Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.04.2012, 16:20:50
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Mișcarea Soarelui înseamnă că acesta nu este static, că Soarele este corpul care își schimbă permanent coordonatele descriind o traiectorie relativ circulară deasupra sau în jurul Pămîntului. Cînd Domnul poruncește "stai, Soare, deasupra Ghibeonului" înțelegem că Soarele se oprește din mersul lui obișnuit, nu că Pămîntul nu se mai învîrte.
1. În mod cert Soarele nu este static. Se mișcă, și încă foarte repede. Dealtfel, acest lucru de poate demonstra foarte simplu cu mijloace filosofice.

Majora: nimic material nu este static ("pantha rei")
Minora: Soarele este o existență materială

Concluzia: Soarele nu este static.

2. Domnul operează prin simpla Sa voință. Deci, când El spune "stai, Soare, deasupra Ghibeonului" înseamnă că spune: "să se facă astfel încât Soarele să nu se miște în raport cu Pământul după cum ar percepe un observator din Ghibeon".

Eu nu știu de ce complicăm niște lucruri foarte simple. Biblia este foarte simplă. Asta nu înseamnă că nu are profunzimi uimitoare pe care nici nu le putem explora într-o viață de om. Și Dumnezeu este simplu. Asta nu înseamnă că nu este profund.

Deci, eu accept că, poate, în Raiul pământesc nu a fost vorba de un măr, ci că acel pom ar fi putut fi un prun. Dar nu accept că nu a fost vorba de niciun pom.

Tot așa, accept că, la Dumnezeu nefiind nimic întâmplător, a vrut să ne arate ceva făcând un măgar să profețească, din moment ce ar fi putut face să profețească altă dobitoacă, bunăoară o broasă țestoasă. Dar, că niciodată în istorie un măgar nu a profețit și că Biblia este o fabulă, asta nu primesc. Nu de la oameni care se vor creștini. Nu de la oameni care socotesc că Biblia este cuvântul lui Dumnezeu. Când Dumnezeu vorbește prin cuvântul Său, eu nu cred că El ne minte. Când Dumnezeu spune un pom, eu înțeleg un copac care dădea niște roade pe care oamenii nu aveau voie să le mănânce. Când Dumnezeu spune "un măgar", eu înțeleg un imparicopitat cu urechi lungi și care are momentele lui de încăpățânare. Ca și mine, când e vorba să apăr realitatea celor din Biblie.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.04.2012, 16:27:52
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Arca lui Noe.

Tehnic vorbind, cate o pereche din fiecare specie de pe Pamant nu are cum sa incapa intr-o structura de dimensiunile Arcei, asa cum sunt date in cartea Genezei.

Ce solutii gasim, daca vrem sa aparam o interpretare literala ?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.04.2012, 02:58:14
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Din cate imi amintesc, in mod special Sfantul Maxim Marturisitorul a insistat asupra faptului ca textul biblic nu este omogen, in sensul ca Biblia invita la o multitudine de planuri de interpretare, care se suprapun deseori. Sunt pasaje care se preteaza in mod aparte la o abordare simbolica, altele sunt cu accent istoric, altele cu accente poetice etc. Teologia imbina in general abordarile, dupa caz. Insa de istoricitatea unor evenimente nu ne putem indoi cu nici un chip, daca avem o minimala credinta.
Pe de alta parte, recursul la simbolica nu obliga automat la a considera ca un pasaj sau altul e doar asa, un mod figurativ, de a spune de fapt altceva decat spune... Simbolul contine (informatii si energie despre) realitati care, ce-i drept, nu pot fi experiate direct prin simturi. Dar tocmai pentru aceasta si exista modul de comunicare simbolica a unor elemente din realitate!
Deosebit de pretioasa/folositoare imi pare precizarea lui Costel despre Euharistie in contextul discutiei despre simbol.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.04.2012, 19:27:53
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

In special Cartea Facerii, si cu totul si cu totul, in mod deosebit, primele doua capitole ale ei, se preteaza la intelesuri mistice surprinzatoare, intrucat sunt singurele capitole din intreaga Biblie, care ne relateaza istoria creatiei originare asa cum a vrut Dumnezeu sa fie.
De la capitolul al 3-lea, odata cu caderea omului in exteriorul harului, se trece la relatarea istoriei lumii asa cum a vrut omul sa fie.

In Cartea Facerii, (in special in primele doua capitole), fiecare cuvant al Celui Necuprins e comprimat lingvistic in termeni umani imperfecti, fiecare cuvant al Celui Necuprins e atat de condensat incat o singura propozitie tainuieste in launtrul ei un univers ale carui margini, pur si simplu se indeparteaza de indata ce avem falsa impresie ca le-am atins si ca am inteles tot.



Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Când Dumnezeu spune un pom, eu înțeleg un copac care dădea niște roade pe care oamenii nu aveau voie să le mănânce.




La prima vedere, da. La o privire mai detaliata, lucrurile se complica un pic. Intai, pt. ca Facerea nu spune de un singur pom, ci de doi pomi, dupa cum bine stiti.

Despre pomul vietii ni se spune ca era in mijlocul raiului. Dar si despre pomul cunostintei binelui si raului ni se spune ca era tot in mijlocul raiului: „ Și a făcut Domnul Dumnezeu să răsară din pământ tot soiul de pomi, plăcuți la vedere și cu roade bune de mâncat; iar în mijlocul raiului era pomul vieții și pomul cunoștinței binelui și răului” (Facere 2, 9)

De aceea, inainte de a intelege ce inseamna in Facere ”pom cu roade”, e preferabil sa nu expediem facil aceasta dilema.

Insa nu inteleg cum poate fi interpretat, altfel decat apofatic, faptul ca amandoi pomii pot fi simultan in unul si acelasi mijloc al raiului.

Personal, nu cred absolut deloc ca era vorba de pomi fructiferi in acceptiunea de astazi a termenului „pom fructifer”(fie el mar sau prun sau gutui).

Erau desigur pomi cu roade, insa pomii de dinainte de cadere (ca de altfel intreaga creatie), reprezentau realitati dumnezeiesti prin care Dumnezeu transmitea ceva anume sau mai bine zis, intreaga lume vazuta era (si este) extinderea in creatie a ratiunilor dumnezeiesti, exprimarea lor plastica, palpabila.
Tot ce a creat Dumnezeu comunica, transmite un inteles anume. Dupa caderea omului in afara harului, si natura se opacizeaza, isi pierde transparenta prin care omul putea sesiza ratiunile lucrurilor din natura. De aceea noi nici nu le sesizam.

Sa nu neglijam inca un detaliu esential: inainte de caderea omului in exteriorul harului, simturile lui erau altfel decat dupa cadere, asa incat, omul ar fi avut sansa sa avanseze treptat de la aparenta la esenta, de la intelesul sesizabil la prima vedere, la intelesul tainic pentru care Dumnezeu le-a spus sa nu se atinga (deocamdata) de acele roade.


Ca sa nu mai zic ca fructele pomului nu aveau cum sa fie fructe asa cum le percepe omenirea dupa caderea in afara harului, (fie ele mere sau prune), si numai pentru faptul ca constitutia pnevmato-psiho-somatica a omului edenic era diferita de constitutia lui post-edenica, prin urmare „digestia si metabolismul edenic” nu sunt identice cu „digestia si metabolismul post-edenic” cu tot ce stim ca decurge de aici.

Dar ideea asta ar fi mai la subiect pe celalalt topic pe care l-ati deschis, in care puneati intrebarea daca omul inviat va mai manca sau nu.

Last edited by delia31; 26.04.2012 at 19:31:53.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.04.2012, 11:14:36
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
In special Cartea Facerii, si cu totul si cu totul, in mod deosebit, primele doua capitole ale ei, se preteaza la intelesuri mistice surprinzatoare, intrucat sunt singurele capitole din intreaga Biblie, care ne relateaza istoria creatiei originare asa cum a vrut Dumnezeu sa fie.
De la capitolul al 3-lea, odata cu caderea omului in exteriorul harului, se trece la relatarea istoriei lumii asa cum a vrut omul sa fie.

In Cartea Facerii, (in special in primele doua capitole), fiecare cuvant al Celui Necuprins e comprimat lingvistic in termeni umani imperfecti, fiecare cuvant al Celui Necuprins e atat de condensat incat o singura propozitie tainuieste in launtrul ei un univers ale carui margini, pur si simplu se indeparteaza de indata ce avem falsa impresie ca le-am atins si ca am inteles tot.
Asa este. De asemenea, din perspectiva umana, trebuie sa avem invedere atat cunoasterea rationala (logica) a creatiei cat si cunoasterea teologica si mai ales vederea duhovniceasca (cunoasterea intru Duhul Sfant).


Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
La prima vedere, da. La o privire mai detaliata, lucrurile se complica un pic. Intai, pt. ca Facerea nu spune de un singur pom, ci de doi pomi, dupa cum bine stiti.

Despre pomul vietii ni se spune ca era in mijlocul raiului. Dar si despre pomul cunostintei binelui si raului ni se spune ca era tot in mijlocul raiului: „ Și a făcut Domnul Dumnezeu să răsară din pământ tot soiul de pomi, plăcuți la vedere și cu roade bune de mâncat; iar în mijlocul raiului era pomul vieții și pomul cunoștinței binelui și răului” (Facere 2, 9)

De aceea, inainte de a intelege ce inseamna in Facere ”pom cu roade”, e preferabil sa nu expediem facil aceasta dilema.

Insa nu inteleg cum poate fi interpretat, altfel decat apofatic, faptul ca amandoi pomii pot fi simultan in unul si acelasi mijloc al raiului.

Personal, nu cred absolut deloc ca era vorba de pomi fructiferi in acceptiunea de astazi a termenului „pom fructifer”(fie el mar sau prun sau gutui).

Erau desigur pomi cu roade, insa pomii de dinainte de cadere (ca de altfel intreaga creatie), reprezentau realitati dumnezeiesti prin care Dumnezeu transmitea ceva anume sau mai bine zis, intreaga lume vazuta era (si este) extinderea in creatie a ratiunilor dumnezeiesti, exprimarea lor plastica, palpabila.
Tot ce a creat Dumnezeu comunica, transmite un inteles anume. Dupa caderea omului in afara harului, si natura se opacizeaza, isi pierde transparenta prin care omul putea sesiza ratiunile lucrurilor din natura. De aceea noi nici nu le sesizam.

Sa nu neglijam inca un detaliu esential: inainte de caderea omului in exteriorul harului, simturile lui erau altfel decat dupa cadere, asa incat, omul ar fi avut sansa sa avanseze treptat de la aparenta la esenta, de la intelesul sesizabil la prima vedere, la intelesul tainic pentru care Dumnezeu le-a spus sa nu se atinga (deocamdata) de acele roade.


Ca sa nu mai zic ca fructele pomului nu aveau cum sa fie fructe asa cum le percepe omenirea dupa caderea in afara harului, (fie ele mere sau prune), si numai pentru faptul ca constitutia pnevmato-psiho-somatica a omului edenic era diferita de constitutia lui post-edenica, prin urmare „digestia si metabolismul edenic” nu sunt identice cu „digestia si metabolismul post-edenic” cu tot ce stim ca decurge de aici.

Dar ideea asta ar fi mai la subiect pe celalalt topic pe care l-ati deschis, in care puneati intrebarea daca omul inviat va mai manca sau nu.
Este o discutie extrem de interesanta atat din punct de vedere ontologic cat si teologic.
Dupa cum am afirmat anterior, sunt de parerea acelor Sfinti Parinti (Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Ioan Damaschin...) care sustin ca pomul cunostintei binelui si al raului nu era un pom anume cu un fruct anume, ci reprezenta cunoasterea sensibila a roadelor prin simturi. Cand Dumnezeu a spus "din toti pomii raiului sa mananci" aceasta se referea la contemplatia naturii prin care omul cunoaste pe Creator, dar omului i s-a interzis cunoasterea prin simturi a placerii (pe care omul o asociaza cu binele) si a durerii (pe care omul o asociaza cu raul)... pentru ca aceasta experienta il arunca pe om intr-un cerc vicios ce ii consuma toata existenta, aceea de a cauta necontenit placerea prin simturi si in acelasi timp cautand cu orice pret evitarea durererii perceputa prin simturi.

Sfantul Maxim Marturisitorul vorbeste despre afecte firesti: pofta de mancare, setea, frica, intristarea etc. precum si de afecte nefiresti (pe care noi le numim de obicei patimi, avand in vedere conotatia peiorativa a acestui termen).
De asemnea Sfantul Maxim spune ca nici afectele firesti nu fac parte din constitutia originara a firii umane, nefiind create o data cu ea, ci ele au odraslit in firea umana dupa caderea omului din starea de desavarsire (ca urmare a pierderii harului dumnezeiesc care dupa cum Spune Sfantul Ioan Damaschin in Dogmatica il invaluia pe om ca o lumina si il si nutrea, adica ii hranea corpul fizic).

(pentru detalii Recomand "Ascetica si Mistica" parintelui Dumitru Staniloae pag 82-87)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.04.2012, 06:41:45
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
1. În mod cert Soarele nu este static. Se mișcă, și încă foarte repede. Dealtfel, acest lucru de poate demonstra foarte simplu cu mijloace filosofice.

Majora: nimic material nu este static ("pantha rei")
Minora: Soarele este o existență materială

Concluzia: Soarele nu este static.

2. Domnul operează prin simpla Sa voință. Deci, când El spune "stai, Soare, deasupra Ghibeonului" înseamnă că spune: "să se facă astfel încât Soarele să nu se miște în raport cu Pământul după cum ar percepe un observator din Ghibeon".

Eu nu știu de ce complicăm niște lucruri foarte simple. Biblia este foarte simplă. Asta nu înseamnă că nu are profunzimi uimitoare pe care nici nu le putem explora într-o viață de om. Și Dumnezeu este simplu. Asta nu înseamnă că nu este profund.

Deci, eu accept că, poate, în Raiul pământesc nu a fost vorba de un măr, ci că acel pom ar fi putut fi un prun. Dar nu accept că nu a fost vorba de niciun pom.

Tot așa, accept că, la Dumnezeu nefiind nimic întâmplător, a vrut să ne arate ceva făcând un măgar să profețească, din moment ce ar fi putut face să profețească altă dobitoacă, bunăoară o broasă țestoasă. Dar, că niciodată în istorie un măgar nu a profețit și că Biblia este o fabulă, asta nu primesc. Nu de la oameni care se vor creștini. Nu de la oameni care socotesc că Biblia este cuvântul lui Dumnezeu. Când Dumnezeu vorbește prin cuvântul Său, eu nu cred că El ne minte. Când Dumnezeu spune un pom, eu înțeleg un copac care dădea niște roade pe care oamenii nu aveau voie să le mănânce. Când Dumnezeu spune "un măgar", eu înțeleg un imparicopitat cu urechi lungi și care are momentele lui de încăpățânare. Ca și mine, când e vorba să apăr realitatea celor din Biblie.
1. Cînd afirmați că Soarele se mișcă foarte repede vă referiți cumva la faptul că este antrenat într-o largă mișcare de rotație în jurul centrului galaxiei, o dată cu celelalte stele, și în mișcare de îndepărtare de celelalte galaxii o dată cu Calea Lactee? Pentru că eu aici nu vorbesc despre această mișcare, ci despre traiectoria acestui astru în jurul Pămîntului sau deasupra lui.

Metoda filosofică nu ține deoarece nu discutăm despre vibrația energiilor care fac posibilă existența și funcționarea Soarelui. Cînd Domnul a poruncit "să stea", Soarele s-a oprit, dar a continuat să dea lumină. Deci explicația asta pică.

2. Nu eu complic lucrurile, ci savanții zilelor noastre care nu se pot pune de acord cu ceea ce ne este relevat din Scripturi. Mai curînd aș zice că teologii moderni fac o greșeală de genul "să se facă astfel încît ceea ce ne este descoperit în Biblie să fie interpretat ca să se adapteze la ceea ce susțin oamenii de știință recenți".
__

Da, pot să cred că primele trei zile ale Creației au durat 24 de ore terestre, că pomul cunoștinței răului era fructifer, că măgarul a vorbit, că Noe a salvat atîtea animale într-o corabie șamd. Ceea ce mă deranjează este că Sfinții Părinți nu se pun de acord interpretînd aceleași texte sfinte, asta lăsîndu-mă oarecum într-un caz de dubiu dacă Biblia trebuie înțeleasă strict la talpa literei sau nu și, în plus, aducîndu-mi aminte că pînă și ei pot greși, căci la urma urmei au fost oameni ca mine și ca orișicine.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.

Last edited by Florin-Ionut; 27.04.2012 at 07:03:31.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.04.2012, 11:38:13
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
...Ceea ce mă deranjează este că Sfinții Părinți nu se pun de acord interpretînd aceleași texte sfinte, asta lăsîndu-mă oarecum într-un caz de dubiu dacă Biblia trebuie înțeleasă strict la talpa literei sau nu și, în plus, aducîndu-mi aminte că pînă și ei pot greși, căci la urma urmei au fost oameni ca mine și ca orișicine.
"Cere si ti se va da, cauta si vei gasi..."
"Cu atat mai mult Tatal vostru cel din ceruri va da DUH SFANT celor care il cer de la EL".

Sfintii Parinti au urmat slava Adevarului, a lui Hirstos Iisus, si au ajutat pe oameni sa Il inteleaga pe Hristos, sa ajunga la comuniunea cu EL, sa Il vada pe Hristos prin dobandirea harului (necreat) al lui Dumnezeu.

Sfantul Grigorie Palama spunea "orice cuvant are cuvant de impotrivire, dar viata nu". De aceea de la Sfintii Parinti trebuie sa luam metoda de viata intru Hristos si de invatatura (si nu fiecare cuvant din scrierile lor ad litteram), stilul de viata intru Hristos cu alte cuvinte sa urmam indemnului Sfantului Pavel "va rog sa imi fiti mie urmaritori asa cum si eu urmez lui Hristos" (I cor 4,16).
Faptul unii Sfinti Parinti au erori din puct de vedere stiintific in scrierile lor atunci cand vorbesc despre univers sau unele fenomene naturale, nu stirbeste cu nimic in valoarea duhovniceasca a scrierilor lor, intrucat ei au fost preocupati intotdeauna sa arate cine este cauza, cine este Creatorul si nu modul cum a creat Creatorul creatia.

Scrierile Sfintilor Parinti trebuiesc intelese nu doar stiute. Caci una este a sti si alta este a intelege. Spre exemplu la un examen de fizica poti lasa un muzician (sau orice alta persoana din orice alt domeniu care nu este familiar cu fizica) sa aiba acces la toate cartile si orice sursa de documentare pentru fizica si mai mult ca sigur ca nu va reusi sa rezolve problemele de fizica caci degeaba stie el formulele daca nu le intelege si ca urmare nu cunoaste unde trebuie sa le aplice.
Si reciproc, daca luam in expert in fizica sau matematica si punem la dispozitie toate instrumentele muzicale etc si ii cerem sa compuna o simfonie, mai mult ca sigur ca nu va reusi.
Intocmai este si cu scrierie Sfintilor Parinti, unele scrieri sunt "hrana tare" duhovniceasca si multi isi "rup dintii" in ea, altii mai rau incearca sa o consumne in mod necorespunzator (fie prin rastalmaciri, fie prin interpretari ad litteram) si evident ca "mancarea nu iese buna"... insa cei ce ii urmeaza pe Sfintii Parinti in adevar se alatura cetei sfintilor lui Hristos Iisus, Domnul Dumnezeul nostru.

Last edited by Eugen7; 27.04.2012 at 11:40:21.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.04.2012, 11:54:42
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Sfantul Grigorie Palama spunea "orice cuvant are cuvant de impotrivire, dar viata nu". De aceea de la Sfintii Parinti trebuie sa luam metoda de viata intru Hristos si de invatatura (si nu fiecare cuvant din scrierile lor ad litteram), stilul de viata intru Hristos cu alte cuvinte sa urmam indemnului Sfantului Pavel "va rog sa imi fiti mie urmaritori asa cum si eu urmez lui Hristos" (I cor 4,16).
Frumos, îmi amintește de acea pildă a unui Pateric în care se spune că vreo doi învățați au vizitat un bătrîn ca să le tîlcuiască din Scripturi. Și la fiecare întrebare călugărul le-a răspuns că nu știe. După care aceia l-au întrebat cum este posibil să nu știe după atîția ani de viețuire creștină... La care bătrînul a spus simplu: Întrebați-mă despre cum să țineți piept demonilor și păcatelor și pot să vă dau sfaturi.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.04.2012, 12:15:18
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Frumos, îmi amintește de acea pildă a unui Pateric în care se spune că vreo doi învățați au vizitat un bătrîn ca să le tîlcuiască din Scripturi. Și la fiecare întrebare călugărul le-a răspuns că nu știe. După care aceia l-au întrebat cum este posibil să nu știe după atîția ani de viețuire creștină... La care bătrînul a spus simplu: Întrebați-mă despre cum să țineți piept demonilor și păcatelor și pot să vă dau sfaturi.
Amin. Foarte frumos si adevarat.
Recent am citit intr-o carte despre parintele Gheron Iosif cum au rezolvat "problema" calendarului parintii atoniti... evident ca in stilul specific: au postit si s-au rugat si preotul a avut o vedenie pe care a inteles-o cu ajutorul lui Dumnezeu Duhul Sfant.
concluzia este aceeasi la care au ajuns si teologii, caci adevarul este unul, anume: nu conteaza ziua in care se slujeste ci conteaza Sfintele Slujbe, Sfintele Taine.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Frecventa thefaith Despre Biserica Ortodoxa in general 8 12.07.2009 18:00:22
Se ia in considerare frecventa pacatelor? Bunl Despre Biserica Ortodoxa in general 9 09.09.2008 08:46:02
Eroare:ajutor? brdcane Generalitati 4 30.08.2008 22:14:34