![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
||||||||
|
||||||||
|
Citat:
Citat:
Canoanele sunt repere (modele) de interpretare și reguli de conduită pe care episcopul sau preotul le are la îndemână ca ajutor pentru discernământ, nu înlocuitor pentru discernământ. Ei aplică autoritatea canonului cu acrivie sau iconomie, după particularitățile fiecărui caz. Exemplul cu relațiile trupești e total aiurea, întrucât laicii n-au nicio treabă cu canoanele, ci cu ce le predică preotul și îndrumările lui duhovnicești. O postare mai veche: ”Dacă vorbim de canoanele disciplinare ale sinoadelor, ele nu au așa mare relevanță pentru mireni, întrucât ele au apărut (ca și corpusul dogmatic de altfel) în urma unor abuzuri generalizate sau controverse insolubile din interiorul Bisericii, și se adresează în primul rând clerului. Una dintre erorile curente ale gândirii moderne și postmoderne este aplicarea retroproiectivă a mijloacelor de informare din prezent asupra posibilităților trecutului; or noi știm astăzi că un credincios mirean din sec. XI din spațiul carpato-danubiano-pontic nu avea cum să se informeze asupra hotărârilor literale ale Sinodului Quinisext (primul sinod ecumenic care a reglementat viața intimă a credincioșilor) . Lăsând la o parte analfabetismul, e foarte clar faptul că documentele au fost puține și circulau foarte greu în epoca aceea. Însă canoanele de toate tipurile sunt aplicate la nivelul persoanei de către duhovnici, prin spovedanie, povățuire sau paternitate duhovnicească. Niciodată Biserica n-a făcut din canoane un fel pandativ creștin al Legii lui Moise sau a altor repere legaliste, ci le-a dat ca pe niște clarificări în chestiuni aflate în dispută, practici exagerate sau prea laxe etc. De aceea duhovnicul hotărăște cum și cât aplică din conținutul canoanelor, în funcție de situația particulară în care viețuiește fiecare penitent, altfel riscăm să cădem în practici formaliste rigide și individualism, sau, cu alte cuvinte, în afara ortodoxiei bisericești. ” Citat:
Valabil și pentru: Citat:
Citat:
Știu că Hristos a spus: ”ceea ce Dumnezeu a legat, omul să nu desfacă”, de-aia Biserică nu stă într-un om, fie el și papa de la Roma, ci într-un corp viu care viază prin harul și lucrarea Duhului Sfânt, prezent în ea. ”Omul” nu e totuna cu Biserica. Citat:
Dar oare dacă nu poate institui o taină, poate oare inventa dogme fără presiunea unei erezii din sânul ei, așa cum a făcut BRC după schismă? Iaca unde-i alienarea! Conform logicii alienate a catolicismului susținut de tine, un preot caterisit de de BRC poate să-și facă biserică privată, întrucât harul nu-l poate lua înapoi dacă l-a dat Dumnezeu. Nici nu poate excomunica (anatemiza) pe cineva, fiindcă harul botezului și celelalte daruri spirituale dobândite prin sacramente nu se pot retrage din moment ce ele au fost legate în cer. Consecințele logice și teologice ale ideologiei vaticaneze împing creștinismul în solipsism și absurditate, oricâte semipreparate sofistice mi-ai servi sub formă de argumente cum sunt cele de mai jos: Citat:
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 25.04.2012 at 18:16:20. |
| Tags |
| metode contraceptive, metode naturale, reglarea nasterilor, reglarea naturala, scopul casatoriei |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Pledoarie pentru nasterea naturala | Florin-Ionut | Umanitare | 126 | 03.10.2013 23:11:24 |
| nastere naturala/cezariana | nicoletajuravle | Generalitati | 29 | 30.05.2013 19:02:29 |
| UE si alimentatia naturala | nicoletajuravle | Generalitati | 9 | 21.04.2007 12:42:44 |
|
|