![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Eu nu am folosit termenii acestia. Doar despre perihoreza am amintit cand se folosea excesiv pentru a explica o invatatura eronata. Si daca as fi folosit acesti termeni, cum i-am utilizat eronat?
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. Last edited by Lucian008; 02.07.2012 at 12:54:10. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Fecioara Maria l-a purtat in pantec pe Hristos, in care locuieste toata plinatatea dumnezeirii. Natura divina este in intregime spirituala, iar ipostasurile sunt in mod desavarsit unul in altul.
Last edited by ioanna; 02.07.2012 at 19:48:53. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nici nu am zis ca nu ar fi asa. Evident ca este asa. Dar poate pentru a fi mai clar, asa cum nu putem spune ca pe Cruce au fost rastignite toate cele trei Persoane ale Sfintei Treimi, desi in Hristos pe Cruce era dumnezeirea in plinatatea Ei si nedespartit de Tatal si de Duhul Sfant, asa nu putem spune nici ca Fecioara a purtat in pantece toate cele Trei Persoane ale Treimii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Atata ati repetat asta :) Chiar nu intelegeti ca natura divina e spirituala? Fecioara Maria a purtat un prunc, care avea si natura divina, deci ea a purtat in trup si in suflet Sfanta Treime, pentru ca Fiul intrupat ramane unit ipostatic cu Tatal si Duhul. Cel care a patimit pe cruce a fost Fiul Omului, doar natura divina e spirituala, cum vreti sa o rastigniti? Omul este trup si suflet, nu le poti desparti, deci cand ne referim la Fecioara Maria spunem ce a purtat atat in trup cat si in suflet.
Last edited by ioanna; 02.07.2012 at 20:39:59. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Stiu. Doar ca mereu se revenea la acelasi lucru. Daca numar de cate ori am repetat cele 2 idei si de cate ori am incercat sa le explic, in late forme, dar ideile le-am repetat mereu in aceeasi forma, ma enervez eu. Normal ca e obositor ptr altii" "Dar totusi altceva mai stii? Am inteles punctul tau de vedere de prima data". Stiu. Mi-o asum.
Si tocmai de aia nu incerc sa raspund si la continuare mesajului. E simplu: Mergeti la un preot in varsta, care poseda cunostinte teologice si intrebati-l simplu: "Parinte, Maica Domnului a purtat in pantece intreaba Treime? Nu vreau un raspuns elaborat? Da sau nu? Asa cum se poate raspunde cu privire la faptul ca Fecioara Maria este Nascatoare de Dumnezeu (desi este o intreaga teologie doar in asta) cu da sau nu, asa se poate si la intrebabarea mea? Deci, da sau nu?"
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
In pantecele Fecioarei Maria s-a unit firea dumnezeiasca cu firea umana in persoana lui Hristos, de aceea Maria e Nascatoare de Dumnezeu, pentru ca Cel pe care l-a nascut ca om nu era doar om, ci era si Dumnezeu.Maica Domnului este numita in imnografia Bisericii "locas al Preasfintei Treimi", pentru ca cele trei Persoane se unesc in ea din clipa in care s-a intrupat Fiul lui Dumnezeu prin umbrirea de sus a Tatalui si prin lucrarea Sfantului Duh ( Luca 1:34-35)
Ma opresc aici caci vad ca nu intelegeti la ce ma refer eu. p.s Cand spun ca Fecioara Maria a fost locas al Preasfintei Treimi, ma gandesc la faptul ca lucrarea Sfintei Treimi a fost concentrata acolo, unde atinge punctul culminant. Last edited by ioanna; 02.07.2012 at 21:35:33. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Fecioara Maria a purtat in pantece pe Iisus Hristos ,persoana a Sfintei Treimi.
Ea nu a purtat doar firea umana a Fiului lui Dumnezeu,ci chiar persoana Sa,dar in fire umana. Cel nascut dupa fire umana, care are nevoie de lapte sa se hraneasca,este tot una cu cel nascut din veci ,care hraneste intreaga fire cu milostenia Sa. Una si aceiasi persoana,in 2 firi,una care plange ca un copil,si alta care tine pe umeri intreaga lume. Doar prin aceasta persoana avem acces la firea dumnezeiasca, iar in altfel nici cum nu avem ,caci dumnezeirea e necuprinsa fata de noi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parintele explica de ce spune asta, nu ca S-a intrupat Sfanta Treime: "îngerul i-a răspuns așa: “Duhul Sfânt Se va coborî peste tine – deci Duhul Sfânt – și puterea Celui Preaînalt – puterea lui Dumnezeu Tatăl – te va umbri, de aceea și Sfântul care Se va naște din tine Fiul lui Dumnezeu se va chema”. E posibil ca discutia sa fi pornit de la intelegerea gresita a acestor cuvinte. Dar nu inseamna ca s-a intrupat Sfanta Treime, ci doar o Persoana a Sfintei Treimi cu ajutorul intregii Sfintei Treimi, ca intotdeauna. Cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi sunt de aceeasi Fiinta, dar distincte. Hai sa dam exemplul cu aratarea in fata lui Avraam, sunt Trei Persoane care vin la Avraam. Asadar S-a intrupat doar Persoana Fiului, desi unit fiintial cu Tatal si Duhul. Dar Ipostasele, Persoanele sunt distincte, chiar si catolicii spun acelasi lucru. Pe scurt, Tatal este Principiul de la care isi iau Fiinta si Fiul si Duhul. Cele Trei Persoane sunt unite Fiintial, dar separate Ipostatic. Cum spune si Mihnea, unirea ipostatica se refera la unirea firii divine a Fiului cu firea omeneasca. Mai detaliat din dogmatica sf. Damaschin: http://www.crestinortodox.ro/sarbato...hin-68849.html |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ma enervez pe mine cand nu sunt consecvent. Dvs spuneti ca, pentru ca Fiul intrupat ramane unit ipostatic cu Tatal si Duhul, Fecioara Maria a purtat in trup intreaga Sfanta Treime. Nu e nici o abatere. Este exact ce spuneti dvs. Dar folosind aceeasi argumentare vom ajunge la concluzia ca doparece Fiul intrupat ramane unit ipostatic cu Tatal si Duhul pe Cruce a fost rastignita intreaga Sfanta Treime. Suntei de acord cu aceasta afirmatie? Nu ar trebui sa fiti.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|