![]() |
![]() |
|
#261
|
||||
|
||||
![]() pe bune?! Si tu cum de reusesti sa o vezi? |
#262
|
||||
|
||||
![]()
Cu ochii minții amice.
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#263
|
||||
|
||||
![]()
Ce era de demonstrat.
![]() |
#264
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citeste asta: "Omul a purtat în decursul vremurilor o luptă tragică pentru câstigarea unui prisos de bine. In epoca modernă acest bine a fost văzut sub forma progresului și a civilizatiei. Singur, sau în mijlocul societătii, omul s'a străduit în acest sens. Socotit în roadele sale, astăzi după trecere de vreme, progresul continuu s'a dovedit înșelător. Omul modern a avut o sete de mai bine, dar nu s'a aplecat îndeajuns asupra naturii acestui bine. Punctul luminos, unificator, a lipsit. Lumea nouă s'a încrezut prea mult in civilizatie și progres, dar nimeni nu sta să gândească ce anume sunt acestea pentru fiinta spirituală a omului. Și atunci drumurile s'au deosebit, după cum deosebite erau idealurile. Educatia a fost făcută în raport cu unele valori la modă, de natură mai mult socială și materiala. Omul a încercat să depășească starea în care se afla dar nu in raport cu anumite valori spirituale permanente ci in raport cu oamenii. Etica modernă a avut la temelie nu atât o dorintă sinceră de proprie depășire ci mai mult o dorintă de întrecere între oameni. Cu cât omul și-a creat mai multe nevoi, semn al unei înalte trepte de civilizatie, cu atât el a devenit mai putin stăpân pe sine, cu atât a fost mai putin liber. Sufletul său aparent înăltat, devenise lipsit de putere, se subtiase și se complicase. Cuprinzând ceea ce nu-i era firesc, renuntând la ceea ce îi era esential, pentru podoabă, și-a pierdut adevărata frumusete și tărie. Viata interioară a omului a avut toate aparentele unei creșteri adevărate ; in realitate s'a petrecut o sărăcire și anume din cauză că această creștere nu era organică ci era o adunare, o adăugire. Nevoia de a corespunde vremurilor, ambitiile și gusturile nenumărate, tot rafinamentul intelectual și estetic, l-au sedus și l-au îndemnat către o lume a decorativului și inutilului. Omul despre care vorbim este mereu nemultumit, mereu ridicat împotriva vietii și a conditiilor date. Omul complicat este o fiintă dificilă și nenorocită. In setea sa de progres și de civilizatie materială omul s'a descentrat, adică a confundat esentialul cu secundarul, dând o atentie deosebită celor ce nu-l alcătuiau în fond. Omul cetătii de azi este un om făcut, este o fiintă artificială. S'a construit înfruntând legile fiintei sale morale. Tot ceea ce a fost adăugat nefiresc și a împodobit sufletul său mândru, nu a făcut decât să-l scoată din făgașul destinului său propriu, de om. Pentru ca o înnoire să fie posibilă, omul trebue să renunte la aceste podoabe ale modernismului, pentru a se reîntoarce către elementele originare ale făpturii sale. Nu poate fi vorba de o renuntare la progres și nici de o întoarcere la "starea naturalã" a unui filosof francez, ci de mergerea înainte dela început pe calea deschisă nouă, în dezvoltarea omeniei și a tuturor virtutiilor ce-o alcătuesc. Ce înseamnă pentru noi întoarcere ? Inseamnă renuntare la inutil, la rugina sufletului. Ce înseamnă desvoltare ? Ce înseamnă progres ? Inseamnă creștere din sâmburele fiintei, înseamnă, în limita superioară, înflorire. Aceasta inseamnă a fi cult, a fi om superior, a fi distins și complex: înflorire. Să ajungi să-ti exprimi esenta. Nu întoarcere deci, nu oprire, ci creștere deplină și firească. Aci se așează simplitatea. Simplitatea este starea morală a omului care se mișcă esential si sincer. Simplitatea în etică, întocmai ca si în estetică, înseamnă linie mare. Liniile mari dau sensul făpturii, liniile mari constituesc. Simplitatea ca stare morală este o stare originară, legată de începutul fiintei. De aceea Evanghelia, cartea simplitătii și a permanentei vorbește de simplitate în legătură cu copilul și profetul. Fiind originară, simplitatea este o stare a firii, o stare a celor care păstrează legătura cu Dumnezeu. Nefiind legată de poverile podoabelor inutile, simplitatea dă omului un echilibru interior, o tărie și o mare stăpânire de sine. Omul simplu rămâne cu sine, curat și întreg, liber de elementele inutile, adăugate, exterioare. Omul simplu trăiește viata din plin și firesc; o trăiește astfel pentrucă este în ea. Simplitatea dă o sigurantă și o certitudine interioară adevărată, dă putere de depășire a contingentelor și viciilor apăsătoare. Pe calea simplitătii omul se împlinește pentrucă trăiește firesc și esential. Simplitatea este starea morală prin care o seamă de taine ni se deschid. Firescul și armonia ei o fac să rodească și pe o altă dimensiune a vietii, aceea a , orizontului deschis. Sensul vietii este prins mai ușor și mai adevărat de omul simplu decât de omul complicat, pentrucă cel dintâi păstrează legătura, directă cu viata, are totodată simtul realitătii aparente și tainice. A fi simplu înseamnă a fi in vieată, a fi în vieată înseamnă a-i trăi și cunoaște sensurile. Sensul vietii nupoate fi prins stând în afara ei, călcând un drum artificial. Omul simplu trăiește cu ochii în distantele mari ale lumii. Din aceste elemente și înfătișări ale simplitătii întelegem cum acela care trăiește cu adevărat în simplitate ajunge să trăiască și în lumină, în frumusete. Fiinta sa interioară, aparent mică, are dimensiuni foarte mari, neîntelese de acei care judecă după criteriile civilizatiei burgheze. Omul simplu ajunge să cunoască adâncurlle și să cuprindă lumea, să se înrădăcineze în loc rodnic. Liber de orice povară morală sau materială el merge pe căile firești ale omeniei ; cugetul și fapta sa nu sunt legate de lucruri slabe, ci de tării ascunse. Bucuria trăirii în simplitate poate fi înteleasă din libertatea și rodnicia pe care o câștigă omul. Omul simplu este o făptură vie; este o făptură originară de mare plinătate și echilibru interior."(Indemn la simplitate, Ernest Bernea) I |
#265
|
|||
|
|||
![]()
Scuze, cand m-am botezat asa nu stiam de existenta dvs. Mi s-a parut ceva original. Dar ghinion, se mai intampla si fenomenul asta.
|
#266
|
|||
|
|||
![]()
Unul este nume propriu, altul este adjectiv.
|
#267
|
|||
|
|||
![]()
Atunci ar trebui sa fim mai multi cu numele asta.
|
#268
|
||||
|
||||
![]()
Da,are mai multe nuante intr-adevar
![]() Si ai dreptate,suntem multi cu numele asta(din pacate).
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#269
|
|||
|
|||
![]()
Daca s-au gasit jumatati, n-am auzit, inca, dar desigur s-au legat prietenii. Unii poate chiar s-au indragostit de cate cineva, de felul cum gandeste si scrie cineva. Asta poate fi periculos pt ca te face sa nu te mai gandsti la altceva decat sa intri sa vezi ce-a mai scris cutarica, dar macar esti la adapost de atractia fizica. Cu totii stim cat de periculos poate fi sa te indragostesti cu adevarat (adica in lumea reala). Cand esti mai tanar te induce in eroare atractia fizica pe care o confunzi cu dragostea adevarata; apoi cand te faci mare te simti confortabil cand stii ca e doar atractie fizica dar intri in panica daca cumva constati ca ar putea fi mai mult. Pentru ca, desigur, exista riscul sa nu-ti fie impartasite sentimentele si sa "te arzi" ( a nu se confunda cu termeneul din "argo"), sa suferi...
|
#270
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intr-adevar, exista multa suferinta si in casnicie, nu numai in celibat... Last edited by fallen; 06.08.2012 at 21:02:50. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suferinta | costel | Generalitati | 36 | 19.09.2024 00:20:42 |
Suferinta | Ovidiu_26 | Generalitati | 8 | 19.09.2024 00:05:39 |
Sindromul "baiatului rau" | adimirea | Generalitati | 30 | 13.07.2012 10:50:16 |
Ajutor in suferinta | Hionia | Umanitare | 6 | 13.06.2012 00:28:55 |
Mila si Suferinta | florin.oltean75 | Generalitati | 0 | 04.04.2011 21:44:24 |
|