Citat:
În prealabil postat de catalin2
Cred ca nu ai inteles exact ce voiam sa spun. Nu are importanta cum a fost tradus si cum se spune in fiecare limba si ca in Biblie e scris in greaca, si Biblia in limba romana e difertia de cea in greca, are cuvinte romanesti.
De fapt faci un argument circular, explici ca nu poate fi "ziua Domnului" pentru ca adventistii cred ca sabatul este ziua de odihna, deci si "ziua Domnului". Acelasi argument circular era si in argumentatia de pe site-ul adventist. Argumentul circular este cand se introduce in ipoteza o parte din ceea ce era de demonstrat. De exemplu: ziua Domnului este ziua de sabat, pentru ca stim ca sabatul este singura zi de odihna, inclusiv crestina (de fapt e doar o invatatura adventista).
|
Nu e deloc argument circular! Nu [doar] adventiștii cred că sâmbăta e ziua [de odihnă a] Domnului, ci întreaga Scriptură! Hristos a creat (prin faptul că El e Creator) sabatul, Hristos S-a autodenumit Domn al Sabatului, Hristos a spus că și după El creștinii vor respecta sabatul. A folosit și El un "argument circular"? Combate-L dacă-ți dă mâna!
Citat:
În prealabil postat de catalin2
In cazul zilei Domnului, e logic ca e traducerea cuvantului din greaca in limba latina, in Biblie scrie "ziua Domnului" in greaca.
|
La data la care s-a tradus Biblia în latină (Vulgata) ziua Domnului era într-adevăr considerată duminica, însă pe vremea lui Ioan, ziua Domnului Iisus al Sabatului, era sâmbăta. Să nu-mi spui că Iisus a păzit duminica!
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Adventistii spun ca in Apocalipsa e vorba de ziua de sabat
|
Acum când am lăsat varianta I-a (ziua Domnului = ziua revenirii Domnului) nu-ți convine nici varianta a II-a (ziua Domnului = ziua sâmbetei)...
Citat:
În prealabil postat de catalin2
In schimb observam ca intotdeauna ziua de odihna era numita Sabat, chiar si cand e mentionata prima zi a saptamanii era numita prima zi dupa Sabat.
|
Exact. Acesta e un argument lingvistic al importanței sâmbetei și nu al duminicii. Argument lingvistic prezent atât la un neevreu (Luca), cât și în perioada de după Învierea Domnului (Faptele Apostolilor). Acest dublu argument lingvistic ar trebui să-ți dea serios de gândit ...
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Zilele saptamanii nu aveau un nume la evrei, erau numite prima, a doua, dupa saptamana din desert cu caderea manei.
|
Mă faci să râd... crezi că-ți înghit gălușca asta cu săptămâna doar după exod? Săptămâna exista încă de la Creație, chiar popoarele din jurul Israelului cunoșteau săptămâna...
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Didahia (apocrifa), screid e "ziua Domnului", datarea ei este prin anii 50-70, cel mai tarziu sfarsitului secolului I.
|
Hai să nu exagerăm! Nu cumva e datată chiar înainte de Hristos?
Citat:
În prealabil postat de catalin2
deci nu cum spun unii, ca dupa edictul Sf. Constantin apare Ziua Domnului, pana atunci toti stiau de Sabat.
|
Doar după sinodul de la Aquileia apare denumirea de "ziua Domnului", până atunci i se spunea "ziua Soarelui".