![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Vazind nastere straina sa ne instrainam din lume, mutindu-ne mintea la cer; ca pentru aceasta Dumnezeu cel preainalt pe pamint S-a aratat om plecat, vrind sa traga la inaltime pe cei ce striga Lui: Aliluia!
Astazi se dezleaga calcarea poruncii si se deschide raiul, intreg cerul minunandu-se de aceasta mare taina a salasluirii Dumnezeului neincaput in pantecele curat al Maicii Domnului. Pusa in fata unei asemenea vesti, Maica Domnului cauta sa inteleaga intelegerea cea neinteleasa Prin intruparea lui Dumnezeu in pantecele Fecioarei ni s-a deschis raiul si cele ceresti s-au bucurat cu cele pamantesti, iar firea omeneasca s-a imbracat prin Maica Domnului cu slava. Purtand in pantece pe Domnul Iisus Hristos nu putem sa ne adresam Maicii Domnului decat cu: Bucura-te bunavoirea lui Dumnezeu catre noi, cei muritori. Bucura-te Sfanta care esti mai mare decat sfintii. Stapanul ia chip de rob si potoleste chinul omului iar Maica Domnului este pentru toate neamurile prilej de veselie si sfarsitul suferintei. Dumnezeu prin Maica Domnului vine singur la cei ce se indepartasera de harul Lui, Maica Domnului devenind locasul lui Dumnezeu-Cuvantul Bucura-te cea prin care prunc Se face Facatorul. Zamislirea si nasterea Mantuitorului au loc in chip minunat si tainic, de nepatruns pentru mintea omului. Prin Maica Domnului oamenii se bucura iar demonii cad. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Legatura stransa dintre imnografie, iconografie si arhitectura unui locas de cult ortodox este evidentiata de praznicul Bunei Vestiri.
Potrivit erminiei, scena Buna Vestiri este cel mai des intalnita ca fiind reprezentata iconografic pe Usile Imparatesti. In Acatistul Bunei Vestiri ne adresam Maicii Domnului: "Bucura-te, usa mantuirii", "Bucura-te, usa tainei celei de cinste". sau in Acatistul Nasterii Maicii Domnului: Condacul al 11-lea: Mai inainte te-a vazut pe tine, Sfanta Fecioara, dumnezeiescul Prooroc Iezechiel, ca pe o usa incuiata si pecetluita cu Duhul, prin care a intrat si a iesit Hristos-Dumnezeu, nestricand pecetile fecioriei tale, pe Care Il laudam si Ii cantam: Aliluia! Icosul al 11-lea: Prin tine, usa vietii celei de taina, a venit in lume Mantuitorul si usile cerului s-au deschis pentru toti cei ce vor crede in El si pe tine te vor avea mijlocitoare preabuna; pentru care te laudam asa: Bucura-te, usa lui Dumnezeu prin care Viata a intrat. Bucura-te, usa cea intelegatoare a cerescului Imparat. Bucura-te, usa prin care mila si iertarea pentru noi a venit Bucura-te, usa raiului celui preasfintit. Bucura-te, usa luminii si a bucuriei. Bucura-te, usa cea pecetluita a fecioriei. Bucura-te, usa imparatiei cerurilor cea preafrumoasa. Bucura-te, usa mantuirii cea preaaleasa. Bucura-te, usa vietii si a indurarii. Bucura-te, usa milei si a mangaierii. Bucura-te, usa gandita a slavei celei nemuritoare. Bucura-te, usa darului, prin care a venit in lume Mantuitorul Soare. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Buna Vestire in iconografia ortodoxa | MARGARETA | Intrebari utilizatori | 0 | 21.03.2011 10:03:19 |
| Buna Vestire | monica73 | Generalitati | 15 | 25.03.2010 23:41:22 |
| Hramul Buna Vestire | crisnic | Intrebari utilizatori | 0 | 24.03.2010 13:03:39 |
| Pelerinaj de buna vestire in Grecia | agriniotour | Pelerinaje la locuri Sfinte | 0 | 10.12.2008 13:22:29 |
|
|