Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.07.2012, 08:06:38
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
ar fi bine sa iei niste lecitina pentru ca vad ca nu m-ai tii minte ceea ce scrii in propriul mesaj.Uite ce mi-ai cerut: "În schimb, tu nu-mi poți indica un verset al VT care să poruncească ura și uciderea vrăjmașului".Ti-am postat ceea ce mi-ai cerut, un verset care sa arate o porunca pentru uciderea vrajmasului. In schimb m-ai exista asa ceva in NT, in Legea lui Hristos? NU!
Ai dreptate, trebuia să fiu m-ai (sic!) specific: "poruncă pentru ucidere" ca făcând parte dintr-un set de legi. Ai fi putut aduce ca dovadă și porunca dată lui Avraam pentru uciderea fiului său.

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
In porunca "Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, mână pentru mână, picior pentru picior,arsură pentru arsură, rană pentru rană, vânătaie pentru vânătaie" (Iesirea 21:24-25) unde este esenta Legii: IUBIREA?
Vezi, aici faci greșeala, căci pui în aceeași oală toate legile. Să nu amestecăm legea Decalogului cu legile jertfelor, ori legile sanitare. Ce-mi citezi tu face parte din legile civile date pentru bunul mers al societății din vremea aceea. Nu uita în ce context se afla societatea la data aceea. Ce s-ar întampla dacă astăzi o țară ar decreta cu literă de lege "Cui i se ia cămașa, are obligația să dea și haina". Îți imaginezi că în scurt timp acea țară ar deveni patria hoților...

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Mai e valabil atunci "ochi pentru ochi si dinte pentru dinte"?
Normal că nu mai e valabil! Și nu doar din punct de vedere creștinesc (respectiv al învățăturii lui Hristos), ci și din punct de vedere al Codului Penal din țările secularizate. Dacă scoți un ochi, trebuie să plătești îngrijiri medicale, despăgubiri și eventual să faci și pușcărie.


Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
arata-mi UN SINGUR VERSET in care Hristos a spus raspicat sa tinem sabath-ul.
De ce ești absurd? Ce sens avea o asemenea "răspicare" într-o societate în care toți evreii țineau sabatul (ba chiar și străinii din casele lor, conform poruncii), iar Hristos Însuși îl ținea dând exemplu personal? Ar trebui și eu să te întreb când a spus Hristos "răspicat" să nu ne închinăm la chipuri? În acea vreme se închina cineva la icoane ori statui, în afară de păgâni? NU!

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Hristos a criticat public de multe ori poporul evreu si mai ales fariseii pentru modul superficial in care aplicau legea. Cum se face ca nu i-a criticat pentru modul in care tineau sabath-ul mai ales ca fariseii introdusesera anumite norme la sabath: cati pasi puteai sa faci in acesta zi, etc. care nu se gaseau in lege? De ce?
I-a criticat, oridecâteori prin exemplu personal a încălcat aceste prescripții ale lor. Amintește-ți doar câte vindecări a efectuat în sabat, dând și explicațiile de rigoare.

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
cum ar fi?
Poți începe chiar cu cele două exemple citate deja: duminica și icoanele. Sunt acestea biblice și hristice? A cerut Hristos vreodată să păzim duminica? A cerut El vreodată să ne închinăm la icoane?
  #2  
Vechi 16.07.2012, 13:48:56
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Ai dreptate, trebuia să fiu m-ai (sic!) specific: "poruncă pentru ucidere" ca făcând parte dintr-un set de legi. Ai fi putut aduce ca dovadă și porunca dată lui Avraam pentru uciderea fiului său.
era vorba de o porunca pentru uciderea vrajmasului si din cate stiu eu Isaac nu era vrajmasul lui Avraam

Citat:
Vezi, aici faci greșeala, căci pui în aceeași oală toate legile. Să nu amestecăm legea Decalogului cu legile jertfelor, ori legile sanitare. Ce-mi citezi tu face parte din legile civile date pentru bunul mers al societății din vremea aceea. Nu uita în ce context se afla societatea la data aceea. Ce s-ar întampla dacă astăzi o țară ar decreta cu literă de lege "Cui i se ia cămașa, are obligația să dea și haina". Îți imaginezi că în scurt timp acea țară ar deveni patria hoților...
TOATA legea a venit prin Moise, data de Dumnezeu desigur, inclusiv decalogul care este o mica parte a legii. "Sa nu furi" este o porunca din decalog dar este si o porunca a legii civile asa cum era "ochi pentru ochi si dinte pentru dinte"-conform gandirii adventiste. Atunci de ce pe una o respectam si pe cealalta nu? Cine incalca o porunca din lege, le incalca pe toate nu?

Citat:
Normal că nu mai e valabil! Și nu doar din punct de vedere creștinesc (respectiv al învățăturii lui Hristos), ci și din punct de vedere al Codului Penal din țările secularizate. Dacă scoți un ochi, trebuie să plătești îngrijiri medicale, despăgubiri și eventual să faci și pușcărie.
aici sunt de acord cu tine


Citat:
De ce ești absurd? Ce sens avea o asemenea "răspicare" într-o societate în care toți evreii țineau sabatul (ba chiar și străinii din casele lor, conform poruncii), iar Hristos Însuși îl ținea dând exemplu personal? Ar trebui și eu să te întreb când a spus Hristos "răspicat" să nu ne închinăm la chipuri? În acea vreme se închina cineva la icoane ori statui, în afară de păgâni? NU!
daca era atat de importanta ziua sabatului ar fi trebuit sa spuna

Citat:
I-a criticat, oridecâteori prin exemplu personal a încălcat aceste prescripții ale lor. Amintește-ți doar câte vindecări a efectuat în sabat, dând și explicațiile de rigoare.
dar nu i-a criticat pentru faptul ca adaugasera cu de la sine putere anumite traditii la sabath cu toate ca in alte dati i-a criticat pe farisei ca parasisera spiritul legii pentru traditii batranesti. Daca era atat de important sabath-ul cu siguranta ca Hristos ar fi spus ca trebuie respectat asa cum spune legea, dar nu a facut-o

Citat:
Poți începe chiar cu cele două exemple citate deja: duminica și icoanele. Sunt acestea biblice și hristice? A cerut Hristos vreodată să păzim duminica? A cerut El vreodată să ne închinăm la icoane?
Hristos nu a spus sa ne inchinam IN FATA icoanelor lui Dumnezeu, dar nici NU a spus sa N-O FACEM.Ortodocsii se inchina lui Dumnezeu in fata reprezentarii chipului Sau. Cu toate ca Dumnezeu a spus in decalog sa nu ne facem chipuri cioplite a tot ceea ce se afla in cer si pe pamant, tot EL i-a poruncit lui Moise sa faca chivotul legii cu 2 heruvimi pe capac, catapeteasma (draperia) care despartea Sfanta de Sfanta Sfintelor din templu avea gravate pe ea chipuri de ingeri. Ba mai mult in Sfanta Sfintelor Solomon pusese 2 ingeri care stateau cu aripile intinse si formau un fel de acoperis pentru chivotul legii. TOATE aceste reprezentari nu erau chipuri cioplite? Sarpele de arama ce a fost amice? Noi ortodocsii cand ne inchinam in fata icoanelor nu spunem: ICOANA AJUTA-NE sau ICOANA MILUIESTE-MA ci spunem DOAMNE AJUTA-NE asa cum evreii se inchinau in templu lui Dumnezeu dar in fata catapetesmei cu ingeri pe ea si in fata chivotului legii pentru ca NU ne inchinam icoanelor ci lui Hristos care e reprezentat pe ea.
In legatura cu duminica ea eate o zi de bucurie pentru noi ortodocsii fiind ziua invierii lui Hristos. Primul cuvant pe care l-a spus Hristos dupa inviere oamenilor (femeilor mironosite) a fost Bucurati-va!. Asta facem si noi, ne bucuram de ziua invierii urmand porunca lui Hristos: Bucurati-va!

Last edited by stefan florin; 16.07.2012 at 13:53:07.
  #3  
Vechi 16.07.2012, 15:04:55
mistretul mistretul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.07.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
TOATA legea a venit prin Moise, data de Dumnezeu desigur, inclusiv decalogul care este o mica parte a legii.
Cred ca cel mai bine limpezeste lucrurile chiar invatatura de credinta ortodoxa (Catehismul Ortodox). http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ala-80574.html

Postez cateva scurte fragmente:
"Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos. Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu, care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului."

Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament. Acestea au fost descoperite de Dumnezeu treptat, prin diferiti alesi ai Lui si indeosebi prin poruncile date lui Moise. De aceea, legea morala a Vechiului Testament se mai numeste si legea mozaica. Legea aceasta este cuprinsa pe scurt in cele 10 porunci dumnezeiesti - Decalogul - descoperite de Dumnezeu lui Moise, pe muntele Sinai (Iesire 20).

Poruncile au fost scrise de insusi Dumnezeu, pe doua table de piatra. Prima tabla cuprinde cele dintai patru porunci, despre datoriile catre Dumnezeu, iar a doua tabla cuprinde celelalte sase porunci, despre datoriile fata de aproapele. Legea morala a Vechiului Testament incepe, deci, cu Dumnezeu si cu datoria de a-L iubi, si se incheie cu pofta rea a inimii si cu datoria de a nu o lasa sa prinda stapanire in om. Cu aceasta se spune ca toata plinirea legii pleaca din dragostea catre Dumnezeu, iar calcarea ei, din pofta rea a inimii care uita de Dumnezeu.

Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.


21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci.
"

Cred ca totul este foarte clar. Toate cele 10 porunci, fara exceptie (inclusiv porunca a IV-a, referitoare la pazirea zilei a saptea) trebuiesc pazite.
  #4  
Vechi 16.07.2012, 15:11:48
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mistretul Vezi mesajul
Cred ca totul este foarte clar. Toate cele 10 porunci, fara exceptie (inclusiv porunca a IV-a, referitoare la pazirea zilei a saptea) trebuiesc pazite.
Noi crestinii ortodocsi dorim si traim inca de pe acum in ziua a 8-a (viata vesnica intru Hristos prin harul Duhului Sfant) al carei inceput este ziua inveirii Domnului (prima zi a saptamanii) caci "Aceasta este ziua pe care a facut-o DOMNUL sa ne bucuram si sa ne veselim intru ea" (Ps 117) caci in aceasta zi trebuie sa "intocmim sarbatoare (Sfanta Liturhghie, Sfanta Euharistie) pana la altar" (Ps 117)

Asadar sa luam aminte. Har si pace sa ne daruiasca Domnul.
  #5  
Vechi 16.07.2012, 15:20:56
mistretul mistretul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.07.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Noi crestinii ortodocsi dorim si traim inca de pe acum in ziua a 8-a
Am inteles. Practic, traiti cu gandul la vesnicie, ceea ce este foarte bine.

Dar, cu porunca scrisa de Insusi Dumnezeu, in piatra, cum ramane? Ce facem cu pazirea zilei a saptea (singura zi a saptamanii, sfintita si binecuvantata de Dumnezeu)?
  #6  
Vechi 16.07.2012, 15:32:14
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mistretul Vezi mesajul
Am inteles. Practic, traiti cu gandul la vesnicie, ceea ce este foarte bine.
Domnule "mistret" nu traim cu gandul (visand, imaginandu-ne cum ar fi...) la intalnirea cu Hristos Iisus, ci in fiecare prima zi a fiecari saptamani (serbam invierea Domnului) Duminica (insa nu doar atunci, ci mai ales atunci) ne adunam la Sfanta Liturghie pentru ca impreuna cu preotul (preotii) slujitor(i) al Sfintelor Taine ale lui Hristos Iisus (caci ei sunt "iconomi ai Sfintelor Taine ale lui Dumnezeu" Corinteni) sa ne facem "partasi dumnezeiestii firi"(II Petru 1) prin impartasirea cu adevarat trupul si sangele Domnului caci in EL "locuieste trupeste toata deplinatatea dumnezeirii" (Coloseni 2,9).
Astfel avem o cognitie reala a conlucrarii cu harul lui Dumnezeu, noi nu traim nici in trecut, nici in viitor unirea deplina cu Hritos Iisus, ci inca de acum "lucram cu frica si cutremur mantuirea noastra" (Filipeni) cu ajutorul lui Hristos Iisus caci "fara EL nu putem face nimic" (Ioan 15).
Astfel la Sfanta Liturhjie noi martursim: "Hristos Iisus cel invitat este in mijlocul nostru si va fi" caci "Hristos Iisus si astazi si ieri si in veci este acelasi" (Evrei 13,8)

Citat:
În prealabil postat de mistretul Vezi mesajul
Dar, cu porunca scrisa de Insusi Dumnezeu, in piatra, cum ramane? Ce facem cu pazirea zilei a saptea (singura zi a saptamanii, sfintita si binecuvantata de Dumnezeu)?
Litera... si duhul.
Dumnezeu a spus ca evreii sa serbeze iesirea din robia egipteana in ziua sabatului si astfel a fost aleasa ziua de sambata (ziua a 7-a a saptamanii) caci Dumnezeu s-a ohnit in acea zi... Iisus Hristos a fost in mormant in acea zi. Intr-adevar, sambata este o zi de doliu, o zi de odihna in care Domnul este in mormant.

Pe noi crestinii, Iisus Hristos ne-a scos dintr-o robie mult mai cumplita: robia mortii duhovnicesti (patimile si pacatele) si robia atacurior demonilor. De aceea noi serbam ziua invierii Domnului Iisus Hristos, ziua cand ne bucuram de intalnirea cu EL inviat. Duminica este ziua bucuriei, ziua fericirii in care nu ne odihnim in sensul de nelucrare... ci ne odhnim in Hristos Iisus cel inviat, ne odhinim in harul Dumnezeiesc si pacea pe care ne-o daruiste Hristos Iisus la Sfanta Liturghie.

Asadar sa luam amine... Pace tuturor. Domnul sa ne daruiasca har si pace.

P.S. scuze pentru completarile uterioare.

Last edited by Eugen7; 16.07.2012 at 15:44:34.
  #7  
Vechi 16.07.2012, 15:40:51
mistretul mistretul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.07.2012
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul

Litera... si duhul.
Dumnezeu a spus ca evrenii sa serbeze iesirea din robia egipteana in ziua sabatului.

Pe noi crestinii, Iisus Hristos ne-a scos dintr-o robie mult mai cumplita: robia mortii duhovnicesti (patimile si pacatele) si robia atacurior demonilor. De aceea noi serbam ziua invierii Domnului Iisus Hristos, ziua cand ne bucuram de intalnirea cu EL inviat.

Asadar sa luam amine... Pace tuturor. Domnul sa ne daruiasca har si pace.

Se pare ca incurcati lucrurile. Sfanta Scriptura si Catehismul Ortodox nu desfiinteaza pazirea celor 10 porunci dumnezeiesti. Dimpotriva, ne indeamna sa le pazim (pe toate), iar in ceea ce priveste porunca a patra, iata ce spune invatatura de credinta ortodoxa:

"126. Care este porunca a patra?

Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?

Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.
"

Am citat din Catehismul Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nci-80579.html).

Observati adevarata motivatie a pazirii poruncii referitoare la ziua a saptea? Este vorba despre o sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul. Credeti ca doar pentru evrei a facut Dumnezeu cerul, pamantul si marea si tot ce este in ele? Sau, pentru evrei s-a odihnit Dumnezeu in ziua a saptea (ca sa ne dea un exemplu suprem)?
  #8  
Vechi 16.07.2012, 16:19:59
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Noi crestinii ortodocsi dorim si traim inca de pe acum in ziua a 8-a
Paradoxul acesta e un motiv de perpetuă uimire: săptămâna de 8 zile, sextetul de 7 voci și duzina de 13 bucăți... Doamne ferește-ne!
  #9  
Vechi 16.07.2012, 21:05:43
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Paradoxul acesta e un motiv de perpetuă uimire: săptămâna de 8 zile, ... Doamne ferește-ne!
Saptamana din universul acesta, dupa iesirea lui Adam din rai este impartita in sapte zile ce au o durata egala de aproximativ 24 de ore (potrivit sistemului de referinta al omului de pe Terra).

Pentru a vorbi de durata zilelor creatiei trebuie precizat un sistem de referinta, intrucat evident ca ele nu aveau o durata egala de 24 de ore indiferent de sistemul de referinta din univers ales.

Ziua a 8-a in sens mistic ortodox este "cerul ce nou si pamantul cel nou" caci "cerul si pamantul vor trece" deci acest univers... se va nimici (Petru, Isaia, Psalmi, Evrei...) iar inceputul zilei a 8-a (vesnicia in imparatia lui Dumnezeu) este ziua invierii Domnului (care in acest univers corespunde primei zile a saptamanii: Duminica).

Ziua invierii Domnului este zia pe care Dumnezeu a facut-o si nu omul: "ca sa ne bucuram si sa ne veselim intru ea... sarbatorind pana la Sfantul Altar (Sfanta Liturghie,Sfanta Euharistie)... "(Psalmul 117) caci Hristos Iisus Insusi spune "binecuvantatu-v-am pe voi din casa Domnului" (Psalmul 117)
  #10  
Vechi 16.07.2012, 21:58:39
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Saptamana din universul acesta, dupa iesirea lui Adam din rai este impartita in sapte zile ce au o durata egala de aproximativ 24 de ore
Și săptămâna dintre Creație și ieșirea din Rai era tot de șapte zile, nu scrie că ar fi avut 8.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Pentru a vorbi de durata zilelor creatiei trebuie precizat un sistem de referinta, intrucat evident ca ele nu aveau o durata egala de 24 de ore indiferent de sistemul de referinta din univers ales.
Ce vă face să credeți că e "evident"?

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Ziua a 8-a in sens mistic ortodox este "cerul ce nou si pamantul cel nou" caci "cerul si pamantul vor trece" deci acest univers... se va nimici (Petru, Isaia, Psalmi, Evrei...) iar inceputul zilei a 8-a (vesnicia in imparatia lui Dumnezeu) este ziua invierii Domnului (care in acest univers corespunde primei zile a saptamanii: Duminica).
Bun, să zicem că acum înțeleg: e doar sensul mistic ortodox. Totuși nu pot pricepe ce legătură are acest "sens mistic" cu ziua a șaptea sfințită și binecuvântată de Dumnezeu, căci ce binecuvintează Dumnezeu e binecuvântat pe veci. Iar proorocul Isaia ne spune că și în această "zi a opta"-adică Veșnicia, tot ziua a șaptea va fi ziua specială dedicată Domnului...
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! laurastifter Alte Religii 24 05.04.2013 14:10:48
De ce romanii nu mai fac filme istorice. Theodor_de_Mopsuestia Generalitati 22 27.03.2012 17:53:00
Bisericile din Apocalipsa joseph_ben_iacob Secte si culte 36 01.01.2011 14:38:29
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? mihailt Generalitati 45 12.11.2010 18:46:27
Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? irina1f Umanitare 3 24.12.2008 08:47:09