![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dumnezeu, care spune "Sa nu-ti faci chip cioplit" este Acelasi care spune "nici vreo infatisare a lucrurilor care sunt sus in ceruri..." (Exod 20:4)
Iar Iisus Hristos intareste aceasta porunca, acest principiu divin, cand vorbeste femeii samaritence la fantana. Aceasta vine la Domnul intocmai cum omul (crestinul zilelor noastre) isi cauta justificarea inchinarii lui in mostenirea primita de la parintii lui pe care o au de la inaintasii lor... si tot asa de 2000 de ani. Asadar, aflata inaintea lui Iisus Hristos, femeia zice: "Parintii nostri s-au inchinat pe muntele acesta; si voi ziceti ca in Ierusalim este locul unde trebuie sa se inchine oamenii." Dar iata ce raspunde Iisus Hristos, si fiecare sa intelegem bine voia Lui. "Femeie", i-a zis Iisus, "crede-Ma ca vine ceasul cand nu va veti inchina Tatalui, nici pe muntele acesta, nici in Ierusalim. Voi va inchinati la ce nu cunoasteti; noi ne inchinam la ce cunoastem, caci Mantuirea vine de la iudei. Dar vine ceasul, si acum a si venit, cand inchinatorii adevarati se vor inchina Tatalui in duh si in adevar; fiindca astfel de inchinatori doreste si Tatal. Dumnezeu este Duh; si cine se inchina Lui trebuie sa I se inchine in duh si in adevar." ------------------------------------------- Iisus Hristos a aratat voia lui Dumnezeu cu privire la inchinare. Iar in antiteza, de-a lungul mileniilor, au aparut astfel de povesti cu mahrame, giulgiuri etc. Cum ar putea Iisus sa se tagaduiasca Singur??? Last edited by ucenic; 15.03.2012 at 11:08:59. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca Hristos ne-a lasat icoana Lui inca din timpul vietii de ce veniti cu interpretari ? S-a spus de sute de ori ca ne inchinam chipului din icoana ,nu lemnului ,nu ne facem un idol din lemn. Au fost sfinte icoane care au calatorit pe mare in timpul prigoanei icoanelor ,s-au facut minuni si pana la urma Adevarul a iesit la suprafata ,a invins ,icoanele sunt cinstite si astazi. Nu inteleg de ce dezbateti un subiect asupra caruia nu mai sunt necesare clarificari. Daca sunteti de alta parere ,nu avem nimic impotriva sa discutati cu cei de o religie cu d-voastra. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mulțumim pentru sarcastica generozitate! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Iată, cum încet, cel care știa să "așeze frumos" cuvintele a fost primit cu mulltă căldură de câțiva ortodocși de pe aici. Iată pe cine ați primit și cu cine ați dat mâna. Încet, dar sigur, își va face numărul.
Last edited by ovidiu b.; 15.03.2012 at 17:07:07. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
HRISTOS Cel ÎNTRUPAT devine o „confirmare” a Credinței în TRUPUL de Taină, care se identifică în CHIPUL de ICOANĂ. ICOANĂ înseamnă TAINA CHIPULUI FIULUI Lui DUMNEZEU în ÎNTRUPARE. Pentru noi, Creația, CHIPUL FIULUI Lui DUMNEZEU, care ne „DĂRUIEȘTE” și nouă CHIPUL Său de FIU este CHIPUL de ICOANĂ. Anticii, până la ÎNTRUPAREA Lui HRISTOS, nu aveau CHIPUL de ICOANĂ, ci o „prefigurare degenerată ca idoli și Zei”. Mulți mai fac și astăzi o analogie greșită dintre ICOANĂ și idol și între Sfinți și Zei. Idolul este o „nostalgie” după CHIPUL SACRU al FIULUI DUMNEZEIESC care Se ÎNTRUPEAZĂ. După păcat, se uită de CHIPUL FIULUI și rămâne doar „Memoria ÎNTRUPĂRII”, care fără CHIPUL FIULUI DUMNEZEIESC devine o „divinizare” a Făpturilor și chiar a obiectelor, ceea ce înseamnă tocmai „idolatrizarea-divinizarea creației”. În CHIPUL de ICOANĂ nu este „divinizarea creației” (transformarea naturii create în divin), ci DIVINIZAREA CHIPULUI de FIU din Natura Creată. În sensul Creștin, Creația are un CHIP ICONIC (CHIPUL-Pecetea divină) și o „Natură de Creație”, care nu se amestecă, dar se „Întrepătrund”. Păcatul întunecă CHIPUL ICONIC de DIVIN și Natura Creată rămâne singură, și drept compensație se „autodivinizează (își face propria Natură ca DIVIN, ce înseamnă tocmai idolatrizarea). Deci idolul este Natura Creată Lipsită de „Pecetea CHIPULUI DIVIN”, care se „auto-divinizează”. În ICOANĂ, CHIPUL DIVIN nu este în Natura Creată, ci „peste” ea (ca CHIP de FIU-Pecete de CHIP DUMNEZEIESC). În idol, nu mai este Pecetea DIVINĂ și așa însăși Natura creată se „auto-divinizează”. În ICOANĂ nu vezi „Divinul Naturii Create”, ci CHIPUL Lui DUMNEZEU din Natura Creată; în idol vezi direct „Natura creată idolatrizată”. În ICOANĂ nu te oprești la „Imaginea creată” (ce este Natură creată), ci la SUPRAIMAGINEA ICONICĂ a CHIPULUI DIVIN ce Îmbracă Imaginea Creată. În idol, Divinul este totuna cu „forma, spiritul și trupul”. În ICOANĂ, Spiritul și trupul rămân „ne-divine” (ca Natură creată) și DIVINIZAREA o face CHIPUL ICONIC al DIVINULUI care se „Pecetluiește” fără amestecare peste Creație. În idol se amestecă Divinul cu Natura creată; în ICOANĂ se „ÎMPLETESC” fără confundare reciprocă. La fel în Zei. Zeul este o „Divinitate emanativă” cu „Natura tot de Divin”. Sfântul Creștin nu este prin „Natura Creată” un Sfânt, ci prin „ADĂUGAREA ICONICULUI CHIPULUI DIVIN” peste Natura Creată. Sfântul nu este „Divin prin sine”, ci prin „PRIMIREA CHIPULUI de SFINȚENIE” peste Propriul Chip. Un Sfânt niciodată nu-și arogă „Sfințenia”, ci o Recunoaște ca „DĂRUIRE”. În sens Creștin, CHIPUL de SFINȚENIE este CHIPUL de FILIAȚIE, care nu este al Naturii Create, ci este ca „CHIPUL Lui DUMNEZEU Pecetluit pe Natura Creată”. De aceea în Creștinism nu este „chip de zeu” (creație divină), ci doar de Sfânt – Creație ÎMBRĂCATĂ în CHIPUL DIVINULUI. CHIPUL de FIU este doar al UNICULUI și Absolutului FIU al Lui DUMNEZEU din DUMNEZEIREA TREIMICĂ și EL este ICONICUL și SFINȚENIA, care se „DĂRUIEȘTE” și Creației ca „HAINĂ-TRUP ICONIC”. În viziunea Creștină nu există „Înțelepți”, ci ALEȘI „cu” DARUL ÎNȚELEPCIUNII Primit de la FIUL Lui DUMNEZEU, UNICUL și Absolutul ÎNȚELEPT al Cerului și al Pământului. Înțeleptul antic ca și Zeul, se crede în sine cu Înțelepciunea Divină (ca o transpunere directă a Divinului, ca însuși Divinul în Chip de Înțelept), pe când în Sfântul creștin DIVINUL nu este direct în Sfântul respectiv, ci este o „separație” între DIVIN și Chipul Personal al Sfântului, încât „Înțelepciunea” nu este a Sfântului, ci a DIVINULUI, Sfântul fiind un „Purtător al Înțelepciunii DIVINE”. CHIPUL de ICOANĂ este deci TAINA CHIPULUI de FIU DUMNEZEIESC ce se DĂRUIEȘTE și Naturii Create, „fără” Divinizarea în sine a Naturii Create. În ICOANĂ noi nu ne Închinăm Naturii Create Divinizate, ci CHIPULUI ICONIC ce ÎMBRACĂ și Pecetluiește Natura Creată. Noi nu ne Închinăm „Imaginii Create”, ci SUPRAIMAGINII de ICONIC „din și peste” maginea de creație. În idoli și în zei, se face o închinare și față de Natura creată divinizată. În ICOANĂ și în sfinți, Natura Creată nu se Divinizează, ci se „Înduhovnicește”, adică se face „Purtătoare de ICONIC și SFINȚENIE DIVINĂ”. CHIPUL de ICOANĂ este totuna cu CHIPUL de DIVIN de FIU, și mai mult, este totuna cu Chipul de „ÎNCHINARE-Dăruire-Mulțumire-Cântare-Laudă”. Teologic Creștin, CHIPUL de Sfințenie-Duhovnicie este Chipul RUGĂCIUNII, care înseamnă „VORBIRE în ÎNCHINARE-Cântare-Mulțumire”. A te RUGA înseamnă a te ÎNCHINA totodată. Cine se ROAGĂ și se ÎNCHINĂ face „Legătura” cu DUMNEZEU, până la „ÎNTÂLNIREA” cu EL. Și de aici trăirea duhovnicească, prin RUGĂCIUNE. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ce ne pot invata alte religii? | andreicozia | Alte Religii | 86 | 27.01.2012 14:20:03 |
| Simboluri religioase in marile religii | Iordache Adrian | Intrebari utilizatori | 7 | 24.07.2011 18:03:45 |
| alte religii | ralluka | Alte Religii | 5 | 26.02.2009 05:44:40 |
| Inmormantarea la celelalte religii | tigerAvalo9 | Generalitati | 19 | 19.02.2009 00:08:38 |
| well , daca tot e despre alte religii | Nitro | Alte Religii | 7 | 14.06.2007 14:18:16 |
|
|