celellate scrieri minunate ortodoxe,cu ce le putem compara?
Avem intreg Munte Athos,unde sunt calugari ortodocsi,avem Sfintii a caror amintire o avem prin minunatele icoane.....O avem pe Maica Domnului,care este o adevarata mama pentru toti credinciosii.Iar apoi,ca o incununare a toate il avem pe Iisus Hristos.
Protestantii sunt mai saraci.Ei au renuntat la toate aceste bogatii,nu ii recunosc pe prietenii lui Hristos ,sfintii,pe Maica Lui,iar Biblia,in loc sa profite de scrierile marilor Parinti ,le talmacesc dupa propria minte,sau a unor prieteni.
Eu nu ma hranesc doar cu Biblia,si cu aceasta,dar si cu scrierile Sfintilor Parinti,ma hranesc cu pildele lor de vietuire si gandire,ma hranesc cu imaginile sfinte ale icoanelor,si cu atmosfera plina de har din Biserica.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.03.2012, 08:58:40
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit PARINTELE JOHN DOWNEY, un american la Bucuresti, la Biserica Rusa.

[M-am gandit sa postez povestea convertirii unui american la ortodoxie, caci pe mine m-a impresionat f.mult.]

Povestea unei convertiri la ortodoxie si la… Romania
“Românii sunt mai liberi ca americanii, aici poți discuta cu polițistul ca oamenii. Poți să ieși din mașină, să faci o glumă, nu trebuie să stai nemișcat cu mâinile pe volan și să arăți frică”, spune Father John, așa cum este cunoscut la Biserica Rusă din Capitală părintele John Downie, americanul devenit preot ortodox.
Într-un interviu pentru gândul, părintele vorbește despre România de astăzi, dar și despre țara pe care a văzut-o în urmă cu zece ani când a ajuns prima dată la Otopeni, despre superstițiile românilor “de la baba citire”, dar și despre taina botezului pe care a primit-o la Sfântul Munte de la un stareț ortodox. [COLOR=#ff0000] ” Îmi voi aminti botezul toată viața. De multe ori mă rog lui Dumnezeu să simt ce am simțit în momentul în care m-am botezat, măcar o zi sau două înainte să mor”.[/COLOR]

Ce știu americanii despre România
“Nu cred că cineva din familia mea a înțeles alegerea”, mărturisește părintele John Downie vorbind despre decizia pe care a luat-o, în urmă cu zece ani, de a veni în România. O țară despre care la început, înainte să se “apropie de ortodoxie”, știa prea puțin pentru că, spune el, toți americanii vorbesc despre Europa în general, dar mai puțin despre Europa de Est. “Dar știam că a fost o țară ortodoxă, știam că a trăit sub comunism, știam că a fost și o prigoană mare asupra Bisericii, știam și despre Ceaușescu. Și, bineînțeles, despre Transilvania și despre Dracula. Înainte să fac un pas spre ortodoxie, cam atât am știut. Când am început să mă apropii, am aflat mai multe lucruri concrete despre România”, povestește Father John.
Era la Athos, la mânăstirea Cutlumuș, unde a stat doi ani ca dokimos (încercat și acceptat), când a decis să viziteze România, ba chiar să studieze Teologia la București. “Când am fost la Sfântul Munte am întâlnit mulți români și mi-au plăcut românii pe care i-am întâlnit acolo”, povestește preotul John într-o română cu accent american.
“Erau destul de smeriți și blânzi, adică nu veneau cu foarte multă propagandă și am vrut foarte mult să văd o țară fostă comunistă, să văd ce se întâmplă, cum a trecut prin așa ceva. Am rămas impresionat de ceea ce suferise Biserica sub comunism și doream să mă apropii de sfinți adevărați. Auzisem despre Părintele Cleopa și Părintele Sofian, precum și despre Nicu Steinhardt, creștini adevărați”, spune părintele.
Prima impresie la Otopeni: “E o țară care a pierdut războiul”
Așa că a ajuns în România, despre care le-a spus părinților săi, aflați în Pennsylvania, la primul telefon doar atât: “Aici este o țară care a pierdut un război”. “Mi s-a părut că țara nu-și revenise. Nu-mi părea neapărat înapoiată”, își amintește Father John. “Nu știu cum să vă spun. Cred că întâi de toate am văzut blocurile comuniste”. Acum însă? “S-au schimbat foarte multe lucruri”, spune.
“Când am venit eu, nici nu erau mașini. Erau Dacii și Mercedes”, creionează părintele peisajul românesc de acum un deceniu. În peisajul ăsta a rămas John Lincoln Downie, care s-a înscris la Teologie, la București. Primul an a stat la cămin, cu doi colegi, care au ajuns și ei preoți. Ține și acum legătura cu cei doi, Iulian – cel scund și cel înalt, pentru că aveau același prenume – și se văd ori de câte ori aceștia ajung la București.
“Am compus un imn al cartofilor prăjiți”
“Am fost bine primit la facultate. În primul an am stat la cămin, iar colegii mei au fost la înălțime. Nu am mai cunoscut alți români cu care să mănânc atâția cartofi prăjiți. Chiar am scris un cântec despre cartofii prăjiți”, mai spune Father John.
Povestește cum în studenție își câștiga banii predând engleză și făcând traduceri. Traduceri face și azi când lucrează la o carte despre istoria Bucureștiului. La fel, predă și engleză la școala Sfinții Trei Ierarhi, înființată de părintele Vasile, parohul Bisercii Ruse, dar și la ASCOR. “Și m-am angajat la o firmă de soft care realizează programe pentru traduceri”, explică părintele.
Deși este preot, John Downie nu primește salariu de la stat, fiind – ceea ce se cheamă – preot onorific. De slujit, slujește la Biserica Rusă, unde venea în timpul studenției ca un credincios. Mi-a plăcut duhul care e în biserică și, după ce am terminat și masterul, am zis să depun dosarul“. Așa a ajuns Father John preot la Rusă.

De ce a spus un american DA României


Povestește că la un moment dat și-ar fi dorit să se întoarcă în America natală dar că soția lui, o româncă pe care a cunoscut-o într-un pelerinaj la Cana Galileei, nu a vrut. Așa că au rămas în România împreună cu cei doi fii ai lor, de 4, respectiv 1 an.“Mi-e dor de casă din 1999 (n.r. perioadă când a plecat la Sfântul Munte). S-au schimbat multe lucruri și în America. O văd din știrile pe care le citesc”, spune părintele. Vorbește însă cu ai lui, mai mult la telefon și pe email.
“Nu cred că cineva din familia mea a înțeles alegerea”, povestește Father John, mărturisind că mulți au fost cei care i-au spus să lase România și să vină înapoi în State. “Dar uite, noi suntem aici pe pământ pentru foarte puțin timp. Și, Slavă Domnului, părinții mei, prietenii mei din America nu erau orbiți de bani și de succes. Dar cultura, în general în America, este foarte materialistă. Nu neapărat că vor mai mult”, spune John Downie, “dar se gândesc numai la aceste lucruri materiale, nu în sensul că vor să fie cei mai bogați sau cei mai mari. Și cultura asta mi-a făcut scârbă de această mentalitate. Mai ales când ești un pic orientat spre ortodoxisme. Sărăcia nu este neapărat o virtute, dar nici să nu-ți fie frică de sărăcie“, crede părintele.

Ce avem noi și nu au americanii


România îi place părintelui Downie. O găsește liberă comparativ cu America de astăzi. “Pot să dau un exemplu concret, cu polițiștii. În America, dacă te oprește poliția cu mașina, trebuie să stai foarte cuminte, cu mâinile pe volan, să nu te miști brusc și așa mai departe. Este o întâlnire suficient de dificilă, stresantă. Aici, dacă ai făcut o infracțiune mică, ai trecut pe roșu, dar era strada liberă și n-a fost nimeni în pericol, totuși poți să discuți cu polițistul ca oamenii. Poți să ieși din mașină, să faci o glumă, nu trebuie să stai în mașină și să arăți că îți este frică.”
Ce nu-i place este birocrația, care e foarte greu de suportat. Trebuie să recunosc că este greu de suportat faptul că nu s-a schimbat mare lucru după trecerea la democrație”, spune preotul. “Și nu zic că[COLOR=#ff0000] în America e o mare schimbare, și acolo se face trecerea spre un sistem totalitar,[/COLOR] dar ar fi fost bine dacă, după ce Ceaușescu a fost dat jos, s-ar fi făcut o curățenie generală”.
“Bine, la ghișee e cu totul altceva”, punctează Downie. “Poate și pentru că nu înțeleg bine româna, dar la orice lucru oficial, mă duc și cer o listă, ce act îmi trebuie mie ca să fac cutare lucru. Mie, dacă nu-mi scrie, uit. E ceva ce n-am luat. Niciodată nu îmi iese din prima. În America, ai luat carnetul de șofer, ți-ai făcut poză, ai primit ștampila, ești gata. Aici nu, mai trebuie ceva.”
Cu toate astea, amintește plusurile României. Vorbește despre mânăstirile Moldovei – “foarte frumoase toate, dar este puțin greu să ajungi acolo“, Sighișoara – “nu este un loc foarte duhovnicesc, dar cetatea este foarte frumoasă”, și munții – “cei mai sălbatici din Europa”. Din București îi plac parcurile și Muzeul Satului, dar recunoaște că nu este un om de oraș. “E o ironie că am ajuns aici. Nu prea sunt în elementul meu.” Visează ca într-o zi să slujească într-un sat de munte.


Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.03.2012, 08:59:45
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cum se vede ortodoxia la el acasă

Până în acea zi însă, Father John vede tradițiile românilor, care nu au nimic de-a face cu ortodoxia, dar și superstițiile care ne macină ca nație. Probleme mari sunt în momentul în care vine cineva care nu s-a spovedit 20 de ani sau niciodată. Și nu știi exact cât înțelege și cât nu înțelege, adică sunt lucrurile care mi se par de bază și pe care orice om care a crescut într-o cultură creștină ar trebui să le știe”, explică părintele John Downie.
“E vorba că trebuie să te rogi pentru dușmani, adică să nu scrii un pomelnic în care să treci “Cutare, Georgescu, să fie pedepsit de către Dumnezeu”. Asta este oarecum șocant, uimitor, să zicem așa. Ar mai fi, din nefericire, tot felul de superstiții, tradiții, cum a spus Părintele Cleopa, “de la baba citire”, adică niște tradiții care nu au nicio legătură cu ortodoxismul“.
El dă exemplu obiceiurile de înmormântare. “O dovadă e momentul în care preotul spune la mormânt “se dezleagă păcatele omului sau femeii” și oamenii stau foarte aproape să vadă dacă se dezleagă ața legată la piciorul decedatului. Mi se pare absurd, foarte absurd. Aproape la fiecare înmormântare, toți stau cu foarte multă grijă să vadă dacă se dezleagă ața, în exact momentul potrivit. Arată o perspectivă foarte naivă asupra Tainei și-asupra oamenilor“, afirmă John Downie.
Loganul, sarmalele și ispita McDonald’s
Father John, americanul născut în urmă cu 40 de ani într-o familie prezbiteriană și care s-a convertit la ortodoxism, conduce un Logan și mănâncă sarmale și mici. Se ferește de McDonald’s, deși recunoaște că este o ispită, și în fața copiilor vorbește în engleză, dar și în românește. “Încerc să-l pun pe cel mare să vorbească în engleză, dar nu vrea, e mai greu”, povestește pentru gândul preotul.
Altfel, ține toate posturile și nu i se pare deloc greu. “Posteam chiar înainte să vin aici. A fost puțin mai greu în America. Acolo nu știa nimeni ce înseamnă post. Trebuia să întreb – are ouă, are lapte, are unt? Aici este un pic mai ușor – sunt produse de post“.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.03.2012, 09:04:07
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

(Interviu de Gh. Ciocioi, pentru revista “Lumea credintei”, acum circa 8 ani, cand inca pr. John nu era preot)
Domnule John Lincoln Downie, ce ne puteți spune despre copilăria și religia în care ați crescut?
— Am copilărit într-un mic orășel din Pennsylvania, fiind născut în sânul unei familii reformate prezbiteriene. Am urmat o școală privată protestantă. Copilăria mea a fost aproape idilică. Sunt cel mai tânăr dintre cei 5 frați ai mei. Ne-am înțeles foarte bine între noi, fiind în același timp foarte diferiți. Intreaga mea familie este o familie protestantă liniștită. Eu, în perioada colegiului, am devenit oarecum rebel. Revolta mea nu era întru totul rea. M-am revoltat împotriva a ceea ce se chema “succes” în societate și împotriva materialismului care a cuprins acum America întreagă.
Cum ați cunoscut Ortodoxia?
— Uneori simt că aș putea vorbi o săptămână întreagă despre cum am cunoscut Biserica Ortodoxă, însă încerc să fiu concis. Tatăl meu, bine inforrnat și, în general, o persoană cu vederi largi, a văzut că mă zbăteam pe multe căi. El a observat totuși că citeam și devenisem interesat de scrierile Părinților Bisericii (Sf Atanasie cel Mare, Sf Ignatie al Antiohiei) și de Istoria Bisericească a lui Eusebiu de Cezareea, cărți pe care tocmai le adusese “pe lăngă casă“. El mi-a dat o carte scrisă de către un protestant despre Biserica Ortodoxă, iar aceasta mi s-a părut foarte interesantă și destul de precisă. Cartea se numea Eastern Orthodoxy — a Western Ferspective. Desigur că ea conținea câteva greșeli în ceea ce privește ortodoxia, însă, cu toate acestea, mi-a stârnit îndeajuns interesul pentru a vizita cea mai apropiată mănăstire ortodoxă, care nu era alta decât ctitoria comună a părintelui Roman Braga și a Principesei Ileana a României (Maica Alexandra). Eram pentru prima oară într-o biserică ortodoxă și am simțit dintr-o dată plinătatea păcii și a gravității care domneau aici. Din acel moment am căpătat un mare respect pentru Biserica Ortodoxă și am constatat, deși încă neclară în mintea mea, o mare diferență între aceasta și Biserica Catolică. Încetul cu încetul, în decursul a 2-3 ani, m-am îndrăgostit pur și simplu de slujbele bisericești ortodoxe și am simțit o dorință puternică să experimentez cât de puțin viața monahală, pe de o parte pentru că nu eram prea copt în acel moment și, pe de altă parte, din cauză că toți apropiații mei erau protestanți ori catolici, în timp ce eu mă simțeam în firea mea ortodox. Fiind foarte mișcat de viața monahală, am mers în Athos, sperând să-mi adâncesc viața duhovnicească și, în acest demers, am fost încurajat de către monahii athoniți să primesc botezul. Fusesem botezat în tinerețea mea ca protestant, dar când am devenit ortodox în America, mi s-a spus, cu îngăduință, să primesc doar Mirungerea. A fost o cumpănă pentru mine, dar în cele din urmă am hotărât că mă voi boteza. Am locuit la mănăstirea Cutlumuș, unde am stat ca dokimos (încercat și acceptat), iar părinții m-au botezat în mare în locul numit Kaliagra, care înseamnă “loc bun de pescuit“. Ce pot să spun? Părinții sunt cu adevărat oameni sfinți. Am fost foarte întristat să-i părăsesc, dar în același timp nu m-am simțit în stare să devin un monah athonit. Acum nădăjduiesc și mă rog ca, atunci când va veni timpul să părăsesc această lume, Tatăl, Fiul și Duhul Sfănt să aibă milă de mine și să-mi mai îngăduie să gust din acel har și din acea pace. Vă mărturisesc că, o săptămână după ce am primit botezul la Athos, am fost în cer. Vă rog să vă rugați pentru mine, deoarece acum sunt departe cu trăirea de acel har.
Ce ne puteți spune despre convertirea dumneavoastră?
— Eu cred într-o convertire continuă. Aceasta durează toată viața. Este un proces de trecere de la moarte la viață. Din nou simt că aș putea să merg la nesfârșit. Atâtea și atâtea lucruri au conlucrat cu harul lui Dumnezeu să mă aducă la hotărârea de a deveni ortodox! Dar am devenit eu cu adevărat ortodox? Când îmi privesc viața mea, nu cred că aș putea să mă numesc pe mine creștin. Cred toate, dar numai cu mintea mea. Inima mea este foarte departe de Dumnezeu. Este ortodox cineva a cărui inimă este rece și lipsită de lumina harului? Mă rog să mă convertesc deplin înainte de moarte. Ca să fiu puțin mai concret, când am început să înțeleg rugăciunea și să mă rog mai mult, am realizat că tradiția ortodoxă a păstrat și a trăit cea mai adâncă experiență cu putință a rugăciunii. Ea singură în afara tuturor celorlalte Biserici, proclamă că Dumnezeu a devenit om pentru ca omul să poată deveni Dumnezeu. Doar ea mărturisește că teolog este acela care se roagă cu adevărat. Numai ea ne învață că trebuie să ne eliberăm pe noi înșine de propriile preconcepții despre Dumnezeu pentru a ne apropia de El. Numai Biserica Ortodoxă ne învață că mintea are nevoie să fie unită cu inima. Toate aceste lucruri sunt clar bazate pe Sf. Scriptură și, din punct de vedere istoric, numai Biserica Ortodoxă le păstrează fără greșeală.
Întâlnirea dumneavostră cu mănăstirea Maicii Alexandra credeți că v-a dat un imbold spre a cunoaște mai mult ortodoxia românească? Cum ați ajuns în România?
— Aceasta este O altă întrebare grea și mi-ar trebui mult timp ca să răspund. Însă voi fi scurt și la obiect.
Am întâlnit câțiva români pe când eram în Grecia, și am simțit dorința să vizitez România, ori chiar să merg să studiez teologia aici. Am rămas impresionat de ceea ce suferise Biserica sub comunism și doream să mă apropii de sfinți adevărați. Auzisem despre Părintele Cleopa și Părintele Sofian, precum și despre N. Steinhardt — creștini adevărați.
Cum vedeți acum lucrurile în România?
— Am fost bine primit la Facultatea de Teologie. În primul an am stat la cămin, iar colegii mei au fost la înălțime. Nu am mai cunoscut alți români cu care să mănânc atâția cartofi prăjiți… oamenii au fost foarte ajutători și m-au încurajat. Pentru mine a fost o emoție de nedescris să am profesori ai căror părinți spirituali au fost în pușcării pentru dragostea lor față de Hristos. Am fost uluit pur și simplu. L-am văzut pe Părintele Sofian, am stat puțin de vorbă și cu Părintele Iustin Pârvu. Am profesori care i-au avut duhovnici pe Părintele Stăniloae și pe Părintele Sofian. Uneori sunt supărat, nu pot să pricep cum mulți nu înțeleg ce mare cinste este să ai astfel de oameni în mijlocul tău! Părinții Galeriu, Stăniloae, Sofian, Cleopa, Ilie Lăcătușu, Arsenie Boca nu au murit — ei sunt cu Dumnezeu! Nu mă bucur că ei sunt români, ci mă bucur că ei sunt Sfinți.
Se poate face o comparație între societatea americană creștină și lumea ortodoxă românească?
— Nu vreau să accentuez diferențele, oamenii sunt oameni peste tot în lume, dar cred că nu-i așa de greu să spunem că, spiritual vorbind, România este bogată, în timp ce America este săracă. Materialismul este foarte avansat acolo. În școlile publice nu se poate vorbi despre Iisus Hristos. Dacă cineva ar dori să-L întâlnească pe Iisus Hristos, în America, are mii de posibilități să se rătăcească și să ajungă aiurea. Succesul financiar este extrem de tentant, însă lumea afacerilor din America este foarte necredincioasă. Asta ca o ironie. Este o foarte mare putere, o rea gândire care a pătruns America, și ea poate să fie mai rea decât comunismul. În ateismul comunist se spunea: “Dumnezeu nu există, n-ar trebui să credeți în El“. În America se spune: “Nu este o problemă dacă Dumnezeu există ori dacă El nu există, toate religiile sunt la fel, ceea ce este important este dragostea – dacă gândiți că religia dumneavoastră este cea adevărată, probabil că sunteți un fanatic. În comunism, creștinii au fost crunt persecutați, ceea ce demonstrează că liderii țărilor comuniste au realizat puterea religiei. În America, religiei nu i s-a permis să facă diferențe. Guvernul spune că este “neutru“. Românii se întorc acum către Dumnezeu pentru că nu au altceva, dar iată că ei au lucrul cel mai important! Un adevărat test pentru Romănia va fi atunci când, după intrarea în UE, își va mai putea păstra credința ortodoxă?
Attached Images
File Type: jpg parintele-john-bogdan-stamatin-53_1.jpg (26,0 KB, 8 views)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.03.2012, 15:49:47
Grabriella Grabriella is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.05.2009
Locație: Cluj
Religia: Ortodox
Mesaje: 288
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laura19 Vezi mesajul
(Interviu de Gh. Ciocioi, pentru revista “Lumea credintei”, acum circa 8 ani, cand inca pr. John nu era preot)
— [i]Domnule John Lincoln Downie...

Ce ne puteți spune despre convertirea dumneavoastră?
— Eu cred într-o convertire continuă. Aceasta durează toată viața. Este un proces de trecere de la moarte la viață. Din nou simt că aș putea să merg la nesfârșit. Atâtea și atâtea lucruri au conlucrat cu harul lui Dumnezeu să mă aducă la hotărârea de a deveni ortodox! Dar am devenit eu cu adevărat ortodox? Când îmi privesc viața mea, nu cred că aș putea să mă numesc pe mine creștin. Cred toate, dar numai cu mintea mea. Inima mea este foarte departe de Dumnezeu. Este ortodox cineva a cărui inimă este rece și lipsită de lumina harului? Mă rog să mă convertesc deplin înainte de moarte. Ca să fiu puțin mai concret, când am început să înțeleg rugăciunea și să mă rog mai mult, am realizat că tradiția ortodoxă a păstrat și a trăit cea mai adâncă experiență cu putință a rugăciunii. Ea singură în afara tuturor celorlalte Biserici, proclamă că Dumnezeu a devenit om pentru ca omul să poată deveni Dumnezeu. Doar ea mărturisește că teolog este acela care se roagă cu adevărat. Numai ea ne învață că trebuie să ne eliberăm pe noi înșine de propriile preconcepții despre Dumnezeu pentru a ne apropia de El. Numai Biserica Ortodoxă ne învață că mintea are nevoie să fie unită cu inima. Toate aceste lucruri sunt clar bazate pe Sf. Scriptură și, din punct de vedere istoric, numai Biserica Ortodoxă le păstrează fără greșeală.
[/b][/u]
Da! M-a impresionat foarte mult acest mesaj.Simt din tot sufletul la fel!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.06.2012, 14:51:45
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laura19 Vezi mesajul
mi-a stârnit îndeajuns interesul pentru a vizita cea mai apropiată mănăstire ortodoxă, care nu era alta decât ctitoria comună a părintelui Roman Braga și a Principesei Ileana a României (Maica Alexandra).

Eram pentru prima oară într-o biserică ortodoxă și am simțit dintr-o dată plinătatea păcii și a gravității care domneau aici. Din acel moment am căpătat un mare respect pentru Biserica Ortodoxă și am constatat, deși încă neclară în mintea mea, o mare diferență între aceasta și Biserica Catolică.


Încetul cu încetul, în decursul a 2-3 ani, m-am îndrăgostit pur și simplu de slujbele bisericești ortodoxe și am simțit o dorință puternică să experimentez cât de puțin viața monahală, pe de o parte pentru că nu eram prea copt în acel moment și, pe de altă parte, din cauză că toți apropiații mei erau protestanți ori catolici, în timp ce eu mă simțeam în firea mea ortodox.

Fiind foarte mișcat de viața monahală, am mers în Athos, sperând să-mi adâncesc viața duhovnicească și, în acest demers, am fost încurajat de către monahii athoniți să primesc botezul.
Fusesem botezat în tinerețea mea ca protestant, dar când am devenit ortodox în America, mi s-a spus, cu îngăduință, să primesc doar Mirungerea.

A fost o cumpănă pentru mine, dar în cele din urmă am hotărât că mă voi boteza. Am locuit la mănăstirea Cutlumuș, unde am stat ca dokimos (încercat și acceptat), iar părinții m-au botezat în mare în locul numit Kaliagra, care înseamnă “loc bun de pescuit“.

Ce pot să spun? Părinții sunt cu adevărat oameni sfinți. Am fost foarte întristat să-i părăsesc, dar în același timp nu m-am simțit în stare să devin un monah athonit.

Acum nădăjduiesc și mă rog ca, atunci când va veni timpul să părăsesc această lume, Tatăl, Fiul și Duhul Sfănt să aibă milă de mine și să-mi mai îngăduie să gust din acel har și din acea pace.

Vă mărturisesc că, o săptămână după ce am primit botezul la Athos, am fost în cer. Vă rog să vă rugați pentru mine, deoarece acum sunt departe cu trăirea de acel har.


Laura, multumiri pentru stradania de a fi postat acest interviu cu Parintele John Lincoln Downie de la Biserica Rusa din Bucuresti!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.09.2012, 12:10:26
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Rod Dreher, scriitor din Philadelphia- De la romano-catolicism la Ortodoxie [1]

Pe siteul Bisericii Ortodoxe la care merg eu s-a postat aceasta frumoasa marturie si m-am gandit sa o postez si aici.

"Am venit la ortodoxie in 2006 un om frant. Am fost un practicant sincer si un romano-catolic convins multi ani la rand dar credinta mea a fost zguduita in mare parte de ceea ce am descoperit lucrand ca reporter si investigand scandalul legat de abuzul sexual. Presupunerea mea dintotdeauna a fost ca ale mele convingeri teologice mi-ar proteja miezul credintei de orice incercare, dar informatiile pe care le aveam si care ma chinuiau mi-au diminuat puterea de a crede in pretentiile de adevar ecleziale ale Bisericii Romane. Pentru sotia mea si pentru mine Protestantismul nu era o optiune, dat fiind ceea ce cunosteam despre istoria bisericii si date fiind convingerile noastre despre teologia sacramentala. Ne-a mai ramas Ortodoxia ca singur liman la care putem trage in urma furtunii ce ameninta sa ne darame credinta.

Adevarul este ca tanjeam deja de o vreme dupa Ortodoxie din aceleasi motive pentru care eu, ca tanar, mi-am gasit calea in Catolicism. Mi s-a parut o stanca de stabilitate intr-o marea turbulenta a relativismului si modernismului care acaparau crestinismul apusean. Si in vreme ce Biserica Catolica a dat la o parte atat de mult din mostenirea sa liturgica si artistica in violenta Consiliului al doilea al Vaticanului, cea Ortodoxa si-a pastrat-o. Cu ceva ani inainte de a intra in Ortodoxie, eu si sotia mea am vizitat niste prieteni ortodocsi in parohia lor din Maryland. Ca niste catolici morali si conservatori in ceea ce priveste ritualul liturgic ce eram am fost miscati de ceea ce am vazut acolo si chiar invidiosi. A trebuit sa plecam mai devreme si s-o pornim in graba la drum pentru a ajunge catre cea mai apropiata parohie catolica pentru a ne indeplini indatoririle duminicale. Contrastul dintre dezordonatele proceduri liturgice de la Doamna noastra de la Pizza Hut, biserica la care am reusit sa ajungem, si ceea ce am vazut la parohia ortodoxa ne-a facut sa plangem. Dar uratenia estetica, chiar si un simtamant de dezolare spirituala nu inlatura adevarul si noi stiam ca trebuie sa stam cu adevarul – si prin urmare cu Roma – in ciuda tuturor acestor lucruri.

Daca Catolicismul in America ar fi fost sanatos poate ca am fi putut sta mai tari in timpul proceselor de abuz sexual. Dar sotia mea si cu mine ne ingrijoram deja de ceva vreme cum aveam sa crestem copii crestini data fiind lejeritatea invataturii morale din parohiile catolice. Noi ne consideram „catolici ortodocsi” insemnand ca noi chiar credeam ceea ce Catolicismul spune si ne sarguiam sa traim dupa aceste invataturi. Dadeam gres – toata lumea da gres – dar ideea e ca asteptam de la biserica sa ne dea invataturi morale limpezi si sa ne ajute sa ne traim credinta cu integritate si bucurie. Iata care era problema: este foarte putina ortodoxie in Biserica Catolica din Statele Unite si, la nivel de parohie, aproape nici un fel de recunoastere a conceptului de „credinta dreapta”. Nu era ca si cand as fi vrut sa-i dau afara pe toti cei care nu se ridicau la inaltimea trairii invataturii catolice – ar fi trebuit sa fiu primul caruia sa-i fie aratata usa daca asta era cazul – doar ca nu distingeam nicio directie si nicio convingere reala ca parohiile si comunitatile parohiale exista pentru alt motiv decat acela de a ne complace intr-o paruta stare de bine. Desi atunci nu aveam un termen cu care sa descriu situatia, eram istovit pana la pamant de acea forma artificiala de crestinism pe care sociologul Christian Smith o numeste „Deismul moralist terapeutic”. Eram atat de golit de deznadejde din pricina tuturor acestor lucruri ca si catolic incat atunci cand au batut acele vanturi tari legate de scandalurile privind abuzul sexual, structura credintei mele catolice nu a rezistat."
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.09.2012, 12:20:52
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Rod Dreher, scriitor din Philadelphia- De la romano-catolicism la Ortodoxie [2]

'Spun toate astea nu pentru a discredita Biserica Romano-Catolica – pe care inca o iubesc si careia nu-i pot fi suficient de recunoscator pentru faptul ca m-a facut sa cunosc vechiul crestinism sacaramental – ci pentru a infatisa de ce Ortodoxia a fost atat de atractiva pentru mine. Cand l-am intervievat pentru carte mea, „Crunchy Cons”, prietenul meu, Hugh O’Beirne, un convertit de la Catolicism la Ortodoxie, mi-a spus ca pentru un catolic, istovit de razboaiele culturale ce au loc inlauntrul Catolicismului american, e o usurare binecuvantata sa afle ca in Ortodoxie nu exista astfel de „razboaie”. Tipurile de probleme care separa multe alte biserici americane nu sunt nici pe departe atat de disputate in practica ortodoxa. Desi ar fi ridicol sa pretindem ca aceste conflicte nu exista in parohiile ortodoxe, ele pur si simplu nu starnesc asemenea valva.

Si apoi mai este liturghia si muzica. Nimic nu este comparabil cu acestea in alte biserici. Este coplesitor de frumoasa si profunda si este in cea mai mare parte aceeasi Sfanta Liturghie pe care Sfantul Ioan Chrisostom, patriarhul Constantinopolului din secolul cinci, a scris-o. Frumusetea acestei liturghii este de-a dreptul emotionanta si evlavia pe care o inspira este intaritoare. Si desi duc dorul unor imnuri vechi cunoscute (in slujbele ortodoxe cantam psalmi si rugaciuni), sunt multe de spus pentru faptul ca nu mai trebuie sa rabd sa ascult „On Eagle’s Wings” (Pe aripile vulturului) si alte imnuri specifice cultului Catolic american.

Principalul motiv pentru care Ortodoxia este atat de atractiva pentru convertiti, cel putin pentru acest convertit, este seriozitatea cu care trateaza pacatul. Nu vreau sa spun ca e o religie dura – e departe de asa ceva! – doar ca Ortodoxia ia foarte in serios stricaciunea firii umane. Ortodoxia n-o sa-ti spuna ca esti bine. De fapt, iti va cere sa te numesti pe tine asa cum Sfantul Pavel se numea, „cel mai mare dintre pacatosi.” Si Ortodoxia iti va spune Veste cea Buna: ca Hristos a murit si a inviat ca si tu sa ai viata. Dar ca sa ai viata, va trebui sa mori tie iar si iar. Si ca nu va fi fara durere, ca nu poate fi, altfel nu va fi adevarat.

Din pricina tuturor acestora, in pofida frumusetii impresionante si a bogatiei sarbatorilor, Ortodoxia este mult mai austera si solicitanta decat majoritatea bisericilor crestine americane. Liturghiile lungi, desele rugaciuni, asprimea posturilor – toate solicita in mod serios credinciosul, in special americanii comozi din clasa de mijloc ca mine. Ne scot din noi insine si ne cheama la pocainta. Ortodoxia nu e interesata sa ne faca sa ne simtim confortabil in starea de pacatosenie. Nu vrea, nici mai mult nici mai putin, decat ca noi sa devenim sfinti.

E obisnuit printre convertitii americani ca barabtii sa fie mai intai atrasi de Ortodoxie si apoi ca sotiile lor sa ii urmeze. Nu e greu de vazut de ce. Multi barbati sun satui de un crestinism usurel, burghez care nu le cere prea mult. Barbatilor le plac provocarile si chiar asta le ofera Ortodoxia.

Nu va lasati inselati. Ortodoxia nu e, in adancul ei, despre reguli si practici. Cu cat sporesc in ortodoxie cu atat mai clar imi este ca Ortodoxia este o cale. Nu este o institutie, un set de doctrine sau o colectie de ritualuri, desi le contine pe toate trei. Este mai degraba o modalitate de a privi lumea si locul individului in lume si o traiectorie catre sfintenie care este, in mod paradoxal, atat foarte veche cat si actuala, cel putin pentru sensibilitatile apusene. Este calea catre libertate."
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
convertiri la ortodoxie Timis1 Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 24 02.04.2025 03:59:45
ortodoxie ocultista padrevicentiu Generalitati 5 02.07.2010 20:03:08
Patriotism & Ortodoxie eodor nastasa Generalitati 31 07.04.2010 12:20:20
Calea spre ortodoxie are un inceput naiewn Biserica Ortodoxa Romana 7 16.05.2009 05:11:44