Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.08.2012, 22:10:52
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

In cazul unui deces intra-uterin, parintii vor sa stie in primul rand daca copilul lor va fi mantuit. Ce spune BOR in acest caz? BC stiu ca spune că avem dreptul de a spera că Dumnezeu va găsi o cale pentru a oferi harul lui Cristos copiilor care nu au avut oportunitatea de a face o alegere personală referitoare la mântuirea lor (Catehismul Bisericii Catolice, nr. 1260, 1261, 1283).

Apoi, apare o chestiune practica: putem boteza copilul nenascut? il putem inmormanta, ca pe oricare alt crestin, chiar daca nu a fost botezat? Dacă există speranță în îndurarea Divină că sufletul acelui copil va fi mântuit, preotul de ce nu ar putea să rostească ritualul comun de înmormântare?

Apoi, apare o chestiune civila, in raport cu spitalul si cu administratia cimitirelor. Obtinerea corpului copilului nenascut nu este o chestiune reglementata de lege. Deci, este la latitudinea personalului medical. In cazul nostru, parintii au obtinut trupul copilului. Foarte recent insa, intr-un caz similar, un preot (nota bene) nu a putut obtine corpul copilului sau nenascut. In ce priveste cimitirele, acestea trebuie sa primeasca o hartie de drept de inhumare de la Primarie. Primaria elibereaza acest drept de inhumare pe baza certificatului de deces. Certificatul de deces se elibereaza pe baza unui certificat de nastere. Spitalul nu elibereaza certificat de nastere unui copil nenascut, indiferent de varsta intra-uterina, fiindca "nu a trăit". Cine sparge gheața în acest cerc vicios?

Deci, chestiunea esențială în acest caz este: sufletul copilului nenăscut este mântuit sau nu?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.08.2012, 22:41:35
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
In cazul unui deces intra-uterin, parintii vor sa stie in primul rand daca copilul lor va fi mantuit. Ce spune BOR in acest caz? BC stiu ca spune că avem dreptul de a spera că Dumnezeu va găsi o cale pentru a oferi harul lui Cristos copiilor care nu au avut oportunitatea de a face o alegere personală referitoare la mântuirea lor (Catehismul Bisericii Catolice, nr. 1260, 1261, 1283).

Apoi, apare o chestiune practica: putem boteza copilul nenascut? il putem inmormanta, ca pe oricare alt crestin, chiar daca nu a fost botezat? Dacă există speranță în îndurarea Divină că sufletul acelui copil va fi mântuit, preotul de ce nu ar putea să rostească ritualul comun de înmormântare?

Apoi, apare o chestiune civila, in raport cu spitalul si cu administratia cimitirelor. Obtinerea corpului copilului nenascut nu este o chestiune reglementata de lege. Deci, este la latitudinea personalului medical. In cazul nostru, parintii au obtinut trupul copilului. Foarte recent insa, intr-un caz similar, un preot (nota bene) nu a putut obtine corpul copilului sau nenascut. In ce priveste cimitirele, acestea trebuie sa primeasca o hartie de drept de inhumare de la Primarie. Primaria elibereaza acest drept de inhumare pe baza certificatului de deces. Certificatul de deces se elibereaza pe baza unui certificat de nastere. Spitalul nu elibereaza certificat de nastere unui copil nenascut, indiferent de varsta intra-uterina, fiindca "nu a trăit". Cine sparge gheața în acest cerc vicios?

Deci, chestiunea esențială în acest caz este: sufletul copilului nenăscut este mântuit sau nu?
Daca cineva este preocupat de mantuirea cuiva care n-a fost botezat din din diferite motive, poate sa-i pomeneasca pe alti decedati din familie cu tot neamul lor cel adormit. Si sa se ingrijeasca de mantuirea personala pentru ca rugaciunile sa-i fie cat mai curate si mai puternice.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.08.2012, 23:08:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul

In ce priveste cimitirele, acestea trebuie sa primeasca o hartie de drept de inhumare de la Primarie. Primaria elibereaza acest drept de inhumare pe baza certificatului de deces. Certificatul de deces se elibereaza pe baza unui certificat de nastere. Spitalul nu elibereaza certificat de nastere unui copil nenascut, indiferent de varsta intra-uterina, fiindca "nu a trăit". Cine sparge gheața în acest cerc vicios?
La partea asta e simplu, nefiind considerat o persoana nu are nevoie nici de certificat de deces, implicit nu se considera o inhumare propriuzisa daca e sa o luam dupa lege.

Citat:
Deci, chestiunea esențială în acest caz este: sufletul copilului nenăscut este mântuit sau nu?
Greu de spus, nu avem o intelegere suficiente asupra sufletului ca sa stim in ce stare se afla de fapt sufletul celui nenascut, ce inseamna pentru el a fi mantuit avand in vedere ca are un psihic din care lipsec concepte sociale de baza si relationarea cu ceilalti.

Poate - doar o speculatie - atinge maturitatea intr-un alt context, mult mai bun decat cel de pe acest Pamant si atunci poate capata mantuirea intr-un alt mod si context diferit de cel al luptei cu ispita?

Sau - alta speculatie - vor capata trup de copil (nascut) dupa Inviere si atunci o data cu mantuirea (inteleasa in contextul Parusiei) vor capata si maturitatea (in sens omenesc).

etc.

Practic - nu stim nimic si nu vom sti pana la Parusie.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.08.2012, 19:06:33
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Ce spune BOR in acest caz? BC stiu ca spune că avem dreptul de a spera că Dumnezeu va găsi o cale pentru a oferi harul lui Cristos copiilor care nu au avut oportunitatea de a face o alegere personală referitoare la mântuirea lor (Catehismul Bisericii Catolice, nr. 1260, 1261, 1283).
Biserica romano-catolică vă minte, domnule Cosmovici, vă transmite o credință falsificată. În Sinodul General de la Florența (știți dumneavoastră, ați auzit de el, nu-i așa?) papa Eugeniu IV a definit clar că cei care mor în păcatul originar merg drept în iad pentru a fi pedepsiți dar cu suferințe inegale. Vă readuc aminte textul sinodului, deși l-am dat și mai sus, pentru că văd că vă faceți că nu vedeți. Nu-i nici o problemă că mai suntem și alții care să vedem.

"But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains."

sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439)


Dacă dumneavoastră tăgăduiți că respectivii nu mor în păcatul originar, atunci opinia mea este că dumneavoastră tăgăduiți dogma păcatului originar definită la Sinodul de la Trento.

Deasemenea dacă dumneavoastră acceptați învățăturile unui catehism care falsifică învățătura definită la Sinodul de la Florența, învățătură pe care v-am citat-o mai sus, atunci tăgăduiți pe față infailibilitatea Bisericii romano-catolice și a Sinodului de la Florența.

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Dacă există speranță în îndurarea Divină ....
La noi se numește milostivire dumnezeiască.

Last edited by Decebal; 22.08.2012 at 19:24:27.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.08.2012, 20:27:58
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Biserica romano-catolică vă minte, domnule Cosmovici, vă transmite o credință falsificată. În Sinodul General de la Florența (știți dumneavoastră, ați auzit de el, nu-i așa?) papa Eugeniu IV a definit clar că cei care mor în păcatul originar merg drept în iad pentru a fi pedepsiți dar cu suferințe inegale. Vă readuc aminte textul sinodului, deși l-am dat și mai sus, pentru că văd că vă faceți că nu vedeți. Nu-i nici o problemă că mai suntem și alții care să vedem.

"But the souls of those who depart this life in actual mortal sin, or in original sin alone, go down straightaway to hell to be punished, but with unequal pains."

sursa: Conciliul de la Florența - sesiunea a VI-a (1439)


Dacă dumneavoastră tăgăduiți că respectivii nu mor în păcatul originar, atunci opinia mea este că dumneavoastră tăgăduiți dogma păcatului originar definită la Sinodul de la Trento.

Deasemenea dacă dumneavoastră acceptați învățăturile unui catehism care falsifică învățătura definită la Sinodul de la Florența, învățătură pe care v-am citat-o mai sus, atunci tăgăduiți pe față infailibilitatea Bisericii romano-catolice și a Sinodului de la Florența.


La noi se numește milostivire dumnezeiască.
Mi-e greu sa va raspund, Dle Decebal.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
inmormantarea celor ucisi ralucapurcel Slujba inmormantarii 7 14.09.2012 20:33:01
Copilul trebuie sa participe la inmormantarea celor dragi costel Slujba inmormantarii 36 22.06.2012 17:36:59
Inmormantarea la crestin-ortodocsi silverstar Generalitati 27 10.06.2012 02:36:37
Care este rostul pe pamant a celor necasatoriti si a celor fara copii? sophia Nunta 52 18.10.2010 12:02:02
Inmormantarea la evrei. Evreulcelales Iudaismul 9 17.12.2009 18:44:18