![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Odată mi s-a adresat un tânăr, B., care a avut de suferit după frecventarea ședintelor lui RuTko,
ședinte prin care a dorit să-și refacă vederea. Ochii însă nu i s-au vindecat, în schimb s-a ales cu următorul „dar”: la anumite ore de zi și noapte, independent de vointa sa, începea să facă niște mișcări involuntare cu bratele, picioarele și întreg corpul, asemănătoare cu loviturile de kung-fu, pe deasupra mai având și accese de tip epileptic. A trebuit să-l trimit pe sărmanul creștin să se purifice (adică să i se citească rugăciuni de dezlegare de către un preot având harul să izgonească duhurile necurate). La întrebarea privind existenta magiei negre și albe Tarasov a răspuns: „...la ultimul congres din Spania la magia neagră și cea albă s-au mai adăugat două culori - roșu și verde. Dar de ce oamenii să cunoască aceste lucruri? Sunt, cum s-ar spune, culorile noastre de lucru, de uz pur profesional... «Cunoașterea» este neutră prin ea însăși... Problema e cine o posedă”. Cu alte cuvinte, „cunoașterea” (adică, după Tarasov, capacitatea de a influenta magic lumea înconjurătoare), are una și aceeași sursă atât în magia neagră, cât și în cea albă. Dar în ce sens (în bine sau rău) își va aplica vrăjitorul forta pe care o posedă, nu depinde decât de dorinta lui. Or, e lucru știut că nu se poate pricinui rău cu Duhul Sfânt. Un om fără prihană, înzestrat cu putere dumnezeiască, pur și simplu nu poate face nici un rău. Căci el nu împlinește decât vointa lui Dumnezeu, care de la origine a fost îndreptată către mântuirea omenirii. Iată însă că „unele forte cosmice”, adică demonii, îl ajută cu plăcere pe omul care li s-a vândut. Iată ce citim în Nomocanon (cod de legi și hotărâri ale SfinTilor Apostoli și Sinoadelor Ecumenice): „Magii - acei care îi cheamă și pe demonii binefăcători, ca să facă și spre bine unele lucruri, totuna cu totii sunt niște ucigași spurcati și înșelători după bunul lor plac”. Tarasov nu este unic în opinia sa. Alt vrăjitor, un oarecare I., într-o discutie privată cu o cunoștintă de-a mea, ajungând să facă destăinuiri, a spus: „Aptitudinile senzitive nu sunt decât prima treaptă pe calea ce duce spre magia neagră”. Bioenergoterapeutul Kașpirovski, apărând la televiziune în data de 24 noiembrie 1989, după miezul noptii, a citat propriu-zis extrase din cartea de magie neagră, referindu-se la ea ca la o sursă pe deplin acceptabilă și pozitivă. Caracterul demonic al actiunilor lui Kașpirovski se manifestă chiar în timpul ședintelor sale, lucru pe care îl demonstrează, de exemplu, datele doctorului în psihologie V. Lebedev. Vom cita doar unele din ele: „Am examinat 2015 elevi de școală, 93 % din ei sunt antrenati în ședintele 40 lui Kașpirovski. În timpul ședintelor se remarcă ticuri obsedante, reactii isterice, fenomene de halucinatie și alte tulburări psihice” - dovadă evidentă că sunt stăpâniti de duhul necurat. Mișcări involuntare, tipete și emotii, istericale independente de vointa omului - toate acestea reprezintă semne vădite de demonizare. 42% cad în somn hipnotic. După ședinte, la un număr de 7% s-au constatat diferite forme de dezadaptare psihică. S-a conturat clar tendinta creșterii sugestibilitătii și reactiei isterice. La elevii școlii medii nr. 49 din Tașkent s-a dezvoltat, în timpul ședintelor, o reactie isterică în grup, care a durat timp de două săptămâni și a dezorganizat activitatea școlii. În urma ședintelor televizate, unii copii se prăbușeau în stare de catalepsie doar văzând imaginea lui Kașpirovski. Ceea ce înseamnă că li s-a distrus mecanismul de protectie psihologică și ei au devenit mai sugestibili, ușor influentabili de comportamentul criminal al adultilor și adolescentilor. Mai mult decât atât, după ședinte a fost nevoie ca multi copii să fie spitalizati cu diferite tulburări neuro-psihice”. V. Lebedev a cercetat 6228 de scrisori ale unor persoane care au vizionat ședintele unui senzitiv practicant al magiei negre, rezultatele fiind că „63% au sesizat o agravare acută a bolilor. Investigatiile ulterioare au arătat că la 13-14 din 15 bolnavi, aparent însănătoșiti după ședinte, afectiunile li s-au agravat. În afară de aceasta, la un număr de bolnavi agravările au apărut imediat după ședinte. Vorbind despre calitătile morale ale acestui senzitiv, e suficient să cităm telegrama Lesei Iurșova trimisă Procurorului general al U.R.S.S.: „Kașpirovski, în scopuri de reclamă, m-a antrenat într-o operatie chirurgicală fără anestezie, difuzată la televiziune fără știrea mea. În timpul operatiei am suportat o durere atroce, fapt care ulterior mi-a înrăutătit și mai mult starea sănătătii. Kașpirovski difuzează un film de reclamă, montat în variantă convenabilă lui, prezentându-mă dezgolită; în presă mi-a lezat demnitatea... Pe motivul că acum mă aflu la spital și de 18 luni nu mai am mijloace de existentă, rog să mă ajutati să fac formele de trimitere în judecată a lui Kașpirovski”. Așadar, unii senzitivi, profitând de dorinta oamenilor de a se însănătoși cu orice pret, adesea îi aduc la o stare și mai gravă, conducându-i la demonizare și la pierderea sufletelor. Dar există, ati putea reproșa dvs., și magi-senzitivi albi, care și la biserică merg, și pe oameni îi tratează, chipurile, cu puterea lui Dumnezeu. Se vede însă că puterea nu e de la Dumnezeu. Adesea, fără să bănuiască, ei se află în stăpânirea fortelor demonice care, dându-le aparenta succesului, dezlăntuie în ei o tot mai mare înfumurare și orgolii, nimicindu-le sufletele, făcându-i unelte docile în mâinile lor. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pe unii credincioși îi interesează: dacă senzitivii sunt în legătură cu fortele demonice, de ce atunci ei
înșiși frecventează uneori biserica, îndemnându-i pe oamenii nebotezati să se boteze, iar alteori chiar și să se împărtășească cu Sfintele Taine în Biserica Ortodoxă? Da, e adevărat. Senzitivii merg uneori ei înșiși la biserică, și pe altii îi îndeamnă s-o facă pentru a se alimenta, cum le place să se exprime, „cu energii luminoase”. Multi credincioși au avut ocazia să observe cum senzitivii stau îndelung în fata icoanelor, cu mâinile rășchirate și căscând larg ochii, străduindu-se să se alimenteze cu energia pe care o emană icoana. După expresia lui Pavel Florenski, „icoana reprezintă fereastra către altă lume”. Mi-aș permite să adaug că o icoană înaintea căreia sunt înăltate rugăciuni - este o fereastră larg deschisă către altă lume. Căci apropiindu-se de o asemenea icoană, mai cu seamă făcătoare de minuni, simtim realmente prezenta celui care este înfătișat pe ea. Privind chipul, ne înăltăm cu tot sufletul către prototip, și rugăciunea noastră se înaltă către tronul Celui de Sus pe drumul străbătut de rugăciunile a mii de alti credincioși. Noi primim răspuns - rugăciunea noastră este auzită și se împlinește. Ei stau în fata icoanei străduindu-se să absoarbă energia concentrată în preajmă datorită rugii statornice în fata ei a mii de creștini. Icoana nu va avea de pierdut din această cauză și nici rugăciunii credincioșilor nu-i va dăuna. Gânditi-vă, însă, cât de smintit trebuie să fii ca, fiind poftit la „ospătul nuptial” (simbolul Tainei Sfintei Împărtășanii, comunicării prin rugăciune cu Dumnezeu), să te târăști pe sub masă, strângând de pe jos fărâmiturile scăpate de oaspeti și să nu fii în stare să-ti ridici capul pentru a te bucura de măretia sărbătorii. O altă parte, mai putin numeroasă, de senzitivi merge personal la biserică pentru a se împărtăși, îndemnând și pe altii s-o facă. Aceștia sunt senzitivii începători - cei care nu au ajuns deocamdată să pătrundă în abisurile satanice și se află în etapa autoamăgirii de a fi aleșii lui Dumnezeu. De astă dată ei se împărtășesc, ca în primul caz, pentru alimentare suplimentară nemijlocită cu energie pozitivă. Numai că harul dumnezeiesc nu se poate fura. Energia de care se umplu senzitivii nu este a icoanelor, ci a diavolului, căruia și-au deschis sufletele când au primit învătăturile străine Bisericii (n. red.) Cât de departe sunt ei de Hristos, de calea Sa, a răstignirii, smereniei, răbdării, blândetii! În acest sens primirea Sfintelor Taine încă nu înseamnă o garantie a mântuirii. Totul depinde de profunzimea pocăintei și de acel simtământ cu care vă apropiati de Sfântul Potir. Apostolul Pavel spune: De câte ori veti mânca această pâine și veti bea acest pahar, moartea Domnului vestiti până când va veni. Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta și va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat fată de trupul și sângele Domnului. (...) Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind trupul Domnului (I Cor. 11-26, 27, 29). Din practica duhovnicească se cunoaște că multi oameni căzuti în rătăcire (oameni cuprinși de înfumurare, orgoliu) se împărtășesc deseori, aceasta însă nu-i va mântui. Să subliniem încă o dată că, măsura mântuirii pe care o dă Taina Împărtășaniei, puterea harului căpătată prin această Taină depind de sinceritatea sufletească, de sentimentul de pocăintă al conștiintei propriei nevrednicii, de dorinta de viată veșnică și de iubirea de Hristos cu care omul se apropie de Sfântul Potir. Senzitivii nu au astfel de sentimente. Ei nu au nevoie de Hristos Mântuitorul, nu au nevoie ca Viata Lui să devină viata lor, ei au nevoie de energie. Din cele spuse mai sus, vedem că, adesea demonul este acela care îi îndeamnă pe senzitivi să vină în sfântul lăcaș pentru a-l pângări, ceea ce îi produce o mare satisfactie. Nefiind în stare el însuși să se apropie de Sfintele Taine și de icoane, îi trimite la biserică pe oamenii care i s-au vândut și, pentru actiunile lor profanatoare (săvârșite fie și în mod inconștient) îi dăruiește cu o nouă portie de energie demonică și le amplifică aptitudinile senzitive. Uneori ni se pune întrebarea: de ce senzitivii îi trimit pe oameni să se boteze, iar cu cei nebotezati refuză, în unele cazuri, să lucreze? Trebuie remarcat însă faptul că numai senzitivii neavansati își trimit „pacientii” să se boteze. Ceilalti, alde Kașpirovski, nici ei înșiși nu sunt botezati și nici nu întreabă pe nimeni de botez. Dimpotrivă, în timpul ședintelor lor, ei cer să se scoată de pe corp, mai ales de pe piept, toate obiectele de metal, adică crucea. Revenind la problema fortelor cu care se fac tămăduirile bolilor, să examinăm încă un gen de tămăduire - prin harul dumnezeiesc, care, ca și clarviziunea, se dă omului cu inimă neprihănită, devotat până la capăt lui Hristos, de cele mai multe ori ascet sau pustnic, cum sunt Sfântul mare mucenic și tămăduitor Pantelimon, Sfintii Cozma și Damian, Sfântul mucenic Ciprian, Sfântul Ioan din Kronștadt și multi altii. Cercetati vietile lor mai întâi. Ei tămăduiau mai întâi sufletul, abia după aceea trupul. Căci sufletul este veșnic, mult mai pretios decât trupul trecător. Oamenilor vindecati li se schimba întreaga viată, li se întărea credinta, sufletul li se curăta de patimi. Dacă vom cerceta tămăduirile săvârșite cu puterea lui Dumnezeu, vom vedea că sfintii lucrau prin harul Sfântului Duh, și nu cu câmpul biologic, nu cu donarea propriei energii. Astfel, mai întâi se înlăturau cauzele mortale ale bolii, dacă acestea existau. În Evanghelia după Matei (Mt. 9, 5), în cazul vindecării de către Domnul nostru Iisus Hristos a unui slăbănog, vedem că la început El i-a spus: Iertate sunt păcatele tale, și abia după aceea: Scoală-te și umblă! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
De asemenea, din Evanghelie aflăm cum multi oameni se vindecau atingându-se cu credintă și cu
pocăintă de veșmintele lui Hristos (cf. Luca 8, 44). În Faptele Apostolilor citim despre ucenicii lui Hristos: Dumnezeu făcea, prin mâinile lui Pavel, minuni nemaiîntâlnite. Astfel peste cei bolnavi se puneau ștergare sau șorturi purtate de Pavel și bolile se depărtau de ei, iar duhurile cele rele ieșeau din ei (Fapte 19, 11-12). Adică Domnul, proslăvindu-i pe cuvioșii Săi, chiar prin veșmintele lor făcea minuni. În acest sens pot fi evocate o multime de cazuri de vindecare ale bolnavilor prin atingerea de moaștele sau chiar odăjdiile sfintilor. Mă voi referi doar la un singur caz din practica mea. După o slujbă oficiată de mine, am pus pe mâna bolnavei paralizate V. o mănușă care a apartinut Sfântului Ioan din Kronștadt. Imediat după aceea bolnava a început să miște din degetele mâinii paralizate și curând a putut să și meargă. Medicii care o tratau au rămas adânc impresionati de o însănătoșire atât de rapidă. Or, sfintii îi vindecau pe cei mai multi dintre bolnavi nemijlocit prin rugăciune, adică însănătoșirea o săvârșea Domnul prin Duhul Sfânt datorită rugăciunii sfântului. Bunăoară, în Patericul de la Pecerska citim despre preacuviosul Agapit, care tămăduia pe toti bolnavii prin rugăciunea sa și niciodată nu lua nimic de la nimeni pentru însănătoșire, căci spunea el, nu tămăduia cu puterea sa, ci cu a lui Hristos. Revenind la timpurile noastre, să evocăm numele Sfântului Ioan din Kronștadt. Există o multime de cărti în care sunt atestate mii de cazuri de tămăduiri săvârșite, uneori chiar la depărtare considerabilă de bolnavi, prin rugăciunile acestui mare sfânt. Acum să încercăm să întelegem de ce oamenilor li se dau boli și dureri. Și cum trebuie să-și trateze bolile un creștin. Mai întâi să dăm cuvântul Sfintilor Părinti ai Bisericii. Iată ce spune Sfântul Ioan Gură de Aur în cuvântul său „Despre cei care tămăduiesc bolile prin vrăji”: „Când vei fi cuprins de o suferintă cumplită, multi vor încerca să te înduplece să te duci la vrăjitori sau magi, tu însă, nădăjduind în Dumnezeu, rabdă, știind că aceste chinuri îti aduc cunună și te izbăvesc de chinuri viitoare dacă vei răbda boala, multumind lui Dumnezeu. Dacă suntem creștini, să ne supunem lui Hristos și să nu mergem la vrăjmașii Domnului - magi, vrăjitori (adică senzitivi), căci ei sunt vrăjmașii lui Dumnezeu. Mai bine să murim, decât să mergem la vrăjmașii lui Dumnezeu. Ce folos ai dacă îti vindeci trupul, iar sufletul ti-l pierzi? Ce vei câștiga, dacă aici vei găsi o mică alinare, iar acolo vei fi trimis cu demonii la chin și în focul veșnic? Sfintii Apostoli au blestemat magia, Sfintii Părinti, la sinoade, au respins-o și ei, pentru multi ani i- au afurisit pe cei care au umblat la vrăjitori, și i-au supus la epitimii grele pentru a se curăti de păcat. „Fugiti, iubitii mei frati, de vrăjitoria cea blestemată, căci murind la timpul sorocit, veti fi lăsati pradă chinului veșnic. O, fratilor, așa cum aurul în foc se încearcă, la fel și omul prin suferintă se curătă de păcate. Să ne amintim, fratilor, de apostoli, de prooroci, de mucenici, care au luat asupra lor chinuri grele. Cei care rabdă nevoi și suferinte grele în viata aceasta vor fi răsplătiti cu prisosintă în Împărătia Cerească. Gândește-te, omule, că vrăjitorii nu te vor izbăvi de suferinte, ci doar vei comite un mare și greu păcat. Dacă te duci la demoni, părăsindu-L pe Domnul, cum vei primi mila Lui și cum vei apela la El în rugăciuni? De ce să-Ti prăpădești sufletul, și ce vei răspunde lui Dumnezeu dacă, din pricina unei mici suferinte, lăsându-L pe Dumnezeu, mergi la vrăjitori? Cum vei sta în biserică, cum vei primi Sfânta Împărtășanie, cum vei asculta povătuirile? O, omule, dacă vei răbda cu recunoștintă suferinta sau alte nenorociri, vei fi încununat cu mucenicii în ziua cea mare, căci ei au răbdat chinuri, iar tu rabdă cu recunoștintă suferintele și nevoile”. Prin urmare, din toate cele expuse mai sus pot fi trase următoarele concluzii: Dumnezeu îngăduie ca oamenii să fie supuși la suferinte și dureri: 1) pentru păcate, spre a și le ispăși, a-și schimba modul vicios de viată, spre întelegerea acestei imoralităti și a faptului că viata pământească nu este decât o scurtă clipă, dincolo de care se află veșnicia, și cum va fi ea pentru tine, depinde de viata ta de aici; 2) deseori pentru păcatele părintilor suferă copiii (pentru ca durerea să le răstoarne viata lor bezmetică, să-i facă să cadă pe gânduri și să se schimbe). În asemenea cazuri, oricât de crudă ar părea această pedeapsă omului contemporan secularizat (adică indiferent fată de religie), educat în spiritul umanismului (spirit care venerează trupul, punând mai presus de toate trebuintele și dorintele sale), totuși sunt pline de adevăr cuvintele: suferinta este necesară acestor oameni pentru mântuirea sufletului! Căci Domnul Se îngrijește înainte de toate de mântuirea sufletului veșnic al omului, iar pentru aceasta omul trebuie să devină o fiintă nouă, așa cum l-a conceput Dumnezeu, și în acest scop el trebuie să se schimbe, să se curete de patimi și vicii. Dumnezeu și poruncile lui Hristos trebuie să fie pe primul plan al vietii, și nu sănătatea temporară, trecătoare, bunăstarea, abundenta de hrană și îmbrăcăminte. Toate acestea reprezintă acel vitel de aur pentru care vechii iudei Îl schimbau pe Dumnezeul lor Preaveșnic; iar creștinii zilelor noastre Îl vând pentru același vitel de aur; 3) adesea pentru smerenia noastră și oprirea de la fapte nevrednice și păgubitoare. 4) deseori pentru ca datorită unei mici neplăceri să fim feriti de una mai mare. (Căci, dacă în situatia respectivă am fi fost sănătoși și am fi actionat ca de obicei, ni s-ar fi întâmplat o mare nenorocire; așa însă, abătându-ne datorită bolii de la cursul obișnuit al vietii, Domnul ne ferește de acea nenorocire). |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Așadar, atitudinea creștină fată de boli constă:
1) în acceptarea cu smerenie a vointei lui Dumnezeu; 2) în întelegerea imoralitătii și a păcatelor pentru care este îngăduită suferinta; 3) în pocăintă și schimbarea modului de viată. Rugăciunea, postirea, milostenia și alte virtuti Îl îmbunează pe Dumnezeu, și El ne trimite vindecarea de boli. Dacă cerem și ajutorul doctorilor, cerem binecuvântarea Domnului pentru vindecare; și le cerem doctorilor să ne tămăduiască doar trupul, și nu sufletul. Sufletul, în afară de Dumnezeu, nu îl încredintăm nimănui. Iată cum scrie despre aceleași lucruri Sfântul Ignatie Brianceaninov: „Cugetarea lumească consideră suferintele drept o nenorocire, iar tămăduirea lor, mai cu seamă printr-o minune, drept o mare fericire, îngrijindu-se prea putin dacă însănătoșirea e îmbinată cu folos pentru suflet sau cu pagubă pentru el... Scăpând ca prin minune de suferintă, multi nu au tinut seama de binefacerea Domnului și de datoria lor de a fi recunoscători pentru binefacere, ci și-au reluat viata în păcat, întorcând darul lui Dumnezeu împotriva lor, s-au înstrăinat de Dumnezeu, au pierdut mântuirea. Din această pricină tămăduirile minunate se întâmplă rar, deși celui care trăiește cu trupul îi sunt plăcute și foarte dorite. Cereti și nu primiti, pentru că cereti rău, ca voi să risipiti în plăceri (Iac. 4, 3). Întelepciunea duhovnicească ne învată că suferintele și alte dureri pe care Dumnezeu le trimite omului, sunt trimise din mila deosebită a Domnului ca leacuri tămăduitoare amare pentru bolnavi. Ele ajută mântuirii noastre, fericirii noastre veșnice, mult mai sigur decât vindecările prin minuni”. În afară de aceasta, multe boli, după cum am arătat în capitolul întâi, se datorează actiunii duhurilor necurate. Mai ales că urmările acestor atacuri demonice se întâmplă să fie foarte asemănătoare cu bolile firești. Astfel, din istorisirea Evangheliei aflăm că o femeie gârbovă avea duh de neputintă (cf. Luca 13, 11). Ea nu era îndrăcită, însă boala îi provenea din actiunea duhului necurat. În asemenea cazuri orice artă medicală este neputincioasă. Tocmai de aceea Sfântul Vasile cel Mare spune: „Așa cum nu trebuie să ocolim cu totul iscusinta doctoricească, la fel nu e bine să ne punem toată nădejdea în ea”. Căci astfel de boli se tămăduiesc numai cu puterea lui Dumnezeu, prin izgonirea duhului răutătii. Răspuns la întrebarea dacă un creștin poate să se trateze la senzitivi, a căror natură am clasificat-o ca fiind demonică, vom evoca un extras din Nomocanon: „...dacă cineva umblă la vrăjitori și ghicește sau se ocupă de astrologie, cei care își ghicesc la Tigancă și care aduc vrăjitori pentru tămăduirea unui bolnav, sau altceva, cinci ani să nu se împărtășească potrivit canonului 24 al Sinodului de la Ancira. Iar canonul 61 al Sinodului Trulan pe aceștia îi oprește pe 6 ani, iar pe preoti îi caterisește”. De asemenea, pe 6 ani sunt opriti cei care „de duh ispititi, cred celor ce, de necuratul învătati, prezic viitorul, care, atunci când au dureri de cap sau alte boli aduc babele, cheamă pe vracii binefăcători în ajutor pentru vindecarea lor”. E spus destul de clar. Rămâne doar de adăugat că creștinul care se tratează la un senzitiv sau încearcă să afle de la el viitorul, Îl trădează pe Hristos. Căci pentru sănătatea promisă, pentru vindecarea îndoielnică, pentru curiozitatea nesănătoasă de a afla viitorul, el intră în contact cu necuratul diavol. Încheiere Dacă un om plin de patimi, cu putină credintă, neexperimentat duhovnicește sau chiar nebotezat este înzestrat cu un dar supranatural, acesta este primejdios pentru el. Pentru că acest dar îl poate conduce la trufie, îngâmfare, înfumurare, adică la moarte spirituală. După părerea Sfântului Ignatie Brianceaninov, „adevăratii cuvioși nu numai că nu doresc să fie făcători de minuni, ci chiar și atunci când li se dă darul de a face minuni îl refuză. Ei nu vor acest lucru nu numai în fata ochilor lumii, ci nici în propria conștiintă, în adâncul inimii lor. Unul dintre sfintii părinti, datorită neprihănirii lui, a căpătat prin harul dumnezeiesc darul de a prezice celor care veneau la el; el însă ruga pe Dumnezeu, îndemnându-i și pe prietenii lui să se roage pentru același lucru, pentru a i se lua acest dar. Dacă unii dintre sfinti au primit darul, l-au primit pentru că așa trebuinta le cerea s-o facă sau datorită simplitătii lor; altii l-au primit la îndemnul Duhului dumnezeiesc, care lucra în ei, și deloc întâmplător, fără pricină...” De aceea nu vă grăbiti să vă bucurati, dacă v-ati pomenit având o capacitate sau alta paranormală. Nu vă repeziti mâncând pământul să vindecati oameni, să le preziceti viitorul. Dacă aceste capacităti au și apărut la dvs. nu vă pasionati de ele, ci fiti treji, privegheati, căci potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită (I Petru 5, 8). Orice actiune energetică supranaturală nu rămâne neobservată în lumea duhurilor, ci atrage asupra autorului ei atentia duhurilor necurate, care din acest moment încearcă în fel și chip să-l supună influentei lor. Și pentru un om care nu are cunoștintă de lumea duhurilor, plin de patimi și lipsit de acoperământul credintei, postirii și rugăciunii, acest lucru e păgubitor. De aceea e mai bine să mergi pe calea cunoscută a Sfintilor Părinti, pe calea smereniei, a răbdării, iubirii, postirii, rugăciunii. Căci numai acela poate căpăta darul capacitătilor pline de duh pentru a le pune în slujba oamenilor, care va renunta de dragul lui Hristos la sine, la puterile demonice, și Îl va căuta pe Hristos pe calea bisericească a pocăintei și rugăciunii. Îmi dau seama că e putin probabil ca această carte îi va face pe senzitivi să-și părăsească îndeletnicirea lor și să înceteze a urma această cale fatală care duce la pierzanie sigură. E prea mare ispita. „Tu ești ales, tu nu ești ca toti, tie îti este încredintată misiunea de a ajuta și a salva omenirea suferindă. Mergi, trudește, aceasta e datoria ta supremă” - ne șoptește necuratul, măgulindu-ne orgoliul. Și uităm că strâmtă este poarta și îngustă este calea care duce la viată (Mt. 7, 14), că această cale este smerenia și crucea luptei cu patimile. Calea pe care cei care merg nu așteaptă talente supranaturale și nici nu le voiesc, ci nu fac decât să caute pe Dumnezeu și voia Lui.” |
![]() |
| Tags |
| bioterapie, înșelare demonică |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 14:28:48 |
| Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 16:37:16 |
| Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor | gheorghecoser23 | Preotul | 5 | 25.06.2008 18:01:23 |
|
|