![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La sectanti pleaca cei cu multe pacate sa zica diavolul "L-am inghitit si pe asta" Pe cei cu multe pacate nu prea ii mai apara ingerul Domnului , explicatia e plauzibila. Doamne ajuta ! p.s.Nu inteleg de ce va pierdeti timpul in discutii sterile cu acesti oameni care nu au nimic comun cu ortodoxia ,dupa parerea mea discutii total neconstructive Din pacate ,pt.invataturile gresite pe care ei le propaga sunt condamnati definitiv ,si-au pierdut mantuirea ,mai ales daca s-au lepadat de botezul ortodox. Last edited by anita; 03.07.2012 at 09:11:11. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantul Grigorie de Nazianz spunea despre sublimitatea preotiei: "Mi-a fost rusine sa stau intre preoti care nu sunt cu nimic mai buni decat gloata". De asemenea Sfantul Simeon Noul Teolog afirma: "nu poate teologisi cel ce nu il vede pe Dumnezeu" cu referire deisigur la vederea duhovniceasca specifica ortodoxiei, caci "noi ceea ce stim vorbim si ceea ce am vazut marturisim" (Ioan 3). Desigur ca exista si aspectul subliniat de tine, ca unii oameni sunt "furati" de cel rau din harul Bisericii Ortodoxe si "legati" in erezii ce ucid sufletul intai si mai apoi trupul. Exista insa si situatii in care persoane din Biserica Ortodoxa au gasit linistea sufleteasca prin comuniune sociala in cadrul altor culte crestine. Sunt multe motive pentru care oamenii pleaca (se muta) ditr-o Biserica in alta. Motivele lor sunt strans legate de cele pentru care sunt deja intr-o biserica. Astfel, cateva motive pentru care sunt oameni in Biserica: a) dragoste, iubire atat Dumnezeiasca cat si intre oameni b) foloase materiale c) contacte sociale d) vindecarea de boli trupesti si sufletesi (psihoterapie) e) mantuire (in sens de tamadurie) f) indumnezeire g) harul Duhului Sfant i) cunoastere duhovniceasca j) izbavirea de probleme etc. Astfel este imperios necesar ca Biserica Ortodoxa sa aiba in vedere multitudinea de aspecte care determina oamenii sa fie in Biserica. Multe "plecari" sunt justificate subiectiv evident. Nu trebuie sa "ne ascundem dupa deget". Alte culte crestine sunt mult mai bine organizate din punt de vedere social si asigura o comuniune inter-personala mai eficienta cu efecte terapeutice psihologice evidente. Citat:
A fi ortodox inseamna a lucra cu luare aminte in fiecare clipa mantuirea noastra... si nu sa ne "culcam pe o ureche" ca suntem Botezati Otodox si ne-am impartasit si gata avem garantata intrarea in Rai si un loc rezervat in primele randuri. In Evanghelia de Dumnica trecuta, cuvintele Mnatuitorului au rasunat justitiar cand a spuns despre sutasul roman (care nu era credincios evreu, nu era taiat imprejur... nu credea in Mesia): "Adevarat va spun ca nu am vazut in Israel atata credinta" in Adevar, in Dumnezeu. Apoi insusi Domnul a spus: "multi de la rasarit si de la apus vor veni si vor sta la masa cu Moise si cu Avraam, iar fii imparatiei vor fi aruncati afara". Sutasul Cornelie care nu era iudeu, nici taiat imprejur... dar care in sinceritatea si dragostea inimii lui se ruga lui Dumnezeu si postea s-a invredincit sa primeasca pe ingerul Domului. Iata deci ca se cuvine sa luam aminte la cuvintele Sfantului Pavel: "paganii care din fire fac ale legii le sunt loruri lege si ei va vor judeca pe voi" (Romani cap 2). In concluzie, cum trebuie aratata deplinatatea teologiei si vietuirii ortodoxe? Evident ca prin fapte: "asa sa lumineze viata voastra in fata oamenilor, ca ei vazad purtarea vostra sfanta si fara de prihana, si ei sa creada si sa dea salva lui Dumnezeu" spune Domnul Iisus Hristos. Sfintii ortodocsi au inteles bine acest mesaj si l-au urmat. Teologii crestine in cuvinte sunt si pot fi multe... insa teologia adevarata trebuie trainta. Sfantul Grigorie Palama spunea: "orice cuvant are cuvant de impotrivire, dar viata nu". Cu toata sinceritatea si convigerea afirma ca faptele ale oamenilor care denota inechivoc colucrarea omului cu harul lui Dumnezeu sunt unice in ortodoxie. Sfantul Spiridon, Sfantul Grigorie Palama, Sfantul Simeon Noul Teolog... sunt doar cateva exemple de luminatori nu doar ai ortodoxiei ci ai lumii intregi (evident pentru cine are ochi sa vada). Doamne ajuta. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Conceptiile ecumeniste patrunse si in ortodoxie sunt la origine invataturile protestante. Marturisim in Crez o singura Biserica, nu exista mai multe biserici crestine. Citatul dat nu se refera la aceste lucruri, ci la iudei, cei de la rasarit si apus suntem si noi care am devenit crestini, fii erau iudeii. Despre Sutasul Cornelie am dat de multe ori citatele, tocmai pentru a arata cum vin oamenii in Biserica. Observi ca ingerul nu l-a laudat doar si i-a spus sa o tina tot asa, ci sa vina in Biserica, asta a fost scopul vizitei ingerului. Citatul despre pagani e putin altfel "Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt lor insusi lege." Nu are mare importanta, e vorba ca si paganii, chiar daca nu au primit o lege scrisa, in constiinta lor mai au reperele morale, pentru ca la Adam nu s-a degradat omul de tot. Insa e un dar, cum scrie in Sfanta Scriptura (si au interpretat gresit protestantii) nimeni nu s-a mantuit prin lege (sau fapte). Asa spune si Biserica, inainte de Hristos nimeni nu s-a putut mantui desi aveau si Legea, mantuirea a venit prin har, harul trimis la Cincizecime si care este in Sfintele Taine. Sfintii ne spun ca faptele fara credinta dreapta sunt nemantuitoare, pot doar sa ajute acea persoana sa fie luminata de Dumnezeu sa vina in Biserica (ca si sutasul Corneliu). Ca exemple, sfantul Ignatie Briancianinov http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14349 si Sfantul Serafim de Sarov, care si explica mai pe inteles despre faptele bune: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm Desigur ca botezul sau a fi ortodox nu conteaza, ci toate trei impreuna concomitent: harul din Sfintele Taine, dreapta credinta si faptele credintei. Asadar mantuirea e posibila doar in Biserica lui Hristos, prin har. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Între "este posibil doar în X" și "este posibil și în afara X" există o contradicție ireconciliabilă. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa sistematizez, in prima parte va voi spune despre faptul ca nu e o contradicite in afirmatie din punct d evedere logic, iar in a doua parte va voi spune si concordanta cu invatatura crestina, ca nici aici nu e o contradictie. Asadar, v-am mai explicat care sunt diferentele intre exceptii si regula. Noi spunem ca toti oamenii mor. Stim ca au fost doi oameni care nu au murit, Sf. Ilie si Noe, asta nu inseamna ca e falsa afirmatia. Daca ziua are o durata fixa, dar pe timpul lui Iosua Navi soarele a stat pe cer o zi intreaga nu inseamna ca ziua nu are aceeasi durata. Si acum trec la partea a doua, spuneam ca e posibil sa nu fi inteles ca nu la Dumnezeu sunt aceste conditionari, ci la oameni. Bunul Dumnezeu este Atotputernic, poate face orice, inclusiv sa ii mantuiasca pe toti oamenii. Dar noi de asta avem invatatura, ca este revelata, nu gandita de oameni. Din cauza ecumenismului unii au imprumutat conceptii de la protestanti, inclusiv sa creada ca ei sunt teologi si sfinti. Si spun cum cred ei ca ar trebui sa fie invatatura, nu cum este. Asa cum Dumnezeu a revelat cele zece porunci, asa a revelat si conditiile mantuirii. Inainte de cele zece porunci oamneii nu mai stiau ca nu e bine sa omori, era un lucru normal pentru ei. Asa si in acest caz, unii spun ce cred ei ca e normal din punctul lor de vedere, nu ce ne-a dat Dumnezeu prin invatatura, si ajung sa creada ca ei sunt in locul lui Dumnezeu. Asadar credem ce ne-a revelat Dumnezeu si ce ne invata Biserica, altfel ajungem sa ne creem propria noastra religie bazata pe cugetarile noastre. Iar acum o sa va explic din punctul de vedere al invataturii. Invatatura ortodoxa spune ca unii ortodocsi cu pacate usoare pot fi scosi din Iad si trecuti in Rai cu ajutorul rugaciunilor Bisericii (si cele particulare, tot din Biserica fac parte). In cazul celor doi pagani scapati de Iad tot asa s-a intamplat, doi sfinti s-au rugat pentru ei si au fost trecuti din Iad. Asa era si explicatia de la Sf. Ioan Damaschin, ca o minune ce o poate face rugaciunea. Observati un aspect important, paganii ajunsesera in Iad dupa moarte, de acolo au fost scosi cu rugaciunea sfintilor. La fel si pe timpul Sf. Ilie, la rumaciunea acestuia Domnul nu a mai dat ploaie. Sf. damaschin la asta se refera, la ce poate face rugaciunea dreptului (dar si cea din suflet a credinciosului). Si da cea mai mare minue considerata de el, nu ca a mutat un munte, ci ceva aproape imposibil, ca un pagan sa scape din Iad. Eu am citit un caz (nu stiu daca e si veridic) in care s-a dat un semn ca un sinucigas a fost trecut in Rai. Povestea un preot ca o familie bogata din Rusia nu a vrut sa isi lase fata (sau baiatul) sa se marite cu alesul inimii. Acestia s-au sinucis si familia a dat mai multe donatii unor biserici si a construit si cateva pentru sufletul acelui sinucigas. Si au spus sa le dea Domnul un semn ca s-a mantuit cand vor creste copaci pe acoperisul unei biserici. Si se spune ca la o biserica dupa cativa zeci de ani au crescut copaci pe acoperis (cred ca biserica era din Doborogea). Asadar prin rugaciune, nu ca s-ar fi mantuit paganii ca erau pagani. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Omul respectiv nu si-a pierdut intr-un nici un caz bucuria si seninatatea. Si daca este sa luam astfel de criterii, eu personal gasesc ca preotii si calugarii ortodocsi au fete mai putin senine ca multi dintre cei catolici. Iar daca chiar va intereseaza sa il cunoasteti, puteti da de el, este persoana publica angajata in misionarism si in invatamantul biblic.
Eu nu am observat ca (neo)protestantii sa aiba alta Evanghelie ci dimpotriva, am observat ca ei vor sa respecte cuvintele apostolului de a nu adauga nimic Evangheliei, fiind catalogati "Sola Scriptura", chiar daca in realitate nicaieri nu exista cu adevarat Sola Scriptura, dar ei sunt cel mai aproape de acest concept. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu confundam medicul cu medicina. Sunt medici care au cimitirele lor si sunt medici care au satele lor. Asa este si cu preotia... Totusi fete ortodoxe precum cele ale: Sfantului Serafim de Sarov, Sfantul Simeon Noul Teolog, sau precum cea din imagina de mai jos a staretului Serghie... sunt elocvente pentru spiritualitatea ortodoxa pe cele mai intalte trepte ale iluminarii si indumnezeirii: http://www.sophia.ro/Tine-candela-in...-ro-291-o9.htm Citat:
Ca acesta conceptie de "ghidare" duhovniceasca numita "sola scriptura" este departe de scopul propus acela de a asigura unitatea oamenilor cu Dumnezeu in iubirea evangheliei (si dimpotriva asigura faramitare teologica), este multitudinea de culte crestine care apar si dispar "ca ciupercile dupa ploaie" fara a avea o teologie consistenta capabila sa confere omului ajutor si calauza spre indumnezeire cu ajutorul harului Duhului Sfant. Personal nu contest ca exista persone adepte ale cultelor neoprotestante care au atins un grad inalt de despatimire... insa nu cunosc si nu am auzit de iluminare, si indumnezeire (dovedite inechivoc prin roadele acestor stari duhovnicesti ale omului). |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Cum spui si tu, nu e un criteriu. Un guru poate parea ca are fata tot timpul senina.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! | laurastifter | Alte Religii | 24 | 05.04.2013 14:10:48 |
De ce romanii nu mai fac filme istorice. | Theodor_de_Mopsuestia | Generalitati | 22 | 27.03.2012 17:53:00 |
Bisericile din Apocalipsa | joseph_ben_iacob | Secte si culte | 36 | 01.01.2011 14:38:29 |
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 18:46:27 |
Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? | irina1f | Umanitare | 3 | 24.12.2008 08:47:09 |
|